Selasa, 18 September 2012

AGENDA CINA-CINA MEMPERALATKAN MELAYU BODOH DIDALAM PAKATAN..

agenda mereka senang.. tanah disini sangat berharga... melayu.. alah kasi pijak cara halus saja ma.. apa mau heran, pas dan pkr ada melayu lumbu... tapi agak-agak korang nak heran dengan melayu bahlul yang ada dalam pakatan... sebab apa aku kata macam tu.. mereka ini agen syaitan yang setelah cina-cina kiasu berkuasa... mereka hanya ikut rentak saja.. tengoklah masa tu melayu dijual kati... f**k.. masih tak sedar-sedar lagi melayu-melayu pertualang ni... pakai lebai saja lebih... pui..

apakah agenda ini kita sebagai melayu... ahhhh ini hanya propaganda umno.. beb sampai bila dalam kepala otak tu... asik-asik umno.. ape bebal sangat dalam kepala otak sampai apa perkara pun umno... umno... kita patut fikirkan... kuasa melayu yang akan dihancurkan bila pakatan berkuasa... alah banyak dah contoh.. tapi masing-masing buat boddo piang.. cis..

mai baca pelan-pelan...

sumber klik
ps: kesedaran tu akan muncul bila masing-masing menangis kerana melayu hanya tinggal nama... tak guna dah masa tu wei.. tak guna dah...

13 ulasan:

  1. Dah jadi macamtu nanti sesen tak guna....nasi dah jadi bubur....kena hirup dengan itek sekejap je dia sedut....

    Bila dah jadi macamtu..takde lagi tanah rezab melayu...semua kasi bebas...maka seketul2 tanah-tanah melayu di beli dengan harga yang tinggi....sekarang pun dah ada cuma masih ada kawalan....jangan jumpa tanah free hold seatle kena beli......mereka bangunkan tanah dengan nilai tinggi....laki bini gaji ijazah pun tak mampu beli ........golongan melayu pertengahan di halau duduk apartment...itu je yang mampu....melayu bawahan teruk tertindas...nak beli rumah tak mampu...nak buat rumah tanah dah takde.....maka pakat-pakat duduk ramai-ramai kat rezeb sungai, tepi hutan ,....yang kat bandar....makin ramai duduk bawah jambatan highway.....masatu melayu ramai la pindah ke negeri pantai timur dan utara...komposisi kaum melayu agak tinggi....bandar semakin berkurangan melayu....dulu orang ramai ke bandar sebab bekerja kerajaan, glc dan badan2 berkanun....masa ni kerja pun dah merit...tak ramai pun bumi dapat masuk....diisi oleh dasar profesional luar kononnya lagi layak....berbondong-bondong orang luar masuk malaysia tanpa sekatan....ada duit ada ilmu lu boleh masuk....melayu yang majoriti pun jani minoriti dalam masa yang singkat...beranak 6,5 orang sekeluarga pun lum tentu dapat tampung kebanjiran masukan luar......hubungan dengan negara jiran Indonesia dan selatan thai di tegangkan...dibuat musuh...maka sebangsa melayu kita pun dari indonesia kurang masuk...ketatkan sempadan ...takde kemahiran tak boleh masuk.....masatu dah tak guna apa pun

    BalasPadam
  2. Hairan..hairan...”melayu hanya tinggal nama”…kenapalah isu2 seperti ini yang digunakan untuk tarik perhatian rakyat... Kalaulah benar teori2 sebegini "mampu" untuk berlaku pada pemerintahan pakatan rakyat, mengapa pula ianya tidak boleh berlaku pada pemerintahan BN? Namun ada sebahagian drpd daripada teori2 ni memang boleh dipertimbang sbb memang fakta yang telah berlaku pun pada pemerintahan sekarang sbg contoh tanah melayu terjual dan contoh "terbaik" ialah ayat "....sekarang pun dah ada cuma masih ada kawalan...". Satu lagi "teori2 saintifik" terbaru ialah PR hendak mewujudkan negara republik. Pada pandangan sayalah, ini "Teori" termurah la kot buat masa ini. Tapi wbp saya bukanlah menyokokong mana2. Cuma biarlah isu yang nak di debatkan itu isu yang jelas bukan hanya berpandukan "teori2" yang kita pun tak tahu nak percaya dengan berlandaskan apa. Sebab penyokokong yang bertukar bukanlah orang lain pun. Orang yang sama cuma pindah dari parti ni ke parti yang lain. Klu orang melayu majoriti berkumpul kat tempat yang baru, bermaksud mereka masih juga dominan. Jadi "teori2" bersifat ancaman ni sebenarnya memang tak boleh diambil sebagai penimbang ukur. Itu hanya pandangan rasional saya. Salam...

    BalasPadam
  3. majoriti mudah 112 kerusi.

    kalau dap pulun 53 kerusi, pkr 36 dan pas 23

    alamatnya, maklumat di atas tidak mustahil jadi kenyataan

    BalasPadam
  4. Tnpa Nama 4:00 - Asakah anda pasti Pakatan tidak sekali-kali memainkan sentimen dan politik momokan? bukankah pakatan yang beriya-iya memomokkan bahawa kerajaan akan menghilangkan hak anak watan, hak tanah adat, rasuah setiap saat berlaku dalam kerajaan, kerajaan membazirkan harta dan wang rakyat? PERAKsewaktu pakatan memerintah satu contoh dimana bila kita bercakap hal melayu katanya perkauman dan bila bercakap hal cina rasis juga katanya dan haka milik pajakan tanah anda bacalah sendiri berapa tahu di lepaskan. Dan Di selangor pun kini kamu lihat apa yang tergadai. Nampaknya TANPA NAMA 4:00 rela menggadaikan bangsa. Kalau Anwar lah kepalanya tak mustahil. kamu bukalah mata. jangan ingat duduk dikeriusi empuk bercagarkan segulung ijazah sudah buat kamu rasa kamu adalah manusia rasional. kamu tanya berapa banyak gulungan ijazah anwar dan berapa empuk kerusi dia..... ternyata tetap bebal pemikirannya. kamu tidak begitu bukan? Terlupa....kamu pernah selidik kemana Melayu singapura?.....itulah contoh melayu yang hanya tinggal nama tapi tidak pada kuasa politik atau pemerintaha.

    BalasPadam
  5. erm melayu pakatan setakat sembang bolehlah beb.. apa jadi di penang.. lagi mau cover ka wei.. tu yg gua cakap melayu pakatan seboleh2 akan cover up dap punya.. sebb mereka ni minda dah dimandrem.. sedangkan dah terang lagi bersuluh melayu dianaktirikan di penang..

    BalasPadam
  6. headbomb,

    bukan mandrem aje tapi seperti kata helen ang...kena nasik kangkang Dapster! hermmm

    BalasPadam
  7. anon 4.00 adalah melayu tak sedar diri! simple as that..

    BalasPadam
  8. Terima kasih diatas pandangan dan teguran saudara2 ku diatas. Secara asasnya, saya terima. Walaupun ada yang menegur agak keras tapi saya tetap ambil yang baik. Yang baik disini adalah keikhlasan dan kecintaan anda pada bangsa kita Melayu. Alhamdulillah...namun ianya akan bertambah baik dan berkat jika ditambah juga dengan kecintaan kepada Allah dan Syiar Islam. Kiranya anda mengatakan saya berbangga dengan segulung Ijazah saya, anda silap. Saya tidak pernah berbangga dengan Ijazah yang saya ada kerana ia tidak lebih daripada nilai sebuah robot bergred yang dihasilkan oleh pendidikan cara barat. Saya amat berterima kasih diatas kerja kuat rakyat memakmurkan bumi Malaysia ini dan berterima kasih juga kepada kerajaan kerana melalui hasil cukai drpd rakyat, banyak Surau2, Masjid2 dan sekolah2 Agama telah dibina. Begitu juga dengan ekonomi, pembangunan dan keamanan. Cuma ingin saya bertanya kepada saudara2 ku disini, selama lebih 50 tahun kita merdeka, apakah pandangan saudara2 semua tentang syiar Islam di Malaysia? Berkembangkah, menguncupkah atau kedua duanya pun tidak. Yang KEDUA, pada pandangan peribadi saudara2 ku sekalian, wujud tak kelemahan2 didalam sistem pengagihan kekayaan hasil bumi di Malaysia. Yang KETIGA, setujukah kalau saya katakan ketirisan di Kementerian adalah sesuatu yang salah disisi Islam, sebagai contoh saya ambil satu kes NFC. Atau setujukah saya katakan ketirisan itu adalah wajar di sisi Islam memandangkan pembangunan dan keamanan yang telah berjaya diwujudkan. Yang TERAKHIR ini memerlukan penghayatan yang betul2 tulus…. iaitu cintakah anda pada Allah dan Syiar Islam. Lupakan dulu bab2 BN atau PR ni sebab sebelum mengupas bab politik, kita perlu nilai dahulu pendirian kita kepada perkara yang paling asas. Cuma saya ingin tahu dahulu pandangan2 ikhlas untuk kempat empat persoalan diatas daripada saudara2ku yang dikasihi. Salam...

    BalasPadam
  9. Bagi aku.. Ada sedikit pengalaman yg boleh dikongsi.. Satu.. Aku hidup di negeri pembangkang kelantan.. Dua aku hidup di negeri bn.. Satu.. Di kelantan kehidupan aku x penah rasa tertekan dengan soal gajiku yang rendah.. Di sana kerajaan kelantan tidaklah begitu hebat soal pembangunan fizikal.. Jadi tol.. Cukai.. Tak berapa mahal.. Dan yang penting kos sara hidup masih rendah.. Tapi bila di johor ni.. Aku terpaksa kerja 4 time untuk dptkn wang yang lebih.. Disini pembangunan fizikal rancak... Meriah dgn deritan lampu jalan.. Kos hidup pula tinggi.. Makanan mahal.. Disini tak beli rumah pun tak mampu.. Ada yang murah tp rumah tu ibarat pondok tunggu duria.n gugur di kg aku..

    2.. Bila aku buat penilaian.. Di johor ni lebih menyiksakan.. Rakyat mahu tak mahi krna buat lebih kerja.. Jafi bila dah lebih kerja pwmbangunan akidah.. Ruang masa kita mencari ilmy agama amat kurang atau tiada langsung.. Tp yang bestnya pusat pusat sosial memang hebat disini.. FAHAMILAH KAWAN KERAJAAN JOHOR MASIH LAGI DEPEGANG oLEH MELAYU... Apatah lagi jika menteri besarnya nanti di kalangan cina.. Huhuhu... Bila melihat melayu di johor ada yang hebat hebat.. Tp ramai yang miskin.. Hidup di flat yang x begitu kondusif yntuk pembanguan anak anak kita.. Tanah.. Tanah mrreka di ambik bagi laluan pembangunan iskandar katanya.. Huhuhu.. Yang aku paling sakit hati cuba banyangkan mampu ke tidak untuk ke legoland diwasa dijenakan bayaran 170 kanak kanak 140.. Anak org miskin tak akan mampunya.. Intuk siapa pembangunan.. Di mqnq melayu dihumban nanti.. Runah dijohor.. Kebanyakan hak milik rakyat singapura.. Kita kita????????... Kalanu ada pun melayj kita punya kebanyakan di alibaba je.. .nama kita rumah milij dia org.. Tak percaya sila ke bandar baru uda jb.. Tanyalah dia org.. 50% rumah disana gak milik singapor .
    3. So buatlah pilihan terbaik untuk pru 13.. Pikir oikirkan..

    BalasPadam
  10. kpd tanpa nama 10.31 diatas,50% rumah di bbu dimiliki oleh warganegara singapore adalah tidak tepat..

    BalasPadam
  11. tanpa nama 1031, aku tau kau memang penyokong PR tegar, memangla kos sarahidup di bandar2 besar cam jb,kl & penang mmg tinggi,klu PR perintah pun belum tentu boleh turunkan kos hidup kt sana...yg kau nak bandingkan ngan kb tu bt per, kt kelantan pun apa yang diorang buat dlm 20 tahun, masalah air pun tak selesai..

    BalasPadam
  12. anon 1031, dh tau idup kt kelantan lg senang apsal dtg kt Johor, ni mesti kerja jabatan kerajaan ni kan... pastu kutuk kerajaan kaw kaw...HIPOKRIT, berentilah jd kakitangan awam klu berani, rezki kt mana2..... balik kelantan lagi bagus kan...

    BalasPadam
  13. memang tak nafikan kelantan kos dia kurang.. ek ye ke.. sama je harga tomyam sana dengan kat kl ni.. aku dah g dah.. kota bharu jalan jem tak hengat.. rasanya kalau bandar kota bharu tu diupgrate jadi bandar moden.. aku cukup gembira.. ini jalan lubang2.. bila time perayaan erm toksah ceritalah jem dia beb.. tapi yg best dengan kelantan bagi aku.. org2 dia peramah.. solat bila tiba waktu penuh surau.. bila keluarga berkumpul.. mek mek kelate cun2 oooo haha.. pepun kelantan perlu perubahan... itu je..

    BalasPadam