Jumaat, 11 Mei 2012

ambiga amatlah sedih rumahnya diperlakukan sebegitu.. sob sob..


PRINSIP PAKATAN.. BUAT ORANG BOLEH, KENA BATANG IDUNG SENDIRI.. INI TAK ADIL...ORANG LAIN TAK BETUL... KHAK PUI LA..

Pengerusi bersama Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH), Datuk S Ambiga menganggap tindakan sekumpulan peniaga yang mengadakan protes dengan membuka gerai burger di hadapan rumahnya petang ini sebagai perbuatan tidak matang.

[Tak pulak sebut itu kebebasan hak bersuara mereka]

Sekumpulan peniaga sekitar bandar Kuala Lumpur itu 'menerjah' rumah Ambiga di Bukit Damansara dengan membuka gerai burger tersebut mulai jam 2 petang dan beredar kira-kira sejam kemudiannya.

Dikenali sebagai Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS), kumpulan peniaga itu mahu menuntut gantirugi yang didakwa dialami mereka sewaktu himpunan BERSIH 28 April lalu.

IKHLAS adalah kumpulan peniaga yang berdemo di hadapan Kompleks Pertama di ibu negara pada 5 Mei lalu bagi menuntut Kementerian Dalam Negeri mengambil tindakan terhadap Ambiga.

Presidennya Mohd Ridzuan Abdullah berkata, gerai burger tersebut juga didirikan sebagai tanda membela nasib peniaga kecil di Jalan Tunku Abdul Rahman yang kerugian akibat perhimpunan BERSIH 3.0 28 April lalu, dan memberi masa selama dua minggu untuk respons Ambiga.

Selepas masak, mereka 'menghadiahkan' satu burger kepada Ambiga yang diterima oleh seorang wakilnya.

Mereka juga turut mengedarkan burger itu kepada mereka yang berada di situ termasuk, termasuk petugas media.

ps: inilah pakatan jibraun geng semua.. baru kau tau.. cuma ada orang berkhemah depan rumah kau... apa perasaan... sakit hati kan... pui...

2 ulasan:

  1. sokong!!! seribu kali sokong!!!...pas nie buat pasar tani dan pasar malam depan rumah, terus buat pasar ramadhan sekali..baru lah kebebasan nama nama nya...biar di rasa!! aku sokong 300%!!!

    BalasPadam
  2. lepas ni terbalikkan keta dia, rempuh pagar rumah dia baru tau nasib

    BalasPadam