Isnin, 31 Disember 2012

MOGOK LAPAR 100 JAM KONON.. PTUIH.. lanthoi lu punya mogok la kiasu!!!

apa??? mogok lapar sambil melahap nasik.. hahaha... kemain konon nak mogok lapar konon.. malaysia yang aman damai lu orang nak kasi kacau bilau, thew na seng punya kiasu.. isu lynas dah basi lah.. lebih baik duduk rumah lepak depan tv dari lu orang buang masa jadi manusia bodoh untuk pakatan la barua... hahaha...

KALAU TAK BEBAL BUKAN PAKATAN NAMANYA... ADA FAHAM BRADER!!!!

edisi kantoi.. sungguh memalukan apabila mogok 100 jam... dan dikantoikan perserta makan nasi da.. hehe.. poyo giler beb.. kekeke...


ps: ni mesti penchacai akan cakap, orang mca yang berlakon makan nasi ni.. tak pun paling best mereka cakap itu bukan peserta mogok la.. hehe.. alasan paling best ni semua umno yang sabotaj.. wakaka... ahh lantak ko lah penchacai.. keh keh keh...

18 ulasan:

  1. Kalau nak dikatakan anda seorang yg bijak, sokong lah BN, atau dengan kata lain tunduk dan hangguk atas segala apa titah dan perintah bn, nanti anada akan jadi bijak & pandai.

    Jangan sokong pembangkang, nanti anda akan digelar bodah & tidak bertamaddun.


    Sekian dimaklumkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang bodoh pon sebab ketua mereka bodoh... Contoh:- Mat Sabu & Mahposs

      Padam
    2. Penyokong umno ni bagus, apa yang pemimpin dia buat, dia akan hangguk&hangguk dan itulah tanda nya mereka ni bijak..

      Setuju?

      Padam
    3. sama la dua dua jang... setuju?

      Padam
    4. The best sarcasm i've ever seen!

      Padam
  2. sape yg tunduk dan angguk atas segala titah n perintah kalo bukan macai2 pas n pkr...ikut je ckp pemimpin die...aku sokong bn tp xde la sume yg bn wat aku setuju...yg xbetul kite tegur...bkn mcm korg main sokong taat je pd pemimpin...mang tol la ckp ko yg sokong pembangkang nie bodo n tidak bertamadun...cth mase bersih 3.0 mcm beruk je aku tgk..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan macam tu....itu dehaka pada pemimpin nama nya...
      Apa yang pM buat jangan bangkang dan bantah itu sama perangai macam pembangkang |
      Apa yg pM buat semua nya betul dan tidak ada yang tidak betul |

      Padam
    2. mana ada PM yg betuk kt dunia ni..so kerajaan ada jg wt silap dan salah tp kerjaan cuba perbaiki..tp pembangkang pernah ngaku salah?maksum ke die org?..Bila org2 pndi agama dlm kerajaan bercakap semua pembangkang ckp kena bayar..kelakar la beb..baik ko dengo je ckp mat sab syiah tu..dh tentu sesat pun leh senyap je..

      Padam
    3. Jangan macam tu...itu dehaka pada ularmak nama nya...
      Apa yg N Ajis cakap jangan bangkang dan bantah nanti tak masuk Syorga.
      Apa yg N Ajis cakap semuanya betul dan tidak ada yg tak betul!

      Padam
    4. *mana ada PM yg betul

      Padam
    5. Adaaaaa perdana menteri malaysia, tengok kat tv 1,2, 3,7,8,9,....mana ada orang kondem pM?
      Tengok tv 1,2,3,7,8,9...mana ada pemimpin pembangkang yang kondem pM?

      Padam
    6. 8:31am
      Kerajaan malaysia mana pernah buat silap pon tak pernah, buat salah jauh sekali.
      Tunjuk pada saya mana silap kerajaan m'sia?

      Mana ada orang kondem kerajaan malaysia dalam tv/radio, mana ada?

      Media cetak dan eletronik semua sokong & hangguk pada kerajaan malaysia kerana mereka tidak dapat nak mana silap kerajaan malaysia, sebab kerajaan malaysia memang tidak ada silap.

      Jangan buat fitnah, tak baik taw..

      Padam
    7. Pemimpin UMNO tak buat salah, tapi masalahnya mereka bukan maksum. Disitu mereka gagal.

      Syurga dan Neraka pemimpin UMNO tak der kuasa nak tentukan, penyokongnya tak mendapat jaminan pahala, syurga jauh sekali. Ini satu lagi kegagalan pemimpin UMNO.

      Satu lagi media kerajaan UMNO walaupun tidak dipertikaikan namun faktanya sering berubah-ubah mengikut keadaan tidak seperti akhbar HARAKAH kandungannya tidak boleh dipertikaikan langsung kerana takut ianya akan menjejaskan akidah.

      Padam
    8. Kat tv, tak de pon orang kondem gitu. Awak saja yg kata gitu, jangan buat fitnah....
      Yang banyak orang kondem ialah pemimpin pembangkang, mana ada orang kondem pemimpin kerajaan kat dalam tv?

      Padam
  3. kalau dah spesis makan babi, perangai pun mesti macam babi. makahai lu anti Lynas.

    N.ajis tak nak bagi patewa baru ker, mogok lapar boleh makan asalkan makan di Hotel Swiss milik cina.

    BalasPadam
  4. Hindarilah Sifat Jahil Dan Taksub…

    Kejahilan bukan sahaja akan melahirkan sikap taksub, malah lebih daripada itu ia mempunyai implikasi buruk terhadap kehidupan. Ia boleh menyebabkan kebinasaan kepada seseorang individu, masyarakat, agama dan negara. Di samping merendahkan martabat insan, kejahilan tidak mengenal nilai-nilai kerjasama, timbang rasa, kecintaan dan keadilan. Kerana sikap jahil dan taksub itulah, maka perpecahan terus berlaku di kalangan kita umat Islam. Perbuatan ini ternyata bertentangan dengan syariat Islam.Sudah menjadi lumrah dan nasib yang tersurat bahawa setiap agama akan bertembung dengan ancaman hawa nafsu yang bergelora serta pemikiran yang menyesatkan. Agama tidak akan aman sama sekali daripada sikap pelampau dan ketaksuban. Bahkan setiap umat dalam menegakkan seruan syariat yang benar sentiasa berhadapan dengan golongan ini. Dari segi prinsipnya mereka memiliki kepercayaan serta pegangan atas nama agama yang di luar batasan ajaran agama Islam sebenar.

    Demikian hakikatnya orang yang jahil perasaannya beku dan lemah otaknya. Justeru itu mudah menjadi taksub dan akibat ketaksuban ini ia tidak lagi boleh berfikir secara normal dan ia akan bertindak mengikut hawa nafsu bukan berlandaskan akal atau ilmu syariat.

    Kejahilan dan ketaksuban menjadikan diri mereka tidak dapat membezakan di antara kebenaran dan kebatilan. Hati mereka telah buta daripada keimanan dan ketakwaan. Sebagaimana kata-kata hukama: “Buta hati kerana jahil lebih berbahaya daripada buta mata. Bukan sedikit mereka celik mata tetapi buta hati kerana jahil. Golongan ini makin diberi peringatan atau nasihat makin bertambah bebal dan jahil. Lebih berbahaya lagi apabila ditambah pula dengan penyakit kesombongan”. Sebagaimana kata Saidina Ali B. Abi Talib r.a : “Tiada musuh yang lebih Aku takuti daripada kejahilan. Setiap manusia menjadi musuh selama ia jahil.

    "Kesimpulannya, jelaslah bahawa kejahilan adalah pokok segala kecelakaan dan punca segala bahaya. Orang yang jahil tergolong dalam maksud hadis Nabi yang bermaksud: “Dunia itu terlaknat, segala isinya terlaknat, kecuali zikrullah (berzikir kepada Allah), sesesorang yang berilmu dan seorang yang mencari ilmu. Seorang yang jahil itu tidak akan terkeluar dari kegelapan kejahilan melainkan dengan nur dan cahaya ilmu pengetahuan. Ia merangkumi ilmu-ilmu untuk keperluan dan kesempurnaan tanggungjawab diri terhadap Allah, ilmu untuk mempertingkatkan kualiti hidup diri, keluarga, dan masyarakat. Wallahu a’lam..

    BalasPadam
  5. org cerita pasal peserta mogok lapar ni yang kantoi, penchacai nak libatkan cerita pm pulak kekekekeke... ai macam2...

    BalasPadam
  6. Cina kalau tak bohong, bukan cina nama nyer...

    BalasPadam