Khamis, 5 April 2012

AIR DI KELANTAN KUNING!! itu salah umno- nik ajiz..


dari fb Aminuddin Mohamad


RM600 JUTA PINJAMAN NAIK TARAF BEKALAN AIR ...... DUIT HABIS BEKALAN AIR MASIH DUK TARAF LAMA ..... AIR KUNING .....

DS Najib luluskan peruntukan RM4 juta untuk naik taraf bekalan air di Ulu Jempul, Maran, Pahang. Peruntukan tersebut dapat menaiktaraf loji air tersebut mampu membekalkan air bersih sebanyak 500,000 liter air sehari kepada 10,000 penduduk.

Bermakna kalau RM600 juta sudah tentu 150 buah loji dapat dinaiktaraf dan mampu membekalkan kepada lebih 1.5 juta penduduk. Penduduk kelantan ada sampai 1.5 juta ke ........

Tapi mengapa dengan duit sebanyak itu bekalan air masih ditahap seperti 22 tahun dahulu. Apa yang mereka buat dengan duit RM600 juta tu ???? Tak cukup ke?? Berapa billion baru nak cukup.

>>>>>>>>>>>>>

Kerja Naik Taraf Loji Ulu Jempul Tangani Masalah Air Di Maran

MARAN, 16 Ogos (Bernama) -- Lebih 10,000 penduduk kampung Ulu Jempul dan kampung sekitarnya yang menghadapi masalah bekalan air sejak lima tahun lepas, kini menarik nafas lega.

Ini kerana sejak seminggu lepas mereka mendapat bekalan air paip 24 jam secara berteruan setelah kerja menaik taraf loji air Ulu Jempul siap 70 peratus.

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani dan Hal Ehwal Felda Pahang Datuk Tan Aminuddin Ishak berkata kerja menaik taraf loji itu dijangka siap sepenuhnya sebelum akhir tahun ini.

"Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum ini telah meluluskan peruntukan RM4 juta bagi menaik taraf loji itu yang menjadi bekalan air utama kepada penduduk di kampung Ulu Jempul, Sungai Jerik, Kuala Sentul, Felda Jengka Dua dan beberapa kampung sekitarnya," katanya kepada Bernama di sini.

Beliau berkata loji itu kini berupaya membekal lebih 1 juta liter air sehari kepada penduduk berbanding sebelum ini yang kurang dari 500,000 liter sehari.

Kerja menaik taraf beberapa loji lain sekitar Jengka juga akan dilakukan Jabatan Bekalan Air (JBA) Pahang selain menggantikan batang paip lama kepada yang baru dan tahan karat, katanya.

Beliau berkata sebahagian besar batang paip yang menyalurkan air ke kampung dan rancangan Felda sekitar gugusan Felda Jengka itu berusia lebih 25 tahun dan perlu diganti baru.

Tan Aminuddin yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Chenur berkata kekerapan bekalan air terputus di kawasan itu sebelum ini adalah kerana paip-paip itu sering pecah akibat tekanan air kuat.

-- BERNAMA

ps: kesian kan orang kelantan.. MB sana tu kejanya buat ape selama 20 tahun berkuasa dong? sepatutnya entea kesiankan diri anda sendiri dari kesiankan dia kerana dia dah tua.. itu jelah... TUKAR!!!!

6 ulasan:

  1. Duit Abis 600 Juta Tapi Tak Ada Air Bersih:

    jika manusia itu bersih, cekap, amanah dan berilmu insyaallah dia akan berjaya menunaikan tanggungjawab yang diberikan padanya.

    jika manusia itu pakai serban sebesar bakul pun tapi tak bersih, cekap, amanah dan berilmu dia tak akan berjaya menunaikan tanggungjawab yang diberikan padanya.

    Dah Tak Pandai Memakmurkan Bumi Allah, Baik Cari Kerja Lain Ler Dari Duk Makan Gaji Buta.

    PAS - Pati Ajaran Syaitan

    BalasPadam
  2. PAS=PARTI AMAT SIAL.
    PAS=PARTI AJIS SIAL.

    BalasPadam
  3. Jangan ingat yang kau akan di tanya di kubur kelak hanya soalan2 tentang ugama saja...masaalah air di Kelantan pun kalau kena jawab. Kerana kau MB...dan memang itu menjadi tanggong jawab kau untok memberikan kemudahan2 yang asas kepada rakyat Kelantan.

    BalasPadam
  4. bagi lah banyak mana pun tapi taraf hidup org kelante dok lagu tu laaa....

    alasan mekah pun air kotor... tapi duit utk air tu habis tak tau pegi mana... ulamak2 sana kena jawap.. jawap demi Allah bukan demi politik... jawapan nanti jgn salahkan umno dah lah

    BalasPadam
  5. Rakyat Kelantan tak perlukan air bersih. Tak ada air pun tak pa. Tok Gundu dah siap buat demonstrasi ajar ambil wudu' kat tepi sungai baru2 ni. Bab basuh berak dia ajar lain kali.

    Lagipun air kuning yang keluar dari paip AKSB yang kejap ada kejap tak ada tu sebenarnya adalah air suci (Holy Water) yang disalur khas dari ladang Tok Gundu. Itu sebab dia boleh pegang Kelantan hampir 25 tahun.

    BalasPadam
  6. haa yang penting utk dorang tu MB tu boleh jadi tok imam solat.boleh baca khutbah. sebab dorang kabor nabi dulu macam tu. tu sebab asik sebok pasal najib boleh jadi imam solat ke tidak. nak pilih MB macam pilih imam muda. dorang ni konon islamik le gamaknye. dorang tak tau ke, kalu yg layak jadi ulamak buat le keja ulamak, ni tak, ulamak nak jadi umarak. dah tu ulamak tu befatwa utk puak dia aje, habis dok jual agama asal boleh jadi MB.dah jadi umarak, tak tau pulak keja. adoi, ape le nak jadi org pas ni semua. nabi tu ada wahyu, nik aziz tu bab ugama pun merapu ni pulak pasal pembangunan. ape le dia tau.

    BalasPadam