Sabtu, 10 September 2011

ni dikatakan strategi buntut keldai


ape korang tak ke heran.. dulu sebelum keluarkan stament mulut puaka dia... thah dia pernah ke idak pergi ke kubur mat indera tu...thah tak tau kot mana kubur mat indera tu, sekarang politik punya pasal... buat muka sedih tahap hisdustan untuk tunjukkan kepada badut-badut penyokong tegar mereka yang dia ni bersungguh-sungguh memperjuangkan komunis... ai chait pigidah beb... anak harun... tul perangai... aku kekadang rasa mat sabu ni memang cerdik atau terlebih hensem kot.... seboleh-boleh nak menangkan apa dia kata tu... sanggup nak ubah segala sejarah tanah melayu ini demi komunis....

erm bagusla... aku rasa... kalau rasa diri tu hebat... power buatlah... mungkin dia anggap penyokong berani mati dia akan sanggup buat apa saja demi stament dia... kita tengok... kita tengok, rakyat power atau dia power.... selalunya orang angkuh... akan buat onar dulu... last-last baru... alamak... mati aku.... masa tu lu pikirlah sendiri.... masa tu.. malu tahap cipan daging yang dia akan ingat sampai bila-bila... sehingga ke anak cucu dia akan meludah bila sebut nama mat sabun... aku percaya dengan kehendak Illahi... dia nak uji jer si mat sabun tu.. tengok dia macamana... kalau tahap iq dia memang semua orang tau... memang akan jadi sejarah orang melayu Islam dekat malaysia ini yang layak di ludah ramai-ramai....

klik

biasala mereka suka cerita propa....


setahu aku la... ceramah-ceramah pas kan sebab ramai.. senang je... di kumpul dari seluruh pelusuk pekan... kawasan... datang 2-3 biji kereta... yang datang tu sekadar datang je... gian beb nak dengar cerita propa dan merapu... bukan masuk otak pun.... kan pernah diberitahu... memang ceramah pas kalau buat... dah-dah ditempat sendiri... jangan cerita la... ramai oooo penjilat tegar memberi sokongan maut.... (kena pukau minda).... pulak tu mat shabun... rugi tak datang... dia kan tengah popular sekarang... pengkaji sejarah tersohor dalam negara... itulah mat shabun.... kalau boleh berdiri semua.... dan tepuk ye.... clap-clap... kui kui kui....

mat shabu ni dikatakan popularnya mengalahkan madonna... tak caya korang tengoklah ceramah dia... pergh.... siap termimpi-mimpi si juak-juak kena kelentong dek mat shabun kekekeke

klik

Jumaat, 9 September 2011

dah untung nak untung lagi... jangan bagi rakyat marah...


aku pelik betul dengan syarikat TELCO kat malaysia ni.. dah le untung nak untung lagi.. tekan lagi pengguna... beb... aku seru kepada kerajaan tarik balik cukai 6% tu... bukan apa... dah tengah syok-syok kita membalun juak-juak pr... dan mungkin dari mereka ingin kembali ke BN... dah pusing balik ke pangkuan PR laknatullah... berkenaan isu remeh ni... yela... kalau ikutkan kaki bangkang siapa... kaki spin siapa... tak ke ini modal yang akan digunakan untuk jahanamkan misi kita semua untuk runtuhkan kuasa PR..... untuk kerajaan tolonglah fikirkan... jangan di ulang silap zaman Pak Lah dulu... hancur beb.. hancur....

Khamis, 8 September 2011

buat filem macam ni...



aku baru habis menonton filem epik the pacific.. dari episod 1-10... korang tengoklah beb... walau perang ini dah lama berlalu.... aku rasa kalau ada penerbit di malaysia yang ada modal.. buat filem epik macam ni berkaitan komunis... berkenaan kejamnya komunis... memang tragis beb sebab kalau korang menonton sampai habis... bagaimana tentera jepun time tu terdesak gunakan ibu mengandung diletaknya bom dikeliling pinggang ibu tersebut... kanak-kanak kena sniper... sadis beb... korang carilah... dvd dia...

cuma filemkan kekejaman komunis macam apa yang ada dalam blog rakan kita ni...

aku rasa terdetik dalam diri.... itulah kekejaman perang.... huh.... sadis-sadis

kan aku dah kata....


si puak mereng ni akan buat apa saja untuk pusing keliling beb... betul tak anggapan aku berkenaan tajuk aku pendapat gue aku semalam... hahaha... ni punya cara sudah tau punya... dari tak tau sejarah terus tau serba serbi berkenaan sejarah... hahaha... sekarang strateginya guna adik mat indera pulak.. yang namanya baharum shah yang berusia 65 tahun... beliau nak nama abangnya dibersihkan dari dikaitkan dengan komunis.. cuba korang pikir logik ek... masa mat indera menyerang balai polis bukit kepong tu tahun 1950.. dan en baharum ni masa tu umurnya baru 4 tahun... sebab dia lahior pada 1946...... apa yang budak 4 tahun tau pasal abang dia masa tu da.... kui kui.. pas pas... anda kantoi lagi....

aku tak taulah pas buat ape dengan en baharum ni kekeke... oleh kerana nak melepaskan anjing tersepit. nak hensemkan balik mat sabun.... maka mereka akan buat apa saja... tapi senang je kantoinya.... tak caya korang baca sini

kelako pun ada... kesian pun ada...

klik

Rabu, 7 September 2011

SEJARAH MANA BOLEH UBAH... UMAT MELAYU MEMANG PAHLAWAN BEB...

VS


Pekan Batu Kikir yang terletak lebih kurang 16km dari Kuala Pilah dan 12km dari Bahau merupakan sebuah kampung tersusun pada awalnya. Di pekan ini telah menyimpan satu sejarah yang masih belum dikenali secara meluas. Mengikut sejarah, terdapat satu peperangan yang agak menarik iaitu peperangan di antara masyarakat Melayu yang menggunakan senjata parang melawan pasukan Bintang Tiga yang menggunakan senapang. Walaupun senjata yang gunakan pasukan Bintang Tiga lebih baik berbanding dengan masyarakat Melayu pada ketika itu, tetapi kemenangan telah memihak kepada Masyarakat Melayu.

Peperangan ini menjadi satu sejarah yang mengambarkan semangat perjuangan masyarakat ketika itu menentang pasukan Bintang Tiga yang menjadikan Gua di Simpang Pertang sebagai markas mereka. Peperangan ini berpunca dari peristiwa amuk di Padang Lebar berhampiran dengan Pekan Batu Kikir. Akhirnya peristiwa ini bertukar kepada satu peperangan yang dahsyat dan melibatkan banyak nyawa dari pasukan Bintang Tiga terkorban. Peperangan ini telah berlaku pada bulan November 1946.

Peristiwa ini perlu diteliti kerana ianya memberi pengajaran tentang kehidupan yang harmoni datang dari kepercayaan dari satu kaum kepada satu kaum yang lain untuk tingggal bersama dalam satu tempat

klik sini

http://bumiyang.blogspot.com/2011/09/mat-sabu-adakah-melayu-batu-kikir-juga.html#comment-form

pendapat gue...


bila semakin panas isu mat sabun, makin ramai pejuang hampehnya didalam alam cyber sebaik mungkin memusing-musing sehingga pening lalat membacanya... almaklumla apa yang di katakan naib president mereka melibatkan maruah pejuang.... telajak perahu boleh diundur... telajak kata.. sendiri mau ingat... macam biasa cara biasa yang aku tau... dia akan buat donno je... dia buat strategi diam dan menggunakan cara EI... kononnya dia betul.... macam anuar berkenaan kes liwat.. video ehem-ehemnya.... banyak pemimpin di dunia ini memang menggunakan cara EI...EMOTIONAL INTELLIGENT... iaitu... diam... dan bila masa sesuai baru keluarkan stament.... so mat sabun gunakan cara begini.... sebab... dengan cara begini dia semakin popular.... popular kerana buat onar.... tapi dia akan sentiasa buat derk... kata-katanya akan jadi angkuh.... kerek... belagak... malah anggap apa yang dia katakan adalah betul.....

so kita dalam membantai dia... kalau ikutkan cara EI ni.... akan membuatkan dia rasa dia lagi tinggi hebatnya dari kita.... kita hanya selitkan apa yang dia kantoi... dan fakta-fakta sahih supaya dia rasa ..... bodoh piang juga aku ni... hehehe.... contoh macam bekas president USA... Bush.... banyak cara dia memang buduh dan banyak kantoinya.... so lama-lama rakyat akan meluat dan sepak dia... kaw-kaw.... jadi mat sabun akan jadi macam tu lah.... dia ingat dia diam dia hebat...... tapi.... bila serang dengan fakta-fakta.... betul... memang rasanya berbuih mulut nak jawab.... walau banyak fakta cap ayam yang dicanang oleh puak-puak hamPAS,

jadi... dia memang rasa bersalah lah dengan apa yang dia kata... nak minta maaf, alamakatak.... jatuh la maruah sebagai naib president... kita tunggu stament-stament membabi buta dari mulut sang pengkhianat ini ek... lagi banyak buka mulut makin jahanamlah PR time pru13 nanti...
sayonara....

kalau boleh sebarkan...

maaf... cuma ingin membantu rakan taulan yang nak kembangkan perniagaannya... kalau rakan-rakan blog murah hatinya... jom klik like page ini... mana tau dengan cara ini dapat mengembangkan lagi bisnes rakan saya yang sorang ni...membantu sesama Islam dan kita juga sebangsa... apa salah sebar-sebarkan yek... sekian

boleh klik dan jangan lupa like sekali page ini ye... terima kasih...

Selasa, 6 September 2011

editor buku pun sepak mat sabun


apa anda akan buat kalau anda tersepit, terkantoi malah mengelupor perit atas tindakan anda sendiri... ni dia mat sabun.. yang kantoi sekantoinya... akibat nak kover diri kerana keceluparan mulutnya... dia tunjukkan buku bahawa kerajaan Johor mengiktiraf mat indera... hehe.. pas pas.. inilah perangai depa yang tak sudah-sudah... tanpa usul periksa... main sorbu je... sekali editor buku tersebut bersuara da....

"Penulis buku ini sebenarnya mengajak pembaca berfikir siapa Mat Indera, samada layak digelar hero atau pengkhianat negara kerana terlibat dalam peristiwa berdarah bukit kepong 1950 dan bukan iktiraf Mat Indera sebagai pejuang dan bukan komunis"

klik


Isnin, 5 September 2011

yang muda boleh terkeliru... banggang punya pas

https://www.facebook.com/notes/mohamed-hadi-al-majwi/mat-indera-ialah-pejuang-kemerdekaan/389870107918.....bce

aku amek dari link fb seorang rakan... pergh.. makin dasat puak-puak berhaluan kiri nak spinkan cerita pasal mat indera ye... mereka ni aku rasa niatnya memang pesongkan sejarah... perghhh.. memang bahaya ni.... kemana pegi menteri amaran... takkan nak biarkan anasir-anasir ini membuat sesuka hati sampai rosak segalanya sok... mats sabun memang agendanya.... 1 kuasa... musuh paling utama dia UMNO... apa dia buat sebaik mungkin nak jahanamkan UMNO.. demi kuasa.... apa nak senyap je... yang muda-muda belia bila baca mau terpengaruh beb... dah tak tau dah komunis tu pengganas ke pahlawan... bahaya....

aku nak tanya satu je.... habis kalau betul perjuangan menentang british tu.... dekat balai polis bukit kepong.... kenapa bukan polis je terbunuh.. kanak-kanak, isteri-isteri polis pun jadi mangsa... semua tu bangsa apa? bukan ke melayu...siap bakar lagi... jawab la... kenapa.... ape mat indera tu berskongkol dengan komunis... habis komunis tu fahaman dia apa?... oi banggang tahap longkang taik pengikut pas yang mereng... sedarlah apa korang buat.... sedarlah cara korang ni menaikkan api semangat kemarahan bekas-bekas polis dan tentera... aku sendiri menyirap beb.... mau aku hunus je bonet kepada pengkhianat-pengkhianat bangsa... haram jadah..... nak komuniskan malaysia ker... kalau ada niat korang lupakanla....