Ahad, 18 November 2012

KERANA DOA HANCUR BN/UMNO... 50 keluar umno join pas... sob sob... :(

ia berlaku di bachok.. huk huk.. dasat pas sekarang... i pun pening u.. hehe.. bila sikap begini pas amalkan.. orang-orang yang mampu berfikir, boleh berfikir mana yang baik mana yang buruk... bukan putrajaya je..

gambar hiase

BACHOK: Sekumpulan 50 penyokong PAS di Kampung Pak Mali, Bakong di sini menyerahkan borang permohonan untuk menyertai Umno, di sini, malam tadi.

Ketua Umno Bahagian Bachok Datuk Dr Awang Adek Hussin menerima borang daripada kumpulan terbabit diketuai Syed Zain Syed Hassan, 48, dengan disaksikan lebih 300 penduduk kampung.

"Ini bermakna Umno berjaya menembusi kubu kuat PAS yang sukar dimasuki sejak 20 tahun lepas," kata Awang Adek kepada pemberita selepas menerima borang-borang itu pada majlis bongkar isu semasa di kampung berkenaan.

Awang Adek yang juga Timbalan Menteri Kewangan berkata tindakan mereka akan membantu Umno dalam usaha menawan Parlimen Bachok dan tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di kawasan berkenaan iaitu Jelawat, Perupuk dan Tawang pada pilihan raya umum akan datang.

Mat Usof Mat Junoh, 57, berkata kegagalan PAS membangunkan Kelantan mendorongnya mengambil keputusan meninggalkan parti yang disertainya sejak 20 tahun lepas.

Katanya, usaha akan dibuat untuk menarik kira-kira 60 lagi penyokong dan anggota PAS di kawasan itu untuk menyertai Umno.

kawe amek kat sini.. klik

17 ulasan:

  1. nk membangunkan kelantan camane, asyik doakan umno je hancur. kurang akal je yg boleh fikir begitu. kelantan mundur dan kurang pekerjaan utk rakyatnya bukan sbb umno, tp sbb pentadbiran negeri yg bebal tak nk berfikir dan belajar. doa tu sepatutnya yg bagus2, doakan kejayaan dan kemakmuran. kalaupun utk pihak lawan, doakan kpd kebaikan agar kebaikan itu nanti boleh dikongsi bersama demi kemakmuran negeri dan negara.

    BalasPadam
  2. Bukan semua orang boleh memimpin dan memerintah. Pemerintah perlu mempunyai misi dan visi dalam membangun negeri atau negara. Misi dan visi perlu mencakupi semua perkara termasuk pembangunan insan dan fizikal.... malangnya bagi PAS, pemerintahan cuma terhad kepada memberi ceramah agama kepada penduduk tanpa dapat memahami ilmu Allah mencakupi semua (ulang balik semua) cabang ilmu termasuk sains, ekonomi, sastera dan sebagainya... disebabkan itu MB Kelantan seharian sibuk berceramah yang kebanyakkannya adalah ceramah politik kepartian yang menghalalkan maki hamun kepada orang UMNO....

    BalasPadam
  3. selalu kalau asik layan negatif, aura dia terlalu kuat.. manusia dgn aura begini dia akan ada satu penyakit.. hasad.dengki khianat, dendam.. dan tak de dalam dunia ini penyakit mcm ini berjaya.. kalau berjaya pun sekejap je..

    BalasPadam
  4. Masuk umno ni mesti dapat duit..mcm pondok $2juta....maklumla wang ehsan minyak dpt kat umno kelantan....patut kerajaan negri....umno penipu mcm ni pun nak doa bagi baik ke?...

    Org bodoh je.....pikir umno tu baguih....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kerana memaki hamun... amat sesuai dengan penganut PAS..... semoga Allah memberi hidayah kepada saudara...

      Padam
    2. saudara pikir dari sudut nafsu meme UMNO tu X baguih cuba berfikir dari sudut lain.....luar kotak saudara akan jumpa jawabnya kalau x sekarang kemudian hari.

      Padam
    3. cuba bagi sedar kite ni duit ambik jugak..tak payah laa crite bab duit2 ni..bahasa tgoklah membodohkan org..mcm ni jadi contoh Muslim..poorah lah..tahan lagi bahasa aku poorah..skrg aku dh kenal pasti mulut penganut PAS, muka, gaya cakap mmg dahsyat dan keterlaluan..tak takut..cuma malas nak melayan..

      Padam
    4. org cerdik pandai mcm saudara fikir PAS baik sgt ke?Maki hamun di ujung lidah aje. Nabi pun doakan musuhnya dgn kata2 yg baik, jd ISLAM sgt lah PAS mendoakan jahanamkan org. Moga Allah memberi taufik dan hidayah pd saudara dan pengikut PAS yg berfikiran spt saudara...

      Padam
  5. UMNO MAMPOS. AMIN..AMIN,,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga Allah memberi hidayah kepada saudara

      Padam
    2. doa anda akan kembali kpd anda, moga ada lg waktu utk anda insaf dan mendpt hidayah dr Allah

      Padam
  6. ibu saya seorang bekas guru yang lahir pada tahun 1937. bila ibu saya dengar PAS berdoa supaya menghancurkan UMNO & BN... dia kate..."islam jenis ape ni. ingat senang ke nak tadbir sebuah negara yang berbilang kaum dan berbilang agama. negeri sendiri pun x boleh nak tadbir dengan betul... inikan pulak nk tadbir satu negara.. ingat sikit, kalau x kerana tunku abdul rahman, x kn kite senang macam sekarang. nak ke putarajaya. dulu mase Tun Mahathir bina Putrajaya ko bising. sekarang tau nak ambik pulak.. orang lain yang penat majukan lepas tu ko nak hancurkan. tengok la macam Selangor. lepas pembangkang ambik.. ape dah jadi.. habis semua nk dijual... Allah itu Maha Mengetahui.. "

    BalasPadam
    Balasan
    1. i sokong u.. betoi3...
      time org nak wat,mereka kutuk,.. la nie, nak2 plak..

      Padam
    2. i pon sokong..skarg ni yg menyemak kerje kerajaan byk yg menganut PAS..tak malu...nk kaya nak duit lebih kerje lebih lah..
      Putrajaya pun sama..skang bukan main kemaruk nk ke Putrajaya..tp Allah Maha Adil..PAS DAP PKR tak akan perintah negara ini..

      Padam
  7. aduss..macam ni ke parti islam... memalukan.. hodoh sungguh perangai2 ularmak2 Pas ni...

    nabi pun tak buat mcm tu weh...

    BalasPadam
  8. sedangkan Nabi muhammad pn tak pernah medoakan keburukan kepada musuh dia.....hanya Syiah je yang suka menjatuh dan medoakan saudara islam sendiri....adakah PAS dari syiah yang bercawangan di malaysia.....bila ada orang membaca doa awal dan hujung tahun PAS cakap bida'ah,buat malidul rasul PAS cakap bida'ah....
    PAS ckp Rasulallah x buat ni semua...hbis tu yang baca doa keburukan saudari sendiri ni apa....Cai-cai PAS pikir lah sendiri...berapah Jahilnya Ularmak2 dari PAS

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju dgn pendapat anda. apa maksud 'kerajan zalim' bg PAS ntahlah,comfius...nmpk org2 PAS dan anak2 mrka dpt mcm2 peluang yg disediakan oleh krjaan contoh kat IPTA rasanya takde anak2 org PAS yg disekat belajar disitu termasuk dpt biasiswa, baucer rm200 dll. Ramai anak PAS dianta belajar ke luar ngra dgn biasiswa disediakan krjaan. Klu zalim dpt ke mrka rasa ni semua dan dpt ke pakatan rakyat memerintah 4 negeri? Itu baru 2 contoh...fikir2kan

      Padam