Isnin, 22 Oktober 2012

DAP TETAP HEBAT DIMATA ORANG CINA!! KAN KAN.. KITA NAK HERAN APA..!!!!


Perang antara MCA dan DAP berterusan apabila Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek petang semalam menegaskan bahawa parti komponen Barisan Nasional (BN) itu tidak pernah takut untuk berdepan dengan DAP.

 Katanya, MCA sudah bertarung dengan DAP dalam 10 pilihan raya umum lalu dan rekod terbukti menunjukkan MCA selalu menang. "Ini bukan kali pertama MCA bertemu DAP, kita pernah seri sekali dan cuma tewas dua kali sahaja. "Selebihnya, MCA menang terhadap DAP sebanyak tujuh kali," kata beliau pada sidang media selepas menutup Perhimpunan Agung MCA Ke-59 di sini, hari ini. Beliau turut mendakwa, DAP terkenal dengan 'kecemerlangan' mereka untuk memutar belit fakta dan bila DAP baru menang sekali, sudah menganggap DAP akan 'tutup kedai'.

 Dalam pada itu, Soi Lek turut berpuas hati terhadap kehadiran perwakilan-perwakilan MCA pada mesyuarat kali ini dan dianggap berjaya mencatat kehadiran terbaik iaitu melebihi 1,600 orang. Menurut Soi Lek: "Walaupun sudah melewati waktu minum petang, kehadiran perwakilan mencatatkan lebih 1,000 orang dalam dewan." Beliau menambah, isu-isu yang dibangkitkan ketika sesi perbahasan juga sangat kondusif dan menunjukkan kesediaan parti bagi menghadapi pilihan raya.

ps: realiti orang cina dah rasa mca tak kemana.. dap juga mereka pilih sebab mereka anggap dap adalah satu parti yang boleh membuli melayu.. dan cina-cina kiasu suka kalau melayu dipijak-pijak.. dihenyak-henyak... dan terbukti dap dah melakukannya dengan mencibekkan pemimpin pas dan pengikutnya... kau hado? pui

sumber ultra news

3 ulasan:

  1. cina DAP tidak mcm cina MCA. cina MCA boleh tolerate DAP mcm KOMUNIS. cina DAP paling benci kat melayu sebab rasa kebencian ditanam oleh parti DAp sejak sekian lama. thnx to yr mentor PAP !!!! cina MCA selalu boleh diajak berunding dan tidak putar belit fakta. putarbelit cina DAP mengalahkan org MINUM SAMSU HARAM !!!!

    BalasPadam
  2. Saya ada ramai kawan bangsa cina, dan saya boleh tau yang mana fanatik cina dan bercita-cita untuk memerintah Malaysia dan menyah hapuskan bangsa Melayu Islam. Kebanyakkan cina MCA adalah bangsa cina yang bersekolah di aliran kebangsaan, sebaliknya bangsa cina otordok adalah lepasan sekolah jenis kebangsaan cina dan melanjutkan pelajaran di univerisit luar negara atau swasta dalam negara. Mereka boleh berbahasa melayu dengan baik, tetapi selalunya dipelatkan menjadi cina bukit. Cina begini lah yang menjadi penyokong fanatik DAP, malang jenis bangsa ini lah yang disokong oleh PAS dan PKR. Yang pasti " SESAL TAK PERNAH DATANG DULU"

    BalasPadam
  3. selalu orang melayu akan tengok biarlah jadi dulu.. tapi yg kena bertalu2 bukan kita saj sok anak cucu.. nak kembalikan mcm keadaan sebenar agak susah.. kita lihat sahaja singapura.. ramai tak pandang langsung melayu singapura jadi apa....

    BalasPadam