Selasa, 31 Disember 2013

gambar terkini dari udara, apa betul 20,000 pendemo guling turun malam ni?

hehe.. kang gelak lebih-lebih kang rasa kesian lak kang kat macai.. tapi aku sedia menggelakkan diri, tapi aku tahan jebat, diwar-warkan dalam media mereka, contoh malaysia kini, 20,000 katanya, haha.. tapi realiti, jalan tak penuh orang pun, haha.. konon nak riot, info aku dapat segelintir dari mereka dah jadi terpingga apa nak buat, jadi kejung sebab takde arahan apa nak buat, yang mampu terjerit-jerit, yang dengar mereka jerit orang mereka juga, kah kah kah.. bodo..

gambar dari udara, terima kasih dari blog my massa


kan aku dah cakap mereka terjerit-jerit, orang-orang mereka juga dengar, kah kah kah, amacam ada guling-guling ke malam ni, kah kah kah..


ps: kah kah kah kah, ops, sory i tergelak pulak... prot...

PARANG PANJANG DAN PISAU RAMBO DI JUMPAI DI DAYABUMI? PERGHH!!

wah ni betul-betul nak riot ni, betul-betul nak guling namanya ni.. tapi pendapat aku, memang ada tak kena malam ni, mereka memang dah berniat lain dah tu, rancangan kena laksana, sebab matlamat nak memalukan negara ini ke seluruh dunia kena di jalankan malam ni juga, pihak polis dah mula spy-spy tu, jaga-jaga macai..!!

RONDAAN PIHAK BERKUASA MENJUMPAI SEJUMLAH PARANG PANJANG DAN PISAU RAMBO DI LALUAN JALAN KAKI BELAKANG DAYABUMI!!



sumber klik sini

KALAU DAH SAMPAI TAHAP MACAM NI!! MELAMPAU DAH WOI!!


mesti puak-puak pencacai tai kucin akan kata ini semua bukti polis yang buat, tak pun mesti kata, polis yang rancang semua ini, paling trill mesti polis yang tangkap 2 orang tu adalah dikalangan polis juga yang menyamar, korang takkan tau perangai jibrauk pr ni, mereka dah ajar seko-seko pak gendul otak para pekakas mereka apa itu mendengar cakap apa saja kata bang non, haha.. apa saja yang keluar dari mulut pemimpin mereka semua betul, apa bukti dari pemimpin mereka tu semua betul, hanya dari kerajaan walau bukti ke, fakta ke semua palsu, dan tidak asli, kah kah kah..

kena ingat brader-brader semua, taktikal nak burukkan malaysia adalah dengan cara begini, buat pertumpahan darah, dan akan dipersalahkan adalah polis, kerajaan dan perdana menteri, tengok hebat tak permainan mereka? ini semua taktik anarcis la beb, dah belajar dah, kalau nak buat havok pun ngadap polis malaysia dulu ye, kena ingat polis malaysia bukan cap ayam.. hehe..

kalau rasa anda terasa macam kena rasuk untuk ke dataran merdeka dan berniat untuk menjadi gerila riot, cadangan gua, ambil baldi, penuhkan dengan air, benamkan kepala anda ke dalam air tu, selam dalam 30 saat, lepas tu pandang cermin, bagi sedas penampar siam dekat muka, dan selepas itu mesti sedar, eh apa terjadi dengan aku ni, sebab anda di rasuk tu, haha..

ps: selagi malaysia masih aman mereka takkan puas hati!!

ANUAR BRAHEM MARAH PASAL HAL NI BEB!!

punya marah bang non, ye lah ingatkan kerja dia yang burukkan negara malaysia ni kat luar negara dah membolehkan ranking malaysia jatuh merundum, sampai orang luar anggap malaysia ni dah macam negara zomba, itu cara jijik bang non la kan, konon kalau dia jadi pm gerenti dia akan menaikkan malaysia ini setaraf korea, jepun, gohekgostan, kongostan dan tanjung rambutan.. hehehe...

pasal hal ni lah bang non sangat marah katanya.


jom baca gelagat anuar klik sini

Isnin, 30 Disember 2013

PENYAKIT PEKERJA KERAJAAN YANG SANGAT HAMPAS!!

KIRA KERAJAAN BN NI BAIK HATI LAGI NI, KALAULAH DAP YANG PEGANG TAMPUK KUASA, ESOK MAMAT 2 EKOR NI DAH SAH AKAN DIBERAMBUSKAN JAWATANNYA, TETAPI APAKAN DAYA, KERAJAAN BN NI DIA PUNYA TOLERANSI MAK AIH, WALAU SUMBER-SUMBER SULIT PUN CEPAT BENAR TERBONGKARNYA KERANA WUJUD MANUSIA PARASIT YANG ADA DALAM JABATAN KERAJAAN!!

NAK TANYA JUGA, APA TAK AMBIL KISAH LANGSUNGKAH PAK MENTERI YANG BERTANGGUNGJAWAB? HUISH KALAU DALAM PERANG SEBENAR NI, PERTUALANG PEROSAK DALAM TENTERA SENDIRI, DAH KENA HUKUM TEMBAK DAH NI, HAHA..

TAPI APAKAN DAYA, KERAJAAN BN BAIK SANGAT-SANGAT SEBAB TAK BERANI NAK AMBIL TINDAKAN DENGAN PEKERJA-PEKERJA KERAJAAN YANG CAP TAPAK KASUT, GAJI SEBAT, BONUS SEBAT, KERJA PUN BUKAN IKHLAS PUN, LOAN SENANG DAPAT, PUNYA SERONOK LOAN MACAM-MACAM, SEMUA SUAP, TAPI HAKIKAT DI SAILANG BAIK PUNYA, BEB RAMAI LAGI GOLONGAN YANG BERJUANG UNTUK KERAJAAN YANG BOLEH MENGALAS TUGAS PEKERJA YANG HAMPEH MACAM NI, KALAU AKU LAH AKU TUKARKAN JE DIA JAUH-JAUH DARI FAMILY, TUKAR JE KAT SARAWAK KE, SABAH KE, LETAK DEKAT PEDALAMAN, HAH BARU KAU ADA AKAL, KAH KAH KAH...


ps: apakan daya pemikir pak menteri dah dipucit telornya oleh orang pr, dengan pekerja bawahan pun tak berani nak ambil tindakan, hehehe

biasalah pakatan rakyat!! selagi tak berdemo, bukan pakatan rakyat namanya!!


Berhubung dengan tindakan segelintir NGO yang cuba menganjurkan perhimpunan haram pada 31 Disember ini.

Mas Ermieyati Binti Samsudin, Ketua Puteri UMNO Malaysia yang juga Ahli Parlimen Masjid Tanah membantah sekeras-kerasnya tindakan tersebut.

"Kita faham walaupun ianya dibuat kerana membantah atas kenaikan harga barang, tarif elektrik serta tol tetapi perhimpunan ini boleh menyebabkan keadaan huru hara", katanya.

"Banyak kaedah, cara serta saluran lain yang boleh digunakan utk menyampaikan suara mereka bukan dengan cara ini", katanya lagi.

Selaku ketua Puteri UMNO Malaysia beliau berharap serta merayu supaya ahli puteri dan anak-muda di luar sana serta mereka yang bercadang untuk menyertai perhimpunan tersebut agar tidak berbuat demikian.

Beliau juga khuatir ada pihak yg cuba mngambil kesempatan di atas kesempitan yg dialami oleh rakyat yang akhirnya akan merugikan dan menyusahkan diri mereka sendiri.

"Saya mendoakan serta berharap agar tahun 2014 ini memberikan lebih kebaikan dan kecermerlangan kepada rakyat Malaysia dari segi ekonomi negara dan kesejahteraan rakyat tambahan pula tahun ini Tahun Melawat Malaysia, mari kita semua mulakan dengan sesuatu yang lebih baik untuk tahun 2014" ujar beliau.

sumber : klik sini

ps: isu pprt di selangor yang naik menghumban orang miskin seko jibrauk beruk taknak guling-guling dekat jalanraya, hehehe.. inilah dia perangai sampah dari pr yang harus rakyat malaysia ambil tau, bukan semberono percaya bulat-bulat mereka buat persepsi!!

MOHON SEBAR-SEBARKAN LAH YE KAWAN-KAWAN!!

jom turun!!


ps: sebarkan

KALAU SESIAPA BELUM TENGOK INI VIDEO, JOM SAKSIKAN!!

HAHAHA... CAM HAMPES!!


Jumaat, 27 Disember 2013

wah bukan main hebat nak buat rusuhan katanya!! kdn pantau facebook jebon ini ye

wah, bukan main langsi ni, tapi percayalah, lepas di viralkan facebook ini, maka secara automatiknya pemilik facebook ini delete terus statusnya, terus ngaku facebooknya dihack, kah kah kah... ada tulur dekat alam maya, dia ingat polis malaysia ni tak buat apa-apa le tu, silap haribulan lah ye, kah kah kah kah..


ps: lu langsi lu kejung!! keh keh keh..

kepada penyokong pr, jangan kau tengok video ini!! harap maklum!!

aku serius, sampai hank perut aku tengok video ni siak, kah kah kah kah kah kah, macam haram..


KLIK SINI

Khamis, 26 Disember 2013

POSTER UNTUK SEBARAN!!

aku berpesan kepada diri aku sendiri, biarlah orang dok kata macam-macam dekat aku kerana aku tidak menyokong perjuangan pr, sampai di pulau kawan, di herdik kawan-kawan yang dulu bersama-sama gelak ketawa, kerana berlainan ideologi, mereka hanya nampak aku ni perosak kerana menyokong kerajaan, tetapi aku peduli apa, janji hal berkaitan negara ini aku takkan buat diam.

KEPADA MELAYU JUMUD DAN MELAYU URBAN, ANDA SEMUA MESTI SERONOK SEKIRANYA NEGARA INI BEGINI BUKAN? OK, HAK ANDA LAH, TETAPI KERANA JIWA ANDA HANYA MELIHAT KEBURUKAN ORANG MACAM TIADA KEBURUKAN DIRI SENDIRI.. SEDAR-SEDARLAH



PS: BILA DAH ROSAK MEREKA YANG MULA-MULA NAK HAVOKKAN BERKENAAN KEROSAKAN INI, SEMUA DAH CABUT!!

PEMILIK FACEBOOK YANG NAK MEMBERONTAK CARA EKTRIMIS DAH DI TANGKAP!!

nang bu tinang kui bo ti kui.. sekali si penghasut nak riot cara ektirmis ni penganggur rupanya, teruk tul pr ni tak bagi gaji kat mamat ni, kah kah kah kah kah... kerana niat diri binasa!!


PEMILIK FB HASUT GULING KERAJAAN DITAHAN:

Suspek pemilik akaun facebook, Asmaelz Hadzeny II yang membuat kenyataan berbaur hasutan mengajak orang ramai untuk menyertai sebuah perhimpunan untuk menggulingkan kerajaan telah ditahan hari ini, 26 Disember 2013 pada jam 11.00 pagi di Saratok, Sarawak.

Penganggur yang berusia 25 tahun itu dalam proses untuk dihantar ke Kuala Lumpur bagi membantu siasatan.

Kes akan disiasat di bawah Seksyen 124C Kanun Keseksaan iaitu cubaan melakukan sesuatu aktiviti yang menjejaskan demokrasi berparlimen.

CP DATO’ HADI HO
PENGARAH JABATAN SIASATAN JENAYAH POLIS DIRAJA MALAYSIA

Rabu, 25 Disember 2013

hebat ni, bendera pas dibuat macam ni ha!! dasat tul ni beb!!

kalaulah bendera umno, mau sampai pru14, gambar ini akan dibuat modal, aku tak mampu dah nak kata apa, korang yang waras, fikirkan, baguslah pas ni, umno sendiri tak de nak buat macam ni!!


ps: apa pekakas pas tak mau komen? jangan keluar pas cukup ye, hehehe

MAT SABU MEMANG SYIAH - AHLI PAS!! #VIDEO#

terang lagi bersuluh, ni mesti ada cacai akan kata ahli pas ni menyamar, haha, biasalah bro, kau tunjuk je beriban bukti, apa ingat diaorang nak percaya, tapi kalau video pelesu diaorang percaya, kah kah kah, kan korang tak kan tak tau, ayat biasa, halal blako kat kawe, haram pulok kat deme, haha.. hampes..

tetapi walau apa pun, mai kita tengok penjelasan ahli pas ini berkenaan mat sabu!!

kalau pas boleh blako, inilah dia pas for all!! terbaek lah

kalaulah gambar ini pemimpin umno, mau terjelir lidah kena maki hamun ni, kah kah, tapi apakan daya, pas aje boleh, makam pemimpin pas sangat tinggi, jangan di buat main, kalau pemimpin umno sah, nerakalah tempatnya, kata penjilat tegar merekalah!! yo lah.. hehe.. pas je suci.. pemimpin diaorang je maksum!! pui

persuruhanjaya pas selangor berucap di dalam gereja, untuk ambang malam krismas, ucapan sempena hari natal, dasatea... hehe


ps: halal bagi den, haram bagi ekau, faham ke idak?

STATUS YUKTES VIJAY NI BIKIN PENCACAI BANG NON JADI SASAU!

perghh, dasat ni, tapi kalau cerita-cerita gini, hanya orang terdekat dia je tau, yang bersama-sama dia je tau yang dia ni siapa, dari macam-macam pembongkaran, dari dia berbohong sampai lenjun pengikut dia percaya, kah kah..

tetapi status yuktes vijay ni bikin panas ni, hahaha.. mau fanatik-fanatik bang non jadi tak keruan dengan pembongkaran terbaru ini, hehe..

klik untuk besar

ps: kalau tidak ada angin, mana mungkin pokok bergoyang..

Selasa, 24 Disember 2013

HAL INI MEREKA SENYAP MENTIKUS!! SEDANGKAN TERANG-TERANG LAGI NAIK!!

KALAU ANGKO SEMBANG DENGAN CACAI PR PERIHAL CAJ LESEN NIAGA NI, MEREKA AKAN KATA, INI TIDAK TERKESAN LAH KEPADA RAKYAT, HUISH, KAMON CACAI, TAK TERKESAN KATA ANGKO YE, CUBA FIKIRKAN, BILA CAJ NAIK, MAKA PENIAGA AKAN NAIKKAN JUGA HARGA, TERKESAN KEPADA PENGGUNA, BILA PENGGUNA DAH RASA KENAIKAN, MAKA CERDIK PANDAI PR GUNAKAN RAPIJI CAKAP PUNCANYA ADALAH KERAJAAN BN..

HAH NAMPAK PERMAINAN DIAORANG? KALAU TAK GUNA OTAK KITA MESTI KATA, NI MEMANG PUNCANYA BN NAIKKAN HARGA, MACAM-MACAM TUDUHAN, TETAPI BILA KENA DEKAT MEREKA, SEDANGKAN INI LAGI BERIMPAK BESAR PENIAGA AKAN NAIKKAN HARGA, SEKO PAK JIBRAUK TAK MAU KOMEN, KAH KAH KAH.. EH SIAL LAH...

HANYA DI NEGERI SELANGOR!!


ps: terkesan sebenarnya kepada peniaga melayu, dulu kata berkebajikan, tapi mana pergi berkebajikan yang di canang-canang, salah orang nampak bukan main, hah salah kerajaan pr yang nampak jebonnya, seko senyap membisu, what a macai cap tin!!

KEAGUNGAN KESULTANAN MELAYU MELAKA DI SABOTAJ OLEH BANGSANYA SENDIRI!! JADI AMBIL IKHTIBAR!!

betul, takkan melayu hilang didunia,

dah ketika era ini melayu jumud dan melayu urban adalah sama pertualangnya pada era kesultanan melayu melaka yang gak ketika itu, melayu pengkhianat bangsa inilah yang membocorkan rahsia sulit apa yang ada dalam pertahanan kota melaka kepada portugis, patutlah senang lenang kafir menjajah kerana bantuan melayu pengkhianat!!

ambil ikhtibar, sekarang ini kita tinggal kuasa, apa lagi tinggal lepas ini? fikirkan


melayu jumud dan melayu urban sanggup turun ke jalanraya kerana arahan kristianiti!!

sanggup ma, ke gereja dulu, baru gerak ke lokasi yang telah dirancang untuk buat kacau, ai, ni gerakan gereja ke camne, kira melayu jumud dan urban turun dengan hati yang suci ala holey water, haha.. apa nak jadi perjuangan pr ni? rosak budak-budak melayu, huh... makin jahanam pemikiran budak-budak melayu urban aka jumud sekarang n, mampuih la hai!!


ps: nampak tak permainan golongan liberal dan pluralisme ni? jadi kita yang ada akal jangan terpalit sampai nilai-nilai agama kita senang dibeli oleh kafir, jangan kerana marahkan nyamuk, habis rumah di bakar, fikirkan gerakan perosak ini, bukan rosak sedikit, tetapi rosak yang berskala besar untuk umat Islam di malaysia!! sedar-sedarlah wahai melayu Islam!!

Isnin, 23 Disember 2013

GENG-GENG ANARCIS DAH MULAKAN AGENDA MEREKA 31HB NANTI, KITA TUNGGU DAN LIHAT!!


Senang je nak faham golongan yang konon memperjuangkan rakyat katanya, keh keh

1. burukkan kerajaan sekarang dengan memberitahu dunia luar kekacauan terjadi teruk dan tak terkawal

2. pemimpin mereka memburukkan malaysia kepada pelabur-pelabur yang mulanya berminat nak melabur di malaysia.

3. mereka mengatakan merekalah bakal penyelamat malaysia dan dari bagus dari kerajaan sedia ada, tetapi hakikat ada agenda nak merepublikan malaysia ini.

4. dana-dana yang turun kepada kepala-kepala penghasut ini, kerja mereka cuma hasut, tunjukkan betapa korupsinya malaysia ini, betapa kejamnya kerajaan sekarang membuli rakyat, sampai ada yang teraniaya, zalim, lagi kejam dari hitler lah.

5. agenda mereka, sekiranya kacau bilau terjadi, ini menghimpit kerajaan sekarang supaya semua pak menteri letak jawatan dan pilihanraya diadakan semula.

ps: golongan anarcis ini dah buat kerja di seluruh dunia, negara2 yang terkena mandrem anarcis ini semuanya kacau bilau sampai sekarang, sedangkan pada mulanya tak teruk mana pun negara tu, jadi anda sokong gulingkan kerajaan cara begini, tapi harus di ingat, di malaysia ini polis dia bukan macam polis cap ayam, hehehe.. ngadap dulu ye!!

bila pas buat derk dekat orang Islam, politik dan kuasa lebih utama!

sejak pas berkawan rapat dengan dap, dah macam-macam onar mereka lakukan, kafir dah naik minyak dengan bermacam-macam hal, dari kes hina Islam, memperlekehkan institusi raja, merendahkan martabat orang melayu, semua kafir radikal punya kerja, tetapi satu hapah tak boleh harap dengan pas ni, mentikus je bila hal Islam dan melayu si kafir harbi menaji kiri dan kanan.

lepas tu kata kat pencacai mereka, merekalah paling bagus dari umno, sebab merekalah paling kuat sampai umno kalah di selangor, kata merekalah, ye lah pas, kau je power, kerana kau, habis dap jadi yahudi brengset kat malaysia ni, hebat!!

ini salah satu contoh, pas memang dah mentarbiahkan orang kiasu dap, tahniah lor


ps: kalau melayu jumud dan urban tak peduli, kita yang ada akal patut peduli, mereka semakin berani sebab kita bagi muka, kita bertelagah sama sendiri, hal kecil pun kita besar macam nak pergi perang, hal barang naik, sebenarnya isu tu tak de lah sampai semua rakyat merena, mesti ada cara kerajaan nak settle, kalau begini cara segelintir melayu jumud dan urban kerana nila setitik, rosak susu satu kawah, hah siapa nak jawab bila betul2 kerajaan Islam dah musnah kat malaysia ni!!

HARAP ORANG UMNO JANGAN LAH LIHAT PRINT SCREEN INI, SANGAT HAMLAU!!

SEBENARNYA, HAL INI SANGAT MENDUKACITAKAN, KALAU DEGIL JUGA, KORANG TERIMALAH KESANNYA, SEBAB HAL INI TIDAK DIKETAHUI, SULIT SANGAT BAHAYA KALAU SEBARKAN, TETAPI AKU TERPAKSA JUGA KERANA INI MELIBATKAN AIR MUKA.. HUH..


kalau betul nak tengok gak perihalnya, silalah roll ke bawah, aku tak bertanggungjawab!!
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/


ps: hehehe, jangan marah aaa, saya bergulau senda, kalau pr dengan menipu, itu dah sebati, kah kah kah kah kah, macam hamlau kan?

lagi sempudal nak cerita konon datin rosmah ada share dekat syarikat p1!! haha

ades, ni kira idea cap lombong taik ke camne, kah kah, apa saja skill nak memburukkan ds rosmah, hah boleh jelah asalkan orang percaya, ai macai-macai, ce ce ayat kat ini bukan politik, ce ce ce.. ini lah dia spisis bebalisme cacai pr nak create isu, asal ada isu yang rasanya boleh meletup dan sensasi, hah kita viralkan, ai sampah oh sampah, memang betul sampah betul cacai pr nak jadi hero!!


ps: apa semua lah yang nak jadi cerita semua berkait dengan ds najib, rosmah, jangan ada pulak dok fitnah kata syarikat biskut pun ds rosmah ada share, haha.. macam hampes.

Ahad, 22 Disember 2013

wah mat sabu rupanya pakar ekonomi siyul!!

biar betik, haha.. kira makam mat sabu ni setaraf pakar ekonomi dunia wei.. gila gempak, patutlah macai mengagungkan dia sampai lupa diri!!


tapi bila baca balik status yuktes vijay ni, anda boleh menilai dan melihat, rupa-rupanya, keh keh keh keh
ps: kebodohan tahap kritikal rupanya spisis cecei pr kah kah kah, tak leh tahan tul ayat dengan link youtube mat sabu terus percaya itu adalah fakta untuk berhujah, wakakaka... 

Sabtu, 21 Disember 2013

lawak lesen perniagaan naik 400% di selangor

hak hak hak.. uish.. ni kira arahan dari siapa ni nik nazmi? sound tepet ye, alah mb kesayangan orang pr selangor ni ingat dia nak dengar ke luahan orang? kah kah... anggap je apa nik nazmi merungut ni macam drama yang dah ada skrip ye, alah macam tak biasa pulak pesen pr ni kan.


ni lagi satu spisis tegar macai pr yang nak cover tuan besar mb, keh keh keh.. wah.. dia spin sampai perseketuan pulak yang kena, macam hampes, biasalah pesen macai pr, pusing keliling mesti dia nak hantam kerajaan.


kesasauan ini terjadi kerana mb nak naikkan caj lesen perniagaan yang sangat tinggi, hanya di selangor, jilat ye macai pr, jilat bagi licin, sruppp... brekkkk..


ps: hal di selangor semua macai pr senyap membisu!! poodah!!

Jumaat, 20 Disember 2013

kalau macam ni kita gelarkan dia bapak segala tol!! kah kah kah

bukan main seronok pekakas pr dok maki hamun pasal tol, selepas rafizi cari pasal dengan memfitnah kata tol konsesi plus akan menaikkan harga tol, dah pulak kantoi sebab hal tu nyata hanya mainan rafizi, tetapi kerana kebodohan rafizi nak upkan syarikat mana yang bernaung yang ada share dengan tol-tol yang ada, sekali pkns pun ada da share, kah kah.. jadi menggong kejap si rafizi.

jom kita tengok realiti sebenar siapa bapa pembangunan tol di malaysia, kah kah kah.. macam harem!!

Khamis, 19 Disember 2013

dalam perang politik, ini dinamakan "black ops" tergamak orang pr buat taktikal keji ni ek!!

cara begini senang nak baca!!, impaknya nak buat orang marahkan umno, burukkan umno, sanggup buat apa saja demi idea dari mastermind paling bangsat, sanggup mainkan kalimah Allah demi black ops paling jahat abad ini, setelah cara black ops keji juga dibuat pada prk sungai limau, gunakan patung kaki kudung untuk menghina arwah ustaz azizan, malah cara begitu nak buatkan orang marah dengan umno.

aku sarankan kepada siapa yang buat ini, bertaubatlah, percayalah taktik perang kotor akan memakan diri, takkan mungkin umno nak buat perkara paling bodoh dan bebal? ini semua gerenti dari puak pr, kena ingat dalam pr golongan sesat ramai, rosak otak pun ramai, mereka akan guna apa saja demi cita-cita mereka untuk menjahanamkan kerajaan bn, aku faham, aku pernah jumpa orang pr yang sangat fanatik, fanatik yang tersangat ekstrim, malah bila mereka mengagungkan cara ekstrim, ia akan terjerumus kepada cara ekstrimis.

harap boleh report polis, melampaui batas beb cara black ops ni


ps: bertaubat la wei, nak perang politik buat cara etika sikit, takkan nak guna perang kotor kot, bodoh la wei mastermind pr ni, tidur tak lena lah kau.. Allah melihat!

AMBIL IKHTIBAR APA TERJADI DI TANAH ARAB!! KITA KAT SINI TUNGGU MASA JE!!

SELALUNYA MELAYU URBAN DAN MELAYU ZUHUD TIDAK SAMA SEKALI MEMPERDULIKAN HAL INI, KERANA BAGI MEREKA, KEZUHUDAN DAN KEURBANAN MEREKA ITU MENJADI TITIK TOLAK KE ARAH MALAYSIA BARU, YANG MENJERUMUS KEPADA HAK ASASI MANUSIA, HAK SAMA RATA, MEREKA SETUJU AJA KALAU KIASU NAK APA SAJA, GOLONGAN SESAT DAN LGBT NAK HAK SAMA RATA, JANJI HATI PUAS MUSUH POLITIK DI HAPUSKAN!

JOM KLIK VIDEO INI, KLIK SINI


ps: buat orang melayu zuhud dan urban, adakah puas jiwa dan raga ketika maruah agama dan bangsa anda di tapak kaki kafir, what the stupid of macai... puih

Rabu, 18 Disember 2013

di malaysia gerakan ini dah buat sejak dulu lagi!! cuma sekarang mereka agak kuat!!

dalaman parti besar melayu pas dan umno juga tau, mereka membaca, mereka memerhati, mereka melihat, tetapi apakah mereka ambil tahu?

gerakan terancang untuk bunuh terus kuasa orang melayu dah digerakkan oleh dap, tapi masalahnya golongan liberal dalam pas, sangat kuat menyokong, game mereka cukup cerdik, cara mereka memang taktikal, senang sahaja, cara menaikkan kemarahan rakyat dengan memfitnah kerajaan Islam sekarang ni dah di buktikan di tunisia, mesir, malah negara-negara arab yang lain dah termasuk dalam agenda mereka.

sekarang ni malaysia mereka dah lakukan sebaik mungkin pada pru13 yang lepas, dari propaganda, perhimpunan bersih, fitnah bangla, blackout, semua itu menzahirkan supaya rakyat membenci kerajaan, taktikal warfare cara kotor ini boleh menguntungkan pihak mata satu, iaitu freemason!! zionis aka yahudi israel!!

tetapi Allah tidak mengizinkan mereka menang pada pru13 yang lepas, kerana syukur alhamdulillah orang melayu secara majoriti menolak cara rakus mereka berpolitik dan membuat onar, jadi apakah next stage perancangan mereka lagi terancang? harap kita dibarisan kerajaan barisan nasional, umno terutamanya, kuatkanlah barisan tentera maya kita, bukan kita bergaduh sama sendiri, itupun antara game yang dibuat oleh golongan mata satu ni, hati-hati!!


ps: bercerai kita roboh, bersatu kita kuat, ingatlah tanah ini tanah bertuah.. biarkan melayu zuhud dan urban dengan jilatannya kepada zionis dap, kita yang ada sekarang, impaknya kita kena sedarkan golongan yang hanyut dengan pancaroba buatan zionist terhadap negara kita!!

APA BETUL KERAJAAN NEGERI SELANGOR PUN DAPAT SHARE DENGAN KENAIKAN TOL?


Bukan niat kami untuk mempertahankan sesiapa. Malah keuntungan berbillion RM syarikat konsesi Tol pun sesen kami tidak pernah merasa. Kami cuma merasakan adalah sangat tidak adil orang ramai meletakkan punca kesalahan di atas bahu UMNO dan BN semata-mata.

Pertama sekali, sedarkah anda bahawa pakatan pembangkang kini menguasai secara 2/3 DUA negeri paling KAYA di Malaysia, iaitu Selangor dan Pulau Pinang?!! Mengapakah tiada siapa yang mempersoalkan apa yang mereka lakukan untuk memastikan kos hidup rakyat tidak terus terbeban?!! Ada MACAI yang bagi alasan, Kerajaan Pusat yang berkuasa penuh, Kerajaan Negeri ikut sahaja. Pada kami, ini barulah standard yang sepatutnya ditunjukkan sebagai MACAI. Tiada ilmu dan tidak mahu berfikir menggunakan otak!

Tahukah anda semua, hampir separuh daripada syarikat konsesi yang bercadang mahu menaikkan kadar Tol merupakan kroni dan 'GLC' Kerajaan Negeri pembangkang sendiri, terutamanya Selangor?!! Jadi, mengapakah Kerajaan Selangor tidak mahu membayar sahaja pampasan kepada syarikat-syarikat konsesi tersebut bagi mengelakkan kadar tol dinaikkan demi rakyat?!! Malah, bukankah mereka juga yang kuat berkempen mahu menghapuskan TOL sebelum PRU-13 yang lalu?!! Jadi, kenapa tidak beli sahaja konsesi-konsesi TOL tersebut, sepertimana yang mereka lakukan kepada Alam Flora, dan sediakan lebuhraya percuma di seluruh Selangor?!!

Bukankah mereka juga yang berkokok rizab dan hasil negeri mereka yang terbanyak di Malaysia kerana kononnya bebas rasuah?!! Bahkan mereka juga mampu menaikkan gaji dan elaun MB dan ahli EXCO mereka sehingga mencecah 300%?!! Kenapa tidak guna sahaja lebihan rizab dan hasil negeri yang bebas penyelewengan itu untuk rakyat Selangor yang telah memberikan mereka undi?!! Kata "Hasil Negeri untuk Rakyat" bukan?!!

Perkara ini tidak akan berlaku kerana Kerajaan Selangor yang ada kini bukanlah benar-benar berniat mahu membela rakyat. Mereka hanya menggunakan sentimen rakyat bagi mengekalkan kuasa dan terus mengaut hasil. Jika tidak, sudah tentu PKNS dan anak-anak syarikat Kerajaan Negeri bertungkus lumus menyediakan pelan bagi memastikan lebih ramai anak Selangor mampu memiliki rumah sendiri selain mengawal nilai hartanah di negeri tersebut. Tetapi kini, cuba senaraikan berapa banyak projek perumahan rakyat di bawah agensi pembangunan Kerajaan Negeri pembangkang. PKNS kini lebih dikenali dengan projek-projek perumahan MEWAH mereka.

Pulau Pinang tidak usah ceritalah, Singapore In The Making. Tetapi mengapa mereka tidak dipersoalkan, walhal mereka lebih mewah dan kononnya kaya dengan hasil negeri? Mengapa MACAI yang sama mendabik dada mengatakan Kerajaan Negeri Pembangkang lebih baik ekonominya, tetapi tidak menyatakan satu pun usaha konkrit untuk mengurangkan kos hidup rakyat? Semuanya kerana percaya dengan kenyataan dangkal bahawa "Kerajaan Pusatlah yang mengawal segalanya"...

Ini baru kami buka tentang TOL dan hartanah, belum lagi cerita tentang petrol dan harga kereta. Bukankah Anwar sendiri yang berjanji mahu menurunkan harga petrol?!! Kenapa tidak diturunkan di negeri-negeri pembangkang?!! Ada MACAI yang kata Kerajaan kawal harga petrol. Ini satu kenyataan BODOH dari manusia yang berfikiran singkat. Faktanya, Kerajaan hanya mengawal harga SILING di pam. Dan jikalau Kerajaan Negeri pembangkang mahu menurunkan harga petrol, tambah sahajalah SUBSIDI sedia ada daripada Kerajaan PUSAT!!!

Macam mana Kerajaan pusat tidak dapat berbuat apa-apa apabila Kerajaan Selangor "tolong" membayarkan RM 11 bil air semua rakyatnya, maka perkara yang sama juga boleh dilakukan ke atas bil elektrik, petrol dan harga kereta! Sebagai contoh, apabila seorang rakyat Selangor mahu membeli kereta, mungkin beliau perlu menyediakan dokumen yang membuktikan beliau seorang rakyat Selangor, bagi mendapatkan diskaun khas yang akan ditanggung oleh Kerajaan negeri. Kenapa gaji dan elaun MB boleh dinaikkan, tetapi perkara-perkara seperti ini tidak mahu dilakukan?!!

Jangan hanya pandai mempersoalkan janji dan manifesto BN, walhal anda sendiri tidak mengundi BN dan kuat menyokong pembangkang. Bila berlaku kenaikan perkara-perkara asas kos hidup ini, persoalkanlah kembali janji parti yang anda sokong!!! Kami sendiri mempertikaikan secara bersemuka dengan para pemimpin BN tentang peranan mereka dalam memastikan rakyat tidak susah.

ps: katanya kerajaan selangor akan menghalang kenaikan tol konsesi kepunyaannya, keh keh keh, dah kena balun, buka pekung, baru nak buat kenyataan, yamakachowhai.. kah kah kah

gambar-gambar lawak!! jom layan!!

layan gambar lawak la pulak ye, otak dah kejung asyik politik dan politik!!






jom layan video ni kah kah kah kah kah cam hampes!! kah kah kah kah
lepas di goda, dia disambar petir, kah kah kah kah kah

Selasa, 17 Disember 2013

KALAU TAK SPIN BUKAN MEDIA PR!! FITNAH DAN PR BERPISAH TIADA!!

isu tol, kesian pak menteri ni kena taji, tapi pak menteri kena alert lah dengan wartawan pembangkang ni, terutama cina sepet berak tak cibuk ni, mereka ni kalau dok spin cukup tera, yang percaya spin cerita ini orang melayu juga, kadang-kadang kesian, pak menteri tak cakap hal tu, tapi media mereka ambil itu sebagai bola tanggung untuk menjadikan ia satu isu sangat panas berdentum!! what a badigol spisis of macai!!


ps: walau apa pun, penasihat pm memang nak jahanamkan bn, sekian!!

Isnin, 16 Disember 2013

NAMPAK GAYANYA PR NAK KENAKAN TOL PLUS TAK MENGENA!! KAH KAH KAH, SHIYAL TUL!! !!

hehe, pepun tol pihak swasta ye naik, realitinya naik di selangor yang banyak gilos tolnya, pendapat aku, setelah diberi muka kepada kiasu di selangor, bila tol naik kerajaan negeri pun ada share gak, gaji mb selangor naik, exco naik, adun naik, gaji naik mendadak, jadinya taktikal nak tarik sumber $$$ kena cerdik, dan bilamana hal ini terjadi, kerajaan pusat kita jadikan kambing hitam, keh keh...

macam-macam persepsi buruk di tuduh, nak palitkan keburukan yang maha dashyat terhadap kerajaan, dan sekarang hakikat naik, kita ajar melayu urban dan kiasu dibandar apa erti terima kasih!! maaf, setelah macam-macam bagi, undi melayu urban dan melayu zuhud serta kiasu tidak sama sekali diberikan kepada bn di selangor, kan selangor kaya, hambek!!! kalau bn perintah rasanya lain ceritanya, boleh lagi kawtim, so anda yang pilih.

kena sedar, sekarang ni kerajaan nak bantu melayu dan bumiputra dana berniaga dan membantu menambah pendapatan, selain itu kerajaan nak bantu melayu di desa habis-habisan, yang susah, InsyaAllah ada bantuan untuk mereka, melayu urban dan melayu zuhud takkan kisah hal ini, kepada melayu-melayu original dan bumiputra, sarankan pergi ke mana-mana pihak kementerian sediakan untuk dana berniaga dan dana beli rumah serta apa-apa lagi bantuan yang kerajaan nak bagi kepada kamu, rajinkan diri je ke kementerian berkaitan, kepada melayu urban dan zuhud anda boleh minta kepada dap, kerajaan selangor yang kaya nak mampos tu. hehe...


SAH, TIADA KENAIKAN TOL PLUS

Pihak pengurusan PLUS Malaysia Berhad mengesahkan bahawa syarikat konsesi lebuhraya terbesar itu tidak akan bercadang menaikkan kadar tol di semua lebuhraya kendalian syarikat itu pada tahun hadapan (2014), seperti yang dihebohkan baru-baru ini.

Menurut Pengarah Urusan PLUS, Dato' Noorizah Abd Hamid, syarikat konsesi itu memahami tekanan kos hidup rakyat dan tidak berhasrat menaikkan kadar tol di semua lebuhraya PLUS dalam tempoh terdekat.

"Kenaikan konsesi PLUS tidak akan berlaku kerana belum tiba masa ia diteliti. Jadi kenaikan yang diwar-warkan mungkin melibatkan konsesi lebuhraya lain, tetapi bukan PLUS," ujar beliau ketika diajukan soalan berkaitan kenaikan kadar tol.

Beliau turut menambah bahawa PLUS sedang mengkaji mekanisme untuk menurunkan kadar tol semasa kepada kadar tol baru yang lebih rendah.

Penstrukturan semula tol semasa PLUS pada masa hadapan bakal memberi kelebihan kepada pengguna apabila mereka akan menikmati penjimatan antara 10 - 50 peratus berbanding kadar tol semasa.

Ketika ini, PLUS mengendalikan lima lebuhraya meliputi Lebuhraya Utara Selatan (PLUS), Lebuhraya Lingkaran Tengah (ELITE), Linkedua (Lintasan Kedua Malaysia Singapura), Lebuhraya Butterworth-Kulim (KLBK) dan Jambatan Pulau Pinang.

ps: kata kiasu sangat kaya, hehe.. kena ingat game ini saja dibesarkan!!

penampakan kenderaan misteri? jom tengok lor!!

layan jela, asyik dok layan politik je, kepala jadi hank da!!

15,000 hadir demo cukai pintu!! gasak la umno!!

aku, aku, tergamam, ingat demo ni biasa-biasa je, sekali hah, berbelas ribu hadir, dari macai biasa sampai ke macai luar biasa hadir, terjelir lidah mereka berdemo, kata dbkl gila haram kejam naikkan cukai pintu, tapi cukai pintu kerajaan pr selangor naikkan mereka kata ok, kami punya halal, kalau bn haram, ada faham!!

kekeke.. politik cara macai pr dah ketandusan idea, mereka naik ok, dbkl naik haram, hahaha.. ok tak? ok la ni orang panggil wal haram bagi kamu, wal halal bagi aku, kah kah kah.. gaji mb selangor dan exco serta adun-adun di selangor semua naik, jadi mereka buat game tol yang banyak kat selangor ni kerajaan perseketuan yang naikkan, beban kepada rakyat, gila haram game jibrauk pesen pr mainkan, mereka naik halal, kita naik haram, fugima lu lah!!

hakikikat demo cukai pintu dalam 500 orang je yang hadir!! kah kah kah kah kah eh siallah





MAI KITA BACA APA ORANG KUAT NUO NI DULU, BETUL APA DIA CAKAP. KEH KEH KEH..


ps: bak kata orang, apa saja yang kat kerajaan nampak semua tak betul, alah biasalah, kerajaan bukan perfect, tetapi pembaik ubah kerajaan dengar, bukan buat bodoh macam pr, pr lagi kuat menipunya!!

Sabtu, 14 Disember 2013

gambar ini buatkan orang cina peluk cium dengan pas!! muaah!!

biarlah, apa nak buat!! realitinya pas memang tara hal punya untuk menjadi kuli batak kepada cina, dei pas for all ma, tara faham ke..

umno je mana boleh jadi camni, sebab umno bukan kuli batak kepada cina, tapi pas je rela, kekeke... chantek pas, aku sokong, kalau leh lepas ni cuci kasi bersih tokong yang besar pulak... terbaek pas!!


ps: i sanggup buat apa saja demi cina!! yes yes, oi umno ko ado?

penemuan keris purba di ikinawa, jepun

perghh hebat penemuan ini, apakah kerajaan melayu dulu kala memang terkenal diseluruh dunia? memang aku sangat kagum, orang luar sana mengkaji misterinya bangsa kita, sebabnya bangsa kita banyak pertanyaan dan kehebatan tamadunnya, tetapi zaman sekarang melayu dah jauh berubah, jauh meninggalkan apa yang tok nenek moyang mereka usahakan, tuk nenek kita dulu membanggakan seluruh keturunan.

melayu zuhud zaman sekarang akan mengatakan, kita tak perlu melayu sangat sebab macamana pun kita tetap akan ke tanah jua, yup memang betul, kena sedar, cina berbangga dengan cinanya, jepun berbangga dengan jepunnya, india berbangga dengan indianya... apa salah kita sebagai melayu tak berbangga langsung dengan kemelayuan kita, ohh melayu urban dan melayu zuhud, what a fish la korang!!


penemuan keris purba di okinawa jepun sangat mengemparkan!!

Tajuk : Keris dan Piramid di dasar lautan Okinawa.
Artikel Oleh :  Sangtawal Sakranta.

Sebenarnya sudah lama dunia tahu berkaitan dengan penemuan sebilah keris purba di sebuah kuil purba “Enkakuji Temple”di dasar lautan Pulau Okinawa Jepun.Dunia juga sudah lama tahu tentang penemuan sebuah piramid di dasar lautan Okinawa.Sudah sekian lama juga dunia tahu gambar ukiran keris telah diabadikan di dinding candi borobudur yang diberi nama Kujang itu!

Cuba lihat laporan akhbar The Star bertarikh 26.6.2003 di bawah berkaitan keris purba tersebut yang ditemui di Okinawa ,Jepun itu :

baca seterusnya klik sini

kota grahi-kerajaan Grahi atau Jawaka di selatan thai yang cukup menggerunkan kerajaan siam sukhothai (1237-1317)

Adruja dilahirkan pada zaman di mana Grahi sedang menghadapi ancaman perang dari kerajaan Siam Sukhothai yang diperintah oleh Raja Rama Khamhaeng (1237/47-1317). Raja yang berketurunan Siam (atau Thai) ini merupakan seorang yang sangat zalim.

Kedudukan Grahi (atau juga dikenali sebagai Jawaka)
terletak di kawasan utara Semenanjung Tanah Melayu.
(Sila klik gambar di atas untuk melihat dengan lebih jelas).
Raja Rama Khamhaeng dikatakan mahu meluaskan tanah jajahannya ke arah selatan (Semenanjung Tanah Melayu) tetapi telah dihalang oleh nenda Adruja yang bernama Raja Sakranta atau Raja Aminuddin (1253-1267). Setelah Raja Sakranta mangkat, takhta kerajaan Grahi telah diserahkan kepada ayahanda Adruja yang bernama Raja Sang Tawal (Sultan Muhammad).

Sebagai Maharaja Grahi yang baharu, Raja Sang Tawal telah mengarahkan supaya dibina sebuah kota yang teguh demi menghalang tentera Siam Sukhothai dari menceroboh masuk ke Semenanjung Tanah Melayu. Setelah siap, kota tersebut diberi nama Kota Grahi.

Sejak dari usia kanak-kanak lagi, Adruja dikatakan pandai menunggang kuda dan bermain senjata seperti kelewang. Meskipun perilaku baginda menyerupai lelaki, namun Adruja dikatakan amat menyukai wangian kayu cendana yang telah dicampurkan ke dalam minyak wangi yang diperbuat daripada bunga melur. Ia adalah satu kesukaan khas yang menunjukkan bahawa Adruja masih ada sifat kewanitaan.

Gambar Menunjuk Kerajaan Grahi ataupon Jawaka


ps: kajian-kajian tentang sejarah melayu dan kerajaannya patut orang muda baca dan selidik serta kaji!!

Jumaat, 13 Disember 2013

gua tak faham mengapa kiasu berani buat hal ni, siak tul!!

serius makin aku tak faham lah, apa malaysia ni memang dah kiasu ambil alih atau kita yang tak berani dengan kiasu, makin menjadi-jadi lah pulak haish, dah ni petronas di bertam, kepala batas, pulau pinang, guna tulisan cina dengan selamba badak pak mak dia dah ni, apakah ni cinasia ke apa ni, demn mit siak, oi melayu baik umno, pas dan pkr, lu meme bagi hati orang melayu sakit lah.. fugima betul!!



ps: gua rasa penasihat ds najib ni agenda dia nak jahanamkan melayu, apa najib memang tak ambil tau ke apa ni, orang dah kritik, orang dah sakit hati dah ni, setakat mana melayu boleh sabar ni, menyirap, menyirap, siak la.. gelak besar kiasu tengok orang melayu kena main, shit!!