Ahad, 6 Mei 2012

NIK AZIZ NAK CAKAP APA? DIA JE BETUL?UDAH-UDAH LE TU...

aku malas nak komen bagai dah dekat orang yang dah dikira atuk bagi aku.. sebab dia dah tua dan pemikiran dia akan kembali kepada zaman budak-budak.. so pas dah tak da pemimpin pelapis.. dan suruh juga orang tua tu dok jadi ikon pas sampai bila-bila.. ya memang betul ramai kata nik ajiz ni begitu lah baik lah.. bagusla.. bagi aku.. malas nak kutuk teruk-teruk.. so harapan aku dia patutnya dah insaf dan kembali kepangkal jalan... banyak menda dia buat tak betul.. ai itu pun kita nak menangkan... totok pas ye la kot.. guna sungguh-sungguh kat atuk ni untuk menarik undi.. dia makan, dia solat.. dia cuci kaki.. semua gunakan modal yang atuk ni zuhud gila... berjiwa rakyat... tapi realitinya.. dia dah semakin nyanyuk... dan nik ajiz.. pesanan saya... dah dah la tu.. merosakkan ukhwah sesama Islam... duk umah jaga cucu lagi bagus... adios...


Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan HARAM untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru-hara dan kekacauan dalam negara.

Pengerusinya Prof. Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata, jawatankuasa memandang serius isu itu di mana sebahagian umat Islam telah bertindak sebagai perusuh jalanan dalam banyak perhimpunan atau demonstrasi termasuk seperti yang berlaku pada perhimpunan di ibu negara 28 April lepas.

"Tindakan merusuh, membawa kacau bilau dan merosakkan harta benda awam adalah suatu perbuatan yang ditegah Islam. Malah niat untuk menjatuhkan negara yang sah di sisi undang-undang melalui penganjuran demonstrasi seumpama itu juga haram di sisi Agama.

"Sesiapa juga tidak boleh buat, tidak (boleh) bersetuju ke arah (usaha) mendatangkan kemudaratan, keresahan, menjadikan rusuhan sesama kita hingga berpecah, apatah lagi kalau berlaku pertumpahan darah," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan muzakarah ke-99 jawatankuasa itu di sini.

2 ulasan:

  1. ...cuba tafsirkan gambar Nik Aziz tuu. Ikut sunnah nabi ke atau kebulur sangat?. Tak mungkin ikut sunnah nabi, sebab beliau telah memperlekahkan junjungan besar kita itu dulu. Jadi jawapannya ialah kebulur sangat...

    BalasPadam