Rabu, 25 Ogos 2010

bermulanya jiwa nan baru...

Salam semua, selamat berpuasa.. heh.. diam tak diam dah masuk minggu ke 2 kita berpuasa.. erm.. lagi 2 minggu lagi raya pulak.. selama ini baru aku tahu mengapa dan kenapa hidup kita ini adakalanya tidak mengambarkan apa yang kita nak.. sebab.. Allah mengatahui segalanya.. aku terfikir.. kehidupan ini hanyalah sementara, kalau dia nak ambil dan bagi adalah kehendak darinya... kita ni merancang.. baik da buruk itu adalah satu cara untuk kita sama-sama fikirkan perkara yang baik dan terhebat untuk kita.. aku sangat-sangat percaya berkat usaha, doa, istiqomah yang tidak kenal putus asa akan ada satu jawapan yang indah akan datang jua dalam hidup aku nanti... cuma kesabaran yang tersangatlah hardcore kena ada dalam diri ini untuk menghadapinya... dan jiwa baruku ini adalah dengan selalu fokuskan minda supaya kekayaan dan kebahagian selalu ada kat dalam diri... aku ada terbaca dalam buku berani gagal... bisnes man ni dikelilingi hutang dan bakal muflis... dan dia cadangkan dirinya bercuti.. dan menghayati keindahan kehidupan dan membuang jauh-jauh masalah yang besar dalam hidupnya.... so jawapan kepada rakannya... "saya sentiasa baik-baik sahaja, cuma keadaan bisnes saya sahaja.. tapi itu bukannya bebanan dekat saya.." dan dia hanya tersenyum girang.. dan mendengar lagu dari bob marley, dont worry be happy... punya lah rilek bisnesman ni ek.. kalau kita.. erm takpa kita belajar lah dari yang hebat... sebab kita jadikan diri kita ni lagi besar dari masalah... banyak masalah lagi aktif otak untuk bekerja... hehe ok jumpa lagi...