Khamis, 10 Januari 2013

ISU PANAS!! ADAKAH KITA AKAN JADI MACAM NI?? WAJIB BACA...

aku sekadar bertanya? dulu masa pru11, pru12, dan pru-pru sebelumnya, kenapa isu kalimah Allah ini tak jadi sensasi dan tak dibuka pun ceritanya? sebab apa beb... senang je, bila kiasu mendapat kuasa, dah dapat pengang telo orang melayu pas dan pkr, mereka picit sikit je.. so ini lah masanya minta sikit je dulu... dah-dah, keparat pemimpin Islam yang otaknya keawangan nak ke putrajaya, tanpa persetujuan semua, terus setuju dan hangguk hait kepada kiasu dap tanpa segan silu dan implikasinya terhadap umat Islam di Malaysia suatu hari nanti, kita ibarat mengiyakan apa saja kiasu minta... ooo macam tu perangai pemimpin pas... nak kata boddo cerdik katanya, nak kata cekap dan hebat tapi nampak bongok otaknya... pui.. AKU TAU MAJORITI UMAT ISLAM TAK SETUJU KALAU KALIMAH ALLAH KITA BAGI GUNA DEKAT BIBLE...

inilah masanya anda semua sebarkan kebodohan pemimpin dayus pas dan pkr, mereka ni hanya menjadi balaci terhormat kepada dap.. anda bagi tau kepada semua tentang bahayanya isu ini.. adakah ulama dan pemimpin Islam lain jadi bisu dan nak senyap saja...


SEBAB APA KITA PATUT TAK SETUJU BEB... KORANG BACA NI... aku ambil di blog sungai rapat online... korang bacalah..


Sungai Rapat Online membaca satu komen yang cukup bernas dan cukup bermakna dalam Sinar Harian Online iaitu pengalaman kita semasa belajar di Indonesia. Wajar pengalaman beliau dikongsikan bersama semoga kita semua mendapat manfaatnya.

Hanya hendak berkongsi pengalaman sepanjang saya lebih 5 tahun tinggal dan belajar di Indonesia. Saya tidak berniat hendak memburukkan Indonesia.. They have my respect, dan saya tahu orang-orang Indonesia tidak seburuk yang disangkakan di sini. (orang Indonesia baik dan ramah, pintar dan rajin.. that’s a fact!)

Pengalaman ini saya kongsi supaya orang ramai boleh tahu dan membayangkan implikasinya jika penggunaan nama Allah oleh non-muslim(kafir) dibiarkan begitu sahaja.

Di satu sudut memang agak lucu, tapi di sudut yang lain terdapat keseriusan di dalamnya.

"Aku ingat satu hari aku bukak TV perdana dia pastu tengok satu program.. Aku ingat ceramah agama lah.. dia punya penceramah punya semangat berkobar-kobar. “Kita semua sudah berdosa! Allah Maha Kuasa! Allah Maha Penyayang! Kembalilah kita semua ke jalan Allah! (aku dalam hati, Alhamdulillah.. bagus!) pastu tak pasal-pasal dia sambung “Kembalilah ke Yesus Kristus dan Bunda Maryam!” aku langsung tergolek… astaghfirullah! ceramah Kristian rupanya"  BACA SETERUSNYA DI SINI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan