Rabu, 16 Januari 2013

BILA PAS, PKR DAN DAP, AJAR PENCHACAINYA JADI BODOH PASAL ISU AIR DI SELANGOR.

NAK KATA BODOH, DAH MEMANG DASAR BODOH RASANYA, INILAH MENTALITI PALING BURIT AKU TENGOK BILA SEGEROMBOLAN PENCHACAI DOK TAK RETI BACA FAKTA PASAL ISU AIR DI SELANGOR NI..

jawapan yang ngok dari penchacai.. gile mangkuk..

- AHH NI KRONI UMNO NAK NAIKKAN HARGA AIR
- INI SEMUA TAKTIK NAK BURUKKAN PAKATAN SEBAB SYABAS TU KERAJAAN PUSAT YANG PUNYA
- NI KHIR TOYO PUNYA PASAL AIR TAKDE..

kalau ikutkan banyak komen dari mereka bukan menjurus kepada hal sebenar pun, bukan nak beri secara fakta kalau benar mereka kata mb boleh selesaikan masalah air ini...mereka memang dah diajar minda macam tu, menuduh tanpa usul periksa, membuat fitnah, membuat dalil bodoh nak cover up pakatan konon... mereka tak senang sebab hal air dah menjadi barah kat selangor sekarang ni..

korang tengok di page sayangi selangor, fakta dah diberi.. tapi tengok sajalah komen-komen puak-puak cilake ni.. memang bodoh tahap mangkuk 18 tingkat.. selesaikan tak mau.. dok salahkan orang manjang.. pui



dari umno online
SHAH ALAM, 16 Jan – Barisan Nasional (BN) Selangor hari ini melihat isu dan krisis air di negeri Selangor semakin membimbangkan dan sekiranya tidak ditangani segera rakyat semakin menderita disebabkan sikap kerajaan negeri Selangor yang masih berdegil dan tidak mahu mengaku kesilapan mereka dan asyik menuding jari kepada pihak lain.

KoordinatorBarisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed berkata, kuasa kerajaan negeri mampu menyelesaikan isu ini dengan sistematik sekiranya mereka  bertindak rasional demi masa depan rakyat negeri Selangor.

“Namun saban hari, Kerajaan negeri Selangor pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim dan seluruh pemimpin pembangkang mengunakan isu tersebut untuk meraih publisiti murahan dan asyik mahu memenuhi  agenda politik mereka. Inilah sikap sebenar mereka yang langsung tidak mahu memikirkan dan menyelami masalah yang dihadapi oleh rakyat negeri Selangor disebabkan krisis air di negeri ini berada di tahap yang semakin membimbangkan.

“Dakwaan Tan Sri Khalid Ibrahim kononya BN mahu politikkan isu air, satu tuduhan, kenyataan dan pandangan “ syok sendiri” untuk menutup segala kelemahan mereka daripada terbongkar ke kaca mata umum.

“Untuk pengetahuan umum, BN Selangor telah membangkitkan isu air ini sejak setahun yang lepas . Malah kita telah memberikan pelbagai peringatan, amaran dan teguran kepada kerajaan negeri Selangor untuk menangani krisis air dengan segera sebelum ianya berubah menjadi satu fenomena yang boleh “menyakitkan hati rakyat”,” katanya di sini hari ini.

Justeru , jelas beliau lagi BN  telah  mencadangkan Loji Rawatan Air Langat 2 ( Langat 2) tetapi agak malang sekali kerana kerajaan negeri Selangor sekali lagi mahu bermain “silap mata politik” dengan menggunakan alasan remeh temeh kononnya tarif air akan dinaikkan selepas Langat 2 siap dibina.

Malah tambah beliau kerajaan pusat telah menubuhkan sebuah jawatankuasa khas untuk tangani isu krisis air di Selangor yang diketuai oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin pada bulan Julai, 2012.

Selepas beberapa siri lawatan dan kajian terperinci, jawatankuasa tersebut telah mencadangkan bahawa pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 merupakan langkah yang terakhir yang dapat menyelamatkan rakyat negeri Selangor daripada krisis yang lebih teruk pada masa akan datang.

“Justeru, apa yang kita lalui sekarang merupakan satu gambaran yang jelas mengenai “ kisah benar” yang bakal berlaku pada masa akan datang sekiranya kita tidak bertindak segera. Kedegilan Khalid menurunkan tandatangan untuk mengeluarkan perintah pembangunan (DO) bagi projek berkenaan akan menyusahkan rakyat di Selangor serta di Kuala Lumpur dan Putrajaya.

“Masalah air di Selangor bukan semata – mata soal politik, tetapi masa depan negara. Kalau Langat 2 tidak dibina, menjelang 2016, kita akan hadapi satu krisis air yang sungguh dahsyat. Bayangkanlah, satu demi satu kilang dan industri di Selangor terpaksa ditutup. Masa depan kita di Selangor menjadi tanda tanya”, ujarnya yang juga Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor..

Lebih dikesalkan lagi tambah beliau Kerajaan negeri Selangor sering menuding jari kononnya Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) kroni BN tetapi semua pihak perlu mengetahi  hakikat yang sebenar bahawa kerajaan negeri Selangor memiliki 30 peratus pegangan dalam syarikat itu.

“Inilah cara mereka, tidak serius dan tidak prihatin. Mereka tidak mahu projek Langat 2 menjadi kenyataan kerana  risau dan  takut  kerajaan BN akan mendapat tempat di hati rakyat.  Justeru mereka akan mengunakan pelbagai alasan “reka cipta” politik sehingga Pilihanraya Umum ke – 13. Inilah rancangan dan  strategi mereka.

“Justeru, sudah tiba masanya untuk rakyat di negeri Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya untuk menilai sendiri segala taktik kotor pihak pembangkang yang semata – mata mahu  mengejar kuasa politik dan bukannya mahu mendahulukan kehendak, keinginan dan keperluan rakyat. Masanya sudah tiba untuk rakyat Selangor bangkit dengan satu azam , tekad dan pendirian yang kuat untuk mencari satu penyelesaian yang terbaik demi Selangor yang kita sayangi,” tambahnya. -MediaUMNO

ps: nak kuasa pandai, nak urus tak reti, bila ada masalah dihalakan senapang kat orang lain, orang lain salah, semua orang lain tak betul!!!.. kepala babi punya pemimpin pakatan.. khak ptui..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan