Sabtu, 18 Februari 2012

gelombang perang di syria kerana apa.. ini sebabnya...

Apakah pegangan sebenar Bashar Asad dan rejim mereka? Adakah mereka menganut agama Islam?
Rejim Asad sebenarnya berpegang kepada Syiah Nusairi. Golongan ini jauh sama sekali daripada mengamalkan Islam sepertimana yang dibawa oleh Rasulullah SAW.

Di dalam Syiah Nusairi, mereka mempunyai 6 mazhab dan akidahnya mengikut setiap mazhab. Antara aqidah yang terdapat di dalam Syriah Nusairi adalah:

Mereka bertuhankan matahari.
Mereka bertuhankan bulan.
Mereka juga ada yang bertuhankan awan.
Yang paling menjijikkan adalah, mereka juga bertuhankan kemaluan wanita. Hal ini kerana mereka mengatakan bahawa manusia lahir daripada rahim wanita dan wajib menghambakan diri padanya.

Itulah diantara aqidah sesat Syiah Nusairi yang dianut oleh rejim Bashar Asad.

13 ulasan:

  1. ANUWAR LG TERER BROO. BYK TUHAN DIA SEMBAH. SEME KERANA NK JD PM GAY MESIA YG PERTAMA KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. Aku sokong pendapat kau Jeffry....

    BalasPadam
  3. Apa buktinya?? .... islam dah berpecah teruk kepada sunnah dan syiah ......

    jgn kau nak pecahkan lagi pulak...

    BalasPadam
  4. Betul ke ni... macam tak betul je... bagi la bukti ...

    BalasPadam
  5. letih gak aku mencari......tp ada yg kata rumor, ada yg kata betul....entahlah....akupun x tahu....sesiapa yg benar2 ada kata putus, kongsikan ilmu tu.....jgn malu2

    BalasPadam
  6. rujuk kpd pakar...jmpa ust2 yg mahir bab usul agama n hukum..jgn men redah ckp je..blh rosak aqidah:)

    malu brtya sesat jln...

    BalasPadam
  7. bertambah negara arab jadi mangsa perang.. bukan dari zionist.. tapi dari bangsa syria sendiri... asia bile lagi?

    BalasPadam
  8. Peperangan di syria memang dh dijanjikan.yang kita perlu beri perhatian pesanan "akan datang tentera dari syam menyerang bani israel islam akan menang dan pada masa itu imam mahadi akan muncul"

    BalasPadam
  9. Yahudi Zionist la master mind dalam peperangan ni. Yahudi ni masuk Islam utk memesongkan akidah orang Islam supaya berpecah belah. Mereka ni guna teori penghapusan kepercayaan agama utk memudahkan ditumbangkan.

    BalasPadam
  10. Saya sokong tanpa nama..

    BalasPadam
  11. konsep pecah perintah, salah satu pihak ditaja US untuk mencetus perang seterusnya akibatkan perang...ketidakstabilan politik syria menyebabkan negara itu tidak punya kerajaan sah dan mungkin lebih teruk, rakyat yang akan tidak punyai warganegara...akibatnya bila-bila masa USA boleh jajah syria dengan alasan 'bantuan ketenteraan' seperti dilakuakan kepada afghanistan dan iraq...kesudahannya iran sudah tiada rakan pendinding dan mencetus peperangan yang lebih mudah dan tidak menyalahi undang-undang...

    BalasPadam
  12. kita duk kutuk orang ni tak banyak dosa ka jefrii oiii???

    BalasPadam
  13. dakwah kurang mcm-mcm blh jadi.kita buat dakwah Allah akn membantu kita.

    BalasPadam