Khamis, 17 Mei 2012

nik aziz punca perpecahan umat Islam..?

kerana umno.. orang pas terutama yang dah dibutakan hatinya akan kata umno kafir, umno korup, umno begini begitu.. dan macam-macam tohmahan... tetapi dari dulu semasa penubuhan pas pun atas dasar berdendam dengan umno... so kita fahami jelah.. cara ini yang mereka agungkan sampai dah berapa dekad dah.. benci.. hina caci.. dan pelbagai tohmahan paling dashyat dilemparkan mereka terhadap umno... jadi memang sangat tertarik dengan cerita panjang dari rbf tentang perpaduan umno dan pas... kalau nik aziz ada lagi memang jangan mimpi la...


dari blog RBF


Sebagai seorang yang beragama islam kita suka jika agama dan kaum kita kuat serta bersatu padu. Di Malaysia umat islam dah berpecah belah sejak tahun 1951. Puncanya kerana Ustaz Haji Ahmad Fuad  kalah menentang  Datuk Onn Jaafar bagi merebut jawatan YDP Umno.

Bertitik tolak dari situlah tertubuhnya Pas dan Pas mendapat sokongan yang baik dari penjajah kerana mereka tidak mahu melihat melayu bersatu padu dibawah Umno kerana boleh menyusahkan kerja mereka. Dengan adanya Pas maka melayu akan berpecah belah. baca seterusnya klik

ps: kalau pas tu memang nak ganti umno.. dari dulu lagi dah mentadbir pucuk pimpinan negara.. tetapi yang ada dalam pas terer ceramah je.. camne.. terer lain tak pasti.. hehe.. so sepatutunya gunakan politik tu kuatkan Islam... tetapi gunakan Islam demi survival politik debu mereka.. ades...

4 ulasan:

  1. Den setujooooo bonaaaa.....!!!

    BalasPadam
  2. Pas Parti Juboq..Lambang Bulan Ganti Lubang Juboq..Juboq sapa??Tuan Garu Pemecah Umat Islam La..keh..keh..keh..

    BalasPadam
  3. Kalau Puak PAS buat semo betul..Kata orang kafir la boleh..,tapi bila org kata nik aziz bapo kafir...marah pulak puak dio...ceti jugak raso hati bila kena batang hidung sendiri..tak payah la nak saman NSTP tu...dah adil dah
    , maso demo kata ke ore ,ore senyap bila ore kato demo ,senyap jgk la,,,

    BalasPadam
  4. DAH TAHU PUNCANYA,KENAPA TAK RUNGKAI?.KENAPA BIARKAN UMMAH TERBELIK DENGAN LILITAN ITU?

    BalasPadam