Jumaat, 11 Januari 2013

DAH MACAM-MACAM, MR ATUK NIK AZIZ!!!

entahlah.. kadang-kadang kita anggap ilmu kita lagi hebat dari orang lain dan anggap kalau orang lain yang tak sehaluan dengan kita dianggap ilmu biasa-biasa sahaja... ini akan melahirkan manusia yang sentiasa anggap dia betul.. inilah bahayanya... walau berlainan ideologi, secara jujur aku menghormati atuk nik aziz sebagai pemimpin Islam, tapi minda dia jer aku tak berapa berkenan, egoistik tahap tertinggi, samalah dengan pemimpin pas sekarang, takkan mengaku salah sendiri...


semalam adalah hari lahir MB Kelantan, Nik Aziz, yang ke-82.. belum terlambat mengucapkan selamat hari lahir buat atuk.. hehe..

Berikut adalah teks khutbah Nik Aziz yang disampaikan pada 21 Mac 2008 di Kedah:

"...Istiadat menyambut Maulud baru timbul lepas pada 300 tahun atau 400 tahun lepas Nabi kita wafat, zaman Nabi tidak ada Maulud, zaman sahabat tidak ada maulud, zaman Tabiin tidak ada Maulud, kita buat Maulid ni pertamanya kerana kita nak bertanding dengan orang kristian…"

"Kristian setiap 25 Disember mereka mengadakan Cristmas sambut hari lahir Nabi Isa."

"Betulke? ada manfaat buat maulud, atau ada benda lain yang lebih manfaat..."

ps: jadi kadang-kadang dah jadi carca marba, tu yang ok jer setuju bagi tanah, setuju bagi kalimah Allah digunakan orang kristian... apa nak jadi pemimpin-pemimpin kena control dap ni ek..kritik tak boleh, asik nak bagi pujian melangit je.. apa nak jadi dengan malaysiaku.. huh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan