Isnin, 26 Disember 2011

rakyat mengadu.. dia kata politik kotor bn..


bila rakyat mengadu... memberitahu kepada umum.. tentang krempengnya mp-mp pakatan jibraun, dan terbaru..ahli parlimen puchong, gobind singh dan adun kinrara taressa kok... menggunakan mereka.. masalah rakyat hangpa tak bley settle, hangpa kantoi, tuduh bn... asik-asik bn.. bn.. mana-mana bn... ek ala... kalau kerjanya jujur, amanah, bukan sekadar cakap sahaja.... mungkin takde kot terdengarnya komplain-komplain dari rakyat... sekarang ini... rakyat selangor dah mula bangkit, sebab yang jelas... pemimpin-pemimpin pakatan.. sekadar pandai cakap.. pot-pet, pot-pet saja... puih...


SENTUL – Seorang ibu lima anak di sini mendakwa dirinya digunakan wakil rakyat PR untuk mendapatkan publisiti murahan membantunya menyelesaikan masalahnya.


S Valamathi, 28, yang tinggal di pangsapuri Sri Dahlia, Taman Puteri, Puchong mendakwa, dia dikunjungi akhbar yang melaporkan masalahnya yang kehilangan suami dipercayai ditahan polis.


Dakwanya, selepas kisahnya didedahkan, dia dikunjungi Ahli Parlimen Puchong, Gobinh Singh dan Adun Kinrara, Teresa Kok yang berjanji menyelesaikan masalahnya.


“Mereka berjanji membantu menjelaskan bil air RM1,200 dan elektrik RM1,100 serta akan menjejaki lokasi suami, S Murugan, 35, ditahan.


“Bagaimanapun, sehingga hari ini, tiada sebarang makluman dan bantuan disalurkan menyebabkan kami sekeluarga hidup bergelap dan tiada bekalan air lebih setahun serta hidup bergantung ehsan jiran tetangga,” katanya ketika ditemui di bandar Sentul, semalam.


Dakwanya, dia yang turut menghadapi masalah sewa rumah tertunggak lebih tiga tahun berjumlah RM14,700 buntu keadaan suaminya yang telah lebih tujuh bulan tidak ditemui kerana tidak dimaklumkan tangkapan ke atas suaminya.


“Kami dimaklumkan mengenai penahanannya daripada penduduk pangsapuri Sri Dahlia Taman Puteri yang kebetulan melihat suami ditahan pihak berkuasa sewaktu sedang bekerja di kedai berhampiran rumah,” katanya.


Sementara itu, Presiden Alternative Action Team, Kalai Vanar yang mengunjungi Valamathi berkata, pihaknya memberi bantuan sementara berbentuk bekalan perbelanjaan harian bernilai RM300 kepada mangsa sekeluarga sehingga suaminya dibebaskan.


“Sewaktu sesi lawatan November lalu, Teresa dan Gobinh berjanji menyelesaikan isu terbabit tetapi sehingga Disember tiada bantuan dihulurkan,” katanya.


Sementara itu, Ahli Parlimen Puchong, Gobinh Singh Deo ketika dihubungi mendakwa, pihaknya tidak mengadakan lawatan ke rumah keluarga mangsa sebaliknya Valamathi dikunjungi Ahli Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ), Michael Tamil.


Sementara itu Michael Tamil ketika dihubungi mendakwa, dia berjanji untuk memberikan payung, meja dan kerusi tetapi tidak pernah berjanji menyelesaikan masalah hutang berkenaan.


Sementara itu, Adun Kinrara, Teresa Kok gagal dihubungi Sinar Harian, semalam.
klik sini


ps: apa pun tak boleh

3 ulasan:

  1. NK TLG RAKYAT BLEH MEN PASSING2 LA PLAK. DH MCM MEN BOLA JEK. NK TLG KASI PAYUNG, MEJA DGN KERUSI NAK SUH ORG TU BUKAK KAUNTER PERTANYAAN KE PER?? KEHKEHKEHKEH MANGKOKKEK TOL LER PUNYE JIBRAUN

    BalasPadam
  2. perkara macam ni tidak bleh salahkan ADUN pembangkang...Adun BN pun belum tentu bleh setel perkara camni..setakat bantuan ala kadar tu mungkin bleh......kita pun tak tahu apa masalah sebenar suami dia hingga di cekup polis....walaubagaimana pun wakil rakyat kena prihatin terhadap anak2 beliau yg memerlukan makanan...dan harus membantu...jgn masa nak pilihan raya aje baru nak tolong....

    BalasPadam
  3. MAH BAU PUKI MAH MELEKAT KAT MUKA ABANG MAH!!!!!

    BalasPadam