Sabtu, 28 Januari 2012

mari kita tengok pak lobai paih bedal aper.. keh keh..


ps: ini kalau orang umno yang makan ni... mereka menaji sampai khayal tau keh keh keh... yang penting semua boleh... janji hati dap kena jaga... aiya mali makan mali makan lai lai lai... hehe.. demn

erm pas dan Islam sama? dey.. bior betui..!!!!!



Gelaran Parti Adat Sosial Adalah Penghinaan Kepada Islam?


Keratan artikel daripada portal TKO sarang khawarij PAS yang berasa terhina apabila parti mereka dikatakan bukan Islam.


Sekali lagi, strategi perang saraf bahawa PAS itu Islam dan Islam itu PAS cuba dimainkan. Sebenarnya, ia telah lama dimainkan sehingga berjaya memanipulasikan mereka-mereka yang cuba-cuba untuk mengenal Islam, terjerat dengan persepsi ini, sekaligus beranggapan menyertai PAS sebagai jawapan untuk mengenal Islam.


Sendiri yang menghina diri sendiri nak salahkan orang lain pulak. Dengan kedudukan PAS sekarang maka betullah PAS tu Parti Adat. Diperbodohkan dan diANJINGKAN oleh DAP dan PKR sekian lama, ingatkan dah tak tahu rasa hina! Ini baru PENGHINAAN di dunia.....belum lagi PENGHINAAN DI AKHIRAT kelak!!!!


Kronologi di bawah ini membenarkan gelaran P.A.S; Parti Adat Sosial bukanlah penghinaan tetapi realiti..


PAS tidak mempertahankan kalimah Allah. Siapa yang menghina Islam?


PAS tidak mempertahankan perluasan penjualan arak di kawasan majoriti Islam dan Melayu. Siapa yang menghina Islam?


PAS tidak mempertahankan akidah ummah, apabila membisu dalam isu pemurtadan. Siapa yang menghina Islam?


PAS mengharamkan Himpunan Sejuta Ummah. Siapa yang menghina Islam?


PAS membisu dalam isu LGBT. Siapa yang menghina Islam?


PAS, melalui Pesuruhjaya Selangor mengistiharkan “jihad” turun mempertahankan peliwat. Bukankah itu satu penghinaan kepada Islam?


Jadi, apa kena mengena gelaran PAS dengan Islam?


PAS ini dianggap pengikutnya bagaikan satu tarikat,mazhab yang harus umat Islam di Malaysia sertai jika mahu ke syurga.


Peringatan kepada korang...tak kapir pun kalau tak masuk PAS..


sumber : fb anti dap club

ps; tahap merepek pas kadang-kadang buat orang garu kepala dan terpaksa mencarut.. hehe..

ahli pas yang datang ke program himpun!! kene pecat nanti siapa susah..

sambutan di luar jangkaan di program himpun selamatkan akidah di kepala batas pagi tadi.. cukup hebat di katakan lebih 10,000 orang datang.. tahniah... walau di sabotaj oleh parasit-parasit...



ps: ahli-ahli pas tak takut kena dibuang ahli ke... hehe..

KEHEBATAN PAKATAN, SEMUA ORANG TAU

ps: dok pertikai macam-macam semua tak betul.. tapi tak pernah langsung dok cermin diri tu sendiri... itulah pakatan.. otak rosak.. jiwa kacau..

Jumaat, 27 Januari 2012

wah suka juak-juak bila cina sanjung anuar di fb keh keh

eleh dah tentu cina memang suka pun dengan anuar brahim pun... tapi melayu jangan harap lah.. keh keh cina percaya dengan anuar sebab anuar ni kepala dia memang dah ngok.. so cina-cina gila kuasa suka la.. dah kata dah pun sokongan orang cina kat bn hanya dalam 30%-40% jer yang lain semua nak jadi bangsat sebab percaya dap akan kongker negara ini... ok.. kita tengok jelah cina kiasu oi..


perbezaan fb najib (bahasa cina) dengan anuar.. gumbira la juak-juak... mereka memenangi kemenangan pertama keh keh keh... podah

BERITA PALING GEMPAR DI FELDA TELOI TIMUR... ABIS ABIS...

habis habis.. juak-juak mesti happy dengan berita ini.. dan di harap cerminkanlah diri anda wahai juak-juak semua kerana anda di ambang kehancuran.. dan ramai lagi pengikut tegar anda akan meninggalkan parti shitty paih kerana sanggup menjadi balaci sialan kepada kafir harbi... punoh.. terimalah seadanya keadaan ini.. dan dikhabarkan ada beribu lagi akan membuat demikian... Allah maha besar...


200 Ahli PAS Tegar Felda Teloi Timur Masuk UMNO.


Sebentar tadi berlangsung majlis penyerahan borang kemasukan ahli tegar PAS seramai 200 orang yang telah menyertai parti itu selama 18 tahun telah insaf kerana PAS tidak lagi mampu mendukung perjuangan demi memertabatkan Islam sebagai teras perjuangan. 


Ahli Parlimen langsung tidak mengambil tahu hal ehwal rakyat sekitar Parlimen Sik ini. Ahli Parlimen tersebut Che Uda. Apa kejadah punya MP sampai tak turun kawasan, Bila nak undi baru balik kawasan. Kebetulan ini melibatkan Peneroka Felda Teloi Timur Sik Kedah dan pastinya Mazlan Aliman menangis dengan berita ini..!

ps: juak-juak punya ayat nak tau apa mereka cakap.. eleh walau yang keluar pas tu ratus-ratus.. ribu ribu lagi keluar tinggalkan umno katanya.. keh keh keh keh ayat nak nyedapkan hati je kojenyer keh keh.. terimalah hakikat juak-juak pentabsub semua.. inilah realiti bila pemimpin pas terlalu dayus...

iyolah khalid gereja oi.. betullah tu..!!!

hak hak.. ahh malas nak kata apa dah... ibarat berkata masa nak perang... kita memang boleh menawan kawasan musuh... jangan risau kita kuat... sedangkan tentera mereka hanya beberapa kerat sahaja dan senjata hanya mengaharapkan kayu dan cangkul... sedangkan musuh mempunyai segalanya peluru laser... senapang.. bom... jadi kita yang waras boleh menilaikannya.. sebab apa benar pas nak menjaga orang Islam... sedangkan hal ehwal agama Islam pas di malukan sebaik mungkin oleh rakan kongsinya... jadi kita nilaikan... huh


PAS akan bertanding di 20 kerusi di DUN Selangor dan PAS akan memenangi kesemua kerusi tersebut! Itulah kata-kata angkuh Ahli Parlimen Shah Alam, YB Khalid Samad di dalam sidang media yang diadakan oleh beliau dan Pesuruhjaya PAS Selangor, YB Dr Rani pagi tadi. Kesemua saf kepimpinan PAS Selangor hadir di dalam sidang media ini. Sidang media ini lebih memberikan tumpuan kepada isu perlantikan EXCO yang baru serta pengambilalihan portfolio Agama Islam oleh Menteri Besar, TS Khalid Ibrahim.


Di dalam sidang media berkenaan, saf kepimpinan Selangor turut menegaskan kesemua 22 kawasan PAS di dalam negeri Selangor tidak terjejas dengan pemecatan Dato Dr Hassan Ali. Malah sidang media berkenaan banyak menghentam Dato Dr Hassan Ali. Mereka lupa Dato Dr Hassan Ali bersendirian membela dirinya sedangkan PAS Selangor terpaksa mengadakan sidang media bagi menghentam beliau. PAS Selangor juga lupa Dato Dr Hassan Ali tidak pernah diberi surat tunjuk sebab atau dihadap ke lembaga tatatertib melalui  "domestic enquiry", malah beliau telah dipecat 24 jam tanpa sebarang peluang untuk membela diri.


CTS kagum dengan pendirian PAS yang masih yakin masyarakat Islam di Selangor masih di belakang mereka walaupun mereka hanyalah sekadar Pak Angguk di dalam pentadbiran Selangor. Masa akan menetukan sama ada keyakinan YB Khalid Samad bahawa mereka akan memenangi kesemua 20 ADUN di Selangor di dalam PRU13 akan menjadi kenyataan. Cumanya CTS hendak bertanya, apakah DAP sudah bersetuju dengan pembahagian kerusi berkenaan dengan membenarkan PAS bertanding di 20 kerusi DUN? YB Khalid Samad pula jangan cuba melarikan diri. Kami Rakyat Shah Alam amat berharap beliau akan mempertahankan kerusi Parlimen beliau di Shah Alam.


dari blog cucu tok selampit

berita hot dari kelate.. bubar jangan tak bubar...

dan terungkaplah sudah... ramai dikalangan rakyat sana dah naik menyampah dah... 2 dekad beb kono kincin.. tak da apa pekdah pun nak meneruskan perjuangan bersama paih... paih dah rosak habis dah... so berubahlah demi agama, bangsa dan negara ini... amin... akan keluar stament dari paih nak menyedapkan hati... tiada cabang disana dibubarkan ini semua fitnah umno... hehehe...


panas panas.. sumber dari otaimer AAKJ

video seks kembali menghantui.. jeng jeng jeng


mana sama.. muka je sebijik.. kan mr anu tu
china doll yang nyum nyum... hehe

Datuk Seri Anwar Ibrahim dicabar melantik pakar forensik antarabangsa untuk menganalisis rakaman video seks yang didakwa membabitkan Ketua Pembangkang itu seperti didedahkan kepada media pada 21 Mac tahun lalu.

Cabaran itu dibuat oleh salah seorang ‘Trio Datuk T’, Datuk Shuib Lazim, 70, bertujuan menentukan bahawa Anwar bukan pelaku di dalam rakaman video tersebut.

Shuib berkata, sekiranya pihak forensik antarabangsa mendapati pelaku itu terbukti bukannya Anwar, ketua pembangkang itu perlu segera menyaman ‘Trio Datuk T’ yang terdiri daripada beliau sendiri, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

Ujarnya, di dalam mahkamah kelak mereka bersedia memberi keterangan termasuk menayangkan rakaman video yang dikatakan lebih dahsyat berlaku di Thailand pada 12 dan 13 Januari 2011.

‘‘Saya sendiri telah menonton rakaman video ini selepas diberikan oleh Datuk Eskay. Saya percaya Datuk Eskay sedia membuat pendedahan mengenai rakaman video ini di dalam mahkamah jika Anwar bertindak menyaman kami.

‘‘Kami sedia untuk membongkarkan perkara ini demi kebenaran. Kami sedia berbuat demikian demi masa depan dan nasib rakyat negara ini,’’ katanya.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan kenyataan bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Senator Ezam Mohd. Noor yang Anwar tidak berani menyaman individu seperti Datuk Shazryl Eskay Abdullah, Datuk S. Nallakaruppan dan Ummi Hafilda Ali walaupun ketiga-tiga mereka telah secara terbuka mendedahkan kesalahan moral Ketua Pembangkang itu.

Ezam berkata, ini kerana Anwar sendiri tahu dakwaan mereka adalah benar dan banyak lagi ‘pekung’ akan dibuka sekiranya kes dibawa ke mahkamah.

Shuib berkata, beliau bersama dua rakannya itu sehingga hari ini sebenarnya masih menunggu untuk menerima tindakan saman daripada Anwar.

‘‘Anwar nampak sangat tidak berani menyaman rakan-rakan yang pernah rapat dengannya. Anwar hanya setakat berani saman akhbar Utusan Malaysia sahaja.

‘‘Mengapa saman Utusan Malaysia. Jika rasa hebat samanlah kami, sebab kami yang pernah mendedahkan rakaman video yang didakwa membabitkan dirinya,’’ katanya lagi.

Mengenai rakaman video di Thailand yang dikatakan berlaku lebih dahsyat, Shuib mencabar Anwar untuk menyatakan di manakah Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu berada pada tarikh 12 dan 13 Januari 2011.

‘‘Cuba periksa pasportnya di manakah Anwar berada pada ketika itu. Cuba tanya isterinya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail di mana Anwar pada masa itu,’’ katanya lagi.

Dalam pada itu Shuib satu masa dahulu pernah bersahabat rapat dengan Anwar berkata, Ketua Pembangkang itu tidak perlu takut untuk bertindak menyaman ‘Trio Datuk T’ jika merasakan beliau berada di pihak yang benar.

sumber utusan

Khamis, 26 Januari 2012

makin gila pentabsub.. huh..

dan makin gila babilah otak pentabsub membikin hadis-hadis ikut sedap mereka... yang kelakarnya... umno juga mereka taji... keh keh... nak kata lawak.. rasanya mereka ni sakit kot otak... sebab lepas hassan ali di pecat.. makin gilalah pencacai mereka berkata-kata di alam cyber... eleh tok guru mereka pun slumber je.. siap di sanjung macam nabi.. tak de seko pun tegor dalam jemaah mereka... malah angguk je tanda setuju... ui gila gila semakin gila pencacai dan pentabsub mereka ni... apalah nak jadi wei... rosak minda... puih... anda nilaikan... huh!!!!


seks seks... pas pas... sama kan... puih

skandal panas yang di bongkar oleh blogger 1 peluru.. hehe.. ai penganut paih siap mengandungkan gadis... wah dashyat... power... sebat anak dara nampak keh keh... puih... perangai apa ni.. mengata orang mereka yang paling atas...

apo nak jadi... apolah nak jadi ni... huh... klik

ketaq lutut dah pakatan dengan hassan ali...

tak gentle langsung.. ceh.. dah dah nak serang peribadi hassan ali pulok.. nampak sangat dah ketaq lutut dah pakatan dah.. keh keh... poyo oo saja... kita tengok jelah nanti siapa yang kena penyepak sok.. haha... perang gerila dah pun dimulakan hassan ali... dan risau yang melantun-lantun membuatkan pemimpin pakatan dok layan perasaan macam mana nak buat ni keh keh... padan muka... puih...


ps: asmin oh asmin... poning kepalo ker...

Rabu, 25 Januari 2012

SELANGOR SEMAKIN INDAH.. TAHNIAH KHALID IBRAHIM... CLAP CLAP...

suka bau bontot tu pasal jadi tak keruan...pemimpin mereka... demn...

selangor semakin bersih dan indah sejak alam flora di tamatkan kontrak 16 oktober tahun lalu.. jadi kontraktor baru sekarang yang di lantik kerajaan negeri sungguh cekap melaksanakan mengangkut sampah masyarakat dengan berhemah sekali.. apa berhemah ye.. korok mu la pakatan.. kalau sampah pun korang tak pandai mau urus... nak ngidamkan mengurus negara.. bodoh.. cakap je pandai shiyal... demn..


RM300 juta untuk ‘Geran Selangorku’


SHAH ALAM:Kerajaan Negeri Selangor memperuntukan sebanyak RM300 juta di bawah ‘Geran Selangorku’ bagi melaksanakan program-program yang berfaedah untuk rakyat.
Menteri Besarnya Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, geran itu berasaskan dana sumbangan dividen daripada syarikat berkaitan kerajaan negeri (GLC) Selangor dan keuntungan yang diperolehi Menteri Besar Incorporated (MBI) yang berjaya mengutip hutang lapuk dari Talam Corporation Sdn Bhd.


ikuti pendedahan panas.... My Massa

ps: pundek la menyusahkan rakyat selangor... kepala bana punya pemimpin pakatan.. tuih

NFC OH NFC... LEMBU PUNYA PASAL...


Kenyataan Ketua Audit Negara sahkan Rafizi penipu dalam isu NFC

Ketua Audit Negara menegaskan memang terdapat beberapa kelemahan dalam projek ternakan lembu daging Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) tetapi pihaknya tidak pernah menggambarkan ia "kucar kacir atau pun ada penyelewengan."

Justeru menurut Tan Sri Ambrin Buang, perkara yang menjadi fokus utama pengauditan prestasi yang dijalankan oleh Jabatan Audit Negara ialah pencapaian projek NFC sejak penubuhannya pada 2006 dan bukannya National Feedlot Corporation Sdn. Bhd. (NFCorp.) sebagai sebuah syarikat.

Menurut beliau, NFCorp adalah syarikat yang berdaftar di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia di mana Kementerian Kewangan Diperbadankan memegang satu golden share manakala modal berbayar berjumlah RM1.11 juta telah disumbangkan oleh Agroscience Industries Sdn. Bhd.

Isu NFC muncul kontroversi selepas Laporan Ketua Audit Negara 2010 diumumkan pada akhir Oktober lalu.

"Projek ini diaudit memandangkan ia penting dari segi pengeluaran makanan negara yang mana Kerajaan Malaysia telah memperuntukkan sejumlah wang yang besar," kata beliau dalam satu kenyataan.

Sejumlah wang itu melibatkan peruntukan di bawah Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani berjumlah RM73.64 juta di bawah RMKe-9 bagi menampung kos pembangunan dan pengoperasian.

"Daripada peruntukan ini, sejumlah RM48.71 juta telah dibelanjakan setakat akhir 2010 oleh Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani untuk menyediakan tapak seluas 5,000 ekar bagi projek ini. Kawasan ini kemudiannya dikurangkan kepada 2,000 ekar sahaja," katanya lagi.

Menurut beliau, geran pelancaran untuk penyediaan infrastruktur berjumlah RM13 juta diluluskan kepada NFCorp pada September 2007 dan setakat akhir 2010, sejumlah RM6.52 juta telah dibayar kepada NFCorp untuk syarikat ini menyediakan infrastruktur seperti kandang dan jalan ladang.

"Pinjaman mudah juga telah diluluskan kepada NFCorp yang berjumlah RM250 juta menerusi satu perjanjian pinjaman yang telah ditandatangani pada Disember 2007.

"Setakat Mac 2010, sejumlah RM134.7 juta telah dikeluarkan kepada NFCorp berdasarkan kepada tuntutan yang dibuat kepada Kementerian Kewangan," katanya.

Ambrin menambah, tujuan pengauditan dilaksanakan adalah untuk menilai sama ada projek PFN telah dirancang dan dilaksanakan dengan teratur dan berhemat serta mencapai objektif yang ditetapkan.

"Pengauditan ini melibatkan semakan terhadap maklumat yang diperolehi daripada beberapa agensi kerajaan seperti Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Kementerian Kewangan, Jabatan Perkhidmatan Veterinar dan juga daripada pegawai-pegawai NFCorp semasa lawatan tapak dilakukan pada bulan Mac 2011.

Katanya, berdasarkan analisis audit yang bersandarkan kepada maklumat tersebut, pemerhatian-pemerhatian audit telah dibuat secara bertulis untuk mendapatkan pengesahan dan maklum balas daripada pihak-pihak ini.

Selain itu, perbincangan menerusi 'Exit Conference' telah dibuat dengan wakil-wakil Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani sebagai kementerian yang bertanggungjawab ke atas pelaksanaan projek NFc sebelum laporan audit dimuktamadkan untuk dimuatkan ke dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010.

Tegas beliau, analisis audit mendapati objektif projek NFC masih belum dicapai sepenuhnya.

"Ini disebabkan berbagai faktor yang dihuraikan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010. Antaranya, mengikut perjanjian pelaksanaan yang ditandatangani pada bulan Mac 2010, sasaran pengeluaran NFC iaitu 38,600 ekor lembu untuk tahun 2010 belum dicapai kerana Entreprenuer Development Program (EDP) yang melibatkan 130 pengusaha ladang satelit belum dilaksanakan lagi.

"Jika dibaca keseluruhan Laporan Ketua Audit Negara 2010 itu, tidak ada pun disebut perkataan-perkataan seperti kucar kacir, 'in a mess' atau pun penyelewengan. Perkataan-perkataan ini telah digunakan oleh pihak-pihak lain dan JAN tidak sepatutnya dipertanggungjawabkan," katanya.

Juster itu katanya, pada pendapat Jabatan Audit Negara, sama ada terdapat unsur-unsur penyelewengan dalam pelaksanaan projek ini terpulanglah kepada penyiasatan pihak berkuasa seperti Polis Diraja Malaysia dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

ps: pakata kan kejanya mencari isu.. dan kita hanya defend defend.. mereka serang-serang.. ades... camno tu

erm pakatan jibraun kan... dah namanya penyamun...

apakah pakatan jibraun suka lakukan bila ceramah.. dan perbezaan memang sangat ketara kerana mentaliti pemimpin pakatan setan ni hanya untuk... 1 je.. ngidamkan putrajaya... itu je.. apa nak heran.. pas.. erm dah hilang prinsip.. kalau tengok ceramah mereka pun tak habis-habis dok ngutuk umno jer.. sebab dah tak da isu.. jadi umnolah yang mereka taji... sama juga pkr.. dek kerana ketua penipu mereka tu banyak sangat buat problem... jadi... nak cari isu.. umno lah bahannya.. dap.. eleh sama je.. dap senyap sebab mereka yakin orang cina akan menyokong mereka... dan yang jadi gelabah bewok.. pas dan pkr la... sebab padanla muka.. siapa suruh tak pegang amanah... korang jual agama. jual melayu.. harap kebodohan pas dan pkr.. akan di ajar cukup-cukup masa pru13 nanti...

ps: aku perhatikan kononnya orang muda beralih kepada pakatan... tapi aku rasa.. ramai lagi anak muda boleh berfikir waras perjuangan songsang pakatan ni... dan menolak pakatan..

berduyun-duyun orang baling dok tinggalkan umno.. abis.!!!

masak-masak... makin sukalah juak-juak puaka bergembira dengan keadaan ini... mungkin tahap kegembiraan mereka sampai lupa anak bini dengan pengkhabaran ini... jadi kepada sesiapa yang spisis juak-juak tegar... bergembiralah ye.. hehe...

kenapa berkumpul reramai ni?

jom kita lihat seterusnya... panas panas... KPS

ps: juak-juak akan kata inilah kebangkitan rakyat... hehe.. memang pun kebangkitan rakyat menolak syaitan pakatan yang jahat tu...

DATUK HASSAN ALI BANTAI LAGI.. KALAU NI PUN TAK SEDAR.. THAHLA PAS OI..!!!!

harap bukalah matamu wahai pentabsub pas... nak jadi bodo.. boleh tapi janganlah sampai melantun-lantun...demn.. takkanlah sekor-sekor tak faham langsung... nk ajiz kenap tak bersuara.. siullah.. nak selamatkan hal dunia dia je ye..


SURAT MENARIK DARI HASSAN ALI UNTUK PAS YANG PERLU DIBACA!

Berhubung dengan perlantikan YB Dr. Ahmad Yunus sebagai EXCO Kerajaan Negeri Selangor yang baru menggantikan tempat saya bagi mewakili PAS, saya ingin memberi sedikit ulasan seperti berikut :

Pertamanya saya ingin mengucap tahniah kepada YB Dr Yunus di atas perlantikan tersebut. Bagi saya beliau adalah calon yang terbaik di kalangan adun-adun Pas di Selangor. Sifatnya yang kurang bercakap tapi kuat bekerja ditambah dengan akhlak yang terpuji menjadikan beliau calon yang paling layak untuk mengisi kekosongan yang ada. Tetapi yang lebih penting dari itu, Dr Yunus adalah seorang pimpinan PAS yang komited dengan asas-asas perjuangan PAS yang sebenarnya dan tidak mudah diresapi oleh pengaruh golongan parasit di dalam parti.

Syabas dan tahniah kepada Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Selangor dan Dato Menteri Besar di atas pilihan yang tepat walaupun PAS Selangor diberitakan hanya menghantar satu nama untuk diberi pertimbangan. Adapun mengenai rombakan portfolio Exco, saya berpandangan ianya agak ganjil dan pelik. YB Dr Yunus hanya diberikan portfolio Adat-adat Melayu, Belia dan Sukan. Manakala portfolio Hal Ehwal Agama Islam, Infrastruktur dan Kemudahan Awam yang saya sandang sebelum ini telah di serahkan kepada YAB Menteri Besar.

Bagi saya rombakan ini telah memberi satu tamparan yang hebat kepada imej dan kedudukan PAS di dalam kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor. Rombakan tersebut menggambarkan yang Adun PAS yang ada dilihat tidak layak dan tidak berkemampuan untuk memikul portfolio penting yang telah saya pikul sebelum ini. Lebih menyedihkan apabila portfolio agama yang selama ini menjadi kebanggaan PAS sebagai sebuah parti Islam telah terlepas ke tangan parti komponen yang lain.

Saya khuatir apabila memikirkan sebuah hadis Nabi yang menggambarkan saat kehancuran akan tiba apabila sesuatu jawatan diserah kepada bukan ahlinya akan menjadi kenyataan. Saya masih ingat pesanan dan amanat Tuan Guru Presiden sewaktu penubuhan kerajaan Negeri Pakatan Rakyat di Selangor pada tahun 2008 yang lalu, telah meminta saya dan kempimpinan PAS Selangor pada waktu itu memastikan portfolio agama di pegang oleh PAS dan PAS mesti mempertahankannya.

Sayangnya dengan rombakan yang terbaru ini, maruah PAS sebagai sebuah parti Islam telah di pijak. Lebih menyedihkan apabila kepimpinan PAS Selangor sekarang ini dilihat redha dengan rombakan tersebut malah menyanjung tinggi keputusan tersebut tanpa sebarang bantahan. Sekali lagi masyarakat melihat PAS terpaksa menjadi pakturut kepada parti komponen Pakatan Rakyat yang lain. Hari ini saya dimaklumkan bahawaYAB Menteri Besar telah melantik dua orang pagawai khas untuk membantu tugas beliau dalam portfolio infrastruktur dan kemudahan awam iaitu Adun Rawang, Gan Pei Nei dan Ahli Lembaga Pengarah Kumpulan Semesta Sdn Bhd V. Ganabatirau.

Saya tidak nampak kewajaran tindakan YAB Menteri Besar tersebut. Saya khuatir apabila memikirkan masa depan kontraktor-kontraktor bumiputera terutamanya kelas F yang terkial-kial mencari rezeki di bumi Selangor. Lebih-lebih lagi YB Xavier pernah mengatakan bawah kerajaan negeri telah memutuskan untuk membuka luas penyertaan projek-projek yang dimajukan oleh kontraktor kelas F dibuka kepada semua kaum. Walhal kelas F sejak dari awal penubuhannya adalah dikhususkan untuk bumiputera.

Akhirnya secara peribadi saya tidak nampak selain daripada pilihan yang tepat terhadap YB Dr Yunus. Yang lainnya tidak memberi khabar gembira kepada ahli-ahli dan penyokong PAS. Bagi saya portfolio Hal Ehwal Islam khususnya adalah di antara portfolio penentu berhubung dengan kesejahteran rakyat di negeri ini. Hanya Islam sahaja yang dapat menjamin kehidupan yang akan memacu kejayaan di dunia dan kejayaan di akhirat.

YB DATO' DR. HASAN ALI ADUN
Gombak Setia


ps: bila parasit merosakkan saraf otak.. inilah jadinya kepada pemimpin dayus pas sekarang.. dek kerana kuasa dijanjikan kafir.. mereka khayal.. bodoh.. puih

Selasa, 24 Januari 2012

bila pas yang terlebih cerdik....

inilah realitinya....tetapi.. didalam pas... memang takkan terima kenyataan.. dan ularmak-ularmak yang ada dalam pas suka menyalahkan umno sahaja.. apalah dendam sangat dengan umno.. aku pelik beno.. sampai style diorang ni anak yang kecil tu pun mereka hasut supaya membenci kerajaan.. ada seko ustad yang popler.. sebelum aku tau dia berperangai mencaci orang.. aku minat cara dia berdakwah... memang tak nafikan orang muda suka... tetapi yang aku tengok dia ni.. dok kata pung pang pung pang tentang buruknya kerajaan.. siap kata memang tergolong ahli neraka buat pemerintah sekarang di malaysia katanya... aku berbulu sungguh orang yang berilmu pondok macam beliau terus membuat hukum macam nikky ajiz.. ai.. nak lawan tok guru ke...

kalau kita lihatlah.. nak bangga apa pemerintahan pas... cuba le bagi.. apa yang hebatnya...tetapi itulah yang dibanggakan oleh juak-juak...demn...



PAS Kini Melukut Di Tepi Gantang.


Kartun ini secara sinis menunjukkan apa yang berlaku dalam PAS.


Jika ketika baru menubuhkan Kerajaan, PAS telah diberikan portfolio yang agak penting iaitu Exco Agama Islam.


Selepas mereka kuat, PAS dengan mudah ditolak ke tepi.


Alasan yang digunakan oleh pakatan pembangkang untuk menolak PAS adalah kerana kerusi PAS paling sedikit. Memang kerusi PAS sedikit tetapi jentera mana paling ramai? Adakah PKR atau DAP mempunyai bilangan jentera parti seramai PAS.


Sebab itulah telah ada cakap-cakap di kalangan ahli PAS bahawa pimpinan mereka sedang dipermain-mainkan oleh DAP dan PKR. Kerana ahli akar umbi PAS tahu siapa yang buat kerja tampal poster, siapa yang buat kerja gantung bendera. Dan mereka juga tahu bahawa ahli PKR dalam satu-satu kawasan ada yang tak sampai 10 orang.


Kesian PAS! Baru menang kerajaan negeri dah kena main macam ni. Kalau dah menang Kerajaan Pusat, bagaimana pula agaknya?

Ahad, 22 Januari 2012

kerajaan perpaduan bakal terjadi?

 ustaz nasha bersama hisyamuddin

haji hadi awang datang ke majlis anjuran kerajaan bn?

sememangnya kita faham, dalam Islam tiada gunanya kita berbalah dek kerana sesuatu perkara yang rasanya boleh dibawa berbincang... dan rasanya logik akal kita.. lagi kuat Islam itu kalau kita berjaya bersama-sama membangunkan negara ini dan bersama-sama kuatkan barisan Islam itu sendiri... barulah si kafir dan pertualang garu kepala nak teruskan agenda jahat mereka tu... jadi memang ada didalam pas dan umno memang nakkan perpaduan sesama ummah... Allah maha besar...

cerita selanjutnya.. best wooo
AAKJ

ps: adakah makin berbulu puak-puak anwarisme didalam pas?