Selasa, 31 Julai 2012

CAYALAH DAP..!!! REPLIKA ARAK DI PULAU PINANG!!! KORANG BANGUN DAN TEPUK TANGAN TAU... CLAP CLAP... HEHE..



Orang ramai terutama umat Islam yang melalui kawasan pusat membeli-belah di Pusat Bandar George Town akan terkejut melihat replika susunan botol arak gergasi yang dipamerkan.

Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mengecam tindakan pengurusan sebuah pusat beli-belah terkenal di bandar raya Georgetown yang mempromosikan minuman keras sempena sambutan Aidilfitri.

Presidennya S M Mohamed Idris berkata pihaknya kesal dengan pihak pengurusan pusat-beli belah itu kerana mempamerkan kira-kira 480 botol bir kosong di bawah kain rentang tertera "Syawal Ceria"."Perkara ini jelas menunjukkan sikap tidak peka pihak tertentu yang tidak menghormati bulan Ramadan dan umat Islam yang sedang menjalani ibadah puasa.

Umum mengetahui bahawa Islam mengharamkan minuman keras."Kita tidak tahu apakah niat sebenar mereka mengadakan promosi minuman keras pada bulan mulia ini," katanya dalam kenyataan kepada Bernama di Georgetown, hari ini.Mohamed Idris menggesa pihak berkuasa terutama Majlis Perbandaran Pulau Pinang agar menyiasat perkara itu dan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang melanggar syarat perlesenan penjualan minuman keras.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Abdul Malik Kassim gagal dihubungi Bernama bagi mendapatkan maklum balas mengenai isu berkenaan.- Bernama

ps: pas mana? keke.. bukan ke mereka power ke dalam pakatan... kita tengok jelah drama dari pakatun tu ek.. adakah nik aziz akan defend dap berkenaan isu ini? haha.. tak pun mereka akan salahkan alah takkan korang tak tau... asik-asik ohh ini umno sabotaj.. lhak pui

12 ulasan:

  1. ini yang selalu dilaung2 kan PAS..TAKE BEER..TAKE BEER..tu yg kalifah dia org bg BEERRRRR besar punyer...hamek kau..hahahaha

    BalasPadam
  2. Ulamak2 nyer sedang mengular hahaha.

    BalasPadam
  3. Hangpa pangkah lagi Pas ! hangpa pangkah lagi Pas naaaaa !!

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ngaper wak kluar ulasan ni.....

      Padam
  5. Siap ade guard jaga tue, cayalah DAP.. Nila rakyat P.Pinang mahukan.. Tahun depan replika orang tgh main plak k muuuuahhhh

    BalasPadam
  6. wow !!! inilah contoh islamik yang Abby harapkan bila Pakatan memerintah .. tahniah PAS , DAP dan Abby .

    BalasPadam
  7. PAS/Nik Aziz akan kata,itu kebebasan bukan Islam,apa dia nak buat dia punya pasal laa...asalkan kita dapat tawan Putera Jaya....

    BalasPadam
  8. Apa yg depa buat semuanya btol belaka..ayat puak2 pas yg kuaq dr mulut mcm maksum..tp hati sapa yg tau niat dpa tu.jgn jd munafikun sudah..akhr zaman ramai yg belagak islam tp belakang hnya bpura2..

    BalasPadam
  9. puak pas yang bodoh bendul....mereka ada share...

    BalasPadam