Jumaat, 8 Jun 2012

USTAZ AZHAR IDRUS.. DIA MUNGKIN TERSASUL... HEHE


ps: kalau tersasul.. harap perbetulkan..kalau ada dalil yang betul apa yang ustaz kata.. so berikan jelah.. sebab kang bila keliru.. siapa yang kena... dah dah dah... alah malas lah nak kobarkan... 

my massa

18 ulasan:

  1. tlampau sedap ...utz ni byk komen bab cintan cintun jer ..teringat kat gila2 punya majalah ...

    BalasPadam
  2. Azhar Idrus dah melalut. Kau tau tak ajaran Kristian tu apa. Apa benda yang kau komen tu. Kau tak layak memberikan pendapat sebab menyeleweng, tersasar keluar jauh akidah.

    BalasPadam
  3. muka ustaz pun srupa dgn profesor serba tau kt majalah gila2...

    BalasPadam
  4. Yalah Anon 12.59 betul.

    Ugama Kristian mengatakan Nabi Isa itu tuhan. Manalah nak sama dengan Islam. Jangan lah baca Islam saja. Ambil tahu juga ugama Kristian. Awak tu pendakwah.

    Ugama Kristian tunggang langgang. Trinity tu tiada siapa pun yang faham.

    BalasPadam
  5. jawapan dia mcm jawapan budak2...harap2 tu uai fake yg bg jwpan...

    BalasPadam
  6. Ni bukan tersasul... tapi dah TERSASAU...!!!!

    BalasPadam
  7. UAI tak sempat nak cari maksud apa makna Kristian tu.. dia juga lupa apa pegangan kristian tu dan apa konsep ketuhanan dalam agam kristian.

    seruan UAI agar budak tu masuk islam amat baik cuma budak tu nnt boleh berkata 'kenapa aku perlu masuk islam.. sedangkan kita bertuhankan sama.. dan nabi kita juga sama.. ' takut budak tu beranggapan kristian tu lebihkurang mcm mazhab2 lain dalam Islam..sekadar pandangan ..

    :)

    BalasPadam
  8. Profesor Serba Tau dah jadi Profesor Terlebih Tahu...
    Aduss, Azhar Idrus... Mengalahkan Charlie Chaplin hang ni...

    BalasPadam
  9. Terlebih tahu dan terlebih SASAU..!!!!

    BalasPadam
  10. dia nak ganti nik aziz kot

    BalasPadam
  11. jawapannya menimbulkan kesangsian..

    BalasPadam
  12. Bukan tersasul.Tapi penerangan yang kurang jelas. Bagi orang2 yang tidak tahu, akan ada kekeliruan dalam kalangan orang yang tidak tahu. Berdasarkan ilmu aku yang sedia ada,berdasarkan aku selalu tengok sesi soal jawab ustaz dengan orang beragama Kristian, mereka tak pernah mengatakan Nabi Isa A.S itu tuhan.
    Mereka berpegang yang Nabi Isa A.S adalah anak tuhan kerana dia dilahirkan tanpa bapa, hanya seorang ibu yang digelarkan oleh mereka sebagai 'VIRGIN MARY'. Mereka terlalu taksub kepada Nabi Isa A.S sehingga tidak percaya akan wujudnya Nabi terakhir iaitu Nabi Muhammad S.A.W. Mereka percaya wujudnya Nabi2 lain sebelum Nabi Isa A.S tapi tidak kepada Nabi Muhammad S.A.W.

    Di sinilah bermulanya kesesatan mereka lalu kitab Injil yang juga Kitab Allah S.W.T telah ditukar. Nabi Isa A.S juga Nabi bagi penganut agama Islam kerana ia merupakan salah satu rukun Iman,'PERCAYA DAN BERIMAN KEPADA RASUL'.

    Secara dasarnya, tidak kiralah penganut agama mana sekalipun, tidak ada satu pun agama yang menyuruh penganutnya membuat kejahatan. Bagi penganut Kristian juga, mereka dilarang untuk minum arak, melalukan zina, makan daging babi dan lain-lain lagi. Kerana kitab Injil juga asalnya adalah kitab Allah S.W.T.Cuma bezanya, mereka tidak percayakan akan lahirnya Nabi Muhammad S.A.W, Nabi terakhir yang merupakan kekasih Allah S.W.T.

    Kini, kita mungkin dapat lihat ada dalam kalangan bukan Islam minum arak, melakukan zina dan lain-lain. Tapi apa kurangnya yang kini berlaku pada umat Islam sendiri? Umat Islam kini pun melakukan perkara tersebut. Bagi umat Islam yang betul-betul berpegang pada ajaran Islam, mereka tak akan melakukan perkara tersebut dan begitu juga dengan penganut agama Kristian yang betul-betul berpegang pada ajaran mereka. Kerana kedua-dua kitab iaitu Al-Quran dan Injil merupakan kitab Allah S.W.T.

    Kitab Injil merupakan satu kitab dan ajaran yang benar suatu ketika dahulu kerana ia juga kitab Allah S.W.T. Tapi apabila penganut bila dalam kitab Injil disebut tentang mereka juga perlu beriman pada Nabi Muhammad S.A.W dan ajaran yang dibawa oleh baginda, disitulah mereka mula memberontak dan menukarkan kandungan Injil di mana mereka tidak menerima Nabi Muhammad S.A.W dan ajaran yang bakal dibawa oleh baginda. Mereka tidak percaya akan adanya kitab yang lebih baik dari kitab mereka pada masa akan datang iaitu Al-Quran. Ini adalah kerana isi kandungan Al-Quran dipelihara Allah S.W.T. Allah S.W.T menjamin isi kandungan Al-Quran agar terpelihara sehingga ke akhir zaman. Mereka juga tidak percaya akan wujudnya Nabi Muhammad S.A.W.

    Jika ada salah dan silap,sila perbetulkan. Wallahualam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kesimpulannya, dari Injil Perjanjian Baru, penganut Kristian yang ada sekarang bukanlah menyembah Allah (Tuhan orang Islam), mereka menyembah Isa (anak tuhan). Sekali lagi ia tak boleh mewajarkan kata-kata UAI tu...

      Padam
  13. MasyaALLAH.. ape nak jadi dengan orang islam sekarang ni. tak paham ape yang nak disampaikan oleh UAI. UAI mengatakan bahwa Isa itu Nabi bagi umat kristian dan Nabi tersebut kesemuanya umat Islam. Beliau tak kata kan Nabi itu tuhan atau anak tuhan. Jadi mana sesatnye Beliau tersasul sbb sebenarnye tuhan bagi kristian juga adalah ALLAH kerana Dia Yang Maha Mencipta Segalanya MakhlukNya. korang kene banyak2 istiqfar supaya dibukakan pintu hati kelian. InsyaALLAH.

    BalasPadam
  14. ramai umat jahil yang nak komen pasal agama. Solat ke tak tak tau la..Kalau pandai sangat pergilah mengajar kat surau, masjid tu. Setakat komen kat blog bodoh ni, taraf budak darjah 6 je. Pergilah jumpa UAI sendiri, ada berani? takutttttttttttt!!

    BalasPadam
  15. ai marah nampak hehe.. alah.. uai tak cakap apa pun.. baca balik ada gua bantai habis2san.. dok kata tersasul.. eleh mcm langau hijau saja yg tau agama.. chait.. belagak tak sudah puak2 syiah ni ek pui

    BalasPadam
  16. UAI BUKANNYA NABI....ULAMAK POLITIK PAS SAHAJA YANG KERJANYA BANYAK MEMAKI DAN MENGUTUK BN...ADA NABI BUAT BEGITU...MACAMLAH PAS ADA MASA NABI...UAI...MAKSUM KE...

    BalasPadam
  17. dalam kristian dorang mengangkat nabi isa sbg SON OF GOD.... even ade je gereja yg tulis ALLAH BLESS US ALL .. Jesus ni bg dorang mcm pengantaraan antara dorang dgn tuhan.. kt situ yg lain dari islam.. kat US ade ustaz yg berbahas dg paderi2 kristian ttg kekeliruan nih.. search Khalid Yasin kt youtube..especially 'Christian Priest Interrupts Khalid Yasin'

    BalasPadam