Selasa, 19 Februari 2013

dah harun taib pulak di sound oleh dap..!!! apalah nasib pas!!!

apalah nasib pas, dap sound dengan slumber je.. pas masih tak sedar dap ni apa.. ceh, tido boleh sebantal.. mimpi gerenti lain-lain.. masih nak jadi taksub tahap cipan lagi... poodah!!!! mesti geng-geng anwarisme aka parasit pas kata, ini hanya pendapat peribadi sahaja, antara kami pas dan dap ok, tak da apa-apa.. hehe.. ayat cover hensem je nanti..


SHAH ALAM: DAP hari ini menyifatkan Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib sebagai pemimpin biasa yang tidak mewakili pandangan PAS Pusat bersabit isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan muslim.

Setiausaha Organisasasi DAP, Anthony Loke berkata tidak timbul soal parti itu perlu mempertahankan Pengerusi parti Karpal Singh yang dibidas oleh Harun bersabit isu berkenaan.

"Harun Taib itu seorang pemimpin (PAS) sahaja. Dia bukannya mewakili kepimpinan pusat PAS. Dalam Pakatan Rakyat kita ada kerangka majlis kepimpinan kita. 

"Dalam pimpinan Pakatan Rakyat kita ada Presiden PAS sendiri," katanya ketika dihubungi Antarapos.

Loke turut mengecam akhbar Utusan Malaysia hari ini yang memetik Harun sebagai membidas Pengerusi DAP, Karpal Singh sebagai 'tidak tahu apa-apa' tentang PAS dan kehabisan modal untuk terus mengetengahkan isu penggunaan kalimah Allah.

Harun mengkritik Karpal kerana mendesak Majlis Syura menarik balik ketetapan melarang bukan Muslim menggunakan kalimah Allah sebagai terjemahan God dalam Bible Bahasa Melayu.

Karpal berkata Majlis Syura harus seiring dengan pendirian Pakatan Rakyat pada 8 Januari lalu. Pendirian itu berpaksi kepada kenyataan umum Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa kalimah Allah boleh diguna oleh bukan Muslim asalkan tidak menghina Islam.

Pada 13 Januari, Majlis Syura menjelaskan kalimah Allah boleh diguna dalam pertuturan oleh bukan Muslim tetapi tidak boleh dikaitkan dengan God agama Kristian yang mempercayai Tuhan dalam tiga bentuk.

Anthony berkata DAP tidak akan membuat sesuatu pendirian hanya berpandukan laporan Utusan Malaysia.

"Bukan tak mahu ambil (pendirian Harun Taib) tapi kita sendiri tidak tahu sejauh mana betul atau tidak laporan Utusan.

"Selalunya Utusan buat putar belit sahaja," katanya lagi.

ps: dap berdehem, pas takkan diam je kot.. cecei anggap ini mainan umno untuk pecahbelahkan pas dan dap.. ek eleh, dah diaorang yang gaduh umno pulak kena.. apa pun tak boleh.. pui!!!

11 ulasan:

  1. ulama pas ulama bisu org kafir kata apa pun mereka tak dgr buat pekakkan telinga...kalau betul pas ihklas berjuang utk islam sebaiknya keluar pakatan bertanding menentan puak yang menentang islam

    BalasPadam
  2. Haji Hadi sepatutnya membuat kenyataan menarik balik persetujuan yang telah di buat pada 8hb Feb, yang lalu. Orang lain akan di perlekehkan oleh DAP dan PKR. Tapi sehingga sekarang beliau masih lagi membisu. Agaknya tah berapa banyak beliau kena suap hingga sanggup menerima persetujuan itu. Sekali pikir tak kan lah beliau sebagai ulama tak paham bab ini. Cik Gu Non pun jauh lebih paham.

    BalasPadam
  3. apa lagi terkencing2 ularmak2 pas.. lepas ni pasti pegi melutut mintak ampun dgn dap.. tak percaya tengok la..
    dap ni parti maha maksum nanti tak bau syorga kauorg nanti... betul tak cai2 semua...

    BalasPadam
  4. Di Ampng (tempat lain saya tak pasti)bendera PAS melekat sama bendera PKR sahaja tanpa bendera DAPig.Kata PR terdiri daripada PAS/PKR/DAP. Jadi mana dia bendera DAP.Di kawasan majoriti Melayu PAS tak berani pasang bendera berkembar dengan DAP. Dikawasan majoriti Cina DAP tak naikkan bendera berkebar dengan PAS. Tidak kah ini namanya "hipokrit" atau TALAM DUA MUKA? namanya.

    BalasPadam
  5. Dah Lebai malang, nak buat macamana! Bukan salah ibu mengandung. Kesian, masih tak sedar-sedar lagi!!!!!!!

    BalasPadam
  6. Ana dah bilang, dap anggap majlis syura pas seperti pai lebai pencen kat wating kopi aje. Janji pas sokong calon cina dap, itu saja yg mereka mau. Tolak dap dan pas!!

    BalasPadam
  7. Harun Toib tu pemimpin biasa je????? Siapa pulak si Anthony Lalok??? Pemimpin dari kayangan ke??? Padan muka korang parti anjing DAPig... tuan korang dah marah tu, ape tindakan korang pulak??? Sepikan diri... anggap tu kenyataan peribadi??? Kah kah kah kah... takde kote punye parti...!!!!

    BalasPadam
  8. 'Wahai Karpal belajar duduk diam!'

    KOTA BHARU 19 Feb. - Pertelagahan antara pemimpin Pas dengan Karpal Singh terus memuncak apabila Timbalan Pesuruhjaya III Pas negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah mahu Pengerusi DAP itu menjaga mulut dan belajar duduk diam serta tidak ghairah menyuruh pihak lain menerima saranannya.

    Menurut Mohd. Amar, pemimpin senior DAP tersebut tidak sepatutnya memperkecilkan peranan Majlis Syura Ulama Pas kerana bagi parti itu, majlis tersebut adalah badan tertinggi yang mana keputusannya melangkaui semua urusan parti.

    Beliau dengan nada tegas berkata, semua ahli Pas akan patuh dan menyokong keputusan Majlis Syura Ulama biarpun DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menganggap itu hanya komponen kecil dalam parti itu.

    “Saya mahu ‘nasihatkan’ Karpal, belajar duduk diam, jangan gatal mahu bercakap semua perkara, jangan cakap banyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mari kita tengok lakonan drama dari 'pemimpin biasa' dalam parti anjing DAPig ni. Berapa lama anjing2 tu akan menyalak pada tuannya?? Sehari, dua hari, seminggu... atau terus senyap???

      Kah kah kah kah kah... betul2 tarak kote punye parti hamPAS ni... harapkan iklan kuat seks dalam suratkhabar mereka je... berdepan dengan OKU pun kene tunduk2 dulu, sebab pork nick dah kata didada OKU tu ada bulan, sape2 tak boleh tembak sembarangan tau...

      Kah kah kah kah kah kah

      Padam
  9. HATI2 BRO SEKALIAN..

    AKU RASA INI HANYA DRAMA MENJELANG PRU. DAP NAK TUNJUK DIA KUAT, PAS PUN NAK TUNJUK DIA KUAT..

    JANGAN TERTIPU..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku pun percaya ni hanya drama menjelang PRU-13. Tapi kalau betul2 berlaku pun aku suka jugak, baru nampak belang sebenarnya parti DAPig tu. Parti hamPAS takde belang, yang ada hanya salakan anjing kurap je....

      Padam