Selasa, 26 Februari 2013

dah diugut pulak sebab 81 orang masuk UMNO!! politik radikal dah bermula????

kata amalkan demokrasi!! kalau penyokong sendiri tak percaya dengan parti yang dulu mereka juangkan.. dan mereka dok tatang bangai minyak yang penuh... sebab ketidak percayaan mereka terhadap parti pas dan join umno.. ai sampai tergamak nak ugut-ugut cara samseng ker..


Salam semua...

Apabila kita kata penyokong PAS ni samseng dia tak mengaku. Tapi itulah realitinya apabila beberapa orang bekas ahli PAS yang keluar parti dan menjadi ahli UMNO telah diugut. Kisah ini berlaku semalam di Bukit Cempedak, Jerong. Di kampung tersebut lebih kurang 81 orang telah keluar parti PAS dan menjadi ahli UMNO sehingga membolehkan satu cawangan baru UMNO ditubuhkan iaitu UMNO Cawangan Bukit Cempedak.

Ikuti petikan laporan polis yang dibuat oleh mangsa.

Bertarikh 25.2.2013 jam 9.29 malam. Mangsa bernama Ramly bin Abdullah (53 tahun) merupakan ketua kumpulan bekas ahli PAS yang menyertai UMNO menyatakan bahawa ketika dia bersama keluarga berada di rumah telah didatangi empat orang yang dikenali sebagai Di Pok Loh beserta dua orang adiknya yang dikeali dengan nama Lan dan Man serta seorang lagi suspek bernama Mamat bin Musa (penyokong PAS). Suspek telah memanggil mangsa keluar dan telah bertindak memarahi mangsa kerana telah keluar dari PAS dan telah menjadi pengerusi penaja penubuhan cawangan UMNO Bukit Cempedak.

Suspek telah bertindak mencekik leher mangsa dan  mengeluarkan kata-kata ugutan untuk membakar rumah dan membunuh mangsa ekoran perselisihan fahaman parti yang berlaku. KLIK SINI

Kejadian disaksikan oleh isteri dan anak-anak pengadu. Kejadian berlaku ekoran 81 orang ahli PAS dari kampung berkenaan telah keluar dari PAS dan menjadi ahli UMNO pada 4.1.13 di kediaman MB Terengganu. Kejadian itu telah menimbulkan kemarahan ahli PAS yang lain...

ps: kepada rakan-rakan bn, lawan habis-habisan puak-puak pekakas dap ni.. mereka akan lakukan apa saja walau agama digadai...

sumber klik sini

27 ulasan:

  1. kami telah dihalang oleh penduduk kampung dengan sekatan jalan raya dan pihak kami tidak dibenarkan daripada memasuki kawasan Sungai Miang. Walaupun rundingan telah dibuat beberapa kali, namun mereka tetap berkeras untuk tidak membenarkan pihak kami daripada memasuki kawasan Sungai Miang. Oleh demikian, pihak kami akur dengan keputusan itu untuk beredar secara damai.

    Sekitar jam 2 petang selepas solat Jumaat, kami telah mengedarkan risalah kepada masyarakat di Masjid Ketapang, Masjid Kg Padang Polo dan Masjid Besar Pekan Lama. Kami dibahagikan kepada tiga kumpulan untuk mengedar Surat Harapan Mahasiswa dan risalah mahasiswa ke tiga masjid tersebut.

    Tiada sebarang provokasi dan kekacauan yang berlaku, malah masyarakat di masjid tersebut menerima dengan baik risalah yang kami edarkan dan mereka turut memberi kata-kata semangat kepada kami semua. Edaran risalah berjalan dengan lancar di semua masjid tersebut.

    Selepas itu, sekitar jam 3 petang, kami berkumpul berpusat di Masjid Besar Pekan Lama untuk terus menuju ke bangunan Mara,berhadapan dengan Pasar besar bandar Pekan. Kami dibahagikan kepada tiga kumpulan untuk mengedar risalah mahasiswa dan Surat Harapan Mahasiswa kepada penduduk setempat.

    Salah satu kumpulan kami yang terdiri daripada Adam Adli, Mohd Bukhairy, Shukri Kamarudin dan beberapa yang lain telah ditahan oleh beberapa individu yang tidak dikenali yang dilihat datang dari Bangunan Umno bahagian Pekan dan salah seorang daripada mereka memakai baju yang tertera 'Pejabat Ahli Parlimen Pekan' dan berlogo 1Malaysia.

    Risalah kami telah dirampas, lalu mereka terus membakar risalah yang dirampas itu dan mereka meninggikan suara kepada kami. Mereka juga menarik serta mencekik Adam Adli secara kasar. kami tidak diberi ruang untuk menerangkan idea dan agenda kami, malah telefon bimbit dan kamera kami turut cuba dirampas ketika kami ingin merakamkan kejadian yang berlaku. Kami terus ditengking dan dihalau oleh mereka dengan kata-kata, “Jangan hina PM kami!!”

    Kemudian kami semua berkumpul dihadapan bangunan kedai yang berdekatan dengan Pasar Besar Pekan. Dua orang mahasiswa iaitu Mohd Alif Asyraf dari UPSI dan Ahmad Saufi dari KUIS telah dirampas dompetnya. Mereka dengan jumlah hampir 100 orang telah mengepung, memaki dan menjerit di hadapan kami, mendesak kami untuk terus balik ke Kuala Lumpur dan mengeluarkan kata-kata kesat seperti “Ini tempat PM kami, kami akan jaga dan kawal tempat ini. Korang semua boleh berambus!”.

    Selepas itu, beberapa orang mahasiswi, antaranya Fatehah Ahmad dari UPM dan Noor Afifah Jamaludin dari UM telah ditarik tudung dan baju mereka oleh samseng tersebut untuk merampas risalah yang ada pada tangan mereka. Kehadiran dua orang anggota polis, tidak mampu membuat apa-apa. Ekhsan Bukharee dari Unisel dan Sheikh Omar dari UniKL turut dikasari dengan ditumbuk di bahagian kepala dan di tendang di kaki oleh beberapa orang samseng yang dilihat datang secara berkumpulan dari Bangunan Umno Bahagian Pekan yang berada berhampiran dari tempat kejadian.

    Salah seorang daripada mereka juga telah mengarahkan kami untuk membuka salah sebuah kereta siswa yang telah diekori mereka dan mereka telah merampas dua buah kotak risalah serta Surat Harapan Mahasiswa dan semua risalah serta surat tersebut telah dibakar oleh mereka.

    Kami terus didesak untuk keluar dari Parlimen Pekan dan mereka terus nekad untuk mendesak kami keluar dari Pekan pada hari ini juga. “Aku tak nak tengok kau kat Pekan ni lagi, berambus bodoh!” kata salah seorang dari mereka. Selepas dikepung oleh samseng-samseng itu selama hampir dua jam, maka kami terus bergegas ke tempat penginapan sambil diekori oleh mereka.




    BalasPadam
  2. kalau anak2 semua dari dari kalangan mahasiswa/siswi tentu muda muda, kuat dan punya semangat yang tinggi nape tak lawan, cakap berdegar degar, hanya nafsu kuat tapi tenaga elek..kenapa takut mati..kan ada pepatah melayu genggam bara api sampai jadi arang.. dah kena jerkah sikit nak nangis...

    BalasPadam
  3. To Tanpa Nama26 Februari 2013 4:02 PTG

    Inilah berkesannya Tarbiyah UMngok mengajar pengikutnya:

    Tumbuk bila rasa nak Terduduk
    Berparang bila rasa kan kecundang
    Bersilat bila rasa lidah tergeliat
    Meludah bila tak boleh nak berhujah
    Memaki bila rasa dah nak mati
    Menengking bila rasa bengkeng
    Marah bila rasa tercabar maruah

    Bacul dalam Islam, pengecut dalam perjuangan bila tudung mahasiswa diregut sedangkan tahu aurat dan maruah jangan dicabar.

    Ini bukan isu siapa kuat dia hebat
    Ini negara yang berteras demokrasi
    Rakyat sejahtera walau dimana
    bukan diancam bila berlawan pendapat

    Pendapat macam kau mengatakan arang dan abu tu bolehlah kau pakai tahun 40an bro, ni zaman bukan kuatnya penumbuk baru nampak hero.

    So....... moral dari cerita ni:


    ---------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON---------------
    JANGAN BERPARANG KALAU KECUNDANG

    BalasPadam
  4. Wahai Mahasiswa Harapan,

    Ada tiga perkara yg abg ipar nak ckap:-

    Pertama: Berdakwah maupun berpolitik harus dgn fatanah (bijaksana); kalian mungkin pintar, tapi belum cukup bijak!! Kalo masuk kandang kambing, mesti 'mengembek'; tapi kalo masuk kandang rimau, mesti ................ ?

    Menurut ibnu akil "Siasah politik itu ialah pengurusan bgi menjadikan manusia itu dekat kpd kebaikan" > jdi kalo tindaktanduk kalian menimbulkan kegelisahan dan kekeliruan masyarakat, maka kalian harus bertanggungjawab!!

    Kedua: M'sia adalah negara yg paling aman d asia tenggara > oleh itu kita semua wajar bersyukur dan bersyukur kpd Allah SWT. Maka itu kalian berani masuk ke kandang rimau, dgn andaian bahawa rimau tu tk akan baham kalian!!

    Ketiga: Jgn merasakan diri ini hebat, krn ia membuat kita jdi ego. riak, ujub > bahayanya kita akn cenderung kpd sifat juhud (iaitu menyangkal kebenaran) > Walaupon nnti Allah dh 'tunjukkan' kebenaran!!

    Selamat maju jaya.

    BalasPadam
  5. ore kota bharu kelate26 Februari 2013 5:52 PTG

    Nok guano gak.. ambo pegang Prinsip .. KAMBING BOLIH TERBANG ..
    BASO KERAS KENG..

    BalasPadam
  6. to samagreen

    Tuan betul dalam memberi ulasan dan terima kasih atas nashat yang baik.

    Cuma mereka tak menyangka mereka datang ke komuniti yang tidak berperadadan serta tidak faham tentang meraikan demokrasi.

    Macam Sivaji The Boss cakap:
    BABI DATANG RAMAI BARU BERANI MENENTANG
    SINGA DATANG SEORANG, SEMUA LARI LINTANG PUKANG

    Saya rasa perbuatan menyentap tudung seorang mahasiswi juga adalah contoh teladan yang dilakukan oleh puak Isreal Zionis terhadap muslimah Palestin.

    Tahniah UMngok.



    ------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOON -------------------
    tak peyah jauh nak tengok Isreal Zionis, kat sini pun
    berlambak.

    BalasPadam
  7. sokong Ya ampoooonn...tgk muka Anwar Ibrahim aka B.A.B.I pun dah tahu itu pemimpin ZIONIS di Malaysia.

    BalasPadam
  8. anwar zionis?

    cercita mcm mana anwar tu boleh jadi agen zionis.

    Takut kau sendri blur sejarah, senang kena kelentong.

    cercita....cercita



    ----------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOOON-------------------
    cer cita........cer cita........cer cita......cer cita......

    BalasPadam
  9. "I think our policy should be clear--protect the security [of Israel]" ni dipetik dari hikayat Hang Buah bukan Hang Tuah..

    BalasPadam
  10. itu jer?????????????

    huraikan sikit dan kalau boleh tarikh dan lokasi.

    AKu pun boleh kecek: Mahathir kata "Janggut Nabi Muhammad SAW tu sebab tak ada pisau cukur. Pisau Gillette belum dicipta"

    Hmmm.... boleh gugur syahadah kalau menghina sunnah.



    -----------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOON---------
    hikayat Hang Buah diambil bagi contoh. Memang dungu. Dah lah, masuk kandang kau, dah nak maghrib. Nanti gembala kau kira kurang seeokr.

    BalasPadam
  11. Disatu tempat konvensyen pakatan BABI HARAM aka Bukan BOKO HARAM ye..Pertandingan merebut jawatan Perdana Menteri di Tanjung Rambutan..

    Rapizi: Dimana terletaknya kekuatan Brader Anwar Bin Ibrahim, di kotenyakah atau dimukanyakah?
    Tuan Man: Kekuatan Brader Anwar Bin Ibrahim bukanlah terletak dikotenya ataupun dimukanya..
    Rapizi: Dimana terletaknya???
    Tuan Man: Kekuatan Brader Anwar Bin Ibrahim terletak pada huruf B..
    Rapizi: Huruf B..
    Tuan Man: Benar!
    Rapizi: Buktikan???
    Tuan Man: Oleh disebabkan huruf B lah menguatkan ejaan huruf B.A.B.I, Brader Anwar Bin Ibrahim hehehe...oleh itu, sape menang banyak kerusi dialah jd PM. kah kah kah kah

    BalasPadam
  12. hah??????

    (kau hidu gam ke sebelum masuk kandang tadi?????)

    Apa kau merapu ni?


    --------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOON------------
    menghulurkan salam simpati kepada anon di atas. Lepas ni jangan lupa makan ubat. Terima lah nasihat kakak ye dik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nah hadiah harijadi tuk kakak dari adik tercinta..

      http://www.youtube.com/watch?v=5ZEQog522Ek

      Sila saksikan ye. Tgk ramai2 pun best gak. Yupp sebelum tu soal ubat, jangan lupa pada Atuk Nik Aziz suruh dia makan ubat, takut dia jadi "MENGARUT" kah kah kah..

      Padam
    2. Kak, tadi Abang Mat Sabu kirim salam. Dia buat lawak kandang B.A.B.I..sila perhatikan petikan ayat dibawah ini:-
      "Bagi saya, siapa sahaja yang dapat sokongan umum boleh menjadi Perdana Menteri, termasuk saya. Kenapa tak tanya saya boleh ke tidak. Saya minat jadi Perdana Menteri," katanya berseloroh.

      Lawak tak kak, Abang Mat Sabu berlawak kandang B.A.B.I..ni mesti best kak kalu Brader Anwar dengar ni...Abang Mat Sabu tak lupa gelaran paling indah n macho pernah diberikan pada mana2 pemimpin2 negara, nak dengar tak???

      AL-JUBURI..best kan kak. Malangnya anugerah ni tak dipertandingkan di Anugerah Oscar setelah sekian lama. KESIAN.

      Padam
    3. maaf ye dik. Kakak tak faham lawak seram adik ni. Jangan kecik hati yea. Cuba lagi di lain masa.

      Kesian kakak tengok adik ni. Maklumat kurang tapi percaya secara semborono...macam babi hutan, menyondol sini sana.

      Adik banyakkan membaca yea.


      ------------------YA AMPOOOOOOOOOOOON----------------
      kesian sesangat

      Padam
    4. Takpelah kak, yang penting kakak pun tulis "lawak seram" kiranya ada gak kakak boleh senyum kambing persis senyuman Dato Husam Musa..Projek Jamnapari, dah tgk gambar Husam Musa ngan kambing??? Macho kan gambar tu?

      Ye kak, adik ni kurang membaca, tapi adik dengar lagu Dato Siti Nurhaliza "PERCAYALAH".. Adik percaya Brader Anwar Bin Ibrahim bukan B.A.B.I yang sebenar kah kah kah kah...

      Padam
  13. SO
    MENJADI AGEN yahudi/zIONIS ADALAH:

    1. MEMBENARKAN NAMA ALLAH DIGUNAKAN OLEH ORANG BUKAN ISLAM;
    2. MENYANYI
    3. MENARI DENGAN ISTERI, MENARI DENGAN INDIA2
    4. MENUNGGU LIF DI SEBUAH BANGUNAN

    kalau mcm tu definisi menjadi Agen Yahudi, terima kasihlah kerana sudi berkongsi.

    ----------YA AMPOOOOOOOOOOOOOON----------------
    kali ni memang aku kena operate sebab usus besar aku tercedera ........ketawa dan gelak giler. Oh kawan, maafkanlah aku sebab terpaksa ambik MC seminggu ni.

    --------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOON------------quote :"I think our policy should be clear--protect the security [of Israel] " and all the dancers, the singers, the elevators and ONE NFC cattle"


    lawak

    lawak

    lawak


    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakakku tercinta, terima kasih kerana sudi mendengar rintihan adik ni dari kandang NFC,..nasib adik ni samalah seperti Brader Anwar Bin Ibrahim dari kandang Sungai Buloh..terima kasih kerana sudi membaca warkah ciptaan adik ni, mudah-mudahan karangan adik ni boleh membuat kakak tersenyum ;-)..

      Padam
  14. Anwar AL-JUBORI boleh blah

    BalasPadam
  15. Aku tak tau la DS Anwar tu agen Yahudi ka, agen CIA ka, agen 007 ka. Itu semua aku tak mau komen sbb benda susah utk dibuktikan. Apa yg aku tau DS Anwar yg minta negara lain pantau urusan pilihanraya di negara kita ibarat membenarkan campuq tangan asing dlm urusan negara kita. Apa dia ingat negara kita ni baharu nak merdeka ka sampai nak minta negara lain pantau urusan negara kita? Cuba hang habaq kat DS Anwar tu negara kita dah hantar angkasawan ke stesen ISS la. Apa dia ingat negara kita ni koman sangat ka?

    BalasPadam
  16. setakat tulis tanpa bukti..orang gila pun boleh buat...mesti kalangan maha tak siswa pembohong...nama video..tak ada??????.bohong lah tu...mak bapak budak nie memang haramjadah melahirkan anak pembohong

    BalasPadam
    Balasan
    1. untuk tatapan anak haramjadah lahir dari perut seorang ibu yang haramjadah benih dari seorang bapak yang mempunyai anak paling haramjadah serta malas membaca.

      tengok video tu betul2 haram jadah. Semoga ada kesedaran dan zuriat tidak menjadi seharamjadah seperti ayah, datuk dan moyangnya.


      http://www.youtube.com/watch?v=PTIQhNIBeVo



      -----------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOON-----------------
      Dimana UMNGOK KUAT, di situ melayu merempat
      PAS for all, ALL for UMNGOK

      Padam
  17. Pasai mahasiswa yg kena pukui tu, depa dah buat laporan poliskan? Hang tunggu je la siasatan polis. Sama mcm kes yg headbomb linkkan ataih tu, depa pun dah buat laporan polis, tunggu je la siasatan tu.

    Cuma aku nak tanya hang satu benda. Apa dia kandungan risalah yg mahasiswa dok sebar kat Pekan tu? Aku betui dak tau dan aku mmg nak tau apa kandungan risalah tu. Bulih hang bg link dak, supaya bulih aku kaji kandungan risalah tu. Lepaih tu nanti aku bulih ulas sikit

    BalasPadam
  18. hehe mahasiswa kata jaguh, masuk tempat org nk tunjuk hero.. dah2 propaganda kecut teloq kata mereka dibelasah.. muahahaha.. kata pejuang. pejuang kenalah gempak, dah2 masuk tempat orang.. lepastu provok.. hehe.. ni orang kata samseng kg dusun.. agak2 kalau dia buat pasal kat permatang pauh takkan dejadi macam ni muahahaha... aduhai pekakas dap tetap pekakas dap..

    BalasPadam
  19. NIK AZIZ KATA NABI SAW HANYA MAMAT KAMPUNG BIASA SEBELUM DILANTIK JADI RASUL.. BUKAN KE ITU TERANG2 DAH SALAH?

    BalasPadam
  20. Ada yang kata gugur syahadah kalau menghina sunnah. Tapi kalau sanggup kongsi kalimah Allah gugur apa pulak?

    Macam mana pulak bila Nik Aziz kata nabi Muhammad tu sama macam mamat2 kampung yang lain. Itu bukan hina sunnah tapi dah hina nabi. Gugur apa pulak tu?

    anakbochek.

    BalasPadam
  21. Apa yang jelas, mereka dah tak mahu SYURGA PAS, mereka mahukan Syurga ALLAH. Manakan tidak, orang yang mengaku pejuang ISLAm ni pun tidak mampu ikut cara rasullullah iaitu, beri nasihat cara baik, guna perkataan yang baik dan tidak menghina sesama ISLAM. Malangnya, Pemimpin boleh suka-suka hina dan kutuk orang yang tak sokong mereka, yang ambil BRIM, contohnya. Alangkah jijik, dah lah TANGAN TAK BERJASA, TAPI MULUT PULA MENGUNDANG CERCA!!!

    BalasPadam