Sabtu, 12 Januari 2013

KOMPOM 1 JUTA DATANG BRO PERHIMPUNAN KL112, MAMPUIH BN

hehe kita kasi up le dulu bro, kasi penchacai syok jap, almaklumlah kumpul lebih 1 juta beb datang, penuh kl, sampai jem haram gile, stadium penuh hehe yup memang stadium penuh, power siut... wah ..







camne geng, ramai? yup sudah tentu ramai, taapi kononnya kata 1 jutA rakyat nak kumpul, itu hanya omong kosong sahaja beb, sebab apa kata camtu, kalau lah betul 1 juta, penuh sampai ke kl sentral, pasar seni, klcc, jalan tahap cipan punya jem inilah realiti, sambutan alah, dalam 30k-50k jer beb.. kira standard biasa kalau penchacai kumpul, wah ini kalau kutip sorang rm10 henget dah dapat rm50,000 tak ke kayo, kayo.. hehe

ayat-ayat skema dari penchacai beb, inilah masanya kita tumbangkang umno/bn, cece, kalau 1 juta datang aku bolehlah gentar ini standard 50k, satu malaysia kumpul... pui... hahaha..

next update akan menyusul... adios bro... hehehe


10 ulasan:

  1. BN kumpul 2 juta belia dengan kegiatan berfaedah termasuk sukan dan peluang cari kerja.

    Fuckatoon kumpul kurang 100K kumunis,gay,lesbian,yahudi sekadar nak jalan2 atas jalan susahkan orang ramai dan menjerit-jerit macam beruk kena liwat...Bagi yg.islam plak ,sebenarnya dorang tu adalah puak Khawarij.Click sini:

    http://www.youtube.com/watch?v=W4KtmXMukVk

    gen2felda

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana sampai 2 juta bengong masa program 2 juta belia. Pengelola cakap dalam beratus je, kalau campur semua ada la dalam beribu. Siap ada tarian K-POP lagi.

      Padam
  2. tak boleh buat ape2 bang...ini yang die orang nk...

    BalasPadam
  3. BILAKAH NON-MUSLIM DIPERANGI?Prof Madya Dato’ Dr Mohd Asri Zainul Abidin(sertai facebook DrMAZA.com dan twitter realDrMAZA)Sekalipun umat Islam di Malaysia telah hidup sekian lama bersama dengan mereka yang non-muslim, namun di sana masih terdapat beberapa persoalan dasar yang tidak jelas dalam pemikiran sesetengah pihak. Ketidakjelasan itu boleh menatijahkan tindakan yang tidak tepat dalam keadaan tertentu. Dalam keadaan biasa, mungkin kesannya kurang kelihatan, tetapi apabila krisis tertentu melanda, kita akan merasai kesan salah tanggapan terhadap Islam dan prinsipnya khusus berkaitan hubungan muslim dengan non-muslim.Saya ingin menggesakan pelbagai pihak untuk menganjurkan wacana dan dialog tentang hubungan muslim dengan non-muslim di sudut nas-nas Islam yang sebenar. Perbincangan yang bebas dari ketamakan politik dan fanatik perkauman. Ini penting untuk nama baik Islam dan dakwah, serta masa depan negara ini.Beberapa persoalan tentang prinsip interaksi antara muslim dan non-muslim seperti apakah asas hubungan antara muslim dan non-muslim; perdamaian ataupun permusuhan? Apakah sebabnya jihad dalam Islam difardukan; kerana kekufuran ataupun disebabkan permusuhan yang dilancarkan? Siapakah kafir zimmi dan harbi?, dan lain-lain lagi perlu didalami.Disebabkan kegagalan memahami asas-asas ini dengan baik, maka sentimen agama yang kadang-kala tidak tepat dimainkan. Apatahlagi ada pihak yang menangguk di air keruh mengambil kesempatan politik pilihanraya.

    BalasPadam
  4. Kenapa Non-Muslim Diperangi?Ini satu persoalan yang penting. Jika salah langkah, maka banyak darah yang dihalalkan atas nama Tuhan. Secara umumnya dua punca (‘illah) dibahaskan oleh sarjana ; non-muslim diperangi atas sebab kekufuran ataupun peperangan yang mereka dilancarkan? Jawapan yang berbeza boleh memberikan implikasi yang berbeza terhadap sikap dan tindakan.Para ulama usul al-Fiqh cuba untuk mencari `Illah (punca hukum) jihad disyariat. Maka para ulama dari mazhab al-Syafi`i dan al-Zahari berpendapat `illahnya ialah kerana kekufuran mereka. Ini bermaksud mereka diperangi kerana mereka kufur dengan Allah. Namun, pendapat ini dianggap lemah dan tidak boleh dipegang secara kefahaman dan praktikalnya. Sehingga Dr Yusuf al-Qaradawi dalam bukunya Fiqh al-Jihad meminta supaya ulama mazhab Syafi’i pada hari ini hendaklah menjelaskan kepada masyarakat awam bahawa pendapat al-Imam al-Syafi’i dalam hal ini adalah lemah dan ditolak. Ini bimbang digunakan oleh pihak tertentu untuk tujuan keganasan.Senarai golongan non-muslim yang tidak boleh dibunuh semasa peperangan yang disebut dalam nas-nas sahih seperti wanita dan kanak-kanak, ahli ibadah yang sedang beribadah dalam rumah ibadah mereka, pekerja dan petani yang tidak terlibat secara langsung dengan peperangan, para perwakilan diplomatik dan lain-lain menjadi bukti bahawa sekadar kekufuran atau tidak beriman belum melayakkan seseorang itu dibunuh. Islam tetap memelihara nyawa mereka. Jika kekufuran itu punca mereka diperangi, sudah tentu golongan tersebut juga diperangi.

    BalasPadam
  5. Oleh itu jumhur (majoriti) ulama berpendapat `illah (punca) sebenar non-muslim diperangi bukanlah kerana akidah mereka, tetapi kerana (al-Hirabah) iaitu menzahirkan permusuhan terhadap harta dan nyawa orang muslim disebabkan Islam yang dianuti. Maka, bagi golongan non-muslim yang tidak melancarkan peperangan dan permusuhan mereka terhadap umat Islam, mereka tidak diperangi. Kalaulah kekufuran yang menjadi alasan tentulah sewajar semua non-muslim itu diperangi. Inilah pendapat yang dipegang dalam Islam. Antara dalil-dalil yang dikemukakan oleh majoriti ulama ialah firman Allah dalam Surah al-Baqarah, ayat 190 (maksudnya):“Dan perangilah di jalan Allah orang-orang yang memerangi kamu, dan janganlah kamu melampaui batas, sesungguhnya Allah tidak menyukai mereka yang melampaui batas”.Juga firman Allah dalam Surah al-Taubah ayat 13: (maksudnya):“Mengapa kamu tidak memerangi golongan yang telah mencabuli perjanjian mereka, serta mereka pula telah berazam hendak mengusir Rasulullah, dan mereka jugalah yang mula-mula memerangi kamu? Apakah kamu takutkan kepada mereka padahal hanya Allah yang berhak kamu takuti, sekiranya kamu orang-orang yang beriman”.Juga ayat 36 daripada Surah al-Taubah:(yang bermaksud):“Perangi golongan musyrikin itu keseluruhannya seperti mana mereka mereka memerangi kamu keseluruhan”.Semua ayat-ayat di atas adalah jelas menunjukkan peperangan yang dilancarkan ke atas mereka adalah di atas sikap dan tindakan salah yang dilakukan mereka, bukan kerana kekufuran atau akidah mereka. Ayat-ayat ini menafikan hujah para ulama mazhab al-Syafi`i dan al-Zahiri.

    BalasPadam
  6. Bersikap BaikBahkan dalam Surah al-Mumtahanah ayat 8-9 begitu jelas Allah menyatakan: (maksudnya)“Allah tidak melarang kamu berbuat baik dan adil terhadap orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu; sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil. Sesungguhnya Allah hanyalah melarang kamu daripada menjadikan teman rapat orang-orang yang memerangi kamu kerana agama (kamu), dan mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu, serta membantu (orang lain) untuk mengusir kamu. Dan (ingatlah), sesiapa yang menjadikan mereka teman rapat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim”.Al-Imam al-Tabari (meninggal 310H) setelah membentang pendapat-pendapat mengenai ayat di atas, berkata:“Pendapat yang lebih tepat ialah; ayat ini bermaksud Allah tidak melarang kamu untuk berbuat baik dan adil kepada sesiapa yang tidak memerangi kamu dari kalangan penganut semua agama. Ini kerana Allah menyebutnya secara umum dengan katanya “orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu” merangkumi sesiapa sahaja yang bersifat demikian” (Al-Tabari, Jami’ al-Bayan ‘an Takwil Aiy al-Quran 28/66 Beirut:Dar al-Fikr).Juga telitilah firman Allah dalam Surah al-Taubah ayat 6-7 (maksudnya):“Dan jika seseorang dari kalangan musyrikin meminta perlindungan kepadamu, maka berilah perlindungan kepadanya sehingga ia sempat mendengar keterangan-keterangan Allah (tentang hakikat Islam itu), kemudian hantarlah dia ke tempat yang aman. Yang demikian itu (perintah tersebut) ialah kerana mereka itu kaum yang tidak mengetahui (hakikat Islam). Bagaimanakah dapat diakui adanya perjanjian (keamanan) di sisi Allah dan RasulNya bagi orang-orang musyrikin (sedang mereka mencabulinya)? Kecuali orang-orang (musyrikin) yang kamu telah mengikat perjanjian setia dengan mereka dekat Masjid Al-Haraam. Maka selagi mereka berlaku lurus terhadap kamu, hendaklah kamu berlaku lurus pula terhadap mereka; sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang bertaqwa.”Pengarang al-Jihad fi al-Islam yang merupakan tokoh Mazhab Syafi’i di Syria iaitu Said Ramadan al-Buti dalam mengulas ayat di atas, berkata:“Dari dua ayat tersebut, kita dapat fahami dengan jelas ia meyanggahi apa yang difahami oleh ulama mazhab al-Syafi`i dan al-Zahiri. Dari sini kita kemukakan kepada mereka (para ulama tersebut) soalan-soalan yang mereka tidak mungkin dapat menjawabnya, iaitu; Sekiranya `illah (punca hukum) jihad atau peperangan ialah kekufuran, sedangkan perintah Allah agar kita melindungi kaum musyrikin sepanjang tempoh mereka berada di samping kita, dengan harapan mereka mendengar ayat-ayat Allah dan beriman denganNya. Kemudian diperintahkan agar kita menghantarkan mereka ke tempat yang aman sekiranya mereka ingin pergi tanpa beriman… andainya kekufuran adalah sebab yang membawa kepada kita membunuh mereka, apakah mungkin untuk kita membantu mereka dengan perlindungan yang seperti ini, sedangkan mereka itu musyrikin? Sekiranya kekufuran mewajibkan peperangan, apakah mungkin untuk kita berurusan seperti itu dengan golongan Allah perintahkan kita memerangi mereka?. Ternyata sebab (kita dibenarkan berurusan baik dengan mereka) kerana mereka tidak menzahirkan permusuhan dan cenderung kepada perdamaian”.( Sa`id Ramadhan al-Buti, al-Jihad fi al-Islam, m.s. 99, Beirut: Dar al-Fikr)Dengan ini jelas, jihad berlaku hanya apabila mereka menzahirkan peperangan terhadap umat Islam kerana agama. Jika non-muslim mengkritik atau mencabar muslim melalui saluran undang-undang dalam negara Islam itu sendiri, ataupun membantah salahguna kuasa pihak umat Islam itu tidak dianggap memusuhi umat Islam kerana agama. Bahkan itu hak yang negara Islam berikan kepada mereka.

    BalasPadam
  7. no komen..~ buduh..~~! kirijak apai nie..??!!

    BalasPadam
  8. Banyak betul kambing-kambing dan masih wujud sheeple dalam masyarakat Malaysia kita, termasuk orang yang buat blog ini.
    Negara jiran dah bangkit, malah orang Barat dan Eropah, negara Arab semua dah bangkit menentang kezaliman. Kita rakyat Malaysia masih TIDUR BERDENGKOR macam korang ini semua. Korang semua 'SILENTLY SLAVES WITHOUT YOU KNOWING IT'.
    Tandanya KURANG membaca dan malas nak buat kajian. Kira nak baca surat khabar jenis tabloid, buget dah tahu semua. Kalau macam tu, negara-negara lain tak WAKE UP la! Rakyat lain buat kajian sendiri dan MENCARI kebenaran. Korang ni sama ada cyber troopers UMNO/BN atau jenis duk baca sumber dari orang UMNO/BN sendiri, memanglah tak berkembang kepala otak. Pusing kat situ je, mana nak tahu yang mana betul dan salah.
    Aku dulu UMNO. Tapi aku suka quote ini, "With more knowledge, your ego will be lesser. With lesser knowledge, your ego will be higher". Ego korang tinggi, satu sebab kurang pengetahuan tentang apa yang SEBENARNYA berlaku di Malaysia ini, tanpa pengetahuan kita.
    Mencari pengetahuan dan kebenaran adalah cara ISLAM berkembang juga. Agak2 kalau korang bukan Islam, korang akan cari pengetahuan dan kebenaran tak tentang Islam? Pengetahuan dan kebenaran tak datang merangkak ke lutut korang. Korang kena OPEN MINDED banyak, banyakkanlah membaca. Jangan berat sebelah saja.
    Kita ni Melayu, macam mana nak maju. Lebih suka jadi bodoh saja memanjang, lebih suka jadi FOLLOWER dan jadi lembu je selama berpuluh tahun BN memerintah. Kerajaan lain, dah bertukar-tukar dah. Di MALAYSIA je BELUM!!! Aku pernah jadi Lembu, orang duk kata Keadilan, PAS, DAP begitu dan begini. Tapi aku mencari kebenaran. Lebih pula lagi 2 pakcik aku bergelar Dato', banyak dia orang kongsi tentang UMNO sebenarnya apa.
    Aku percaya korang tak bergaul dan tak berkongsi pendapat dengan orang luar negara dan mungkin ramai juga antara korang tak pernah ke luar negara, seperti eropah dan US. Jadi korang tak tahu kematangan pemikiran bagaimana dan tahap kesedaran mereka bagaimana. Orang putih yang takde kena mengena dengan Islam pun, lancarkan protes depan bangunan ambassador dan juga protes depan Whitehouse apabila tragedi 9/11 dahulu yang dikatakan Islam menjadi dalang insiden tu. Aku YAKIN, aku sangat yakin, katakanlah DAP atau orang bukan Islam, mungkin Cina atau India, dituduh oleh kerajaan mengebom KLCC, tentu korang percaya bulat2. Usul periksa, TAK PAYAH kerana dah kerajaan cakap mereka bersalah, takkan tak percaya kot? Takkan kerajaan tak boleh dipercayai kot?
    Bukti korang TAK BERFIKIR adalah, apa yang korang nampak adalah jalan jam, perhimpunan macam sikit dan hal-hal lain yang menyusahkan. yang korang TAK NAMPAK adalah usaha dan USUL yang hendak dikotakan. Ini adalah FAEDAH namanya. Faedah kepada rakyat untuk MENYEDARKAN kepada rakyat. Kesedaran adalah MUSUH kepada kearjaan BN! Kononnya Islamik, tapi Hukum Hudud dikutuk oleh menteri2 BN, termasuk si Soi Lek tu. Dia kutuk Islam, korang diam. Isu fasal perhimpunan 1 juta, korang bising pulak! Korang tak RELATE satu2 isu dengan isu lain. Macam perhimpunan 1 juta ini cuma hendak menyusahkan Malaysia dan bukan fasal Altantuya, kes Scorpean, kes Soi Lek/Mahathir/Najib mengutuk agama Allah yakni Islam dll. Ini jelas korang tak berfikir dan selama2nya akan jadi begitu. Tanpa kajian, maka korang tak tahu sumber yang BETUL dari mana. Selama-lamanya lah jadi BODOH.
    Sekian.

    FIKIR BALIK, FIKIR.

    BalasPadam
  9. hehe ko orang umno kecewa, biasalah.. hehe tu pasal ko nampak umno je tak betul, apa cerita pakatan yang tak menjaga kebajikan rakyat ko tak tengok.. nak memerintah negara bukan smbnag berapi konon terer, kena ada orang2 yang hebat dari segi ekonomi, dan mcm2.. ni setakat minta derma dari pengikut kau sembang nak perubahan apa sebenarnya.. dah kecewa.. pi duk jauh2.. aku takkan benarkan negara ini diperintah oleh golongan radikal dan bodoh dan senang di keldaikan kiasu dap.. pui

    BalasPadam