Sabtu, 7 Januari 2012

USTAZ.. KALAU DAPAT BERI JAWAPAN MESTI OK...

sebenarnya memang betul juga ek.. kalau kita memperjuangkan Islam.. dan ikhlas.. tak patut sebenarnya kita memaki hamun dan mencaci orang lain.. nabi kita pun tak buat macam tu.. so berbalik kepada isu ustaz azhar idrus... memang tak nafikan memang panas beb.. tapi kita sebagai umat Islam nak menyukai orang janganlah terlampau fanatik habis... sebab, bila kita terlampau fanatik.. so.. yang baik ambil.. yang buruk.. jangan ambil...


jadi di harap dapat lah menjawab dengan hati yang ikhlas... supaya nanti orang kata tak double standard...

dan soalan ini diberikan daripada rakan otai blogger sanggah tok janggut


1.Apa hukumnya sesorang itu mengerjakan Haji dengan wang sponsor oleh orang yang ada kepentingan terhadap kuasa seseorang?

2.Apa hukumnya jika seseorang pemimpin yang berjanji  sekiranya menang pilihanraya mereka akan melaksanakan hukum hudud tetapi setelah menang mereka tidak laksanakan?

3.Apa hukumnya jika pemimpin yang berkuasa ke atas undang-undang syariah apabila diberitahu ada pemimpin lain di bawahnya terlibat dengan zina tetapi tidak mengendahkannya sedangkan ada saksi yang sanggup tampil ke depan.

4.Apa hukumnya sebuah kerajaan yang banyak mendirikan berhala pada zaman pemerintahannya melebih daripada mendirikan masjid malah hamper tiada lansgung masjid didirikan?

5.Apa hukumnya jika seorang pemimpin yang berkuasa melantik anak menantunya menjadi Pengarah Syarikat dalam negeri yang diperintanya tanpa persetujuan syumul dan ahli lain?

6.Apa hukumnya jika sebuah kerajaan gagal untuk menyediakan kemudahan asas seperti air bersih kepada rakyat sedangkan sebelum ini mereka berjanji untuk melaksanakannya?

7.Apa hukumnya jika seorang pemimpin mengarahkan arak yang dirampas dihantar balik kepada penjual seperti yang berlaku di Selangor?

8.Apa hukumnya pemimpin yang menghalang Jabatan Agama membenteras gerakan Kristian memurtadkan orang-orang Islam malah mereka ini menyalahkan Jabatan Agama?

9.Apakah hukumnya jika pemimpin Islam menolak untuk bersatu dan perpaduan sesama Islam yang lain malah menolak ataupun meningkirkan pemimpin-pemimpin Islam lain yang mahu bersatu?

10.Apakah hukumnya memfitnah pemimpin atau orang lain membunuh seseorang sedangkan tiada sebarang saksi ataupun bukti walau sekeping gamabr mauopun seminit video?

Dan apakah hukumnya jika seseorang itu tidak bersyukur kepada Allah dan tidak berterima kasih kepada kerajaan di atas segala nikmat yang mereka terima ?

ps: haraplah juga dapat menjawab dengan penuh keikhlasan... dan baru semua mengerti...

3 ulasan:

  1. hamzah bin yahya7 Januari 2012 3:17 PTG

    jawapan saya mudah........NO KOMEN......!!!!!

    BalasPadam
  2. mohon di copy pastekan ke www.nalurirakyat.blogspot.com

    tq

    BalasPadam
  3. Ostat ni gelar Ostat lain..Ostat anjing !..aku yg jahil pun tak sanggup kata orang macm tuuu...! adoyaiii !!

    BalasPadam