Isnin, 21 Januari 2013

pagi-pagi dah hisap air, memang penghisap tegar air terawat tullah.. pui..

sekadar gambar hiase, jangan dekati lgbt tau.. hehe

mb selangor kata dia boleh urus selia dengan baik syabas????????????

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
erk, mb ni cakap di luar kawalan otak kanan ke atau dia dalam keadaan tak sedar.. keh keh, punya kusyuk manusia dengar temberang dia kan, kesian.. dah berapa ramai kena temberang dengan mb ni, spisis sama je dengan biawak komodo tuan dia tu.. siapa lagi alah.. master of universe dia tu.. haha..

syabas bukan ker kerajaan selangor ada syer 30%, maksudnya mereka pun berhak sama-sama settlekan urusan dan hal air di selangor... apakan bodoh piang menyalahkan anak syarikat sendiri sedangakan mereka ada syer.. ni kira syer makan gaji buta lani kah kah..

oi mb, setakat serang peribadi ceo syabas, lepas tu dok canang kata kerajaan selangor boleh handle isu air ni.. ai macam pernah dengar je ayat tu bila dia kata kat pkns, yayasan selangor dan unisel kerajaan selangor boleh jaga dengan telus... keh keh... nak tanya apa jadi dengan unisel? apa jadi dengan yayasan selangor? apa jadi dengan pkns? kekekekekekekekekekekekeke.... temberang wayang kulit boleh lah cacai percaya.. kah kah kah... setakat simpanan 2 billion, tapi habuk.... keke... sembang kasi orang bimbang lal lu mb... pui

sa sa sa ye, b b b boleh.. 

PETALING JAYA, 19 JAN: Meskipun gaji beliau sekurang-kurangnya RM425,000 sebulan, Pengerusi Pegawai Eksekutif Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas), Tan Sri Rozali Ismail gagal menangani isu gangguan air baru-baru ini.

Ini berikutan kenyataan Syabas kepada media pada Jan 9 bahawa hangguan bekalan air di Ampang, Cheras dan Gombak hanya dapat dipulihkan pada perayaan Tahun Baru Cina pada 10 Febuari.

Bagaimanapun, apabila Kerajaan Negeri campur tangan dengan melakukan pemantauan terhadap kerja-kerja pembaikan, gangguan air dapat dipulihkan pada Jan 15 – empat minggu lebih awal daripada perangkaan Rozali.

Menurut Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, ini membuktikan Rozali gagal menguruskan bekalan air di Selangor dengan baik.

“Saya beritahu Datuk Seri Najib Razak supaya beri hak urus air Selangor kepada Kerajaan Negeri.

“(Kerana) kita mampu urus air lebih baik dan mementingkan kepentingan pengguna berbanding Syabas,” ujar Abdul Khalid di hadapan lebih seribu hadirin dalam Majlis Makan Malam Kutipan Dana Pilihan Raya di sebuah restoran di sini malam tadi.

Sebaliknya menurut Abdul Khalid, Najib enggan menyerahkan hak pengurusan air kepada Kerajaan Negeri kerana lebih mengutamakan kepentingan kroni mereka berbanding kepentingan rakyat Selangor.

Abdul Khalid turut menyelar tindakan Syabas yang sebelum ini bertindak menyaman Kerajaan Negeri yang tidak membenarkan mereka menaikkan tarif air di Selangor.

Pada Dec 29, kira-kira 500,000 penduduk di sekitar Kuala Lumpur, Gombak dan Ampang mengalami gangguan bekalan air selama lebih dua minggu akibat kegagalan pam di rumah pam Wangsa Maju.

Syabas didakwa cuai kerana kesemua lima pam termasuk dua pam simpanan untuk gantian di masa kecemasan turut rosak.

Pada Jan 8, dilaporkan bahawa Rozali berkata gangguan bekalan di ketiga-tiga tempat itu hanya akan selesai pada Tahun Baru Cina.

Sehari selepas itu, Kerajaan Selangor berkata ia akan berusaha untuk menyelesaikan masalah itu dalam seminggu.

Pada Jan 15, hampir semua pengguna di kawasan yang terjejas mendapat bekalan air.


ps: pusing dah, keh keh, asik-asik kroni, asik-asik kroni, kepala unta lu.. urus mende kalau sembang je boleh.. kah kah kah.. pui

4 ulasan:

  1. kalau A kata B salah...A betulkanlah.
    kalau B kata A salah...B betulkanlah.

    apasalahnya betulkan?...yg penting ialah kebajikan rakyat.

    jangan sebab politik,rakyat menderita.

    BalasPadam
  2. kalau A tukang masak tumpukan pada bidang masakan je,
    kalau B tukang rumah buat lah kerja yg terbaik,

    baru rakyat boleh hidup selesa makan pun sedap.

    BalasPadam
  3. Embek Khalid gapgap dia nak simpan air Syabas kat umah dia tuk cuci punggung guna 1 kolam air renang. Tulah air tak pernah nak settle...

    BalasPadam
  4. Hisap lah apa saja yang anda mahu, yang penting anda sokong umno.....

    BalasPadam