Khamis, 15 Disember 2011

UMNO YANG JANJI?

rakyat punya percayakan depa, kereta mewah yang mereka
idamkan... kerja? habuk pun takdak!!

itulah munafiq tahap teratas yang ada di dalam paih... paih yang kita kenal hanya pandai bercakap-cakap... dan cakap.. bila dah banyak cakap... maka cakap pun jadi pusing... tapi pemimpin depa peduli apa dengan hal rakyat... peduli apa.. sebab ayat mereka senang saja... dah rakyat memilih depa.. kerajaan paih adalah paling terpower dalam mana-mana kerajaan yang ada di dunia... hehe.. poorah.. dengan dap kecuit teloq no... cakap saja... pigidah... ini yang rakyat perlu tahu.. keharam zade an punya pemimpin paih... rosak... kuat bohong... gila harta dunia... dok kutuk umno pelbagai versi ada... tetapi... mereka sendiri ada berjuta sel busuk yang kalau bau serius anda akan pengsan... serius busuk... membusukkan... dem..

mana janji manismu wahai paih... mana?

* Janji memberi elaun kepada tok imam dan bilal masjid. Sampai sekarang belum beri.

* Janji untuk menubuhkan Institusi Ar-Rahn untuk golongan berpendapatan rendah. Sampai sekarang belum tubuh.

* Janji hendak tambah hasil penternak keli di bawah projek Kedah Agro. Sampai sekarang masih rugi.

* Janji ada Dana Teroka untuk peniaga Bumiputera. Sampai sekarang tidak tahu siapa yang dapat dana tersebut.

* Janji kemungkinan untuk menurunkan caj air demi kebajikan rakyat. Apa yang berlaku ialah rakyat kena bayar bil air di pejabat SADA sahaja. Juga masalah kekurangan air di Universiti Utara Malaysia (UUM) dan kadar caj air yang berbeza-beza di Kulim High Tech.

* Janji hendak beri perlindungan Takaful kepada warga emas tanpa mengira kaum. Sampai sekarang belum beri.

* Janji hendak membina kemudahan sukan khusus untuk wanita. Sampai sekarang belum bina.

* Janji hendak tingkat aktiviti pelancongan. Yang berlaku adalah kemerosotan pelancong dari luar yang berkunjung ke negeri Kedah.

* Janji henda beri cuti edah selama 30 hari kepada wanita yang kematian suami dan 14 hari untuk suami kematian isteri. Sampai sekarang belum ada berita.

nak tahu lagi jom baca disini klik

4 ulasan:

  1. ala itu semua UMNO yang janji pukan PAS
    nak minta jugak pi minta sama AnuGayrah Al jub al Anwar... dia PR punya Chief...

    BalasPadam
  2. dosa mereka, puak2 Pas ni semuannya dah diampunkan... kan dosa pahala depa yg tentukan...

    lepas ni kita pakat tengok ramai apa janji terbaru puak2 Pas ni buat... janji lama tu nanti bila jumpa cuba2 lah tanya

    BalasPadam
  3. jnji lama dri Parti Angguk Saja tu nnti klau ditanya,jwapnya adalah...itu kuasa kerajaan pusat.,UMNO & BN dh sabotaj bntuan & mcm2 lgi...tpi masih rkyat akan terpedaya dgn jnji mnis depa ni..bangsa lain kutuk saudara seagama,gelak bgai nk rak...bdoh punya mnusia..

    BalasPadam
  4. janji saja depa tau.. haram tui..

    BalasPadam