Sabtu, 15 Disember 2012

DAP NAK LAGI 13 KERUSI... PEMIMPIN PAS DAN PKR TERKEDU..

adakah pas memang nak teruskan menjadi

KUDA KUDA KUDA KUDA........ apabila dap nak lebih kerusi... tu dia... gasak le... pkr mesti kata... oh.. ok.. janji putrajaya.... pas pula kata... erm.. jap.. kang hadi awang camne pulak nak jadi pm.. uish.. jap tanya tuan guru... tuan guru hok kate.. tak ngape kita serah kan saje hok kerusi  dap nok tu.. janji kita g putrajaya... ingak mu kena fahe.. kita hok jadi kuda ke hok jadi keldai ke... bla bla bla... hehe...

uis takkan dalam hati tak terasa kat dap ni melampau pulak... lebih-lebih pulak nak kerusi... sudah bergasak sudah pakatan.. masing-masing nak berebut lebih kerusi dah... WAKAKAKAKA... SEMUA INI KERANA APA BEB.....

PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYA PUTRAJAYAPUTRAJAYA

ps: konvensyen dap di pulau pinang ibarat abang besar nak tunjuk kat adik-adik.. kena ikut tau cakap dari kami dap... hehe..

HUISH.. TAKKAN LA SIKIT SANGAT... SELALU PENUH????

komen dari penchacai tegar yang namanya lasid ameden, pembantu perubatan.
- gambar ini diketika majlis belum pun start la, umnongok pandai je buat spikulasi.. dan pandai buat cerita tak betul.. pada pendapat saya, pakatan memang kuat, kuat gile, tau tak!!! (sambil ketap gigi dan terjegil biji mata)...

komen aku, ada aku kisah... hahahahaha.... meroyan memanjang mamat tu ye... keh keh... kesimpulannya rakyat memang tau dah perangai jibraun pakatan ma.. pakatan sekarang mengamalkan syok sendiri.. mereka seboleh-boleh nak bagi tau rakyat sebenarnya bersama mereka... dan mengatakan mereka memang mampu mengantikan bn... so korang layan kan je lah ek.. kadang-kadang gambar memang memberi 1000 makna hal sebenar... cuma yang pekak, bisu, tuli dan buta je saja buat-buat bodo piang... hehe..

Ceramah anjuran PKR dan perasmian Pejabat Adun Bakar Arang yang dihadiri orang-orang kuat PKR termasuk Foziah, Zuraida, Exco Kedah, ADUN Sidam dan Dayangku Intan, tapi yang datang hanya ciput jo hehe.. aje giler.. hehe...


ps: makin hari makin banyak bukti yang pakatan dah semakin di tolak rakyat... jadi kesimpulannya kawan-kawan.. TOLAK PAKATAN RAKYAT YANG RAKUS DI PRU13 NANTI... ITU WAJIB!!!!!

tq jawa bernam

Jumaat, 14 Disember 2012

HAHAHA.. SANTAI-SANTAI UNTUK PENCHACAIKU SAYANG... KIH KIH KIH

jangan amek ati.. gurau-gurau.. ala kuci-kuci-kuci..... hehehe..

ps: keh keh keh keh keh keh keh... jangan mara aaaa nanti kena juai..


RAMAI PENCHACAI TEGAR TAK BOLEH TERIMA KAJIAN INI..!!!!

uish.. mana boleh.. tak logik. sebab rakyat semuanya hanya anggap pakatan rakyat je yang bagus tau.. hebat, maksum, terer, power dan paling penting teragung... - lasid, pembantu perubatan (penchacai tegar yang memberi komen tentang kajian ini)

Majoriti belia berumur antara 17 hingga 35 tahun di negara ini menyatakan rasa puas hati dan berikrar menyokong hala tuju yang dibawa kerajaan Barisan Nasional (BN) ketika ini.

Perkara itu didedahkan The Asia Foundation menerusi kaji selidik terbaharu mereka ke atas 2,012 belia seluruh negara termasuk di Sabah dan Sarawak untuk tempoh April hingga Jun lalu.

Wakil negara The Asia Foundation, Anthea Mulakala berkata, kajian yang bertujuan mengetahui pandangan belia terhadap negara itu mendapati, sebanyak 48 peratus daripada mereka meletakkan kepercayaan Malaysia sedang bergerak ke arah yang betul manakala 88 peratus belia dari Sarawak pula lebih optimis terhadap hala tuju negara.

"Faktor ekonomi yang stabil, aman dan harmoni, kemajuan teknologi, peluang pekerjaan dan kaedah menangani jenayah yang lebih baik adalah punca utama sejumlah 58 peratus belia bersetuju kerajaan hari ini adalah yang terbaik

ps: diorang sang penchacai kalaulah pru13 nanti pakatan kalah pun mereka takan percaya.. mereka mesti tuduh rakyat dah dibayar umno.. hehehe... siallah..

Khamis, 13 Disember 2012

PUNCA SEBENAR MALAYSIA KALAH!! MEMANG BENAR INI LAH PUNCANYA..!!!

ape nak buat bukan malam untuk malaysia da.. kita kalah dengan pasukan yang lebih kuat dan dibantu oleh pengadil dari korea... pui la gangnam style.. huh.. lepas ini harap coach malaysia praktikkan permainan total football dan tiki taka.. dan tak releven dah main bola tinggi untuk passing kat striker.. taktik ini memang tak kemana beb.. sebab dari zaman kejatuhan bolasepak malaysia dulu masa 2000-2008 coach ikut style main begini... dah tak releven dah... tapi tak pe sekurangnya semangat pemain tetap terhebat.. cuba cukup kacau dan punca kekalahan disebabkan kad merah yang di kenakan terhadap fadhli shas.. SELAMANYA HARIMAU MALAYA.. KITA TUNGGU PERSAINGAN UNTUK KE PIALA ASIA... anda tetap terbaik!!!!

fadhli shas

SKETSA PUNCA KEKALAHAN HARIMAU MALAYA... kredit siapa yang buat kartun ini.. hehe
ps: kita boleh.. tapi nasib saja tak menyebelahi... terima kasih harimau malaya... :)

KANG ADA YANG KATA HJ HADI DI BAYAR UMNO LAK..

hehe, ai tak ke tuan guru nik aziz marah kang ni... tak ke anuar ibrahim ketap gigi menahan marah.. karpal sink tersedak roti canai.. tak ke penchacai mengalir air hidung sambil garu kepala dengan stament hadi awang ni.. biar betul????

BIAR BETUL?????


Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang memuji usaha kerajaan Barisan Nasional (BN) yang memberi subsidi diesel kepada golongan nelayan yang memberi banyak faedah kepada golongan itu.

"Subsidi diesel ini sangat bagus...memang bagus...kita puji kerajaan beri subsidi diesel ini kerana menyelesaikan banyak masalah...," kata anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Rhu Rendang itu dalam sesi perbahasan pada persidangan Dewan Undangan Negeri pada Rabu.

Namun beliau berharap pemberian subsidi itu dipantau bagi memastikan tidak berlaku ketirisan kerana beliau mendakwa "ada juga masalahnya antaranya dimonopoli oleh armada besar yang menggunakan pekerja asing sehingga menakutkan nelayan kecil pergi mengambil minyak".

Abdul Hadi juga memuji usaha membina kilang ais untuk kegunaan nelayan.

Dalam pada itu, beliau meminta kerajaan negeri Terengganu supaya membuka peluang kepada pelabur membina kilang baja dan makanan ternakan supaya petani dan penternak mudah mendapatkan kemudahan tersebut pada harga lebih rendah.-Bernama

ps: jangan ada yang kata haji hadi awang ni dah kena bayar dengan umno cukup ye.. hehe..

Rabu, 12 Disember 2012

KAN GUA DAH CAKAP... SIAPA ABANG BESAR SEKARANG??? hahaha

ceh, akhirnya pas memang nyata menjadi kuli batak dap selamanya.. kerana undi dan kerana kuasa, putrajaya x 18, semua boleh diubah kerana harbi dap yang ku sayang.. aje gile nak lawan abang besar dap.. kang kena sound lebih-lebih kang aaa tak ke haru kemimpinan pas nanti... ades... ades... macam ni korang nak pas ganti umno.. keh keh keh... mimpi basah le bro.. semua boleh jual bai.. semua boleh.. asalkan umno kena dikalahkan walau terpaksa jilat tahi yang diberak oleh dap... tak ke bebelisme.. tu.. kalaulah umno ada kes macam ni.. pak tepet dan pak jibraunlah yang berdemo dan membantah siap ugut-ugut.. tetapi bila pas sendiri yang terang-terang buat begini kerana kuasa... seko pak kulup pas tak de de nak komen.. korang tengoklah.. weh.. hahaha.. pui.. munafiq..

JOM KITA TENGOK SIAPA ABANG BESAR.....






ps: kih kih kih.. cakap umno macam-macam, dap berdehem je muka terus pucat.. baik bos dap... hehe

LAGI DAN LAGI SAMBUTAN GILE HEBAT CERAMAH PAKATAN... KENAPA TAK PERCAYA KA???

habis habis... getar lutiit bn wei.. camni leh kena darah tinggi kepimpinan atasan bn ni... mana taknya.. mereka dah berjaya menarik orang ramai datang ke ceramah mereka bukan sedikit.. malah berjela-jela. malah berhimpit-himpit orang datang.. siap ada yang pengsan sebab berasak-asak... jangan main-main beb.. hehe..

waiceh-waiceh.. cuba korang tengok brader yang kat belakang tu.. boring bebenor sampai kaki naik atas kerusi ye.. hahaha


gambar diatas di 2 tempat yang berbeza.. tapi yang nyata.. mereka betul-betul nakkan putrajaya.. jadi adakah mereka lupa mereka dah tak releven di selangor.. adakah mereka lupa mereka ni dah menjadi masalah kepada rakyat selangor... jadi kesimpulannya SAY NO TO PAKATAN RAKYAT...

sumber gambar klik sini

Selasa, 11 Disember 2012

PAS OH PAS.. YANG NI LU TAK MAU TENGOK APA MB KEDAH BUAT??

habis hutan tadahan hujan dibedalkannya malaun hamlau punya pemimpin.. pui.. kerana ada kuasa.. dan nak $$$$$ masuk sebanyak-banyaknya sebelum kalah pru 13 nanti.. so kepimpinan rakus kedah peduli apa bro dengan alam sekitar... dulu tuduh umno macam-macam... so sekarang siapa lagi syaitan dari syaitan? hamlau yang bertopengkan kopiah dan serban... tetapi hati nakkan harta je... malaun sungguh manusia begini.. korang nak pemimpin hamlau macam ni nak jaga negara kita beb? ikhlas la.. aku cakap jahanam bai.. alam sekitar punah.. maruah apatah lagi... FIKIR-FIKIRKAN...


ps: lokasi di tadahan hijau tasik pedu, kedah... punoh punoh... bila banjir salahkan KTM, salahkan kerajaan umno yang puncanya..memang hantu ghayo kan... pui

sumber rakan FB..

KAH KAH KAH!!! INI MEREKA PERCAYA SEBAGAI FAKTA..!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH

beb.. jangan le cepat benar ekau percayo dengan berita dalam internet.. keke.. betul ke.. alah sedangkan editing macam gini apa lah sangat beb untuk modal pilihanraya.. wakaka...masalahnya ayat best siap kata ini adalah fakta dan bukan dipolitikkan hahaha... adui adui.. isunya apa nama suratkhabar yang keluarkan stament berita ini? dari mana sumbernya.. kekeke.. senang gile kena kencing... kekekeke....

KORANG NILAIKAN JE LAH KONONNYA INI ADALAH FAKTA BENAR.. JANGAN GELAK TAU.. SEBAB PENCHACAI PERCAYA GILER... HAHAHA..

PS: APA KATA KITA PERCAYA  JE LAH APA YANG DI KOBARKAN STAMENT BERITA INI NAK... JOM JE.. KEKEKE... kang kecik ati lak penchacai.. almaklumlah dah takde modal dah... hahahahahahahaha..

BILA GUNA POPULARITI SEBAGAI JURUFOTO... UNTUK MEMBURUKKAN ROSMAH MANSUR..

aku sebenarnya malas nak komen kat seorang jurufoto power lah kononnya.. dia ni aku perasan kat page dia.. bila dah ramai pengikut dia gunakan untuk burukkan kerajaan.. burukkan pm dan isterinya.. dia ni sembang macam dia hebat manjang... so far aku tengok dia ni macam syok sendiri je.. ye memang betul anda ni jurufoto konon pro.. ada aku kisah.. hahaha...

klik sini merapunya mamat ni klik

ANDA ANALISAKAN GAMBAR INI... tahniah pas, pkr dan dapIG

aku sebenarnya tak mampu nak kata apa.. aku tak mau nak cakap lebih-lebih.. kang penchacai kata.. blog ni pandai-pandai je bagi kesimpulan.. sebab penchacai kata gambar ini ketika ceramah belum start.. dan disabotaj umno haha... dan ramai tak jadi datang sebab malam tu ada bola malaysia lawan thailand.. keke.. ahhhh... yang nyata korang analisakan keadaan sebenar yang terjadi terhadap pakatan... adakah umno yang tak releven atau pakatan yang tak releven.. hehe.. LU PIKIR LAH SENDIRI DER..

ps: alasan selain salahkan umno.. tempat tak sesuai.. penceramah tak jadi datang.. kerusi terlebih susun, salah tarikh.. dan ada 1000 alasan yang penchacai boleh bagi.. hehe... lokasi tidak diketahui.. kerana daku ambil di blog sini.. klik

Isnin, 10 Disember 2012

MAK AIH PUNYA RAMAI TAHAP GILER MANUSIA DATANG!!!!!! UIHS

macam ni leh pengsan bn tau.. hehe.. ramai beb.. sampai penuh orang, jalan sesak... sampai kat pokok pun ada orang sanggup panjat demi mendengar carutan dan makian para pemimpin power pakatan kononnya ini.. hehe..


korang tak caya ke... korang klik sini ye.. lepas tu korang nilaikan hehe....

HEHEHE... KANTOI LAGI.. WAKAKAKA..

keke.. dah tak de keja dah malaun pakatun kan.. asik mengedit saja.. menipu, mengencing.. haha.. dan sekarang terbukti sudah perangai mereka ini tak leh dipercayai bro hahahaha...


ps: mereka kata ada bendera pas bila penyokong hamas berkumpul menyokong palestin.. hehe.. lu pikior le seindiri yop hahaha

ABBY MELALAK LAGI, KALI INI TUN MAHATHIR JADI MANGSA...

sakit otak dah kot.. ye lah ko je yang Islam.. ko je kompem masuk syurga.. ko lupa masa ko jadi artis dulu ko macamana.. tetek tersembul.. ko lupa perangai ko yang maki hamun bekas suami depan-depan orang ramai.. ape gile ke ko ni pompuan... huh..

ps: makin teruk penangan sup selipar buatan pas kan.. perghhhhhhhhhhh... mulut tak jaga langsung pui

Ahad, 9 Disember 2012

PERTAHANAN DAP DI PULAU PINANG DAH GOYAH DENGAN GAMBAR INI..

sokongan orang cina semakin menaik dengan bn, kita kena faham satu je bro.. orang cina yang dibawa mca, mereka ini menghormati orang lain, dan mereka tahu dengan hidup harmonilah mereka akan banyak untung bila berniaga.. tapi dap.. orang cina cara dap.. mereka ini ada minda kiasu tahap gaban beb.. mereka ni merendah-rendahkan orang miskin.. jaga orang kaya je.. tu pasal di pulau pinang tak da satu pun rumah mampu milik untuk orang susah.. so ape dehal.. ketua menteri lim guan eng dengar kata dia kecik ati.. hahahaha..

YANG TAHU APA ITU PERPADUAN DAN KERJASAMA SESAMA KAUM, ITULAH KEKUATAN BN...

kekuatan pakatun korang nak tau apa? nak kuasa je.. korang ingat mereka ni nak jaga ke beb rakyat..? tak de de bro.. banyak dah kes beb.. mereka ni tak buat kerja.. jaga perut kroni mereka je.. pui.. AYUH TUMBANGKAN PAKATAN DI PRU 13 NANTI...

ps: jangan pulak pakatan cakap mereka ni semua dipaksa pakai baju ni cukup.. senang je kalau mereka ini benci dengan najib nak pakai baju pun mereka tak mau beb.. tapi apakan daya.. aura pm kita memang dashyat.. bayangkan kalau pm buat roadshow tiap2 minggu.. mau kena kejang lutut mr anuar ibrahim bai haha..

sumber gambar klik sini

ceramah pakatan jibraun di pukul ribut!!! umno yang upah ribut tu.. kata penchacai hehe..

tu dia.. bersepai tempat ceramah beb.. punyalah dashyat.. kuasa alam.. dan mungkin sekarang musin tengkujuh, dan sekali ribut pun membadai kerusi dan khemah, tergendala lah ceramah pakatan untuk mencaci maki kerajaan dan pemimpin bn.. pada pendapat korang.. adakah pakatan jibraun dah semakin ditolak.. bukan manusia jer.. tetapi kuasa alam pun menolak mereka... jadi fikir-fikirkan.. ye...


lagi gambar klik sini

ps: jangan mereka kata ribut ni diupah oleh umno cukup.. hehe gurau-gurau.. jangan mara aaaa.. hehehe..