Khamis, 14 Februari 2013

ceramah ustaz hassan basri yang full pack!!! tensen oo cecei haha...

ustaz hassan basri mesti kena sailang punya dengan cecei.. mesti cecei akan kata ahh ni semua umno dah beli.. siapa yang dah berani kritik pas, semua dah dibeli juta-juta...  hehe.. kadang-kadang cecei tegar aka totoking pas takkan boleh terima sebab bila tentera sendiri kasi belasah sampai lebam kat parti pas.. haha..

uit mana boleh beb kritik pas.. mana boleh.. mana boleh wei... hehe..

ustaz hassan basri kata - kemenangan pakatan rakyat masa pru12 dulu sebab undi protes dari ahli bn sendiri.. dan kemenangan di 5 buah negeri masa tu bukan kayu pengukur kekuatan pakatan rakyat... hehe uii panas ni.. mana leh ustaz.. mereka dah kompemkan mereka paling kuat dalam alam semesta ni apa.. apa mereka buat semua power.. hebat.. maksum.. dan mereka kata semua rakyat termasuk bayi, lahir je terus mengaku sokong mereka... ui mana boleh kita cakap camtu ustaz... hahaha...

baca seterusnya kedah ke kl

ni yang datang semua dah dibeli umno.. hehe..

ps: apa semua umno.. ek ala.. cari modal lain boleh cecei.. hehe

29 ulasan:

  1. pasni cecei pun mulalah kempen "ni semua datang nak minta t-shirt free" kah kah kah kah....lawak2

    BalasPadam
  2. BREAKING NEWS:

    Brigadier General, Leftenan Jeneral, Laksamana Pertama Angkatan Tentera Darat, Laut dan Udara sertai Umno:

    PERAK 14 FEB: Belum pernah berlaku dalam sejarah negara, pegawai tertinggi tentera termasuk berpangkat jeneral bersama pembangkang bagi memastikan Pakatan Rakyat mengambil alih Putrajaya dari Umno BN, secara aman.


    Antaranya, Lt Jen (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid (Darat), Brig Jen (B) Datuk Abdul Hadi Al-Khatab (Udara), Laksamana Pertama (B) Imran Abd Hamid (Laut) dan Brig Jen (B) Datuk Najmi Ahmad (Kagat).

    Berucap pada Siri Jelajah Merdeka Rakyat di Kampung Gapis, Padang Rengas di sini, Anwar berkata mereka akan hadir program Pakatan pada 16 Februari depan di Kuala Lumpur.

    “Mereka bukan sahaja menyokong bahkan memberi jaminan bahawa peralihan kuasa akan berlaku secara aman dan tenteram.

    “Penampilan mereka bertujuan menarik sokongan tentera dan bekas tentera bersama-sama menyokong Pakatan demi memastikan nasib dan masa depan lebih cerah untuk semua anggota,” katanya.

    http://kerajaanrakyat.blogspot.com/2013/02/brigadier-general-leftenan-jeneral.html



    cheh: melepaslah X-jeneral nak dapat t-shirt percuma "JANJI DICAPATI' dari PArti UMNO Cawangan Ampang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ha. Yg ni aku suka ni. Baru la hang tau yg Malaysia ni amalkan kebebasan dan demokrasi. Kerajaan kita dak zalim. Hang nak sokong kerajaan ka, pembangkang ka ikut suka hang la. Subsidi tetap kerajaan bagi. Anak-anak hang nak sekolah kt sekolah kerajaan pun kerajaan dak halang. Hang nak kata kerajaan zalim lagu mana lagi, kalau bekaih penjawat awam pun bulih sokong pembangkang? Hang tanya depa pencen depa kena tarik balik dak bila depa join pembangkang.

      Yg masalahnya, puak hang ni ingat kalau sorang masuk pembangkang semua rakyat Malaysia termasuk anak kecik aku yg umoq baru 2 tahun tu pun ikut sokong pembangkang. Puak hang ingat sorg masuk pembangkang satu Malaysia ni ikut sokong depa ka? Tu yg jadi kalau keluaq keputusan pilihan raya yg tak menyebelahi kat puak hang, depa teruih tuduh SPR dak telus. Ini mcm pun ada ka?

      Padam
    2. Ni cakap macam janji 16 September PR akan ambil alih Putrajaya dan Anwar jadi PM... kesian tengok kawan aku masa tu bersungguh-sungguh betul percaya...hehehe

      Padam
  3. Kenapa lah bodoh sgt weihh.... Awk lihat yg dlm kurungan tu (B). Huruf B tu bermaksud bersara. Kalau dh bersara....ape pn x leh buat. Sekadar ckp je. Tiada kuasa langsung dlm tentera. Ermm..xpe la. Tp satu je yg jelas...tahap ilmu cai2 PR rendah sgt. Tu psl x boleh guna akal utk menilai apa yg lebih baik dan ape yg memudaratkn agama dan bangsa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pembetulan fakta:

      Bila dalam perkhidmatan, Pegawai kelas A di larang berpolitik secara aktif, kecuali, kalau menyokong UMNO/BN. Maka, selepas bersama (B), mereka berupaya menunjukkan sokongan mereka secara terang-terangan.

      Manifest dari sokongan ini adalah PR diterima oleh mereka yang dulunya sangat berpengaruh dan mempunyai jawatan di dalam perkhidmatan Am.


      RU-redi-4BN????? still NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
      (sebab tu kami ke PR - wakil Jeneral (B))



      Padam
    2. Hang ni, masa kerja kerajaan larang hang dr aktif dlm politik, tapi kerajaan dak halang hang sokong pembangkang. Hang nak sokong, hang sokong la, tp jgn hang aktif dlm politik. Nanti kalau dh asyik politik 24 jam, kerja hang bila hang nak buat?

      Bila kawan tu dh bersara depa nak berpolitik 25 jam sehari ka, nak tanding kerusi kerusi ka, nak jadi ketua bahagian ka, lantaq pi la, sbb depa dh x terikat dgn tugas lagi.

      Padam
    3. Ni cakap macam janji 16 September PR akan ambil alih Putrajaya dan Anwar jadi PM... kesian tengok kawan aku masa tu bersungguh-sungguh betul percaya...hehehe

      Padam
  4. mana tak sasau, dok minum air sup kaki wali selipau.. hahaha

    BalasPadam
  5. aisehhh... UMNO tak mau beli GT ka? Buleh datang lagi ramai lepaih nih.. kehkehkeh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe lepas ni depa mesti nak buat cam umno buat ceramah.. dah tak kutip derma dah.. sbb tau orang dah muak pi ceramah mereka asal datang kena bg derma tabung milo keh keh keh

      Padam
  6. Bila dah bersara tak dapat projek....ummmpp ni lah jadinya...sebelum ni, duit kerajaan la yang tanggung anak bini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Duit kerajaan membayar gaji/elaun sewaktu perkhidmatan mereka itu datang dari tabung/dana UMNO/BN ke?

      cer cita, cer cita......



      hahahahahhaha.....



      MELAYU MUDAH LUPA - TAK APA
      MELAYU KENA TIPU - HARU
      MELAYU TAK TAHU - DUNGU

      Padam
    2. Hahaha. Dah tu hang ingat duit tu dtg dr tabung derma jihad puak hang ka?

      Padam
  7. To anon 359

    Statement hang memang buat aku seram sejuk meremang bulu hidung aku. Mula-mula aku memang ingat hang nak sebut duit gaji tu mai dari Tabung/dana Umno/BN. (Statemet standet Puteri Umno). Tapi nampaknya hang pandai sikit dari mereka.

    Jadi memandangkan duit tu mai dari kerajaan aka duit pembayar cukai, TAK PAYAHlah hang nak mempersoalkan kebjaksanaan mereka memilih apa yang mereka hendak pilih.

    Kalau duit gaji mereka mai dari tabung UMNO, barulah hang boleh cucuk hidung mereka macam Lembu NFC Gemas tu nooo.

    MELAYU MUDAH LUPA - TAK APA
    MELAYU KENA TIPU - HARU
    MELAYU TAK TAHU - DUNGU

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni cakap macam janji 16 September PR akan ambil alih Putrajaya dan Anwar jadi PM... kesian tengok kawan aku masa tu bersungguh-sungguh betul percaya...hehehe

      Padam
    2. Hang ni, cukai tu bukan semua rakyat kena. Yg pendapatan lebih 3000 kalau aku x salah la. Tu pun tgok pd tanggungan hang. Kmudian ada lagi pengecualian, potongan dan rebat. Hang pernah bayaq cukai dak? kalau hang x pernah memang la hang dak tau. Yg bwh 3000 tak kena. Tu mahasiswa yg dok terjerit-jerit duit rakyat-duit rakyat tu lagi la dak kena cukai. Tu tak kira lagi yg dok sorok pendapatan dia dan yg lari dr bayaq cukai lagi. Hang ingat semua duit dlm perbendaharaan Malaysia tu dtg dr cukai individu ja ka? Cukai aku sebulan dlm 100 lebih. Setahun dlm seribu lebih. Hang rasa kalau kerajaan dok harap cukai individu ja bulih merasa ka depa pencen minimum 500 sebulan?

      Padam
    3. To ANON 431 ptg

      Sebelum urat kentut aku putus dengan hujah cukai pendapatan kau ni, baik kau baca balik asas ekonomi karangan Hamzaid tentang cukai dan perbelanjaan.

      Jangan buat lawak.

      Aku rasa kekawan UMNO kau pun dah mula cari bantal tutup muka baca tulisan kau nih.

      Pergi balik baca buku baik-baik. Cukup faham tentang cukai dan perbelanjaan negara, baru datang semula yea.

      Dengar ye nasihat. jangan degil, nanti kena cubit.


      MELAYU TAK TAHU - DUNGU SENANG KENA TIPU

      Padam
    4. anon 431

      Hang pernah makan kat restoran yang resit ada tulis:
      service tax 5 govt tax 10%? seperti di McD?

      Tukang sapu jalan gaji RM600.00 pun kalau makan kat situ kena tax 16% macam pengurus gaji RM4K.

      Tax tu dalam istilah hang apa? Duit Ehsan ke?


      MELAYU TAK TAHU - DUNGU SENANG KENA TIPU

      Padam
    5. Hahaha. Hang bayaq cukai berapa setahun? Asas ekonomi tu kestabilan. Negara stabil ekonomi berkembang. Kemudahan disediakan ekonomi bulih bergerak. Peluang pekerjaan dibuka, org bulih bekerja, ada pendapatan baru bulih bayaq cukai. Aku bukak peluang utk hang kerja, utk hang cari pendapatan. Kalau pendapatan hang ngam-ngam hang makan anak bini hang ja. Kalau pendapatan hang tinggi hang bayaq aku cukai sikit. Duit cukai hang aku guna utk bukak peluang kerja yg lain pulak supaya org lain pun bulih cari pendapatan. Semua ni berkait.

      Padam
    6. Kitaran ekonomi yang hang cerita tu betul. Tapi Hang kompius tentang cukai. Aku habaq kat hang, cukai bukan mai dari cukai pendapatan sahaja. Itu Cukai Langsung atas pendapatan. Ada juga cukai tak langsung yang mana semua rakyat Malaysia kena bayar secara tidak langsung.

      Sebab tu, aku habaq kat hang. Baca semula buka ekonomi tu smula kalau hang nak cerita ttg cukai. Ok nooo? Tak pun hang cuba tanya Senator Ezam hang, k?

      (Takkan aku nak kena beri tiution kat sini)


      MELAYU TAK TAHU - DUNGU SENANG KENA TIPU

      Padam
    7. Patutlah senang kena tipu ANON 431

      tak faham rupanya. Satu kejayaan UMNO/BN dalam mentarbiah rakyat agar faham kensep bersyukur dan terus dicucuk hidung.

      Nasihat aku: Teruskan mengundi BN.

      Titik

      Padam
    8. Ni baru salah satu kejayaan PR pada cecei PR, kejayaan terbesar TARBIYAH DOKTRIN KRONIK PAS

      Undi PAS masuk Syurga, lawan Umno dapat pahala..

      patutlah mudah nak cop orang UMNO KAFIR perghhhhh KUFUR NIKMAT hehehehe

      Padam
  8. macam dia bayar cukai beratus ribu pulak ekekeke..

    BalasPadam
  9. headbomb pun nak mencelah juga tentang cukai?
    Tok sah lah. Nanti terpusing lidah baca teori ekonomi dari segi pendapatan dan perbelanjaan negara. Cukai Tak Langsung dan Cukai Langsung. Pendapatan Perkapita. Pendapatan Dalam Negara dan Pendapatan Dalam Negara Kasar. Cukai Berkala dan Cukai Luar Jangka, Cukai Berganda. Duti Eksais.

    pening kalau nak cakap.

    Cuma jangan macam anon431 ptg. Faham tentang cukai pendapatan - cukai langsung, tapi FAIL cukai tak langsung.


    MELAYU TAK TAHU - DUNGU SENANG KENA TIPU

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaha. Dah tu hang ingat kerajaan bina mcm-mcm kemudahan utk rakyat, bg mcm-mcm khidmat nasihat dan bantuan makro n mikro kpd usahawan kecil, bg subsidi pd rakyat guna ayaq liur ja ka? Mcm-mcm cukai kena bayaq, mcm-mcm kemudahan la yg hang dpt. X kan hang nak minta kerajaan minta derma kt rakyat utk bina lebuh raya kot...

      Padam
  10. tu pasal cukai pintu kerajaan selangor kasi up.. hang suka ka.. kekeke.. premium tanah kasi up.. pepun bro berapa byk hang bayo cukai>? kekeke.. kalau mencelah pun sebab kelakar dengan bro.. hahahah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha. Kerajaan kenakan cukai dpt tambah aset baharu. Naikkan gaji bg bonus. Depa kenakan cukai aset depa juai. Headbomb, betui ka cerita kakitgn kerajaan negeri depa x dak bonus mcm kerajaan bg? Hahahaha. Betui ka?

      Padam
    2. Dik,

      teori ini ok. Adik boleh gunakan kalau menjawab soalan yang berkaitan ekonomi. Masih boleh diterima.

      Cuma

      Lepas jawab, cepat2 lari dan jangan sesekali beritahu nama pada siapa yang bertanya.

      tq

      Padam