Isnin, 12 Mac 2012

macam tu lah cara pas brader.. apa nak buat.. pentabsub giler suka itu macam..

kang kata lebih-lebih kata kutuk tanpa hala tuju.. tapi itulah realiti minded orang beb.. asal berlakon je sikit.. kasi tunjuk punyalah zuhud.. sebarkan kepada umum.. dan ramai pulok yang ngoi tak boleh berfikir.. apakah sumbangan sebenar beliau ini untuk dunia Islam secara amnya... huh... post ini aku ambil dari fb A.B.A.I. asalkan bukan anuar ibrahim... admin ni bantai baik punya.. terbaik bro hehe...

Makan kat warung, amik wudhuk tepi sungai, cedok nasi dan lauk sendiri, hidang sendiri minuman pada tetamu bla..bla..bla..pehtu suruh la sesapa amik gambar, dan publish kat blog atau FB. Nah..sekarang anda dah kelihatan sebagai 'pemimpin berjiwa rakyat'.


Tak perlu bersihkan negeri yang kotor, tak perlu tebas semak samun yang penuh tepi jalan, tak perlu angkut sampah yang berbulan terbiar busuk, tak perlu renovate tandas curah yang dah lapuk sejak zaman Tun Razak, tak perlu baiki sistem saliran dan pengaliran yang menyebabkan banjir setiap tahun, tak perlu selesaikan masalah bekalan air bersih pada rakyat negeri sendiri, tak perlu selesaikan masalah pengangguran, tak perlu selesaikan masalah gejala sosial yang teruk di serambi mekah, tak perlu memikirkan masalah ekonomi dan kemajuan umat Islam, malah tak perlu langsung selesaikan semua beban yang membelengu rakyat selama 21 tahun ini.


Cukuplah sekadar bagi ceramah, kuliah, tazkirah sana sini, hentam, kutuk dan fitnah sesama saudara seagama setiap hari, pehtu amik gambar yang kononnya nampak zuhud; dan rakyat kemudiannya akan iktiraf anda sebagai PEMIMPIN BERJIWA RAKYAT. Mudahkan?~JA~

6 ulasan:

  1. MAKAN SORANG AJA,sampainya hati tak dipelawan teman di depan tu?MELELEH AIR LIUR TEMAN DIDEPAN TU

    BalasPadam
  2. kalau sembahyang berjemaah, kenapa makan sorang2?

    BalasPadam
  3. separoh tok guru makan dulu kemudian baru bagi member,ambil barkah

    BalasPadam
  4. Lantaklah!! Orang Kelantan sendiri yg pilih Tok Gundu.. Konon biar negeri Islamik, buat dosa& onar dinegeri org lain.. Cari rezeki pun kat negeri org.. Harap negeri sendiri, mampus x makan!!!

    BalasPadam
  5. ekekekeke..... wa dah lama foloww propaganda pas ni bro...

    dah paham sesangat...

    bila nak p/raya akan keluar la ceta2 yg mcm ni...

    wa masih simpan kompilasi propaganda lama yg mengagung kan tua kutuk ni bebb....

    bila baca semula ketawa berdekah2....

    BalasPadam
  6. kasi share yg dulu2 tu.. hehe.. baru ada trill

    BalasPadam