Khamis, 24 Mei 2012

HUJAH-HUJAH RAFIZI YANG SAH KELENTONG!!!! KAU HADO? KEH KEH

erm biasalah..dengan siapa pulak dia berguru.. haha.. dengan anuar ibrahim yang suka kelentong cakap sekejap sini sekejap sana.. so kalaulah kita yang otaknya Allah bagi untuk berfikir.. ai takkan lah langsung tak boleh nak menilai tak gitu.. hehe.. so malaun rafizi ni memberi hujah yang mengatakan finland memberi pendidikan percuma.. yup memang betul.. tapi perbandingan dia ibarat buah epal dengan rambutan.. hehe.. banyak hujah dia dah dikantoikan dengan cepat oleh bloger otaimer bn.. so.. tu yang gua nak cakap...
KAU HADO? hehe...

sikitlah gua bagi.. nak berjanji senang cakap.. cakap dan cakap.. perlaksanaan tu lah yang paling payah puak pakatan ni nak buat... tak caya... jap ye..

ni janji-janji air liur kahak hijau dari pakatan rakyat semasa pru12 dulu.. alah majoritinya tak di tunaikan... setakat oyor free...(gunakan syabas cukup-cukup tu) dan shopping rm100 (tu pun bukan semua dapat) untuk warga emas.. hek hek.. alahai itu je mampu... pui...


janji yang tak tertunai... 

-Membuka tabung permulaan RM 100 bagi setiap anak kelahiran Selangor. 
-Memberi bantuan RM 75.00 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nuseri. 
-Memberi bantuan RM 50 kepada seorang bagi pendidikan pra sekolah. 
-Memberi hadiah tawaran RM 1000 kepada setiap anak selangor yang masuk ke universiti. 


tu yang di panggil janji manismu.. hahaha... kena klepet cukup-cukup... harap semua sedarlah dengan mereka ni... penipu beso beb..!!!

JOM BACA... PANAS BEB DARI RBF

5 ulasan:

  1. Dorang penipu..ngko plak bangang.2x5 juga

    BalasPadam
  2. dalam SINAR HARIAN HARI NI, rafizi lembungok dikatakan pendebat yang hebat dengan fakta yang diberikan....

    BETUL KE?????

    KE SINAR HARIAN punya wartawan lebih ngok dari rafizi?????

    BalasPadam
  3. wartawan snar harian tu yg bengong, tak kenal mana kj mana rafizi de cow.

    BalasPadam
  4. Kalo Sinar Harian lapor begitu, apa kata sesiap yg blh sembur balik kat Sinar tu akan fakta sebenar. Misalnya, kenapa hanya Finland saja disebut memberi pendidikan percuma? Maknanya dlm dunia ni hanya 1 negara saja yg bg percuma? Ada negara2 lain yg bagi pendidikan percuma lagi ke?

    OK fakta ke 2, Finland hanya ada 5.4 juta penduduk saja. M'sia 28 juta. Boleh guna ke fakta tu? Finland hanya 46 buah Univsti. M'sia ada berapa? Nk buat infra utk rakyat pun dah cukup bnyk guna kosnya. Ini yg dikatakan 'selewang' kebenaran. Kalo dulu masa M'sia pun dh ada bisiswa, percuma tu.

    Minta tuan punya blog atau sesiapa kasi tau sama itu Sinar, mmg nampak hebat bila berckp tak perlu kebenaran setara. KJ terpaksa berckp berlandaskan fakta 'Sebenar'. Rafizi bercakap fakta yg tak perlu berpegang 'kebenaran hakiki'. Sama mcm dgn debat Ambiga, mereka hanya perlu nyata 'Angka', namun sehingga hari ini, berapa nama org yg mereka dakwa pengundi hantu itu mereka kemukakan? Tiada kan?

    Ibarat membezakan sebuah rumah mempunyai ahli keluarga 5 org dan 1 keluarga lagi 25 org. Agak2 dgn pendapatan mereka yg sama, blh ke ahli keluarga 25 org itu memberikan menafaat yg sama spt keluarga 5 org itu?

    Aku suka ambil hujah Rafizi bab Finland ini kerana, dia pun sedar sebenarnya, hanya inilah satu-satunya negara dlm dunia mampu yg bg pendidikan percuma, manakala kenapa negara yg mereka anggap gah sebelom ini tak juga bg secara percuma? Singapura, Britin, Amerika dan lain2 negara ada ke percuma? Namun, tidak pula org lain terfikir yg dia hanya menggunakan Finland sebagai hujah. Tiada negara lain yg blh dia jadikan contoh bukan? So, kenapa paksa negara melakukan sesuatu yg sukar malah membawa kemudaratan akhirnya? (roywnc)

    BalasPadam
  5. Rafizi cuma ambik peluang fitnah dan caci maki serta serang peribadi orang Umno Saja, Tgk la dia naik pun sbb isu lembu.

    BalasPadam