Jumaat, 8 Februari 2013

BR1M 2.0 buatkan cecei terpaksa malu-malu kucing pi ambil..


TERIMA KASIH DS NAJIB, BR1M 2.0 RAMAI DAH PUN AMBIL.. TAK KISAH KAU SOKONG PAS, PKR, DAP.. PENYOKONG KERAJAAN, KAU TAK MINAT POLITIK..KAU FANATIK DENGAN ANUAR IBRAHIM, KAU SUKA CACI KERAJAAN, KAU SUKA MAKI HAMUN ROSMAH,  DAH NAMA RAKYAT KAU LAYAK, BOLEH AMBIL... RM500,

ZALIM GILER KERAJAAN BN NI.. DAH LA ORANG KUTUK SAMPAI LUDAH-LUDAH GAMBAR DS NAJIB, DI FITNAH BAGAI DAN SAMPAI TAHAP PENGHINAAN TERTINGGI DIORANG BUAT KAT DS NAJIB, TAPI TULAH... MUKA DIORANG JUGA YANG FIRST DOK AMEK BR1M 2.0 TU..

bersyukur bro.. Allah memberi rahmat kat malaysia kerana mempunyai perdana menteri yang prihatin.. yang berani.. yang bukan hanya pandai janji sahaja, dia janji dia tunai.. itu baru betul.. ini yang tak betul lu orang percaya.. yang asik tipu lu orang lu orang percaya, yang asal lu pergi ceramah maki hamun lu orang pulak kena derma duit.. pemimpin lu orang dok sedap makan duit tu.. mangkuk...

NAK TANYA LU ORANG RETI BERSYUKUR KE IDAK? buanglah sikap haram jadah yang konon lu tu sempurna sangat.. lu tinggalkan saja pas, pkr dan dap tu.. parti bangsat ni mana ada track record nak bantu rakyat susah... so lu ada otak lu fikir.. ye...

gambar hiasan
 gambar hiasan
gambar hiasan

ps: bernanah cecei bila dapat tau yang br1m 2.0 leh apply sampai bulan mac 2013 nanti.. hehe.. ingat kalau kita salah undi, tahun depan br1m ni jadi sejarah je.. sebab pakatan bila dapat kuasa sok.. korang tengoklah.. punoh.. hehe.. bukan nak sembang berapi lah wei, lu tengok je selangor ni... habis diorang jual kati.. terbaru uptown kota damansara, apa jadi.. habis le peniaga melayu... itu pun lu orang tak reti nak fikir.. huh..

26 ulasan:

  1. gua marah ni bro. Lu tulis macam-macam gua tak kisah. Gua marah sebab menjelang solat Jumaat, lu tunjuk lu nyer bodoh, bangang, bingai, pandir, dogol dan menujukkan IQ lu memang bermasalah.

    BRIM tu datang dari duit parti UMNO/BN ke?

    Nak cakap banyak pun tak guna, sebab dah memang engkau ni bangang tahap cipan, terima jer lah. Kasihan penaja kau, terpaksa upah penulis yang bangang.

    tq

    BalasPadam
  2. Gua tak marah pada bro Tanpa Nama8 Februari 2013 1:15 PTG, sebab budak TADIKA baru belaja. Nak pi solat pun nak marah hehehe AMARAH BENAR BRO ni, beristigfar bebanyak ye, jangan marah nanti kena jual kah kah kah dah kena lagi padan muka bodoh lu.

    "BRIM tu datang dari duit parti UMNO/BN ke?" Soalan gua mudah sahaja, "BR1M tu duit ko?" n satu lagi "Duit simpan dalam bank or bawah bantal boleh maju ke negara?" Jawapan standard akal pendek akan jawab camni semua tu DUIT RAKYAT. DUIT RAKYAT yang rakyat mana satu??? DUIT RAKYAT tak menghasilkan semua tu kalu tiada pengurusan.

    Bro takde orang pun nak paksa bro baca blog ni, orang komen mcm ko ni nak kata bodoh susah gak, tapi BAHALOL memang patut hehehe...

    p/s: Hari Jumaat Hari Penghulu Hari, Beristigfarlah bebanyak dari nak AMARAH n TAKBUR, BONGKAK n SOMBONG. Marah kang kena jual lak cam skang ni hahahahaha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. WOW...ingat juga bahalol ni ttg hari Jumaat sebagai penghulu hari, lepas tu ulas tulisan aku mcm ustaz/ustazah Al Azhar. tapi tetap BAngang dan bodoh sebab kau :

      1. tak baca pun tulisan mamat HEADBOOB ni dengan akal, atau kau baca tulisan mamat HEADBOOB ni sambil minum air daun ketum atau stim hidu gam;

      2. kau mula buat teori pengurusan ekonomi yang mewajarkan pemberian BRIM yang memang KELAKOR tahap dewa dan sememangnya BAHALOL dari datuk kau kerana :

      a. BRIM adalah I HELP U, U HELP me (ingat ucapan PM di Pilihanraya kecil Sibu)

      b.kau tanya aku samda BRIM tu duit aku?. Memang sah lepas solat Jumaat tak pernah berdoa mohon diberi terang hati oleh Allah. Lain kali, duduk sekejap mohon kat Allah agar terus tidak menjadi macai bahan lawak pembaca.

      3. Aku gunakan teori ekonomi budak Tadika? WAKAKAKAKAA, pelik badigol nih. Lulusan U atau kantoi darjah 6 sahaja. Bila dapat internet, alamak, macam beruk dapat mambang la wey....

      LURUS BENDUL RUPANYA MAMAT NIH, patutlah senang kena gula-gula.

      YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOON, berapa lah kau dapat dengan tulisan sampah nih? Advance le sikit. Jangan sepanjang masa jadi prebet lapok dol, tingkatkan tulisan mcm pegawai.

      YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOOON, manusia bebal mcm ni pun boleh tulis blog, GOBLOK?

      Padam
    2. Yahooooo Bunyi Kentut YA Ampoooooonn Pencacai PR dah mari hahahahaha....amacam khutbah gua menusuk kalbu tak sampai tak tahan kentut hahahaha...
      Bro sebelum gua nak tulis ni, lu tau tak dimana otak lu simpan??? Oppss sori bro terpijak tadi masa nak pi jamban..Baik ko tgk2 kan otak ko tu Bro sebelum anjing makan hahaha...
      Halo Bro, soalan gua lu tak jawab lagi! Ko sendiri dah cakap "tak baca pun tulisan mamat HEADBOOB ni dengan akal, atau kau baca tulisan mamat HEADBOOB ni sambil minum air daun ketum atau stim hidu gam" Rasa-rasanya ko tu tgh menaip sambil baca ke or menaip dengan perasaan AMARAH hehehehe...Rileks arr bro khutbah kecik camtu pun bro dah panas ye ye ye berjaya gua bikin pencacai PR PANAS di Hari JUMAAT.
      Ko nak bacake kalu gua tulis panjang2, gua tulis baru sket jak tu hahaha belum habis khutbah, punggung dah panas agaknya, almaklumah nak makan aiskrim sama ASSMIN.
      P/s: Yo PUSSY (PENCACAI PR UNITED SUKA SYIAH & YAHUDI) gua nak tanya berapa lu dapat dgn baca n komen blog bro Headbomb? Kalu tak baca, takkanlah boleh komen kat sini pastu kentut tak ingat dunia YA AMPOOOONNNN keluar tahi dah tu. Pi jamban cepat2 sementara stok masih ada.
      Ni ada satu kuiz TADIKA ni memandangkan ko tu PUSSY Bijaksana Tahap PARIAH
      "Cikgu Anwar bagi ko duit 1 ringgit suruh ko beli gula2 kat rumah Mat Sabu. Masa kat rumah Mat Sabu ko simpan jak DUIT tu dalam poket. Boleh tak ko beli gula2 tu?"
      Gua bagi HINTS lagi "DUIT SIMPAN DALAM POKET" SILA JAWAB PUSSY CHINA DOLL, kalu ko tak jawab, memang ko PENCACAI PR kelas PUSSY PARIAH.
      Kenapa lu mau bising kalu org bagi duit??? Duit bro ke??? Ni amik ni haaaakkkkkk Puuiiiiiiii sebagai bayaran ko baca n komen dalam blog Bro Headbomb.

      Padam
    3. OIC.... aku pun pelik kau gelar aku PUSSY...lall, baru aku tahu maknanya. Tak apa lah. Aku faham. Umngok dan Lucah berpisah tiada.

      So, kau nak aku jawab kuiz tadika kau tu ke?

      Sia-sia kalau aku tak huraikan amalan BRIM dengan keluk penawaran vs permintaan di mana garis lurus melintang mewakili masa dan garis menegak mewakili kuantiti.

      Keluk berlaku pada simetri (pada konteks BRIM) di mana kerajaan menawarkan dan rakyat (yang layak) mengambil wang yang ditawarkan.

      Kesan makro adalah rakyat mendapat kelebihan dalam pendapatan dan kerajaan mengalami kekurangan kerana perbelanjaan. Hasil masih sama.

      Kesan Mikro : ambil wang Tapi PANGKAH Pakatan Rakyat.

      Titik

      Padam
    4. Bro, yang ni gua termiss jawapan bro tadi. Sorrylah BRO saje nak usik tu soal PUSSY hehehe...kita berbalik pada jawapan kuiz TADIKA tadi:-
      Gua nak umumkan dengan rasa rendah diri dan serba salah jawapan BRO SALAH hehehe jangan lagi bagi jawapan yang panjang lebar, gua tahu BRO tahap pandai soal ekonomi tapi jawapan salah. Jawapan betulnya ko tak dapat beli gula2 kat kedai Mat Sabu hehehe..
      Kesan Mikro: Ni gua pun hairan kesan Mikro ni, macamana nak PANGKAH Pakatan Rakyat kalu tiada dalam kertas undi hehehehe...again jgn marah sahabat. Jom layan lagu Sahabat by PADI.
      p/s: Ambil wang simpan dalam poket hehehe boleh beli apa2 tak? hahahaha SORRY BRO best lak nak menyakat.
      Gua saja nak tambah kesan mikro ni.
      Kesan Mikro: ambil wang Tapi PANGKAH BARISAN NASIONAL JADI LEH DAPAT BR1M tiap2 tahun hehehe amacam cun arr kesan mikro tu. LAGI LOGIK KAN. Gua tarik balik pernyataan PUSSY tu, n gua rasa lu pun BANYAK SAYANG SAMA MALAYSIA.

      Padam
  3. lu betul la YA AMPOOON,

    sebab tu macai umngok sangat berbesar hati dengan pinjaman 250 juta NFC yang bertujuan mengurangkan penggantungan daging import, namun sekarang haram tak nampak hasil.

    Macai Umngok boleh senyum jer dan kalau ikut teori ekonomi prof atas lu tadi, pelaburan tersebut dapat menjana perkembangan ekonomi negara dengan pembelian kondo dan gaji pengarah 23k sebulan.

    Lu cakap kat macai umngok tak guna bro, mereka serupa NFC.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni satu lagi PUSSY Tanpa Nama8 Februari 2013 4:14 PTG. Yo PUSSY ko dah pi tgk NFC tak kat SEREMBAN? Ko sendiri cakap "tu macai umngok sangat berbesar hati dengan pinjaman 250 juta NFC yang bertujuan mengurangkan penggantungan daging import, namun sekarang haram tak nampak hasil." Duit tu duit bagi FREE or PINJAM or sama macam kepala otak PENCACAI PR Tahap PARIAH yang nak semua FREE tu. Ni soalan gua, kalu semua FREE mana datangnya hasil FREE tu sila jawab? Ko pun tahu NFC tu bertujuan untuk apa. Nak gua ulas lagi ker? Apa kelas bro 23k jak gaji, tu ANWAR IBRAHIM PENASIHAT EKONOMI SELANGOR gaji seringgit ko nak cerita apa?
      Skang ni gua cakap sama bro, gua serupa NFC sepertimana bro cakap ler, gua mudah sahaja nak cakap sama BRO, PUSSY PENCACAI PR UNITED SUKA SYIAH & YAHUDI. Amacam ngam arr?

      Padam
    2. Pinjam 250juta??? Biar betul aku rasa NFC tak pernah guna sampai RM250 juta pun... nak fitnah pun biar la nampak logik sikit. Ni bedal tak tentu hala.... Kalau dah pinjam tentu la akan dibayar, bukannya mintak derma tapi satu haram benda yang dibuat dengan derma tu pun tak nampak.... lebuhraya rakyat, duit memali.. pi mane setan hijau oooiii....???

      Padam
    3. TO ANON 5.50PTG aka NFC BAKA SHERMAN:

      RM250m: National Feedlot Corporation Sdn Bhd under investigation!

      High Impact Project under the Ninth Malaysia Plan



      We have received complaints regarding the generous soft loan of RM250 given to Agroscience Industries Sdn Bhd that belongs to Datuk Dr. Mohamad Salleh Ismail (Datuk Shahrizat Jalil’s husband) and confirmed by an industry insider. Datuk Salleh was the former head of Technology Park Malaysia (TPM) and the current Chairman of IJN. Based on the info received, National Feedlot Corporation Sdn Bhd is very much controlled by family members (son and daughter) operating from a posh office at 3A01, Block A, Pusat Dagangan Phileo Damansara 1, No. 9, Jalan 16/11, Off Jalan Damansara.



      SUMBER http://malaysiataxpayer.wordpress.com/2008/11/13/rm250m-national-livestock-corporation-sdn-bhd-under-investigation/



      Padam
    4. TO Tanpa Nama8 Februari 2013 7:18 PTG aka PUSSY CHINA DOLL

      "High Impact Project under the Ninth Malaysia Plan" good point tick sila ulas ye. Apa maksud tajuk tu mengikut pemaham bahasa ENGLISH ko tu...

      Ko bagi penulisan ni pun gua rasa agak sedihlah sket "generous soft loan of RM250" Dalam artikel tu tak sebut pun pinjaman penuh RM250 juta sudah diberikan. Maka betullah si Anon Tanpa Nama8 Februari 2013 5:50 PTG cakap "Biar betul aku rasa NFC tak pernah guna sampai RM250 juta pun." Jadi ko nak kata apa???

      "Datuk Dr. Mohamad Salleh Ismail (Datuk Shahrizat Jalil’s husband)" yeyeye dia dapat tangkap kroni. Gua pun nak bubuh jugalah kroni ni, Nurul Izzah Binti Anwar Ibrahim (Dato' Seri Anwar Ibrahim DAUGTHER) wooo hebat wooo BAPA PEGANG KETUA UMUM PKR (TAK BOLEH TANDING SAMPAI MAUT DATANG MENJELMA), DATIN SERI WAN AZIZAH IBU PEGANG PRESIDEN, N ANAK Nurul Izzah TIMBALAN PRESIDEN. Yaaa yang ni lagi POWER RANGERS BOLEH KAUT MANA2 SAHAJA KONONNYA DUIT RAKYAT TANPA MENDAPAT MANA2 BANTAHAN, tu TAKAT NFC JER, alahai C.I.F.U.T sangat ler RM250 juta tu.

      Ni baca artikel ni part akhir.
      Objective of the National Feedlot Project: To meet the rising demand for meat, the development of the beef industry will be implemented through the establishment of the National Feedlot Centre. Based in Gemas, the National Feedlot Centre is a joint project between Negeri Sembilan and the Federal Government through the Ministry of Agriculture and Agro-based Industry (MOA) and is expected to be instrumental in attaining the targeted 28% self-sufficiency level for beef production by 2010. Mandated as an integrator for the project, National Feedlot Corporation Sdn Bhd is owned by Agroscience Industries Sdn Bhd with participation from the Government of Malaysia. Its commercial interest is the development of a planned, integrated and sustainable Malaysian beef industry through the development of the fully integrated livestock farming and beef production facility that manages the import of livestock, feedlotting, slaughtering, processing, packing and marketing of beef in Malaysia.

      TO Tanpa Nama8 Februari 2013 7:18 PTG, Apa pendapat ko tentang NFC??? Gua respect orang bagi maklumat camni, tapi gua heran nape tak faham fungsi penubuhan NFC. Walaupun ko cakap KRONI, tapi ko kena lihat gak senarai kroni yang gua dah bagi. Ni KRONI masih hidup lagi tau hehehehe...Tu baru takat PKR, belum lagi gua tulis DAP. Lupa ye, boleh tak ko dapatkan gua maklumat pasal penubuhan PR??? PR dah berdaftar ke dengan ROS???

      Padam
    5. TO ANON 4.14PTG aka BAKA TAK TENTU HALA

      LU KATA NAK ULAS TTG NFC. GUA TUNGGU LA NI.
      BTW LADANG NFC TU KAT GEMAS BUKAN SEREMBAN MACAM KAU TULIS. YANG KAT SEREMBAN TU KANDANG KAU.


      NASIHAT IKHLAS GUA: BANYAKKAN MEMBACA.


      SALAM MESRA

      ya ampoooooooooooon

      Padam
    6. Bro Tanpa Nama8 Februari 2013 8:09 PTG, gua baru jak habis baca hehehe...terima kasih kerana nasihat pasal BANYAKKAN MEMBACA dan buat pembetulan. Sori its my mistake ye, jgn marah ye PUSSY hehehe saje je nak usik.
      Tapi gua jadi nak meroyan balik bila ko cakap "YANG KAT SEREMBAN TU KANDANG KAU." Aduhaiii bilalah ko nak insaf ni ye, tak kisah lah janji ko layan jugalah khutbah gua ni. TERIMA KASIH. Takpe duduk kandang jangan duduk longkang keh keh keh Tu aku dah ulas sket pasal NFC n baru jak baca tadi maklumat dari Anon yang satu lagi. Sebelum tupun gua sudah baca lah pasal NFC. Ko setuju tak kalu gua cakap KESALAHAN NFC hanya pada KRONI???
      NASIHAT IKHLAS GUA : BANYAKKAN MEMBACA N MERENDAH DIRI BUKANNYA NAK RIAK.

      SALAM PERPADUAN DEMI KESEJAHTERAAN MALAYSIA

      Orait bro.
      p/s: Tak yah lah bubuh tagline ya ampoooooooooooon buruk bro hehehe..

      Padam
    7. bro

      maksud lu, rakyat cuma dapat lebihkurang 1,000++, tapi kroni dapat 250JUTA? lu nak letak salah kat kroni ke lu nak letak salah kat kerajaan BN?

      Terima kasih.


      lainkali wa tak letak YA AMPOOOOOOOOOOOOOOON .

      Padam
    8. bro

      wa tahu dgn jelas objektif penubuhan NFC. Tapi lu tgk itu objektif bule capai kah? Mana itu wang sudah pergi?

      Mamat tu ckp pasal gua fitnah NFC tak ada belanja sampai 250k. Ada gua cakap kat mana-mana statement gua kata dia belanja sampai 250M, but gradually amount itu akan sampai bro.

      Yang gua tak faham, lu relate pulak pasai anwar dan family dalam satu parti. HADOOOOOOOOOOOOOOOOII, fokus kat tajuk la bro.

      Lain tahun kita cita pasal family party atau orgy sex party, o?. Sekarang lu jawab wa pasal kroni.


      HAdoiiiiiiiii

      Padam
    9. Bro,

      Gua cuma nak cakap camni, soal KRONI n letak salah kat kerajaan BN satu soalan yg best gak but I try to make it simple, kalu BRO tak faham gua tak kesah, sebab gua hanya Insan Biasa. Bro pun tahukan setiap insan dalam dunia ni masing2 dah disediakan rezeki. Kat MalAYSIA ni ada berbagai cara nak jadi kaya, salah satu daripadanya melalui saluran POLITIK. Sebab tulah gua agak hairan soal KRONI ni dalam poltik. Kalu nak sangat jadi kaya masuklah Parti Politik. Pastu keje2 rajin2 n ikhlas. Kalu nak mengampu cam tak biasa lak mana jabatan kerajaan or swasta kes2 cam ni FOR SURE ada. BUT FOR ME SORRY, ITS NOT MY TASTE hehehe Tapi bukan semua masuk politik boleh jadi kaya, malah ada juga yang MUFLIS atau BANKRAP gara2 berpolitik. Tapi ada juga yang tak masuk politik boleh jadi KAYA. Tu orang CINA yang pegang kuasa EKONOMI takde orang nak amik peduli pun. Ni skang nak pegang habis kuasa POLITIK sampai nak ganggu gugat ISLAM dan MELAYU. Tapi diorang pun tahu gak, kalu negara kucar-kacir yang dihidupkan melalui DEMONSTRASI JALANAN n TEORI KONSPIRASI yang lebih bersifat FITNAH pelabur asing mana nak masuk???BISNES SAPE NAK BUAT TIME TU?

      "rakyat cuma dapat lebihkurang 1,000++, tapi kroni dapat 250JUTA?" Kalu ikut tafsiran gua pada statement Bro ni, lebih kepada SISTEM KOMUNIS dan kita pun tahu Karl Heinrich Marx yg memperkenalkan falsafah ini dan juga beliau seorang YAHUDI. Sori itu mengikut penafsiran gua. Berdasarkan statement Bro.
      N further more, RM250 juta tu pinjaman yang WAJIB dibayar. Cuba Bro bayangkan sape sini sanggup berhutang RM250 juta? Tu Khalid Ibrahim ramai yang tak sedar ada hutang tertunggak RM160 juta dari Bank ISLAM(sori kalu silap) takde orang pun nak pertikaikan, mungkin ada yang tahu or mungkin ada yang buat2 tak tahu gara2 terkena SPIN RAFIZI.

      Kalu kita letak kesalahan pada BN, for me lah kurang tepat. Sebab bagi gua, hal NFC ni untuk kebaikan dan kebajikan rakyat MALAYSIA. Siapa yang berani tanggung risiko pinjam RM250 juta tu, kira BERANI dah. Bro pun tahukan, bukan semua bisnes boleh berjalan lancar n selamat. Ada yang baru buka 3 bulan pun dah lingkup or BANKRAP. Ni RM250 juta kalu GAGAL, siapa YANG MALU, MEREKA DAN KELUARGA MEREKA JUGA. Lagilah Sharizat, mana dia letak muka kalu BISNES tu GAGAL? Bukan perkara main2 tu duit RM250 juta, kalau BERJAYA BAGUSLAH kalau GAGAL, MARUAH NAK LETAK MANA. Tapi Sharizat ambil langkah berani, meletakkan jawatan sebagai MENTERI PEMBANGUNAN WANITA.

      Ok itu ulasan gua setakat ini. Sekarang TURN BRO lak hehehe jangan buat U-TURN ok hahaha..Mungkin BRO lagi CUN nak ulas.

      p/s: Kepada pembaca or pengomen dalam BLOG ni, ini sekadar sembang2 kopi jak, nak terima atau tidak kena ingat ni jak MANUSIA TIDAK SEMPURNA MELAINKAN NABI SAHAJA.
      TQ

      Padam
  4. kah kah kah cecei dah panas hati dah wakakaka...

    BalasPadam
  5. FYI berkaitan PR

    belum berdaftar walau telah membuat permohonan untuk didaftarkan di ROS.

    Sebab: lu pun tahu sebab musabab. Tak yahlah wa nak beritau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro, gua saja je nak usik PR ni sebab bagi gua ni hal serius bukan main2. Bagaimana kita nak bersatu dalam soal politik, kalu perkara asas pun tak boleh nak settle dah 2 penggal. Gua bukan nak puji BN, Bro pun tahukan dalam BN ada pelbagai PARTI POLITIK yang bersatu dibawah panji dan logo Barisan Nasional. Kita kena ingat bro, Malaysia ni negara MAJMUK.
      Gua selalu nak usik ni sebab dari dulu lagi pakatan pembangkang buat BARISAN ALTERNATIF pastu lepas menang PRU 12 jadi PAKATAN RAKYAT. Tapi sampai skang ni, takde logo or lambang yang boleh menyatakan PAKATAN RAKYAT. Kalu ada orang pengundi baru nak mengundi dia tanya camni "Aku nak undi PAKATAN RAKYAT, TAPI TAKDE PUN LAMBANG PAKATAN RAKYAT. Yang ada PAS, DAP & PKR tu tak masuk lagi yang ada di Sabah n Sarawak" Cuba bro bagitau, apa gua kena jawab?

      Padam
    2. suruh dia pangkah dacing jer. settle.

      ok.

      apapun, aku minta maaf kalau ada salah silap. Lain kali ada isu, kita sembang lagi.

      asalamualaikum

      Padam
    3. Ok BRO, gua minta maaf bebanyak kat awak. Saya harap Bro maafkan saya. Walau tak kenal rupa or nama I highly respect ur opinion ehem but not part tuuu...Dan saya mengucapkan jutaan terima kasih kerana menasihati saya pasal banyakkan membaca dan buka minda. Sekali lagi U get my respect for that GOLDEN ADVISE.
      Yuppp for sure I'm ready for my SAHABAT 1MALAYSIA cewahhh promote tu.

      p/s: Aku tak dibayar satu sen habuk pun buat komen dalam BLOG ni, saje je nak isi masa lapang hehehe..Kalu negara huru-hara mana ada masa Bro.

      AGAIN SORRY, SORRY YE GUA KENA MASUK KANDANG DULU hahaha...

      Walaikumsalam

      Padam
    4. hehe, kan ngan ho cmtu kan.. hehe 1 malaysia hehe

      Padam
  6. bro....breaking news:

    KUALA LUMPUR, — Mahkamah Sesyen di sini hari ini menetapkan 11 Mac untuk mendengar permohonan Pengerusi Eksekutif National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail bagi menggugurkan dua pertuduhan pecah amanah berjumlah RM49.7 juta.

    Hakim S.M. Komathy Suppiah menetapkan tarikh itu di dalam kamar dengan dihadiri Timbalan Pendakwa Raya Azimul Azami Mohamad Nor dan peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili Mohamad Salleh.

    Ketika ditemui pemberita, Azimul Azami memberitahu Mohamad Salleh memfailkan permohonan tersebut atas alasan pertuduhan itu cacat dan tiada elemen kesalahan pecah amanah.

    Katanya Mohamad Salleh (gambar) juga memohon untuk mendapatkan pasport bagi membolehkannya mengerjakan umrah pada 10 Mac depan bagaimanapun mahkamah memerintahkannya memfailkan permohonan baharu bagi tujuan itu.

    Pada 12 Mac tahun lepas, Mohamad Salleh, 64, selaku pengarah syarikat NFCorp, didakwa melakukan pecah amanah dengan menyalahgunakan wang RM9,758,140 melalui empat keping cek untuk membiayai sebahagian pembelian dua unit kondominium ‘One Menerung’ di Parcel BI-1 dan B1-2, Blok B di atas geran nombor 65152, lot no. 56454 di Mukim Kuala Lumpur.

    Kesalahan itu dilakukan antara 1 dan 4 Disember 2009 di CIMB Islamic Bank Bhd, Jalan Burhanuddin Helmi, Taman Tun Dr Ismail.

    Bagi pertuduhan kedua, di alamat dan bank sama, antara 6 Mei dan 16 November 2009, beliau didakwa melakukan kesalahan sama dengan memindahkan wang RM40 juta melalui satu cek ke dalam akaun syarikat National Meat & Livestock Corporation Sdn Bhd bagi kegunaan syarikat tersebut di mana beliau dan seorang daripada anaknya adalah pemilik syarikat berkenaan.

    Kedua-dua pertuduhan didakwa mengikut Seksyen 409, Kanun Keseksaan dan jika disabitkan boleh dipenjara sekurang-kurangnya dua tahun dan maksimum 20 tahun dan sebat serta boleh didenda.

    Mohamad Salleh juga didakwa tanpa kebenaran mesyuarat agung telah menggunakan harta syarikat untuk membiayai sebahagian daripada pembelian dua unit kondominium tersebut, mengikut Seksyen 132(2)(a) Akta Syarikat 1965 yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga lima tahun atau denda RM30,000. — Bernama

    SUMBER http://dialograkyat.blogspot.com/2013/02/permohonan-mohamad-salleh-gugur-tuduhan.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro, thanks for the INFO. Kita kena tunggulah dulu selesai perbicaraan. Selesai perbicaraan barulah kita boleh nak ulas. Menang atau kalah dalam perbicaraan sudah menjadi lumrah kehidupan. Selagi belum dibuktikan kesalahannya, selagi itu kita tidak berhak menghukum seseorang. Tapi kena tengok juga hasil perbicaraan nya camner kekadang akibat kesalahan TEKNIKAL pun leh lepas.

      Padam
  7. From : Ya Ampoooooooooon
    To : Bro

    Terima kasih atas segala ulasan, hujah, debat, pandangan dan bantahan serta nasihat dan hamburan kemarahan. Semuanya mendewasakan serta memberikan prespektif baru dalam hidup saya.

    Jika ada terkasar bahasa, tersalah susun sengketa, tertinggal patah bicara, tersentak menumbuk meja, terselak kain sehingga peha, terpijak kaki tidak semena, tersinggung ketika berkata, terhantuk menadah ketawa, tertunggu butiran kata, termanggu mentafsir idea, tersentak kopi basah di muka, terluka berdarah tiada, ... anggaplah sekadar silatulrahim yang cuma ingin mengeratkan dua idea yang berlawanan kutub fahamnya.

    Saya tutup bicara dengan lafaz Assalamualaikum


    tt

    BalasPadam