Jumaat, 16 Mac 2012

nasi orang kenduri di kebas demi pemimpin jibraun.. fuctla...

ada juga ini macam punya jadi ek.. adui.. aku tak pernah terfikir nasi orang kenduri boleh di songlap orang politik..dek kerana nak memastikan pogram mereka berjalan lancar... ape ke lahanat perangai... huh.. inilah yang dibanggakan oleh juak-juak dengan kehebatan pemimpin mereka.. dan akan keluarlah stament biasa..INI SEMUA FITNAH DARI...... tunggu...
Saya dan isteri terpaksa menanggung malu kepada rombongan pengantin perempuan yang tiba dari Terengganu, penduduk kampung serta jemputan,” kata Md Saad Hasan, 68, mengulas tindakan seorang lelaki yang dikatakan pemimpin parti pembangkang, melarikan satu periuk nasi majlis kenduri kahwin dua anak lelakinya di Kampung Pulau Betong, di sini, 4 Mac lalu.


Menurutnya, hingga kini penduduk kampung masih bercakap mengenai kegagalannya menyediakan sajian istimewa iaitu nasi hujan panas yang sepatutnya dihidangkan untuk rombongan keluarga pengantin perempuan yang tiba dengan sebuah bas.


Md Saad berkata, dia kesal dan kecewa dengan tindakan pemimpin parti pembangkang Kampung Terang yang sanggup melarikan periuk nasi ketika majlis kenduri itu tanpa berjumpa dengannya terlebih dulu.


“Saya difahamkan, mereka mengambil nasi terbabit untuk dihidangkan kepada tetamu yang datang untuk satu program anjuran kerajaan negeri di kampung ini.Mereka melarikan periuk berisi nasi itu menggunakan sebuah lori yang siap menunggu,” katanya yang ditemui di sini, semalam.


Warga emas itu berkata, ketika itu dia bersama isteri dan ahli keluarga lain sibuk melayan tetamu apabila dimaklumkan tukang masak bahawa satu periuk nasi dilarikan lelaki berkenaan.


“Keadaan menjadi kelam kabut dan saya serta isteri bergegas ke dapur. Keadaan menjadi kecoh kerana tiada nasi boleh diganti untuk dihidangkan kepada tetamu.


“Ketika itu juga rombongan keluarga pengantin perempuan terdiri daripada 50 orang tiba dengan sebuah bas dan saya kecewa apabila mereka terpaksa pulang dalam keadaan lapar,” katanya.


“Sikap pemimpin parti itu menunjukkan dia hanya mementingkan diri tanpa memikirkan perasaan orang lain menyebabkan majlis kenduri yang dirancang dengan baik menjadi kelam kabut,” katanya.


Menurutnya, dia kemudian bertemu dengan pemimpin berkenaan untuk meminta kepastian berhubung tindakannya melarikan periuk nasi itu.


“Ketika bertemu dengannya, dia meminta maaf dan mengakui kesalahannya kerana mendakwa nasi yang dimasak di lokasi mereka melakukan program ketika itu mentah, biarpun sudah dua kali masak.


“Dia mendakwa terpaksa mengambil nasi di rumah saya untuk memastikan program yang dilaksanakan berjalan lancar,” katanya

5 ulasan:

  1. WAH INI LEBIH TERUK DARI KOMUNIS. BELUM LAGI MEMERENTAH NEGARA. KALU DAH MEMERINTAG DABIH SEGALA HARTA BENDA RAKYA DIRAMPAS UNTUK KEPENTINGAN DIRI DAN KELUARGA. DAHSYAT DAHSYAT. HEBAT PKR. RAKYAT MATI TAK MENGAPA HIDUP PKR

    BalasPadam
  2. AMAT JELAS PEMIMPIN PAS SETOLOL TOLOL MANUSIA DI ATAS MUKA BUMI INI...TIADA SEHINA DAN SEJAHAT DAN SEBODOH MAKHLUK HATTA BINATANG SEKALI PUN UNTUK DIBANDINGKAN DENGAN KEJAHATAN DAN KETOLOLOLAN DAN KEBODOHAN PEMIMPIN DAN PENGANUT PAS.....KALAU ADA PEMIMPIN PAS YANG RASA KAN VERDIK TOLONG SANGKAL TULISAN AKU...MEMANG PAS DAN PEMIMPIN NYA SEUMPANMA BINATANG....TOLOL DAN BEBAL.......

    BalasPadam
  3. masuk paper lar...biar satu malaya tahu...baru hijau muka muka ahlul bahlol PAS ni!!! aku nak tengok apa fatwa wali jamban najis pasal perkara ni, apa justifikasi perbuatan ini dari pandangan hadi bawang, mat sapu bini orang 121, din vespa puduraya dll.

    BalasPadam
  4. pelengkap cogankata macam-macam ada!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  5. ada juga perkara cam ni boleh berlaku. apa lah punya manusia. sanggup curi nasi kat majlis orang. yang puak sendiri tanak tak masak2. apa chef yang di suruh masak tu tak reti masak nasi ke? tapi yang tak boleh terima boleh plak terpk nak ambil nasi orang punya nak jamu puak sendiri. apa lah nak jadi ni.

    BalasPadam