Selasa, 31 Mei 2011

apa tak naik... hantu... tui...

assalamualaikum sahabat bloqqer.. wah lama bebenor daku tak meng update bloq aku ni haha... almaklum la tahap kebusy-an sangat meruncing... keje jadi jurugambo ni erm dasat... hehe tapi syiok.... ok... dah lama aku nak lepas geram ni... hehe... masa sebelum kerajaan umumkan pasal perihal minyak ron95, banyak langau dan kutu mengembek sekambung beb... mereka kata naik rm0.30 sen la rm0.20 sen la asal korang tak cakap rm1 je terus... baru trill kekeke... past2 pengumuman minyak, diesel dan gas tak jadi naik... merapu lagi malun-malun ni beb... depa kata... ahhh ini nak pancing undi pru13 ni... kalau masuk dalam kamus penuh bai... tu lah nak habaq mai... kalau minda dah kaki merapu, kaki menghamlau, kaki komplen 44 tingkat susah nak ubah minda.. asik nampak yang buruk je nampak... tuih...

lagi satu yang aku dok heran bila dah kasi tau minyak petrol ron95 takjadi naik... bising kat mulut kemain... tapi dalam hati musti punyalah kata syulur buat kerajaan... jangan hipokrit... so satart 1 jun 2011 ni naik pula tarif elektrik.. maka siluman-siluman menyalak lagi.... keke... bagi aku dengan keadaaan dunia sekarang dengan harga minyak mentah dan gas semakin tinggi.. pikirkan logik... kenaikan tak boleh dielakkan... insflasi mungkin ada naik kot tapi tak de la sampai gila-gila... harap menteri yang berkaitan pantau peniaga-peniaga.... mana tau sesukahati mak bapak titi belah mak depa je sok naikkan harga barangan... erm...

aku ambik kata-kata sesorang menteri ni la... dia kata apa yang kita gunakan pada hari ini kalau tak pandai urus membebankan anak dan cucu serta cicit kita sok... menanggung hutang yang takselesai-selesai... jadi bersama-sama la banggunkan negara... jangan jadi parasit yang nakrosakkan je... niatnyer...

psst: ape cer jam omega... hehehe... lalalala....