Selasa, 13 Disember 2011

bila mulut macam buntut ungka


apa masalah seko malaun ahli parlimen rantau panjang ni.. masalah mental? tertekan? lama tak bersama suami? atau dengki perut hijau? dengan mulut puaka bergigi rongak mengatakan rakyat yang berpendapatan isi rumah bawah rm3000 kebulur dengan duit rm500 tu sebab ia adalah rasuah kerajaan... ya ma ka chow hai.... bangsatnya mulut... anda sendiri lah menilai beb.. paih ni dalam keadaan mabuk todi rasanya... tapi bagus juga biarkan pemimpin mereka cakap merapu... dan rakyat boleh menilai....

PENERIMA BANTUAN RM 500 DI HINA OLEH PAS SEPERTI DUIT RASUAH ??

Memang mulut PUAKA betul pemimpin PAS yang juga Ahli Parlimen dari Rantau Panjang ini . Mereka anggap rakyat yang berpendapatan isi rumah bawah RM 3000 termasuk lah penerima E-Kasih , ibu tunggal warga emas ini yang memohon wang RM 500 BR1M ini seperti kelapaq wang sogokan /rasuah !

Satu penghinaan besar dilakukan PAS yang mana memperlekehkan wang RM 500 untuk diberikan kepada rakyat yang mempunyai keluarga & tangungan . Tapi jika Lim Guan Eng dan kerajaan DAP beri wang RM 100 kepada warga emas, punya lah dipuji, dijilat dan dibodek oleh harakah & PAS ini .

Ketua Dewan Muslimat PAS yang hanya di luar nampak seperti seorang ustazah , tapi rupa-rupanya seorang manusia yang paling tidak tahu bersyukur dengan nikmat & rezeki yang Allah berikan . RM 500 ini pun adalah rezeki dari Allah yang gerakkan hati seorang pemimpin sepertu DS Najib untuk membantu rakyatnya .

Kalau Lim Guan Eng sogok warga emas RM 100 di Pulau Pinang, PAS kecut teloq nak tegoq, uppss, maaf, Muslimat PAS saya tak tau apa yang dia kecut..tapi PAS tak berani angkat kepala...

Bila wang RM 100 itu diragui sumbernya, PAS pergi memujuk segelintir warga emas agar tidak memulangkannya semula kerana kata mereka ianya hanya permainan politik BN.

Mungkin dia tak pernah susah, jadi nilai tersebut sangat sedikit buatnya...

Aku yakin rakyat mampu menilai & berfikir sendiri disebalik pemberian wang BR1M ini

10 ulasan:

  1. MUSIBAT PASRAEL TU BINGAI BROO. GUA TAU ADE SEDARE MARE DIA G LINE UP KAT KAUNTER DGN MUKE SLAMBER JEK. BKN DIA JEK..RAMAI LG MAKHLUK2 HIJAU YG TESENGGUK2 DPAN KAUNTER HULOR BORANG TU KEHKEHKEH HARKKK PTUIHHHH

    BalasPadam
  2. Minggu lepas diumumkan penjawat awam dapat kenaikan gaji 7% hingga 15% ... untungnya penjawat awam.

    Macam biasalah ... pasti harga barang harian akan naik 14% hingga 50% ... belajar dari pengalaman dulu ... siapa yg nak bantu kami yg bukan penjawat awam nih ?

    Pasti majikan kami pun akan kena tempias kenaikan harga barang ... belum tentu gaji akan naik ... silap haribulan syarikat kena bungkus !!!

    Malang bagi kami dgn pengumuman kerajaan nih.

    BalasPadam
  3. sebat2 juga tetapi mulut serius cam puaka.. demn..

    BalasPadam
  4. Pilihanraya Galas TGNA bagi RM 50.00 kepada orang asli tu bukan rasuahkahhhhhh.

    BalasPadam
  5. Sorang lagi Mak Lampir!!!

    BalasPadam
  6. Dear Tanpa Nama (13 Disember 2011 5:10 PTG)
    biar Cinta tolong crita sket yer...

    tulah, suruh ikut perkembangan semasa tak nak, asyik gosip jer.....

    ngko pikir apehal DS Najib buat kedai rakyat 1 Malaysia tu? pasal nak control harga baranglah, jangan asyik bagi tokey cina untung jak... kalau rasa harga barang tu kat supermarket tu mahal, ngko carilah kedai rakyat 1 Malaysia! don't worry dia tak akan tanya engko sokong sapa pun...

    jadi nanti, kitorang pun pakat-pakatlah tolak peniaga yang yang suka sangat nak 'up' kan harga barang tu.... kali kita ramai2 exercise kan kuasa pengguna plak, dan bagi kedai rakyat tu plak aku lagi suka kalau dia hadkan hanya kepada warganegara sahaja yang dapat harga diskaun tu....

    BalasPadam
  7. kuasa beli adalah kita orang melayu, tu sbb pemborong dan peruncit orang cina gunakan cara.. naktak nak melayu kena beli.. so.. kita dah ada kedai 1 malaysia.. support k..

    BalasPadam
  8. dimana2 kawasan pun, boleh semak...orang PAS, PKR DAP semua ambil borang bantuan rm500.00 dari kerajaan. Jadi apa masaalah mak cik ni...biarkanlah orang2 susah ni terima bantuan. Anda harus bersyukur diatas rezeki yg Tuhan berikan. Inshaallah....dalam PRU 13 nanti anda akan kecundang...silap2 tak tersinarai sebagai calun...baru padan muka.

    BalasPadam
  9. dia malu nak ambik.. takut jatuh talak kat laki dia... tu pasal cakap bukan2 macam orang gila meroyan !!

    BalasPadam
  10. hantu gigi nak ganti mak lampir....!!

    BalasPadam