Sabtu, 2 April 2011

MAHARAJA LAWAK

TERBAIK LA MAHARAJA LAWAK... AKU SUKA BALAS, SEPAH, NABIL, R2.. TERGELIAT PERUT AKU KAKAKA.. SIUT HEHEHE.... BEST OF THE BEST LA BEB...



mengkaripapkan kekekekakaka tak leh blah la geng lawak ni.. macam perli si polan tu je kakaka...

Rabu, 30 Mac 2011

realiti


RASANYA, PERKATAAN MENGELUH DALAM DIRI BERMAHARAJALELA GILER... SIKIT-SIKIT NGELUH... MENGELUH SINI SANA, PELIK.. HAIRAN.. MEMANG BENAR KITA NI BUKANNYA POWER BENAR... MANUSIA BIASA SAHAJA... TAK LARI DARI BUAT SILAP... TAPI KALAU HARI-HARI MENGELUH... MAU SEPEET DIRI BEB... JADI... DALAM DIRI KUARKAN SETAN YANG MENJADI KAWAN SETIA DARI KITA LAHIR... SEBAB KAWAN KARIB KITA NI LAH YANG MENJAHANAMKAN KITA SEBENARNYA... SIAPA??.. BOLEH LIHAT KAT DIRI SENDIRI BEB... YANG MALAS, YANG MARAH, YANG DENGKI, YANG KHIANAT, YANG MACAM-MACAM LAGILAH... JADI... AKU BERPESAN KAT DIRI AKU SENDIRI... NAK MENJADI TERBAIK... KITA PERLU NYAHKAN SAHABAT KARIB DALAM DIRI KITA DAHULU.... ADIOS...

Selasa, 29 Mac 2011

apa barat nak...

Orang gunalah yang moden sikit... alamak aih... era 80an leh la... gini..

Boomm... rakyat juga sengsara beb!!!

Gaddafi yang kedahak aku rasa...!!

Salam...malam buta ini tertulis pulak satu perkara... berkenaan revolusi rakyat di negara arab dan afrika... yang paling panas isu Libya... erm aku rasa rakyat depa ni memang dah panas hati kot dengan si Gaddafi ni.. pemerintahan selama 4 dekad lebih... harta dia ya rabbi... ada menda yang tak kena juga aku rasa.... mungkin ya dia ni amalkan pemerintahan haprak... tapi yang paling nyata aku rasa barat terutama amerika nakkan minyak mentah sebenarnya.... puak-puak penentang pulak aku rasa... boleh jadi dibayar oleh musuh-musuh gaddafi rasanya... perang saudara tak sudah-sudah berlaku kat negara Islam... sedangkan dalam Al-Quran dah ada sebaik-baik perkara untuk si pemerintah amalkan.. tapi kerana nafsu serakah, kacau bilau negara... banyak dah negara Arab dah kacau bilau dek kerana hawa nafsu... Islam kemana apa kemana... thah aku pun hairan...

Aku cukup berharap... suatu hari nanti negara-negara Islam dipandang mulia oleh semua... aku rasa contoh terbaik adalah negara kita sendiri... ada pelajar Malaysia yang terperangkap dengan rusuhan di Libya katanya.. kalimah Malaysia menyelamatkan mereka... agungnya nikmat yang Allah berikan kat negara kita ni... sebut negara je... polis tak jadi nak bantai dengan cotar kepada pelajar tersebut... bayangkan beb!!! berbalik krisis kat Libya... si Gaddafi ni pun satu... kalau dah tau kaya raya... upgratekanlah negara tu ke arah negara maju... persenjataan power... jaga rakyat betul-betul, ni ko kayakan keluarga ko je... rakyat kebuloq... barulah negara-negara barat gerun... contohi Iran... walau Iran bukan negara Islam Sunnah, mereka Syiah... tapi dek kerana persenjataan mereka menggerunkan musuh... barulah musuh menggigil...

Yang nyata krisis di Libya juga menterpeleotkan ekonomi seluruh dunia beb... yelah minyak mentah asik naik je... masak... pening kepala... tapi aku juga harap krisis di Libya dapat disettlekan.. dan Gaddafi ko letaklah jawatan.. rakyat ko dah terseksa beb... ada je yang mati hari-hari.. dek kerana perang... so mudah-mudahan aman dunia.. amin...

Isnin, 28 Mac 2011

berani kerana benar...

Salam semua, heboh diperkatakan berkenaan isu video yang dikatakan mirip benar dengan pemimpin pembangkang... erm rasanya timing keluarnya video ni elok pulak time dengan kes mahkamah berkenaan isu liwat... pada pendapat aku lah.. ada 2 mende la.. 1 kalau benar video tu 100% adalah pemimpin tu... so faham2 la antara check mate atau akan kata ini adalah konspirasi... 2. mungkin jua ini taktik mengkaburi untuk menutup isu mahkamah yang sedang berjalan... ai macam-macam drama politiking ek...

Berbalik pada isu video tu.. katanya ada yang dah tengok dan boleh katakan memang sebidik muka pemimpin tu... aksinya dengan pelacur cina yang yummy... kalau kata konspirasi.. siapa pulak yang pakai tuping sebijik macam muka dia... hehe... tak pasti macamana... yang penting rakyat sebenarnya dah busan dengan kerenah si hempedu siak ni... dok kona baring banyak sangat... ramai terpeleot otak dok percaya habis-habisan apa dia dok kata... dulu masa zaman 1998 dulu bolehla... sekarang aku sendiri dok tertanya-tanya... dia ni tak reti nak bertaubat ker... boleh pikir tengok... rakan-rakan yang bersama-sama dia dulupun dah chow chinchaw tinggalkan dia dan parti dia... yang ada cuma kedahak-kedahak hirup air liur dia je...

Moga Allah dapat memberi jawapannya nanti... mana benar mana batil... masa tu baru semua akan tau... baru kata cis, kalau aku tau lah dia macam ni... dan ada juga mungkin kata ahh ini konspirasi kerajaan nak jatuhkan dia... dia di fitnah... ai yang pelik dia fitnah orang leh pulak keke... tapi aku rasa kalau nak tau dia betul-betul bersalah dan kalau dia nak buktikan dia tak buat itu semua... sumpah jungjung Al-Quran la... ada ke berani... erm.... kepada mereka-mereka pikirkan apa si malaun ni dah buat kat Malaysia... lidahnya bercabang... jaga... dia memang hebat berpidato... tapi awas... topeng sebenarnya adalah... makhluk yang memang perosak.. percayalah...