Sabtu, 10 Disember 2011

taktik lama yang perlu di ambil tahu...


taktik ini menjadi suatu taktik paling menjadi di masa pru12 2008 dulu.. dan oleh kerana masa tu paklah buat bodo jer.. dan mungkin realitinya cybertrooper pakatan menjadi otai masa itu.. so umno perlu ambil tahu... mungkin juga terselak dengan ungkapan pedas oleh TPM di PAU baru-baru ini pas tak boleh ganti umno tetapi dap yang ganti pas... patutnya kita blogger pro bn terapkan ayat power ini untuk menjahanamkan strategi mereka... INGAT DAP GANTI PAS... panas berbulu ayat ini bila di dengar oleh juak-juak beb... sampai mahfuz dengan segera menbantai umno demi menjaga tuannya dap.. so memang betullah ungkapan itu....

UNGKAPAN ABU- ASALKAN TIDAK UMNO, maksudnya... mereka inginkan fobiakan rakyat dengan jenama umno.. walau mereka tahu.. palit taik sebenar adalah mereka... jaga-jaga kawan-kawan... sebab yang suka mendengar spikulasi adalah orang kita.. yang suka dengan cerita-cerita tak betul adalah orang kita.. walau itu tidak pasti kebenarannya... cuba tengok jenama altantuya dengan najib... melekat beb di hati juak-juak keparat... dan apa kata kita juga gunakan ayat 16 september 2008 dengan anuar... china doll dengan anuar... raba tetek dengan lge... suka zina dengan pas... kalau kita selalu mainkan ayat-ayat pedas ini.. aku percaya tenggelamlah jenama ABU.. tu... percayalah.. woi pakatan

DAP GANTI PAS... INGAT TU.. haha... dap keldaikan pas... haha.. nyata sungguh.. woi pakatan... DAP GANTI PAS, KALAU TAK ZINA BUKAN PAS, KALAU TAK CHINA DOLL BUKAN NUAQ BEWAK.. ADA FAHAM KEKE....

dap bagi penyepak kiasu dekat pas.. dengan umno?

insaflah... wahai pak jangoat, sampai bila nakbertuankan kafir dap tu

erm dah terang lagi bersuluh.. apa sebab dap nak letakkan calon melayu di kawasan melayu, apa sebab.. kerana percaturan mereka yang nyata... mereka akan menjadi super dominan di pilihanraya 13 nanti.. pas.. kenapa kita katakan parti pas ini memang spisis kuda tunggangan dap.. sebab.. mereka hanya berani sound dap dengan nada halus saja beb... dah dah.. dap nak calon di kawasan majoriti melayu... pas memang menyalak.. tetapi cara nyalakan mereka akan terhapus juga bila tiba mengundi nanti... ini adalah bibit-bibit drama yang pakatan buat... tup tap tup tap.. no hal dap letak calon di kawasan melayu.. korang tengok lah nanti... ini pas beb.. mereka balaci... tu sebab aku kata kalau pas adalah parti dominan dalam pakatan, itu takda hal sebab yang nanti berkuasa adalah majoriti orang Islam dan melayu.. tetapi dalam pakatan ini terbalik... yang jadi sow hai adalah melayu Islam pas dan pkr...

fikirkanlah wahai melayu cerdik pandai... ini bukan perkara main-main.. dap adalah parti serpihan pap di singapura.. apa jadi kuasa melayu di sigapura.. aku nak tanya dulu... pas.. satu ayat je.. jangan sampai satu masa nanti anak cucu korang kencing di kubur-kubur ahli pas kerana menjual agama dan bangsa.... memalukan... insaflah melayu pakatan, insaflah melayu pakatan.. insaflah...

ini yang terjadi.. ai takkanlah melayu dalam pakatan langsung
tak boleh terfikir.. nak jadi balaci selamanya?

PAS Selangor awal-awal lagi berkata tidak akan tunduk kepada tuntutan DAP yang mahu meletakkan calon Melayu bertanding di kerusi majoriti Melayu dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Tapi kata-kata itu daripada mulut Timbalan Pesuruhjaya III Pas Selangor, Khalid Abdul Samad. Keputusan Ahli Parlimen Shah Alam itu bukan muktamad. Ada yang lebih tinggi daripadanya untuk membuat keputusan.

Jadi tunggulah menjelang pilihan raya nanti, mungkin keputusan Pas itu akan berubah.

Malaysia adalah sebuah negara demokrasi. Jadi biarlah DAP dengan hasratnya untuk bertanding di kerusi majoriti Melayu.

Motif DAP mahu meletakkan calon Melayu itu boleh dibaca. DAP mengharapkan sokongan pengundi Cina akan kekal dan undi kaum Melayu bertambah, yang akhirnya akan memenangkan calon mereka.

Dalam peruntukan kerusi ini, DAP mungkin tidak mengharapkan kerusi Pas tetapi meminta pengorbanan beberapa kerusi sekutunya, PKR bagi memberi laluan kepada calon-calon Melayu dari DAP untuk bertanding PRU 13.

Desas-desus mengenai strategi DAP untuk meletakkan Melayu sebagai calon parti dalam PRU 13 kelak telah menjadi kenyataan!Bukan tidak pernah DAP mengemukakan calon Melayunya. Pada PRU 12, DAP letak 13 calon Melayu bertanding di Pulau Pinang.

Dalam pilihan raya umum 2008 juga DAP letak calon Melayu sebagai calonnya di Parlimen Raub (54 peratus pengundi Melayu), di Parlimen Tanjung Piai dan DUN Pekan Nenas Johor (juga kawasan majoriti Melayu).

DAP bangkitkan isu ini lagi setelah mengambil kira faktor pengaruh PKR dan Pas yang sedang merudum terutama sokongan pengundi Melayu. Sebab itu DAP melihat kedua-dua parti itu tidak mampu untuk mengekalkan kerusi yang mereka perolehi sekarang.

DAP ‘perasan’ berdasarkan sokongan diterima dalam pilihan raya di Sarawak, trend menunjukkan pengundi lebih cenderung menyokong DAP daripada PKR. DAP juga tidak lagi mengharapkan Pas untuk meraih sokongan Melayu dan memenangi kerusi yang ditandingi pakatan pembangkang.

Sebab itulah DAP mahu mengambil kesempatan ini untuk membariskan lebih ramai calon Melayu. Kalau DAP gagal membariskan calon-calon Melayu pada PRU 13, maka ia akan dilihat sebagai parti anti-Melayu dan cauvinis.

Persoalannya, DAP tetap berdegil mahu letak calon Melayunya, apa Pas dan PKR hendak kata?Beranikah Pas bertindak keluar daripada pakatan pembangkang? Beranikah PKR berkokok membantah permintaan DAP?

Bagi kerusi atau tidak, DAP mungkin ‘main langgar’ tanpa peduli sama ada langkah itu memberi jaminan kemenangan kepada pakatan.DAP mungkin sanggup lupakan sekutunya kerana mahu menakluk kawasan sebanyak yang mungkin tanpa terlalu bergantung pada sokongan Pas dan PKR.

Sebenarnya kemenangan besar dalam PRU 12 dahulu tidak pun dijangkakan oleh PKR, DAP dan Pas. Pakatan atau kerjasama hanya dibentuk semata-mata untuk menafikan Barisan Nasional terus berkuasa di Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Selangor.

Jelas sekarang, tindakan DAP itu dibuat kerana beberapa negeri memperuntukkan hanya orang Melayu sahaja menjadi ketua negeri berbanding kaum lain.

Peristiwa pelantikan Menteri Besar Perak selepas PRU 12 menjadi iktibar kepada DAP untuk memilih orang Melayu dalam parti itu bertanding pada PRU13.Hakikatnya DAP tidak mungkin akan membela nasib kaum Melayu. Sepanjang tempoh pakatan berkuasa di negeri yang mereka menangi, nasib bumiputera dan agama Islam tergugat.

DAP mempunyai agenda tersembunyi. Kerjasama DAP dalam pakatan lebih kepada usaha memperkudakan orang Melayu untuk tujuan politiknya. Hinggakan Pas ‘takut’ hendak memasukkan pelaksanaan hukum hudud dalam manifesto pilihan raya pakatan pembangkang.

Apa pun, sikap biadap dan kurang ajar beberapa pemimpin DAP mengingatkan kita pada tercetusnya tragedi berdarah 13 Mei 1969.

Mereka yang pernah menempuh zaman ‘perintah berkurung’ itu tidak akan lupa tentang niat dan tekad DAP yang diluahkan pada ketika itu - “menghalau Melayu dari buminya sendiri.”

ps: jangan drama banyak sangat pas.. poyo je..

kalau dia nyanyuk pun.. paih leh kata apa...


biasalah dah terlampau lama pegang kuasa... peduli apa katanya ore nak kata apa... lantak lah.. janji kuasa tu dalam pokek kawe.. hehe... dah nyanyuk tak sedo diri lak tu... ape da nik ajiz.. baik dok rumah bermesra dengan anak cucu... sebab makin lama nik ajiz ni merapu banyak sangat... agaknya dia teringin juga nak jadi pm kot. mana la tau kalau pakatan menang... hadi bagi ruang dekat dia jadi pm.. hak hak.. hancus malaysia beb.. keh keh... mau kene seligi dengan lim kit siang dan nuaq.. mereka pun nak jadi pm gak... hehe... dia punya mulut kalau dok buka bau budu.. ye lah.. asal cakap merapu... merapu... juak-juak dalam paih pun dalam hati mesti ada kata... bilo lah ore tua ni nak taubat... hehe...

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendakwa Umno bertindak secara ‘songsang' semasa memimpin orang Melayu di negara ini apabila menolak Islam dari dasar parti.

Ini, katanya menyebabkan Umno gagal memimpin orang Melayu.

Beliau yang juga Menteri Besar menegaskan Islam adalah agama yang syumul dan lengkap, justeru hendaklah dijadikan dasar dalam memimpin parti oleh orang Melayu termasuk Umno.

“Orang Melayu beragama Islam, dan Islam itu sendiri agama yang syumul dan lengkap, namun tiba-tiba ditolak oleh pemimpin Umno menyebabkan orang Melayu enggan mengikutinya.

“Kini Umno melaung Melayu bersatu’, tetapi bersatu untuk apa, untuk Melayu atau untuk Islam?

Beliau bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah mingguannya di Medan Ilmu di sini pagi tadi.

Mengulas saranan Mahathir supaya beliau bersara dari politik, Mursyidul Am PAS itu berkata, beliau melawan mantan Presiden Umno itu sejak awal lagi.

“Saya melawan daripada awal sampai ke akhir, nak turut dia macam mana oleh kerana saya melawan dia.

“Siapa suruh dia berhenti, dan sewaktu dia berhenti dahulu, dia bagi tahu dia tidak boleh memimpin orang Melayu, bahkan tidak berjaya memimpin orang Melayu.

“Saya jawab sendiri, saya kata dah mu tarik ‘songsang’ orang Melayu, sedangkan orang Melayu beragama Islam dan Islam itu pula lengkap.

"Islam sempurna, tiba-tiba dia (Mahathir) tolak Islam dari dasar partinya, buat pandai-pandai dia. Mana boleh orang Melayu nak turut dia,” ujarnya.

Mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad ketika menghadiri Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) sempena pembukaan Pameran Udara dan Maritim Antarabangsa Langkawi (LIMA) baru-baru ini menasihatkan Tuan Guru Nik Aziz supaya segera bersara daripada arena politik memandangkan Menteri Besar Kelantan itu sudah terlalu lama menyandang jawatan tersebut.

Tuan Guru Nik Aziz menegaskan hasrat untuk terus bertanding pada Pilihan Raya Umum ketiga belas (PRU-13) nanti tidak berubah.

“Dah orang nak kepada saya, nak buat lagu mana, apa saya boleh buat,” jelasnya.

Sementara itu, Ketua Penerangan PAS Negeri Dr Mohd Fadhli Hassan ketika mengulas isu itu menegaskan Umno tidak berhak langsung mengulas isu itu.

“Bagi kita, apa saja Tuk Guru kata, bahkan selagi Tuk Guru ada, kita mahukan Tuk Guru memimpin kita.

“Ini adalah hak ahli PAS, sesungguhnya selagi mana Tuk Guru ada, kita nak Tuk Guru yang memimpin PAS,” tegasnya.

ps: lantak ko lah paih.. tiada pemimpin yang berkarisma dan boleh dipercayai.. ramai yang mace nik ajiz ni, cakap.. cakap cakap dan cakap... kerja?

beruk mutasi...


KALAU DAH NAMA DENGKI, PAKATAN JIBRAUNLAH NAMANYA... MENGHASUT ORANG, MENGHASUT CERITA SPIKULASI... MASALAHNYA ORANG PERCAYA BULAT-BULAT SEDANGKAN BUKAN BETUL PUN.. DENGAN KEJAHATAN DAP, PKR DAN PAS... MEREKA BERJAYA MENGHALAU SYARIKAT SIEMENS DARI PAHANG, KERUGIAN UNTUK RAKYAT PAHANG YANG DAHAGAKAN PEKERJAAN..

baca seterusnya House PK

ps: kalau tengok cina lagi ramai.. sebab mereka dengkikan kemakmuran ekonomi untuk orang melayu.. dan melayu yang join sekali.. ayat senang je. mudahnya kamu di kencing oleh cina dap.. bodoh...

blogger pro bn mengaum... yihaaaa


TOP BLOG RANK
PRO BARISAN NASIONAL ALEXA
1 papagomo.com 287
2 novandri.blogspot.com 502
3 gerakan-anti-pkr.blogspot.com 526
4 parpukari.blogspot.com 564
5 empayar-pemuda.blogspot.com 639
6 mymassa.blogspot.com 667
7 tunfaisal.blogspot.com 669
8 aku-tak-peduli.blogspot.com 742
9 theflyingkick.blogspot.com 751
10 medan-info-kita.blogspot.com 759
11 yuseriyusoff.blogspot.com 765
12 1peluru.blogspot.com 778
13 brojinggo.blogspot.com 801
14 azmykelanajaya.blogspot.com 842
15 semuthitam80.blogspot.com 847
16 keris7lok.blogspot.com 849
17 panggungopera.blogspot.com 875
18 kulaanniring.blogspot.com 958
19 gelombang-rakyat.blogspot.com 961
20 matkilaupenang.blogspot.com 968
21 mediapermatangpauh.blogspot.com 977
22 pisau.net 995
23 kedahkekl.blogspot.com 1005
24 sejarahmelayu.blogspot.com 1011
25 theunspinners.blogspot.com 1235
26 badutrakyat.blogspot.com 1241
27 pengundisetiasungairapat.blogspot.com 1324
28 penembak-tepat.blogspot.com 1346
29 dukeofumno.blogspot.com 1377
30 anwaraidc.com 1414
31 celahgelegar.blogspot.com 1552
32 darulehsantoday.blogspot.com 1596
33 helangbuana.blogspot.com 1614
34 semaremas.blogspot.com 1671
35 jendelamy.blogspot.com 1697
36 klboyzwangsa.blogspot.com 1938
37 dtenggara.blogspot.com 2048
38 khairulryezal.blogspot.com 2228
39 rockybru.com.my 2398
40 azlantaib.blogspot.com 2472
41 dinturtle.blogspot.com 2512
42 ruangbicarafaisal.blogspot.com 2702
43 mediawangsamaju.blogspot.com 2873
44 azlishukri.blogspot.com 3009
45 taipingmali.blogspot.com 3232
46 hhalem.blogspot.com 3289
47 lydiausm72.blogspot.com 3341
48 syedsoutsidethebox.blogspot.com 3422
49 riziqin.blogspot.com 3759
50 gerakantimur.blogspot.com 3855
51 alamijiwaparadox.blogspot.com 3995
52 militaryofmalaysia.net 4004
53 sanggahtokjanggut.blogspot.com 4064
54 gunungmatcincang.blogspot.com 4488
55 kamabakar.blogspot.com 4611
56 malaydelima.blogspot.com 4746
57 selangordaily.com 4861
58 bigdogdotcom.wordpress.com 4970
59 mimview.blogspot.com 5061
60 musramrakunman.blogspot.com 5244
61 jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com 5271
62 justread-whatever.blogspot.com 5282
63 tersenarai.blogspot.com 5548
64 paneh.blogspot.com 5584
65 kerispusakabangsa.blogspot.com 5770
66 headbomb.blogspot.com 5973
67 sahabat-gunung.com 6359
68 flowersofnation.my 6508
69 tauke-ikan.blogspot.com 6805
70 politikputramerdeka.blogspot.com 6895
71 rajahmas.blogspot.com 7042
72 anginperubahan.blogspot.com 7411
73 suaralensa.blogspot.com 7778
74 ibm-akusayangumno.blogspot.com 8054
75 satdthinks.blogspot.com 8122
76 siemens-melayumaju.blogspot.com 8256
77 anotherbrickinwall.blogspot.com 8498
78 helenang.wordpress.com 8635
79 padijantan.blogspot.com 8961
80 kerisputera.blogspot.com 9191
81 komandoperangsiber.blogspot.com 9219
82 reformasin.blogspot.com 9312
83 braveheart-blogger.blogspot.com 9748
84 mahaguru58.blogspot.com 9841
85 bumiyang.blogspot.com 9941
86 hilbertmontell-anakmerdeka.blogspot.com 9998
87 apanama2020.blogspot.com 10498
88 minda-hijrah.blogspot.com 10525
89 malaysiaheaven.blogspot.com 10839
90 mistisfiles.blogspot.com 11016
91 penaminang.blogspot.com 11459
92 exception2008.blogspot.com 11612
93 mesintaipburuk.blogspot.com 12012
94 blogtamingsari.blogspot.com 12325
95 stopthelies.my 12520
96 dhanyaraam.blogspot 13531
97 jeffrydamien09.blogspot.com 13654
98 syburi-times.blogspot.com 14071
99 ulatdankulat.blogspot.com 14140
100 mukapetang.blogspot.com 14309

ps: lawan tetap lawan.. ayuh rakan-rakan hentam cukup-cukup jibraun pakatan rakus... ayuh...

haiiya dia saja belani.. melayu paih dan pkr mana...


hehe.. mana jibraun paih dan pkr yang bermulut lancang tak ikut sama ke pimimpin
mereka..menyelam dengan kapal scorpene. setakat cakap.. hak hak.. nampaknya si biawak lge saja yang berani.. itu pun kerana terpaksa.. kalau tak tunjuk muka... maka kemaluan lah pakatan yang sedia untuk dimalukan.. hak hak...

jangan la wa takut ooo ... haha.. kata lim guan eng

Hanya Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, dan dua orang timbalannya - Datuk Mansor Othman dan P Ramasamy - akan dibenar menaiki kapal selam Scorpene hari ini.

Bagaimanapun, Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau tidak akan menyertai mereka.

Ketika ditemui di Lapangan Terbang Langkawi pada kira-kira jam 2.30 petang, Zahid (kiri, putih) mengesahkan kepada pemberita bahawa beliau mempunyai satu lagi majlis rasmi untuk dihadiri."

Apabila sama ada taklimat akan diberi kemudian selepas mereka menaiki Scorpene, Zahid secara bergurau berkata, "Mereka pasti balik," sambil memeluk Lim, menyebabkan hadirin di situ ketawa melihatnya.

Ketika bercakap kepada pemberita sebelum itu, Zahid berkata ia bertujuan untuk membolehkan pihak pembangkang menyaksikan keadaan kapal selam tersebut.

"Kami lakukan ini untuk DAP dan PKR sekarang. Jika PAS mahu melawat, kami akan atur (untuk mereka)".

Zahid telah mengatur lawatan tersebut untuk pembangkang melihat sendiri bahawa kapal selam KD Tun Razak itu mampu menyelam.

baca seterusnya klik

Jumaat, 9 Disember 2011

nak sangat.. biarkan..


kalau benar melayu pas dan pkr, mengidam sangat-sangat dekat tanah bertuah ini... erm.. ok.. kalau di takdirkan perkara ini jadi segerombolan melayu munafiq ini menawan putrajaya.. agak-agak apa mereka akan buat... dah tentu kerusi paling banyak menang adalah dap... tup tap tup tap.. PM nya diberi kepada dap... jeng jeng... dan gelora dendam semakin membuak-buak.. mereka mungkin akan mencari aset-aset berharga bn terdahulu... mereka haukkan media-media bn.. mereka akan buat seperkara yang kita takkan terjangka nak lihat nanti... masa tu... pas dan pkr bertelagah... tak bersatu hati... masing-masing jadi tamak dengan kekayaan yang
ada dalam negara... dengan tetiba... dikatakan..

kuasa melayu itu ibarat cebisan makanan yang ada dalam mulut tuan dap... alangkah dashyatnya perkara itu berlaku.... kalau betul lah terjadi juga... pembelajaran anak-anak.. melayu dan pembangunan syiar Islam gerenti akan terbantut... nak harap pas... erm.. tengok kelantan cukup... tengok dekat selangor cukup... dan jangan terkejut nanti, di kampung-kampung orang melayu pun ada pusat urut yang adanya gro, pusat-pusat judi.. sekarang di selangor pun bercambah beb... melayu pas dan pkr buat apa? mereka dihanyut dengan harta dunia... aku percaya ini akan terjadi.. orang melayu akan teraniaya di bumi sendiri.. kerana.. munafiq-munafiq melayu yang ada dalam pakatan...

melayu-melayu dalam pas dan pkr, mereka hanya 1 dendam dengan UMNO perlu di balas... yang jadi mangsa, rakyat macam kita la... apa nak buat.. tunggu dan tunggu... pada masa tu baru ada sebahagian orang melayu dalam pas dan pkr insaf kerana yang kenyang ketua mereka... yang menyokong mereka dulu dibuat macam sampah je... tengokla nanti... dan pada ketika orang melayu mula bangkit... dan pada masa itu baru ada satu revolusi menaikkan maruah dan kembalikan kuasa melayu... sebab melayu dianak tirikan di bumi sendiri... pada masa tu baru nak insaf... satu ayat je nak bagi tau kirim salam beb.... kirim salam....

ps: pandangan ini mengikut imiginasi... kalau benar terjadi.. lagi banyak buruk yang akan orang melayu dapat dari kebaikan... fikir-fikirkan... ada banyak imiginasi dari anda sendiri.. luahkan.. tak mengapa...

INI YANG DAP AJAR, ITU YANG PAS SUKA.. PKR SENYUM


ini dinamakan kurang ajar.. biadab, dan kerana pakatan rakyat sendiri mengajar mencerca sultan dan raja... makan pencacai mereka pun ikut samalah.. dan agak menghairankan.. pencibai pakatan ni tak serik-serik menghina raja-raja melayu... dap gelak besarlah... pas suka aje.. pkr senyum sokmo.. bhagal... kalau di Thailand dah kena meringkuk dalam penjara 20 tahun... tapi apa nak buat.. kita hanya mampu dan lihat... dan kata... ini Malaysia... orang hina agama pun tak kena apa-apa ma... tu pasal naik minyak si pencibai-pencibai pakatan sekarang...

BLOGGER PAKATAN RAKYAT KUTUK SULTAN KELANTAN.

Akibat terlalu marahkan Sultan Kelantan yang menganugerahkan darjah kebesaran kepada Datin Seri Rosmah Mansor blogger pakatan rakyat terus menghina Sultan Kelantan .Blogger pakatan haram ini mengeji kepada penyokong PAS yang memuja sultan Kelantan yang dilihat pro- PAS sebelum ini.

Inilah taksubnya blogger pakatan ini yang mempunyai akal yang pendek kerana semua tempat hendak dipolitikkan.

ps: jibraun punya perangai...

Khamis, 8 Disember 2011

INI SUDAH LEBIH.. LEBIH YANG SANGAT...

patutlah bila berlaku konflik di dunia Islam..
kafir yang punya kerja.. dem dem... Malaysia next?

MENYIRAP JE DARAH GUA MEMBACA POSTING TERBARU NI... WARGHHH.. KALU DI IKUTKAN AMARAH.. HABIS.. GUA SANGGUP TARUHKAN NYAWA GUA DEMI AGAMA.. BANGSA DAN NEGARA.. KENAPA ADA PIHAK DARI KAFIR NI SUKA-SUKA NAK KACAU BILAUKAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI... UMAT MELAYU BANGKITLAH.. JANGAN JADI SYAITAN BISU... JANGAN NANTI KITA NI JADI MELAYU YANG DI SINGAPURA TU... BAYANGKAN AZAN NAK DI LAUNGKAN PUN TAK BOLEH... AGAK-AGAK ITU YANG KITA NAK.. AGAK-AGAK ITU YANG KITA SUKA... WALAU BERLAINAN IDEOLOGI POLITIK.. AKU TERUS TERANG BERKAITAN AGAMAKU.. KALAU DI USIK DAN NIAT NAK MEMADAMKAN SAMA SEKALI NAMA ISLAM... EI SUDAH LEBIH.. SUDAH LEBIH.....

Ada laporan yang menyatakan bahawa terdapat tangan-tangan halus di negara ini yang sedang berusaha untuk menghapuskan identiti agama di dalam My Card @ Mykad.Sasaran utamanya ialah umat Melayu-Islam,di mana pihak-pihak tersebut cuba membuang perkataan "Islam" dan "bin" serta "binti" dalam kad pengenalan.
baca seterusnya klik sini

ps: serius.. serius... membuak darah membuak darah... huh

DAP SAMA DAP GADUH.. GOOD.. hehehe..


sumber kritis online

pergolakan dap semakin menarik

GEORGE TOWN: Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Delima R.S.N. Rayer mahu Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P. Ramasamy meminta maaf secara terbuka berhubung kenyataannya yang mendakwa Pengerusi Kebangsaan DAP Karpal Singh sebagai 'Godfather'.

Rayer yang juga Anggota Jawatankuasa DAP Pulau Pinang berkata Ramasamy juga perlu menarik balik kenyataan berkenaan dengan segera.

"Ramasamy harus berjumpa dengan Karpal untuk memohon maaf dan memberikan penjelasan mengenai perkara yang berlaku itu. Beliau sepatutnya menghormati pemimpin veteran berkenaan dan jangan menjadi 'warlord' (panglima perang) dalam DAP," katanya pada sidang akhbar di pejabatnya, di sini.

Ramasamy dilaporkan telah mengumumkan beliau dan tiga calon wanita India bakal bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU 13) dalam satu majlis baru-baru ini.

Berikutan itu, Karpal yang juga Anggota Parlimen Bukit Gelugor memberi amaran kepada Ramasamy supaya tidak mengumumkan konco-konconya sebagai calon.

Rayer berkata, DAP tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan disiplin terhadap Ramasamy jika beliau bersikap degil dan enggan memohon maaf terhadap Karpal.

Katanya, Timbalan Ketua Menteri II itu juga jangan 'seperti kacang lupakan kulit' kerana beliau dilantik untuk jawatan berkenaan oleh Ketua Menteri Lim Guan Eng selepas berbincang dengan Karpal.

"Tindakan beliau (Ramasamy) dilihat seperti tidak mempedulikan sumbangan Karpal terhadap parti DAP," katanya.

ps: kepada kaum india dap.. ai kasi sinyap je ke.. kasi tibai la sama kiasu cina dap pulak...

sama sekapal tapi memvavikan anak anuar...


erm marah tul ye blogger pakatan terhadap nurul izzah.. erm amek kau... kono bantai dengan pengikut sendiri.. parti rosak ni pkr.. memang nak pelingkup dah... kalau masing-masing tak sehaluan, jaga kawasan sendiri pun kantoi nak jaga negara... ai chait poorah... nurul oh nurul makin lama orang dah naik menyampah dah.. setakat ata sinyum lawa la konon keke.. ingat orang tak pendam kalau anda ni.. erms... jenis macam bapa anda je... kelentong kuat... cakap merapu.. ikut telunjuk kapior... keje tak buat... apa nak jadi... huh...

petikan dari blogger AmirHamzah berkenaan nurul izzah...

Kata orang tua-tua jika susuk tubuh seseorang itu rendang sahaja, akalnya panjang. Ada juga orang tua-tua berkata kalau kita tak cantik, tak ayu janganlah kecewa kerana orang yang cantik akalnya pendek. Betul atau tidak, tidaklah diketahui tetapi orang tua-tua kalau buat perbidalan selalunya berdasarkan apa yang dilihat berlaku dalam masyarakat dan sekeliling mereka yang berulang kali. Kemungkinan orang yang cantik ketika itu harapkan cantik dan ayunya sahaja tetapi tidak berakal.

Rupanya di zaman moden ini pepatah, perbidalan atau perumpamaan yang dicipta zaman dulu-dulu ada juga berlaku secara kebetulan. Apabila Nurul Izzah berkata, "Ayah akan menang dalam kes berkenaan sekiranya tidak ada campur tangan pihak lain terutama orang politik".

Katanya lagi “Bagaimana hebat pun kita sediakan pembelaan tapi akhirnya kalau kita berdepan dengan satu sistem kehakiman yang berhadapan dengan kepincangan, maka ada risiko tetap berada di situ,”

Paling mengejutkan apabila Nurul Izzah bersama 2 DUN PKR Selangor membuat kenyataan dan memberikan amaran kiranya Anwar Ibrahim didapati bersalah di atas tuduhan meliwat maka mereka akan mengarahkan penyokong mereka berDEMONTRASI. Kenyataan inilah yang dikatakan tidak berfikir panjang sebaliknya mengambarkan akal yang singkat dan pendek.

di ambil dari panglima perang cyber

ps: lantak kau la labu.. vavi ke mentibang laut ke.. cipan ke.. tenuk ke.. yang nyata semua tu memang ada dalam pakatan jibraun... tuih... perfect sangat konon...

siapa kuat blow.......... job?


hehe.. ternyata kita yang ada otak boleh berfikir mana intan mana permata.. mana gula mana garam... dan kita boleh lihat apa yang orang ikhlas dalam melakukan kerja untuk Malaysia... memang layak kita ingati... tetapi kalau malaun yang rosakkan Malaysia macamana? memang patut juga kita ingat.. biar anak cucu tahu siapa malaun yang inginkan Malaysia ini di jahanamkan mengikut acuan nafsu gilakan kuasa... GO TO HELL PAKATAN JIBRAUN!!!

diambil dari otai papagomo....

ai la nurul.. apokobondo kau ni..


kalau diikutkan sama je bapa dengan anak da... cakap pusing-pusing pusing.. sampai pening... dan bila pening pusing-pusing sampai pitam... bila pitam pusing-pusing tapi tak mampus-mampus juga setan-setan pakatan haramjadah ni... jahat kemain.. tuih.. ai nurul izzah kau nasihatkan bapa kau dan diri kau sendiri la... sebab aku rasa korang anak beranak otak ada sakitlah...

jom kita baca artikel mantap dari rakan blogger aboudiabydoo ni... KLIK

Rabu, 7 Disember 2011

jubor orang dia ngidam tengok.. jubur dia?




hehe.. jangan mara aa.. ayat sadis gua bagi... bukan ape gua tak faham dengan nuaq juburin ni... di punya cakap berlegar-legar dok cakap UMNO macam-macam.. dia ada ke jaga kebajikan melayu di selangor beb.. ada ke... yang aku tengok banyak dah onar-onar dia dan sekutu dia dok ligan aset-aset dari orang melayu itu sendiri.. dem.. dok kata orang lain baik pi cermin diri dulu tengok... jangan dok cakap berdentam dentum.... poodah.. tuih...

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim disaran mencermin muka dan menilai segala tanggungjawabnya di negeri Selangor sebelum ghairah mengkritik pihak-pihak lain khususnya UMNO berhubung agenda Melayu.

Bekas Setiausasa Sulit Anwar, Anuar Shaari berkata jika dinilai kepada apa yang dilaksanakan sebaik dilantik sebagai penasihat ekonomi, tidak ada apa pun yang boleh dibanggakan sebaliknya penderitaan yang terpaksa ditanggung oleh rakyat negeri berkenaan.

Menurut beliau dakwaan penjualan aset termasuk Yayasan Selangor, PKNS dan cadangan merobohkan asrama yang merupakan intsitusi pendidikan anak-anak negeri itu menunjukkan bagaimana kegagalan Ketua Pembangkang berkenaan memainkan peranan.

“Lagi contoh kadar sewa di Kompleks PKNS Shah Alam yang dikatakan akan dinaikkan sehingga 100 peratus…. Apakah ini yang dikatakan perjuangan untuk orang Melayu. Jangan hanya cakap berdegar-degar tetapi ekor bergelumang dengan tahi.

“Beliau bukanlah pemimpin yang baru saya kenal…tetapi sejak sekian lama. Hari ini dia hentam orang itu dan balun orang ini sebenarnya untuk tutup apa yang dia buat. Maklumlah seperti yang orang dok sebut Anwar hari ini layak digelar ‘penasihat ekonomi bertaraf balaci’ di Selangor.

“Betul atau tidak apa yang orang asyik sebut itu saya tidak mahu ulas lanjut tetapi jika dilihat kepada apa yang berlaku di Selangor hari ini seolah—olah ada asasnya. Jadi kepada Anwar, cerminlah diri sendiri sebelum terlambat,“ katanya kepada UMNO-Online di sini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Anwar yang mendakwa UMNO tidak memperjuangkan hak dan kedudukan kaum Melayu di negara ini.

Anuar seterusnya menegaskan UMNO bukanlah seperti yang didendangkan Anwar tetapi telah melangkau jauh bukan sahaja membela kaum Melayu tetapi juga kaum-kaum lain di negara ini menerusi Barisan Nasional (BN).

Tegas beliau banyak perkara dan kedudukan seluruh rakyat negera ini terbela menerusi janji di kota oleh BN dan bukannya seperti pakatan pembangkang yang hanya manis ketika musim pilihan raya sahaja.

“Buktinya bukankah sudah ada di depan mata hari ini…. Apa dah jadi dengan perkampungan Kg Buah Pala…Itu baru satu…Yang lain tu seperti yang saya sebutkan di atas dan selebihnya mungkin Anwar dan kuncu-kuncunya lebih arif dan tahu. Jadi cermin-cerminlah sebelum terpalit ke muka sendiri,“ katanya.

ps: sohai la pembelit... tuhik busuk la lu nuaq...

JUDI ADALAH HALAL BAGI PAK JANGOAT..


gempar ni.. dikatakan seorang penghulu tegar paih yang serbannya lebih besar dari tayar lori, dan memakai serban kerana nak tunjuk dia memang baiklah kononnya... dikatakan ditangkap bermain judi di sebuah tempat perjudian haram di bandar baharu, kedah.

keh keh.. wah wah punya power jadi tahi judi.. judi jadi mainan halal buat paih ye.. ooh ic.. kekeke.. memang jibraun tul.. berpura-pura konon Islamik lah inilah.. tapi habuk... semualah dalam paih meme macam tu.. pura-pura je.. tapi dalam diri tu ada syaitan beso beb.. nate bewok tui.. perangai... huh

baca seterusnya klik sini

guan eng.. marilah naik.. keke


zahid hamidi ajak guan eng naik kapal selam, yang dulu mereka tuduh tak leh nak selam.. keh keh.. ayat bikin panas.. berdenyut-denyut guan eng tahan marah tu haha... ai bukan ke dulu kata kapal selam malaysia tak leh selam.. siap buat ceramah bagi tau rakyat kata kerajaan membazir membeli kapal selam yang hanya leh timbul.. erm so apa lagi, pi lah naik free je.. rasa sekali camne kapal tu selam kekeke.. pakatan ni tu lah kejenya beb.. fitnah, cerita menda tak betul.. cakap propa.. si ketua penipu tu lagi la.. cakap dia boleh percaya ka.. cit.. huh..

ps: macam perangai pakatan haram jadah ni.. masalahnya orang dok percaya berpusu-pusu... dem

STRATEGI DAP.. memang langsi ooo


untuk pengatahuan anda.. dap akan lakukan apa sahaja demi cita-cita berkuasa di bumi bertuah ini.. yang nyata mereka memang anti melayu dan Islam.. sekarang mereka menjenterakan balaci-balaci dan kuda tunggangan mereka melayu pas dan pkr... dalam merealisasikan matlamat itu.. jadi kita sebagai pejuang kebenaran.. sebar-sebarkan je lah... kalau bumi bertuah ini tinggal nama sahaja.. nak salahkan siapa lagi.. salahkan diri sendiri..

diambil dari rakan blogger klik

Perang Proksi - Bagaimana DAP Tewaskan Melayu

Realiti – DAP mencapai keputusan cemerlang di dalam Pilihanraya Umum ke 12 lalu dengan menyapu bersih kesemua 13 kerusi parlimen di Semenanjung Malaysia yang komposisi pemilihnya terdiri daripada pemilih bukan Melayu melebihi 80%.

DAP kemudiannya menguasai 63% atau 11 kerusi parlimen di konstituensi pemilih bukan Melayu di antara 60-79%% dan menguasai 11% atau 2 kerusi di konstituensi Parlimen yang pemilih bukan Melayunya antara 50-59%.

Realiti – Daripada 51 kerusi parlimen majoriti pemilih bukan Melayu lebih dari 50%, DAP menguasai 26 kerusi, PKR 10, PAS 1 dan BN 14. Daripada jumlah itu, jika dilihat dari segi komposisi kaum, ia menterjemahkan kepada 34 ahli parlimen berketurunan Cina, 12 ahli parlimen berketurunan India dan lain-lain dan 4 ahli parlimen Melayu.

Bagaimana pula prestasi DAP di dalam PRU akan datang. Hakikatnya, DAP mungkin hanya dapat menambah tidak lebih dari 6 buah kerusi Parlimen di Semenanjung Malaysia melainkan mereka dapat memujuk PKR untuk menyerahkan beberapa kerusi majoriti bukan Melayu yang sebelum ini ditandingi oleh PKR.

Di Sarawak DAP berpotensi untuk memenangi 6 buah kerusi Parlimen dan dua lagi di Sabah.

Oleh yang demikian, di dalam PRU ke 13 akan datang, paling banyak DAP akan dapat menguasai 40 kerusi parlimen. Secara kasar, ini tentu sekali tidak mungkin dapat menggugat kedudukan UMNO apalagi mencabar penguasaan Melayu di Malaysia.

DAP amat arif mereka tidak akan dapat menumpaskan UMNO jika mereka meletakkan calon mereka di kerusi-kerusi majoriti pemilih Melayu melebihi 50%. Oleh sebab demikian, DAP memerlukan PAS sebagai proksinya.

Maka PRU 13 akan menyaksikan perang proksi yang hebat. Perang proksi itu dijangka akan tertumpu di kerusi-kerusi parlimen di mana majoriti pemilih Melayu di antara 50-79%. Di dalam PRU ke 12 lalu didalam kategori ini, BN UMNO menang 38, BN MCA 5, BN GERAKAN 2, PAS 8, PKR Melayu 15 dan PKR lain-lain 3. Dari segi komposisi keturunan pemenangnya pula, Melayu memenangi 61, Cina 7 dan India 3.

Tumpuan perang proksi DAP ini antaranya ialah di 2 kerusi parlimen di Pulau Pinang, 5 di Perak, 4 di Pahang, 3 di Selangor, 2 di Wilayah Persekutuan, 5 di Negeri Sembilan, 3 di Melaka dan 13 di Johor. Di sini adalah medan untuk DAP melagakan Melayu lawan Melayu dengan harapan perpecahan pengundi Melayu akan memberi ruang kepada pembangkang, terutamanya PAS untuk menang.

Sekiranya perpecahan Melayu pada kadar 55% menyokong BN dan 45% menyokong pembangkang, secara matematiknya PAS akan dapat merampas 9 buah kerusi Parlimen dan PKR Melayu 11 buah kerusi parlimen. Ini bererti 20 kerusi Parlimen milik BN di konstituensi pemilih Melayu akan jatuh kepada pembangkang.

Bagaimana PAS dan PKR Melayu dapat menambah 20 buah kerusi di dalam keadaan hanya memperolehi 45% undi pemilih Melayu? Jawapannya ialah menerusi perang proksi oleh DAP. 20 kerusi Melayu itu pada masa kini 10 daripadanya adalah milik UMNO dan 10 lagi milik parti-parti komponen BN di Semenanjung.

DAP memerlukan 32 kerusi parlimen daripada 51 kerusi majoriti bukan Melayu di Semenanjung. DAP juga hanya perlu menang 6 kerusi parlimen di Sarawak dan 2 di Sabah.

Seandainya ini berlaku, Pakatan Rakyat akan dapat membentuk kerajaan dengan majoriti mudah sejumlah diantara 112 ke 116 kerusi di dalam Dewan Rakyat. PAS bagaimanapun akan kekal sebagai parti terkecil di dalam Pakatan Rakyat dengan hanya 30 kerusi atau lebih. UMNO pula akan menjadi pembangkang dengan 59 ke 69 kerusi.

DAP akan menjadi parti paling berpengaruh di dalam kerajaan baru menerusi proksinya di dalam PAS dan PKR Melayu.

perkara anda patut tahu...


erm hadi ke anuar PM, atau kit siang... atau nik ajiz nak juga.. ei ei.. tak leh.. karpal singh mau juga hehe.. eh eh.. hehe... belum dapat kuasa dah mimpi-mimpi bukan-bukan siapa bakal menjadi PM nanti ceh... pakatan-pakatan.. kehampehan dan kerosakan, tapi ramai yang tak sedar-sedar lagi.. chirakak tul.. ok ini aku ambil dari rakan fb klik.. dan kalau kita tengok.. pada 1999 pas dapat menawan terenggganu dalam pru 10.. dan pada 2004... pas kalah dalam pru 11 yang aku rasa rakyat terengganu dah tahu busuknya pas... beb... dan harap sekalian rakyat terutamanya yang berbangsa melayu... fahamilah.. kejahatan pas.. dan kejahilan pas.. cakap je terer.. tapi habuk pun tarak...

25 Pekara Yang Anda Perlu Tentang Bakal Perdana Menteri Malaysia

1. PECAT DAN TUKAR PEGAWAI: Menteri Besar Haji Hadi Awang sebaik dilantik menjadi Menteri Besar pada 1 Disember 1999 berjanji tidak akan balas dendam kepada penyokong Umno, tetapi beberapa hari selepas itu pegawai dan kakitangan kerajaan negeri yang menyokong Umno ditukar dan dipecat.

2. TUDUH BERLORI-LORI FAIL PENYELEWENGAN TANPA BUKTI: Haji Hadi membuat ketika berucap di perhimpunan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah selepas menang berkata, terdapat berlori-lori fail penyelewengan Kerajaan BN Terengganu yang lalu, tetapi sampai sekarang satu pun tidak dapat dibuktikan.

3. JANJI NAK BUAT KHARAJ: Pada 4 Disember Haji Hadi umum di Masjid Pulau Rusa bahawa akan mengadakan Kharaj (cukai untuk bukan Islam) tetapi sampai sekarang tidak dilaksanakan.

4. BERBOHONG JUMPA MINYAK DI DARATAN: Pada 25 Oktober 1999 Haji Hadi selepas mempengerusikan mesyuarat Exco mengumumkan bahawa telaga minyak ditemui di daratan Terengganu (Warta DarulIman 13-22 Disember 2000) dan akan jalankan carigali sendiri, tetapi pada persidangan Dewan Undangan Negeri Haji Hadi berkata pada Disember 2000 berkata "Cuma ada tanda awal yang mungkin ada."

5. WANG EHSAN HARAM: Haji Hadi berkata di Gemuroh pada 20 Januari 2001 wang ehsan adalah haram, tetapi selepas itu berkata halal pula setelah Kerajaan Pas Terengganu turut mendapat wang berkenaan. Pada 4 Februari 2002 Haji Hadi meminta semua agensi negeri yang menerima wang ehsan agar mengambilnya.

6. BENAR TERNAK KHINZIR: Pada 15 Disember 1999 Haji Hadi menarik balik larangan menternak babi oleh Kerajaan BN sebelum ini dengan motif mendapat sokongan bukan Islam, sedangkan sebelum ini beliau menentang sebarang bentuk tolak-ansur dan pakatan dengan bukan Islam/Melayu.

7. LULUS 8 LESEN ARAK: Dulu tuduh Kerajaan BN tidak Islam kerana benarkan jual arak, tiba-tiba bila memerintah Kerajaan pada tahun 2000 Pas Terengganu meluluskan 8 lesen penjualan arak di Terengganu dengan alasan Islam tidak menghalang berbuat demikian.

8. HADI BERPELUK-CIUM DENGAN LIM KIT SIANG:Dulu pemimpin Pas kata tidak boleh berpakat dengan bukan Islam kerana jadi kafir jika berbuat demikian, tiba-tiba Pas bukan sahaja berpakat dengan DAP tetapi Haji Hadi berpeluk-cium dengan pemimpin DAP, Lim Kit Siang.

9. BUKA DAN TUTUP LOMBONG EMAS LUBUK MANDI:Dulu tuduh kerajaan BN zalim kepada rakyat kerana tutup lombong emas di Lubuk Mandi lalu dibuka semula kononnya untuk bela rakyat, tetapi sekarang ini ditutup kembali kerana tiada sambutan dan tidak menguntungkan.

10. TARIK BALIK PERUNTUKAN ADUN BN: Dulu pada tahun 2000 peruntukan RM100,000 diberikan kepada empat wakil rakyat BN kononnya Kerajaan Pas adil, tetapi mulai 2001 dihentikan.

11. GUNA KERETA MEWAH: Dulu tuduh pemimpin Kerajaan Umno guna kereta mewah tetapi pada 5 Februari 2001 Haji Hadi ketika beucap di Kompleks Seri Iman mempertahankan Exco Kerajaan Pas menggunakan kereta mewah (Mercedes) dengan alasan untuk lebih laju, selesa, elak kerosakan dan cepat sampai.

12. TIPU SULTAN MENGENAI PENERBANGAN Haji Hadi sewaktu berucap di hadapan Tuanku Al-Sultan berbohong dengan mengatakan kekerapan kapalterbang di Terengganu ialah 11 penerbangan sehari sedangkan perkara itu tidak benar sama sekali.

13. TAK BACA FATIHAH: Exco Pas Abu Bakar Chik tidak baca al-Fatihah semasa mengimamkan solat Jumaat dipertahankan oleh Ketua Dewan Ulamak Pas, Harun Taib dengan mengatakan baca perlahan, tetapi mengapa pula Abu Bakar sujud sahwi?

14. WARTAWAN DITUDUH KERA: Pada Februari 2002 sewaktu berucap di Dungun, Haji Hadi melebelkan wartawan sebagai golongan yang lebih hina dari kera atau tupai dan apabila Kelab Wartawan Terengganu (KAWAT) membuat bantahan Haji Hadi berdalih bahawa dia tidak tuduh wartawan di Kuala Terengganu tapi Ketua-ketua Pengarang di Kuala Lumpur. Pada Ogos 2002 Haji Hadi berjumpa dan memuji pula Ketua-Ketua Pengarang di Kuala Lumpur.

15. DAPAT MASUK KUSZA TANPA SPM: Dapat masuk Kusza tanpa memiliki sijil SPM, terdiri dari pelajar sekolah Pas di Kubang Lembik, milik Dato' Harun Taib dan Rusila milik Haji Hadi sendiri; sedangkan syarat yang ditetapkan oleh KUSZA, pelajar mestilah lulus SPM.

16. BAHASA INGGERIS DITENTANG: Haji Hadi berkata Pas menentang pengajaran matematik dan sains Bahasa Inggeris tetapi peliknya ikut serta melaksanakan pengajaran itu di peringkat sekolah agama negeri Terengganu.

17. SAR DIBELA TAPI HANTAR ANAK KE SEKOLAH KERAJAAN: Mengecam sekolah kebangsaan dan menghasut rakyat berkaitan isu penarikan bantuan kepada SAR tetapi anak pemimpin Pas belajar di Sekolah Kebangsaan dan institusi pendidikan milik Kerajaan.

18. PUSAT HIBURAN DAN UNISEX SALON: Unisex saloon dan pusat hiburan dikatakan sudah dihapuskan di Terengganu tetapi sebaliknya berada di mana-mana di Bandar Kuala Terengganu

19. HADI TAK DAPAT MASUK KE CHINA:Haji Hadi tidak dapat masuk ke negara China, Warta Darul Iman melaporkan Haji Hadi selamat tiba mengetuai rombongan pelaburan ke China.

20. HISBAH TAK BERFUNGSI: Suruhanjaya Hisbah yang diwujudkan oleh Kerajaan Pas Terengganu tidak menjalankan peranannya membanteras penyelewengan, sedangkan skim gaji Pesuruhjaya sama dengan Setiausaha Kerajaan Negeri.

21. EXCO AMBIL ELAUN DALAM SYARIKAT KERAJAAN: Haji Hadi berkata, Exco yang menduduki anak syarikat Kerajaan tidak ambil elaun dan buat sementara sahaja, tetapi bohong, tahun 2001 Wan Mutalib dibayar elaun RM42,408 dalam Epic (syarikat milik Kerajaan Negeri).

22. ANAK EXCO PUN DAPAT WANG ZAKAT: Wang Zakat dipergunakan sesuka hati oleh Pas termasuk dibelanjakan untuk bayar elaun kader Pas antara RM600 dan RM800 sebulan dan wang zakati itu juga diberikan bantuan kepada sekolah-sekolah milik parti Pas.

23. SYARIKAT KERAJAAN TERUS RUGI: Syarikat Kerajaan Negeri didakwa untung di bawah pentadbiran Pas tetapi sebaliknya banyak yang rugi, Pelangi Air rugi RM208 juta, Ladang Rakyat, Syarikat Percetakan Yayasan Islam dan lain-lain, bahkan ada yang dijual oleh Kerajaan Pas.

24. KRONI PAS CETAK WARTA DARUL IMAN: Akhbar rasmi Kerajaan Pas Warta Darul Iman dicetak oleh kroni Pas, Angkatan Edaran di Shah Alam, tetapi dicatatkan di akhbar berkenaan kononnya dicetak oleh Percetakan Yayasan Islam Terengganu.

25. MAKSIAT BERLELUASA, POLIS DITUDUH: Terbaru awal Mei 2003 Haji Hadi membuat kenyatan bahawa Polis membawa masuk maksiat ke Terengganu. Tetapi apabila dicabar supaya membuktikan, beliau gagal membuktikannya dan membuat alasan hendak menyatakan hanya kepada Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Haji Ahmad Badawi sendiri

ps: di kelantan pas berkuasa 20 tahun pun kebajikan rakyat langsung diabaikan so how?

Selasa, 6 Disember 2011

mat shabu hensem..


akibat kehenseman dia mengiktiraf komunis.. si penipu ini kalah juga bila saman ke atas utusan di tolak.. erm tu la abe mat.. jangan le dok cakap sedap mulut ma... nanti diri sendiri yang susah.. dan jangan pulak nak tunjuk terer lak kalau betul-betul stament anda tu memang tak betul... nak saman saja ye.. dah dah mahkamah tolak saman anda.. how... konspirasi umno juga ke...

klik sini da

ps: pemimpin pakatan mana nak jaga mulut beb... shiyal tul..

SKANDAL LAGI.... nampak coli


wah wah.. kemain anak anuar ibrahim ni.. mempromot arak lagi beb.. stanik ma.. hehe.. syiok mabuk-mabuk untuk orang pakatan.... apa dah ilang akal ke nurul izzah oi... tak pun kamu ni stress tahap ke 18... haha.. tapi dia akan kata twitter saya di hack keke.. saya kena pukau bila menulis stament tersebut... dan arahan dari papa? arahan dari dap... hehe... ni kalau pemimpin umno tulis ni... ceramah mengejut dari setiap cawangan pas... dan ceramah itu akan berlangsung 7 hari tujuh malam tanpa henti kerana isu ni je.. keke.. kalau orang umno lah... pas mesti membengkek dalam hati punya... lepas 1, 1 problem datang dari rakan sebantal mereka tu haha.. tu la.. dok kutuk-kutuk orang sekarang kena dah diri sendiri....

SIALAN DAPig....


ya ma ka.... hina orang lagi ka kiasu... sumber klik

ps: menjadi-jadi penghinaan sialan dap ni ye... haram jadah..

mungkin dia bangga.. tapi sebab panas dengan UMNO je

ye ke dekat stadium melawati ni hehehe...

yup kita melihat ramai yang datang berpusu-pusu ke stadium melawati shah alam untuk mendengar apa pemimpin pakatan dok sailangkan kepada pengikut fanatik mereka... erm yang datang berapa juta... billion.. kalau diikut logik.. kalau datang 30-40 ribu pun sebab yang datang seluruh malaysia... erm.. biasalah.. yang datang tu hanya suka dengar caci maki dari pemimpin pakatan je... bayangkan... sekali kutip derma satu stadium... seorang rm10 x 40,000 orang.. dana pilihanraya dah ada untuk fuckatan jibraun... yang hairannya melayu-melayu fuckatan ini di hanyutkan dengan cerita donggeng dan kalau dilihat fuckatan jibraun ini hanya gentar dengan perhimpunan UMNO minggu lepas...

risau le... so mereka pun buat lah perhimpunan mereka juga demi mengkover apa yang di hentam oleh TPM.... walau anda kata ramai yang datang berpusu-pusu di stadium melawati tu.. siap anuar kata dia yakin tawan putrajaya pru13 nanti... biarkan... sebab kenangan 16 september takkan mungkin dilupai orang ma.... dan cita-cita menjadi perdana menteri... itu adalah matlamat... tapi bukan ke hadi awang dan lim kit siang nak jadi PM juga kan.. berebut lah nanti beb.. haha...

ps: diikutkan walau mereka kata mereka ramai... tapi mereka kena ingat ramai lagi yang inginkan mereka tumbang pru13 nanti... rakyat melihat.. cuma yang tegar-tegar suka cerita fitnah dari pembangkang je susah sikit nak insaf.... CYBER TROOPER BN... apa kata pakat mai serang mereka cukup-cukup.... serang bak halilintar... kita bagi mereka bertahan pulak... SERANGGGGG!!!!

wah siapa tu...

DAP NAK JAGA ORANG MISKIN? MIMPI LAH WOI..


apa yang di canangkan di PAU baru-baru ini berkenaan dap yang memang tidak menjaga orang melayu...dap rasist... ramai dikalangkan penjilat telor mereka tak insaf-insaf... malah menjilat dengan cermat telor tuannya itu... dan mengaku di perkudakan oleh dap oleh hadi awang... patut la melayu di pulau pinang di tindas.. dan henyak cukup-cukup.. dem.. kita yang waras ni boleh beza mana emas mana permata... tapi puak-puak melayu sana nak bezakan kebenaran dan kejahilan pun mereka jadi weng otakknya.. apa nak jadi... rosak-rosak.. buka lah mata.. jangan jadi bangsat yang hanya membuatkan si kafir gelak ramai-ramai dekat anda melayu pas dan pkr..

PULAU PINANG – Walaupun nama mereka telah berdaftar dengan Kerajaan DAP Pulau Pinang untuk memiliki sebuah rumah dalam projek perumahan rakyat termiskin (PPRT), sehingga sekarang rumah yang diidamkan dua ibu tunggal di Sungai Pinang di sini masih tidak diperoleh.

Lebih malang, apabila rumah PPRT yang disewa daripada pihak ketiga juga diarah dikosongkan pada 8 Disember ini secara lisan oleh Ahli Undangan Negeri (ADUN) Sungai Pinang.

Sudahlah tempat berteduh mempunyai masalah, tiga cucu ibu tunggal itu juga tidak bersekolah hampir dua tahun berikutan masalah kewangan.

Jalal Bee Mohd. Kassim, 62, dan anaknya Zatul Iradah Othman, 38, yang juga ibu tunggal buntu dalam menangani masalah yang dialami memandangkan mereka harus menampung lima lagi anak yang berusia dari lingkungan dua hingga 15 tahun.

baca seterusnya...
klik

Isnin, 5 Disember 2011

DASHYAT!! DASHYAT... SKANDAL BAIK PUNYA.. ESOK..


erm.. kita nantikan apa yang terskandal.. dan kelondehan yang akan dibuat oleh otai-otai.. haha.. tunggu ye.. jam 10am.. esok... jeng jeng jeng... KALAU TAK SKANDAL, CHINA DOLL, SUNTUT BUNTUT bukan pakatan jebon namanya... haha... dem...

klik sini

ahli pkr pakai spender sahaja?


adakah terkejut? adakah khayal? adakah ini satu konspirasi.. dan adakah dan adakah.. tak tau la hea.. yang nyata... dah menda nak jadi.. jangan sok ini adalah umno punya kerja.. bla bla.. hehe..macam-macam..

dari blog akar umbi

Sebenarnya laporan BERNAMA berkenaan lelaki yang yang terjatuh dari tingkat satu dalam keadaan hanya berseluar dalam, berlaku di kompleks perumahan Exco Kerajaan Negeri Selangor, Sekyen 7, Shah Alam.

Apabila PR mengambilalih pentadbiran selepas PRU12, mereka telah secara angkuh menganggap kompleks perumahan ini membazir dan kononnya akan menjual kompleks perumahan berkenaan. Walhal, adalah lebih baik anggota exco kerajaan negeri dikumpulkan dalam satu kawasan perumahan, sekurang-kurangnya memudahkan MB Khalid Ibrahim memantau tingkah laku exco-exconya.

Kejadian bila lelaki yang cuma berseluar dalam jatuh dari tigkat satu di kompleks berkenaan menimbulkan banyak tandatanya dan misteri.

Tajuk perbualan di kedai kopi kini ialah, apakah kompleks perumahan itu berhantu? Ini dikaitkan apabila exco kerajaan negeri PR membuat keputusan tidak mahu tinggal di kompleks perumahan berkenaan.

baca seterusnya klik

ANUAR KANTOI LAGI.. VIDEO TERBARU KELUAR....

ades.. abes.. hahaha... dem... cit...















ps: hahaha macam haram

MASUK DAP JE SOI LEK..


ai si pelakon porno versi cina ni pun 1 tak habis-habis dok canang satu Malaya dengan risaunya perlaksanaan hudud di Malaysia... dia kalau merepek, makin syokla pembangkang akan mainkan isu ini menghentam bn.. kata umno diamkan saja lah apa soi lek kata... liabiliti kepada bn mangkuk seko ni... apa kata masuk dap jelah.. baru trill.. dan boleh geng dengan lim kit siang, lim guang eng.. dan bagi orang lain meneraju mca... mulut lancang la... tak habis-habis... dan boleh buli melayu selalu bila join dap kiasu tu.. so pegi la sana...
klik untuk seterusnya

Ahad, 4 Disember 2011

UNIT-UNIT TENTERA ELIT DIHARGAI...

Alhamdulillah, UMNO menghargai peranan cybertroopers pro bn, bloggers.. facebooker, twitter.. peranan kita bukan hanya menjentik telor mereka.. malah tapak kasut terus hinggap tepat kemuka mereka tanpa mereka sedari... walaupun kita bukan dibiayai.. tetapi tentera elit inilah yang membuatkan anwarisme dan pasngok serta dap kiasu, hati membengkek dengan terjahan dan silambab dari blogger-blogger pro-bn... TAHNIAH... we fight to the end... to otai-otai blogger.. daku dibelakang anda semua... yihaaaa...