Sabtu, 18 Februari 2012

pas buat lawak seram... huuuu... seramnya....

hehe.. mati akal.. keke.. siapa mati akal agaknya ek.. seram nya... lawak seram sejuk macam nilah yang buatkan harukaka daily dah macam portal lawak jenaka dah.. hehe... nak cerita lanjut apa kata baca jelah apa yang mereka war-warkan ye... sungguh seram tau... awwww....


ps: no komen.. hanya mampu tersenyum... tahniah paih.. hehehe

gelombang perang di syria kerana apa.. ini sebabnya...

Apakah pegangan sebenar Bashar Asad dan rejim mereka? Adakah mereka menganut agama Islam?
Rejim Asad sebenarnya berpegang kepada Syiah Nusairi. Golongan ini jauh sama sekali daripada mengamalkan Islam sepertimana yang dibawa oleh Rasulullah SAW.

Di dalam Syiah Nusairi, mereka mempunyai 6 mazhab dan akidahnya mengikut setiap mazhab. Antara aqidah yang terdapat di dalam Syriah Nusairi adalah:

Mereka bertuhankan matahari.
Mereka bertuhankan bulan.
Mereka juga ada yang bertuhankan awan.
Yang paling menjijikkan adalah, mereka juga bertuhankan kemaluan wanita. Hal ini kerana mereka mengatakan bahawa manusia lahir daripada rahim wanita dan wajib menghambakan diri padanya.

Itulah diantara aqidah sesat Syiah Nusairi yang dianut oleh rejim Bashar Asad.

MACAMANAPUN REALITI MEREKA TETAP AKAN MENYOKONG DAP...

tidak perlulah nak sembang apa lagi.. dan tidak perlulah kita nak cakap apa.. tetapi yang nyatanya majoriti masyarakat cina scara amnya memang akan menyokong dap.. terimalah hakikat ini.. sebab apa.. mereka menyalakan satu sifat tidak mempercayai lagi dengan bn... sebab.. satu ayat yang kawan cina aku cakap.. alah kawan.. orang cina sokong dap sebab mca aa.. hanya jadi balaci umno... erk.. terkedu aku beb... macam kita cakap pas... mereka hanya menjadi balaci dap... dan bila dalam pakatan sekarang... parti Islam yang pemimpin mereka sendiri taknak mengaku melayu... senang sahaja dap memijak kepala pas... dan ini lagi membangkitkan semangat orang-orang cina dalam terus menyokong dap... walau ada minoriti tetap akan menyokong bn.. secara ikhlas aku cakap mereka ini akan tetap menyokong dap majoritinya... jadi parti melayu umni, teruskan perjuangan demi Islam dan tanah bertuah ini... kaya dah kaya dah.. sekarang mereka inginkan chinese power.. fikir-fikirkan...



Benarkah kaum Cina di Persimpangan Jalan Untuk Menentukan Aarah Politik?


Fokus Berita Oleh Alan Ting


KUALA LUMPUR, 17 Feb (Bernama) -- Memandangkan pilihan raya umum dijangka diadakan tidak lama lagi, antara persoalan besar yang bermain di fikiran kebanyakan pemerhati politik ialah berkaitan arah tuju kaum Cina di Malaysia dalam bidang politik.


Ada pihak berpendapat kaum Cina kini berada di persimpangan jalan manakala sesetengah yang lain pula, percaya kaum itu sebenarnya telah melintas jalan ke arah menyokong pembangkang berdasarskan keputusan pilihan raya umum pada Mac 2008 dan pilihan raya negeri Sarawak tahun lepas.


"Kemungkinan itu tidak boleh ditolak, berdasarkan sentimen di lapangan. Anda boleh melihat perkara ini melalui pilihan raya negeri Sarawak tahun lepas. Perkara ini boleh dilihat dengan cukup jelas. Ia mewakili sentimen keseluruhan kaum Cina di negara ini," kata setiausaha agung Gerakan Teng Chang Yeow dalam temu bual dengan Bernama.


MCA dan Gerakan, yang mewakili kepentingan kaum Cina dalam Barisan Nasional (BN) di Semenanjung Malaysia, menerima pukulan teruk daripada segi populariti pengundi pada pilihan raya umum lepas. Malah, Gerakan terpelanting daripada kubunya di Pulau Pinang.


Mereka yang mendakwa bahawa sokongan kaum Cina terhadap BN telah menurun turut merujuk kepada prestasi lemah sebuah lagi parti komponan BN berasaskan kaum Cina, Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP), pada pilihan raya negeri Sarawak tahun lepas, yang hanya memenangi dua daripada keseluruhan kerusi yang ditandinginya di kawasan bandar.


Teng berpendapat bahawa untuk menongkah perubahan ini, persoalan penting yang wujud sekarang ialah bukan sama ada kaum Cina masih berada di persimpangan jalan, tetapi lebih kepada bagaimana untuk menangani mereka, yang dikatakan telah "menyeberangi jalan".


"Bagi saya, cabarannya ialah bagaimana hendak membuat setiap orang berfikir berlandaskan kepelbagaian kaum. Inilah satu-satunya cara untuk menarik mereka kembali, untuk mengelak arah aliran di mana sesuatu kaum itu akan memberi sokongan kepada parti tertentu," katanya.


Ramai juga bertanya kenapakah sokongan kaum Cina terhadap BN boleh dikatakan semakin merosot. Pengatur strategi DAP, yang juga Anggota Parlimen Bukit Bendera, Liew Chin Tong berpendapat bahawa antara sebab kemungkinan berlakunya perkara itu ialah kekurangan wibawa dalam kalangan parti komponen BN yang berasaskan kaum Cina.


Beliau mendakwa bahawa MCA kehilangan sebahagian besar sokongan selepas terdedahnya skandal kewangan koperasi pengambilan deposit pada 1986.


Liew berkata walaupun MCA memenangi banyak kerusi pada pilihan raya umum 1990, 1995, 1999 dan 2004, tetapi ia terutamanya berpunca daripada dasar dan wawasan yang diperkenalkan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.


Bagaimanapun, kata beliau, kini, kebanyakan mereka mula mempersoalkan rangka kerja dan dasar BN, khususnya berikutan kemunculan beberapa kelompok yang cenderung mengamalkan pendirian melampau.


Liew berkata untuk menentang keadaan itu, parti politik perlu mengetepikan pendekatan lama mereka dan menjadi parti yang lebih bersifat pelbagai kaum.


"Kini, kita tidak boleh lagi bercakap hanya mengenai politik kaum Cina. Kita perlu bercakap sebagai rakyat Malaysia," katanya.


Dr Ong Kian Ming, pensyarah dan penganalisis politik dari UCSI University, pula percaya ramai pengundi Cina telah mengubah selera, berdasarkan keputusan pilihan raya umum lepas.


"Pada PRU lepas, BN hanya mendapat 35 peratus (undi kaum Cina). Di Sarawak,BN hanya memperoleh 25 peratus undi kaum Cina. Keputusan pilihan raya negeri Sarawaklah yang mengukuhkan lagi kepercayaan kami bahawa mereka telah mengubah haluan," katanya.


Dr Ong berpendapat bahawa BN menghadapi kesukaran untuk menarik semula undi kaum Cina, termasuk di beberapa kawasan di Johor.


Bagaimanapun, katanya kesan perubahan selera kaum Cina mungkin terhad sifatnya di Sabah, kerana sebahagian besar kaum Cina di sana tinggal di Kota Kinabalu dan Sandakan, manakala sebuah lagi bandar besar, Tawau, hanya mempunyai 30 peratus pengundi Cina.


Beliau meramalkan DAP berkemungkinan menambah penguasaannya daripada 29 kepada 35 kerusi Parlimen, malah mungkin mampu mencapai sasarannya memenangi 40 kerusi Parlimen.


Dr Ong berkata Parti Keadilan Rakyat (PKR) boleh memenangi antara 25 dan 30 kerusi Parlimen, manakala PAS pula mampu meraih 20 hingga 25 kerusi serupa.


"PAS mungkin kehilangan beberapa kerusi di Kedah, tetapi mungkin menang beberapa kerusi di Terengganu. Gerakan pula mungkin hanya tinggal satu kerusi Parlimen saja -- Simpang Renggam.


MCA, yang kini memiliki 15 kerusi, mungkin tinggal antara 10 dan 12 kerusi sahaja, manakala MIC mungkin dapat mengekalkan kesemua empat kerusi yang disandangnya sekarang -- Tapah, Cameron Highlands, Segamat dan Hulu Selangor.


SUPP pula akan mengalami tamparan paling teruk dan mungkin hilang antara empat dan lima kerusi Parlimen," katanya.


Bagaimanapun, seorang pemerhati politik berkata cabaran paling besar yang dihadapi masyarakat Cina ialah dalam mengubah set minda mereka -- untuk bersikap sebagai rakyat Malaysia sebenar dan berperilaku sebagai sebahagian daripada masyarakat berbilang kaum.


Beliau berpendapat bahawa berdasarkan demografi sedia ada, jumlah penduduk Cina di Malaysia akan menurun kepada kira-kira 15 peratus menjelang 2040. Sejak merdeka pada 1957, jumlah penduduk Cina di negara ini ialah kira-kira 28 peratus, Melayu 55 peratus, India 7.3 peratus dan kaum lain 1.3 peratus.


Tetapi banci terbaru yang dibuat pada 2010 menunjukkan bahawa pengundi Cina merangkumi kira-kira 30 peratus daripada keseluruhan jumlah pengundi, dengan Melayu mencatat peratusan tertinggi iaitu sebanyak 52.4 peratus.


Oleh itu, kata beliau sekiranya seseorang itu menggunakan komposisi etnik sebagai kayu ukur untuk berhujah, 30 peratus perwakilan kaum Cina dalam Kabinet, bolehlah dianggap adil.


Pemerhati itu berkata walaupun mungkin ada orang yang ingin bercakap tentang kesaksamaan yang lebih baik atau ketiadaan kesaksamaan, hakikatnya, jumlah kaum Cina tidak boleh dijadikan modal untuk menyokongnya.


Daripada keseluruhan 222 kerusi Parlimen, hanya 45 merupakan kerusi majoriti kaum Cina dan semuanya dimenangi DAP.


Oleh itu, persoalannya ialah bagaimanakah kaum Cina boleh diyakinkan bahawa mereka mempunyai perwakilan yang adil di negara ini, tanya beliau.
-- BERNAMA

ps: bila parti dap menang dan pas dan pkr lingkup.. tinggallah dap menjadi parti pembangkang cina.. so tak dalah suara orang cina dalam kerajaan.. hehe.. biarkanlah mereka rasa.. mereka banyak duit kan... tapi minoriti orang cina yng tetap menyokong bn mereka faham.. bersatu bersama-sama boleh memajukan negara ini...

tulah kerja harukakah daily... fitnah jer kerjanya... puih...


jadi apa jenis maki hamun yang patut kita keji dekat harukaka ni... c***i, p**i dan macam-macam ayat kita leh keluar di sebabkan mereka ni dah takda modal nak cari bahan cerita... bodoh giler bai.. bukti takde.. dah dah.. mereka sebat dan cari pasal pulak dengan isteri tpm kita... memang dasar banggang der... huh... korang nilaikanlah sendiri mereka-mereka yang otaknya sakit ni.. pas is shitty... demn... 

ps: pas aku rasa spisis jibraun seperti kalian harus duduk di afganistan kot.. baru korang tau... fuct u pas...

Jumaat, 17 Februari 2012

habis... 76 kompem masuk pas... adui adui..

nampak gayanya makin senyumlah parasit pas kan... ada juga orang nak join pas dalam keadaan pas dah nak hancur... keke.. eh silap la.. bukan masuk pas la keluar pas... abis abis.. dari dok senyum terus jadi masam bak cipan juak-juak baca kekeke... pas dah nak mapuh dah weh.. sebab apa.. sebab menjadi kuda kepada dap dan pkr.. ape pun tak boleh... so marilah keluar beramai-ramai dari menyokong parti angguk saja yang ramai parasit tu... huh..



Seramai 76 ahli dan penyokong tegar Pas di Kampung Wakaf di sini mengumumkan keluar parti di hadapan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas kawasan Limbongan, Zainuddin Awang Hamat pada majlis sambutan Maulidur Rasul di Sekolah Kebangsaan (SK) Panggung di sini hari ini.


Serentak dengan itu, kesemua mereka menyerahkan borang keahlian kepada Naib Presiden, Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk Nik Sapeia Nik Yusoff .


Turut hadir pada majlis anjuran Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah tersebut ialah Timbalan Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Ruhjan Salleh dan bekas Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Datuk Kamarudin Md. Nor.


Sementara itu, Nik Sapeia ketika ditemui pemberita selepas majlis berkenaan berkata, penyertaan kesemua bekas dan penyokong Pas itu membuktikan rakyat menerima perjuangan PPP dalam Barisan Nasional (BN).


"PPP menghormati kehadiran semua pihak dan tetap berpegang kepada konsep telus rakyat untuk menyatakan pendirian mereka secara terbuka selaras dengan amalan demokrasi," katanya.


Beliau berkata, ia juga membuktikan bahwa rakyat negeri ini memberi sokongan padu kepada Barisan Nasional (BN) bagi memastikan negeri ini dapat ditawan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.


Sementara itu, Ibrahim berkata, beliau akan berusaha untuk menarik lebih ramai penyokong Pas dan pengundi atas pagar untuk menyertai PPP.


"Kami tidak segan atau malu untuk menyerahkan borang keahlian PPP yang sekali gus membawa erti kami mengisytihar keluar parti Pas walau pun ia disaksikan sendiri oleh pemimpin Pas.


"Kami menghormatinya selaku 'Yang Berhormat atau wakil rakyat' dan pada masa yang sama kami berpegang kepada hak kami selaku pengamal demokrasi yang berhak memilih parti politik yang disukai untuk disokong.


"Kami faham parti politik bukan warisan pusaka atau sebahagian anutan agama kerana ia sekadar wadah untuk memilih teraju kepimpinan. Rakyat bebas untuk menyatakan pendirian mereka dan bebas memilih parti yang dianggap lebih cakna dan berupaya untuk membela kebajikan mereka," katanya.


ps: pas kata... ini semua bukan ahli pas keh keh keh... nik ajiz akan bubarkan pas? kita tunggu hehehe...

mengambil kesempatan apa terjadi di kfc i-city.. tak beretika sungguh


OLEH KERANA KFC DIMILIKI OLEH BUMIPUTRA... MEREKA ANGGAP BUMIPUTRA TAK BOLEH PAKAI... DAN DEK KERANA MENGAMBIL KESEMPATAN APA YANG TERJADI DI KFC I-CITY MINGGU LEPAS... DENGAN TAK BERETIKA SYARIKAT INI MEMBUAT IKLAN DAYA TARIKAN DENGAN MENAJI SYARIKAT LAIN.... HUH.. KIASU DENGKI PERUT HIJAU SUNGGUH.... SO KITA LIHATLAH... SIAPA YANG RASIST BEB... ORANG MELAYU KER? JAHAT SANGAT KER ORANG MELAYU? DAN TERNYATA KEJAHATAN SEBENAR ADALAH SPISIS KIASU MATA SEPET YANG BERPAKSIKAN YAHUDI....

sumber klik

moga di rahmati pemimpin macam ni...

aku tabik dan aku rasakan pemimpin umno patut jadikan ds zambry sebagai contoh... dan kita juga patut jadikan ini sebagai satu paradigma perubahan minda di dalam diri... terbaik... hidup umno... hidup barisan...


MB Perak DS Dr. Zambry Abd Kadir tidur di beranda Masjid Jameq Tanjong Malim 
jam 1.30 untuk berqiamulail ..

ps: makin ramai rakan blogger kena serang virus.. adui pakatan jibraun.. kalau bacul pun tak payahlah guna cara kotor beb... kepada yang terer berkenaan nyah virus ni sila share ye... jahat jibraun penjilat tegar pakatan sekarang ni... takut katakan... puih

Khamis, 16 Februari 2012

wajib baca.. umat melayu wajib bersatu...



"Sesungguhnya orang-orang Melayu itu bersaudara dan kita tidak akan kalah dalam mana-mana peperangan pun, jika kita bersatu padu di jalan Allah."


"Yakni dengan kata lain, peperangan ini adalah untuk mengembalikan tanah, udara, air dan laut yang telah dirampas oleh penjajah kepada orang-orang Melayu yang sudah beratus tahun membina kehidupan, membina kota dan pelabuhan di tanah air ini."


baca seterusnya RAJA HAJI FISABILLAH ALMARHUM TELUK KETAPANG (MELAKA) WASIAT BAGINDA KEPADA UMAT MELAYU SEBELUM BAGINDA SYAHID

bila kuasa melayu bergabung, tercirit lah dap dan sekutunya...


bila melayu bergabung... segala perancangan jahat si setan kafir dap dan anwarisme serta parasite pas nak menakluk putrajaya... mungkin dalam mimpi... dan bila melayu dah mula sedar... dan mula tahu apa yang dirancangkan kiasu dan penyokong kuat israel... maka tanah bertuah ini haruslah di pertahankan dari di lacurkan oleh puaka-puaka tadi... jadi... sememangnya kita harus bersatu dan kuatkan ummah... dan ini akan mengerunkan syaitan puaka yang kemarukkan putrajaya... ayuh bangkit...

dan strategi perang gerila dari datuk hassan ali memang terbaik... dan dengar cerita ramai pengikut pas dah mula sedar... apa yang ada di dalam pas sekarang adalah parasit... huh... fight...!!!!


DAP, PKR DAN PAS SEMAKIN RESAH BILA DUA NGO INI BERGABUNG...


Jalur Tiga (Jati) sedia menjalin kerjasama dengan mana-mana Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) termasuk Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) dalam konteks memperjuangkan Islam, Melayu dan Raja.


Pengerusi Jawatankuasa Penubuhan Jati (Protem), Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berkata, pihak mengalu-alukan kesemua NGO yang mahu menyokong tiga elemen berkenaan.


Menurutnya, pelancaran Jati secara rasmi pada 21 Februari ini, akan dihadiri oleh 1,000 hadirin dan pendaftaran ahli akan dibuka pada hari berkenaan.


"Jati adalah NGO berdaftar dengan ROS, dan sehingga kini sokong yang diterima Jati amat menggalakkan. Jati juga tidak risau persoalan sama ada dilihat mahu bersaing dengan NGO tersebut (Perkasa), kerana kita bersedia bekerjama dengan mana-mana pihak yang mempunyai perjuangan IMR," katanya pada sidang media di sini, hari ini.


Beiau berkata, sekiranya lebih ramai NGO yang memperjuangkan IMR, ini lebih baik kerana rakyat mempunyai banyak pilihan.


Pada 21 Februari ini, Jati akan dilancarkan di Shah Alam dan pelbagai program akan dilakukan termasuk persembahan nasyid dan multimedia.

INI MASALAHNYA BILA ADA DAJJAL DALAM BANK NEGARA...

diambil dari blog armandpju
parasit dah membiak di bank negara?

betul juga takkan lah orang susah dan memang tak mampu di tekan sebegitu rupa.. apa punya israel ni.. masalahnya fikiran dajjal macam ni ada pulak di dalam bank negara... gila.. gila.. dalam rakyat di beban macam-macam.. dan aku pernah dengar orang komplen... cara bank-bank nak tekan pelanggan yang mungkin ada masalah dalam pembayaran... eleh dah kaut juta-juta.. orang hutang dalam rm5000 ke 15,000 di buat macam hanjeng der... serius.. semua alami kan... tak bayar or lambat bayar... dia call bagai nak runtuh rumah mereka cari... itulah realiti... dan orang kaya pulak tak dilayan macam tu walau si kaya berhutang dengan bank berpuluh ribu malah ada juta-juta.. ape kebende ni... so fikirkan dan sebarkan.. sebab ini masalah rakyat.... kalau ada parasit dajjal dalam bank negara... maka rakyat dah susah semakin susah... ada otak pikior ye....

ps: muflis siap kena penjara... erms.. betul betul cara ah long ni beb... puih...

RAMAI BLOGGER BN KENA SERANG...


NAMPAK GAYANYA PENCACAI DAH TAKDA CARA LAIN NAK SELAMATKAN KETUA-KETUA MEREKA DARI SERANGAN BUKTI SAHIH DARI BLOGGER BN... DAN CARA TERAKHIR ORANG PANGGIL PERANG KOTOR... DALAM PERANG SEBENAR PUN KALAU DAH TERDESAK AKAN GUNAKAN CARA PALING KOTOR UNTUK TERKEJUTKAN MUSUH... TETAPI DI ALAM CYBER DEK KERANA TIAP-TIAP HARI KANTOI SAJA DAN KENA TAJI TAHAP GABAN DENGAN OTAIMER BLOGGER BN DAN TENTERA-TENTERA ELIT... MEREKA GUNAKAN TAKTIK KOTOR.... SEBARKAN VIRUS MALWARE... BACUL.. PUIH... RAMAI GAK RAKAN BLOGGER AKU RASA DAH KENA VIRUS NI.... WEI APE BACUL BONAR NI... HAH... PUIH... SPENDER PAKAI KAT KEPALA KER JIBRAUN BACUL WEI !!!

ps: ada cara tuk bersihkan virus durjana tu... kasi share ek kat rakan-rakan... aku pun harap tak la kena gak.. hehehe...

Rabu, 15 Februari 2012

bila di tegur kariah surau.. jadi godzilla dia der.. haha..

dia tu yang paling hensem tu... alah

agaknya pemimpin pas kalau stress tak leh nak jawab soalan cepumas akan menjadi godzilla jadian la kot ek.. sebab mental seorang pemimpin macamanapun perlulah cool dan maintain bila menjawab soalan power dari seorang yang hanya memberi soalan betul-betul check mate... dan sememangnya inilah dia sifat sebenar pemimpin dari pas... low class bro... hehe..

dari blogger gerakan timur baca selanjutnya... panas bro...


Mungkin sudah tidak tahan dengan Ustaz yang tidak sedar diri bahawa kehadiran ini DIBAYAR oleh pihak surau, dengan tidak semena-mena, seorang ahli kariah di syaf depan berkata dgn nada sopan "Ustaz, kempen ke?".  


Azrul pula dikhabarkan menjawab " Saya sentuh bab rasuah tak boleh ke? ".  


Anak kariah membalas " Ustaz, kalau nak tuduh orang rasuah, tak payahlah sebut nama dia, nama parti, ini tak bagus, itu tak bagus.  Cuba kemukakan bukti, jangan hanya cakap sahaja.  Lagipun ini program Maulidur Rasul, bukan politik".  


Azrul kemudian membalas "Kalau tak berminat, awak boleh keluar dari surau ini".

ps: macamano nak tadbir negara ni.. kalau ada orang minum arak depan pemimpin mereka, nak tau apa jawapan low class mereka... erk erk itu kena tanya dap lah ye.. t kasih kekeke...

demi putrajaya.. mat sabu kata ok nohal!!! israel pun israel lah..


Mat Sabu pun sokong Anwar, tak perlu tarik balik kenyataan.. LINE CLEAR PUNYA!!!

Pendirian Mat berlainan sekali dengan Majlis Syura dan Nik Aziz yang mendesak Anwar membuat kenyataan secara terbuka samada menarik balik kenyataan atau menyaman WSJ.

Apakah Mat menyokong Anwar dengan menyatakan terpulang kepada Anwar sendiri samada mohon maaf atau menarik balik kenyataan ?

Harus ingat.. Anwar adalah bakal PM Malaysia jika Pakatan memerintah, jadi segala apa ungkapan yang keluar dari mulutnya adalah membawa dasar Pakatan. Mengapa Mat Sabu menyatakan PAS tidak mencampuri urusan dasar parti masing-masing?

Memang cacar marba kalau Pakatan memerintah negara kerana asyik bercakap merapu dan berlainan pendapat. Bila silap sikit, keluarlah jawapan kebiasaan, itu pandangan peribadi dan tak memudaratkan Pakatan...!

maT Sabu:

Terpulang kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sama ada mahu memohon maaf dan menarik balik sokongannya terhadap Israel meskipun Majlis Syura memutuskan beliau harus berbuat sedemikian, kata Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu.

Justeru kata beliau, pendirian Ketua Pembangkang itu tidak akan menjejaskan kerjasama parti-parti komponen dalam Pakatan Rakyat (PR).

Mohamad menambah, apa yang diperkatakan oleh Anwar kepada Wall Street Journal (WSJ) adalah pandangan peribadi dan dasar partinya, dan oleh itu, terpulang kepada beliau untuk memohon maaf atau sebaliknya.

"Pas tidak mempunyai halangan, terpulang kepada Anwar sendiri, persamaan dasar yang ada dalam Pakatan Rakyat (PR) adalah untuk menumbangkan Barisan Nasional (BN) dan menuju ke Putrajaya, sekiranya ada parti dalam PR mempunyai dasar lain, ia akan diperbincangkan kemudian.

"Namun sekiranya PKR dan DAP mempunyai dasar partinya sendiri, Pas tidak mencampurinya. Terpulang kepada mereka, termasuk menyuarakan pandangan peribadi ataupun mewakili parti," katanya kepada Sinar Harian semalam.

ps: eloklah tu mat sabun oit.. komunih pun ekau sokong, ini pulak israel keh keh... makin teruk tahap babun dah parasit pas ni... anwar punya pasal lor... bodo...


betul betul dah meroyan dah dia ni keke.. adui..


belum apa-apa dia dah gelarkan dia pm malaysia.. wah lau eh.. keh keh... apa maksudnya.. ini maksudnya dia betul-betul kemarukkan jawatan pm walau apa sekalipun... jual melayu jual Islam jual maruah negara takdak hai sebab yang penting jawatan pm tu... kita tengok jelah adakan perancangan dia lagi hebat atau perancangan Allah lagi hebat... tunggu....

israel dengan anuar tiada bezanya.. adui.. israel adalah musuh umat Islam lah nuar oi.. otak taruk mana..

ps: tapi siap ugut nak batalkan pilihanraya tu macamana.. keh keh... poyo oo je... ape pun tak bolehlah wei... hehe...

Selasa, 14 Februari 2012

TUN MAHATHIR BUATKAN ANUAR IBRAHIM TERKEDU...



1. Amerika Syarikat bersama dengan negara-negara Eropah lain dan juga Israel berhajat untuk melakukan “regime change”,iaitu menukar kerajaan-kerajaan negara-negara di dunia yang tidak menyokong mereka.

2. Mereka akan melakukan “regime change” ini melalui pelbagai cara. Di Iraq mereka melaksanakan “sanction” sekatan dagangan pada mulanya dan kemudian berperang dengan Saddam Hussein untuk menukar kerajaan Iraq. Dan mereka berjaya.

3. Mereka juga cuba menukar kerajaan Iran dengan menghasut dan membantu Iraq untuk berperang dengan Iran. Usaha ini gagal.Hari ini mereka masih mencuba dengan menyekat negara-negara di dunia daripada membeli minyak Iran.

4. Perancangan dibuat untuk menukar kerajaan Syria menggunakan berbagai-bagai sekatan kewangan dan dagangan, serta membantu pemberontakan melawan Kerajaan Syria. Usaha ini sedang diteruskan.

5. Di negara-negara Arab apabila ada pemberontakan untuk menjatuhkan kerajaan, Amerika dan Eropah memberi bantuan wang dan senjata, bahkan melancarkan serangan bersenjata untuk menjatuhkan kerajaan yang tidak disukai oleh mereka.

6. Di Chile dahulu, Presiden Allende yang dipilih oleh rakyat melalui proses demokrasi, dibunuh oleh agen-agen Amerika supaya Jeneral Pinochet yang disokong oleh Amerika dapat menjadi Presiden. Amerika lebih suka seorang diktator yang ganas daripada pemimpin yang demokratik jika ianya tidak sokong Amerika.

7. Dimana-mana sahaja Amerika dan Eropah memberi bantuan mengguna media mereka untuk memburuk kerajaan tertentu supaya rakyat digerak untuk mengguling kerajaan yang tidak berbaik dengan Amerika dan Eropah.

8. Di Indonesia sokongan diberi kepada tenteranya untuk menjatuhkan Sukarno. Kemudian pelbagai jenis tekanan diguna untuk menjatuhkan Presiden Suharto.

9. Dimana sahaja kita lihat Amerika bersama Eropah dan Israel, tidak berhenti-henti mencuba menjayakan “regime change” supaya dapat mereka kuasai semua negara di dunia.

10. Apakah Malaysia tidak menjadi sasaran untuk “regime change”? Memang pun Malaysia menjadi calon untuk “regime change” kerana Malaysia tidak mengiktiraf Israel dan mengkritik beberapa dasar Amerika Syarikat.

11. Calon Amerika dan Israel untuk mendiri kerajaan boneka ialah Anwar Ibrahim. Sejak awal lagi mereka menjalin hubungan yang rapat dengan Anwar.

12. Anwar pula ternampak jelas menganggap sokongan Amerika boleh menjayakan cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Oleh itu Anwar memberi gambaran bahawa ia adalah seorang liberal yang terima dan sokong konsep-konsep kebaratan seperti hak asasi manusia, kebebasan dalam serba-serbi, sikap anti-kroni dan rasuah kononnya, penolakan DEB yang dikatakan menindas kaum tertentu di Malaysia dan bermacam lagi yang boleh mendapat pujian dan sokongan oleh Amerika. Ia cukup berjaya kerana Amerika anggap Anwar amat layak untuk melaksanakan “regime change” di Malaysia.

13. Pelobi yang amat berkesan di Amerika ialah orang Yahudi. Ramai dari kawan-kawan Anwar di Amerika seperti Paul Wolfowitz, Cohen dan lain-lain adalah dari kumpulan neo-con yang mencipta dasar penaklukan dunia oleh Amerika (Project for the new American Century).

14. Demikian apabila Anwar dihadapkan di mahkamah kerana tuduhan liwat, mereka mengecam Malaysia kerana kononnya menghalang cita-cita Anwar untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Sudah tentu jika Anwar tidak dapat menjadi Perdana Menteri maka gagallah rancangan “regime change” Amerika.

15. Tidak hairanlah kenyataan Anwar bahawa ia menyokong segala tindakan untuk keselamatan bagi Israel. Sudah tentu ini akan menarik sokongan Amerika dan media mereka. Orang Palestine tidak boleh menolong Anwar.

16. Melihat sokongan Amerika kepadanya Anwar Ibrahim adalah calon Amerika untuk melakukan “regime change” di Malaysia dengan menjadi Perdana Menteri Malaysia. Kerajaan yang ada sekarang tidak disenangi oleh Amerika kerana bersikap berkecuali, berbaik-baik dengan Cina dan Russia dan tidak menyokong sentimen Amerika terhadap Iran dan beberapa negara lain.

17. Adalah menjadi harapan Amerika, apabila “regime change” berjaya di Malaysia dan Anwar menjadi Perdana Menteri maka mungkin Malaysia akan ada hubungan diplomatik dengan Israel dan menjauhkan diri dari perjuangan Palestine. Dengan ini sebuah kerajaan boneka akan tertubuh di Malaysia yang akan sokong apa sahaja usaha Amerika untuk menakluk dunia.

sumber GAP

ps: itulah permainan licik dari dajjal.. sememangnya mereka nak semua negara mengikut telunjuk Israel... huh.. rosak mu ni anuar ibrahim oi...

NIK AJIZ SOUND ANUAR IBRAHIM.. ERK..

dalam diam nik ajiz dah tak boleh tahan dengan anuar ibrahim.. dan dek kerana anuar beriya iya cover baik punya terhadap musuh Islam... iaitu negara haram israel... maka nik ajiz nakkan penjelasan dari anuar... adakah anuar ibrahim ikut.. adakah anuar ibrahim akan angin satu badan dengan nik ajiz... huh... kita tengok jelah nanti.. hehe..


"Saya selaku Mursyidul Am PAS dengan dipersetujui oleh seluruh ahli Majlis Syura Ulama PAS, menggesa Datuk Seri Anwar menarik balik kenyataannya seperti dilaporkan di WSJ.


"Sekiranya kenyataan itu dilaporkan secara salah atau membawa maksud yang berbeza, maka saya dan seluruh ahli Majlis Syura Ulama menasihatkan Datuk Seri Anwar untuk mengambil tindakan undang-undang dengan menyaman WSJ bagi membersihkan nama beliau," katanya di sini, Isnin.

ps: dah memang sah anuar ni penyokong kuat israel.. dah dah kerana kepala dia dah pusing dia nak ungut pulak nak batalkan pilihanraya... eleh loser... sungguh...

ANUAR IBRAHIM AKAN BATALKAN PILIHANRAYA SEKIRANYA....


adui.. ni maknanya perperangan pilihanraya dia dah gentar dengan ludahan rakyat kepada partinya dan pas.. keh keh... adaka patut nak main ugut-ugut pulak... keh keh.. poyo betul.. asal tidak memberi keuntungan kepada dia wah kemain dia nak pusing keliling bagi tau semua orang yang di malaysia ini pilihanraya memang tak adil... bila ada kemenangan bergaya di pihak dia, tak pulak dia kritik melantun-lantun kan.. ini dinamakan bacul.. tau bacul... khak puih la wei... hehe... takpun saya akan ugut akan membatalkan pilihanraya sekiranya saya tidak diangkat sebagai pm.. kepala gurga mu.. la haha...

sumber mpp online

ps: puak-puak barua ni dah takut dah der rakyat nak taji mereka cukup-cukup pru13 nanti... sendiri mau ingatlah beb!!!!

Isnin, 13 Februari 2012

PAS.. LOW CLASS LA... DEMN

kemain pas menaji ds najib ye demi modal politik sampah ko ye pas.. puih

kemain pas nak cakap hebat bagai.. bila ds najib ke perkarangan perayaan thaipusam baru-baru ini... huh kemain mereka taji... siap kata bagai-bagai... tapi mereka tak langsung taji nikky ajiz, anuar brahim malah dr rani pegi dalam kuil lagi beb..apasal tak langsung tegur.. oo ooo sebab ini nak tunjukkan pas nak sangat jaga hati ketua barua mereka pkr dan dap.. sialan tui.. puih...

ni ape cer ni siap masuk dalam kuil lagi.. apasal pas tak tego.. pehal pas?

sumber klik


Ahad, 12 Februari 2012

mengamuk sudah orang melayu... ayuk oi ayuk.. ini bukan kes kfc...

 marah ni marah ni... 

pas pening kepala dah keh keh.. apasal ni.. erk.. 
kenapa orang mengamuk dekat pas... ayuk ayuk.. hehe..
klik sini.. panas panas panas hangat

ps: masa berjanji punyalah power.. sampai kata pasir pun boleh jadi nasi.. betul.. tapi bila dah dapat kuasa.. semua lupa lupa buat bodo.. so amek ubat... hee..