Khamis, 14 Februari 2013

dikatakan hampir 1000 akan keluar umno!! pengsan....

ke ke ke lu lu luar um umno... je je join p p p pas... ades.. macam ni boleh pengsan dan termenung aku wei... huhu... cecei yang kronik modal.. ini berita serius akan mengembirakan engko beb... harap tak meroyan teruk sangat ye dengan berita tergempar tahap abestos ni... perghhhhhhh....

dan harap engko wahai cecei-cecei semua... sebut kuat-kuat... YES, YES... dan hebahkan kepada semua rakan-rakan cecei anda dengan berita tergempar ini... tahniah!!!!

gambar hiasan.. heh

cerita sebenarnya silalah baca ye... 

SHAH ALAM, 13 Feb –  Kira-kira 1,000 anggota pembangkang terutamanya Pas dijangka meninggalkan parti itu menjelang Mac ini dalam program Selamat Tinggal Pembangkang (STP) anjuran UMNO Bahagian Besut, kata Ketuanya Datuk Seri Idris Jusoh.
Beliau berkata jumlah itu adalah berdasarkan semakin ramai anggota Pas yangsudah mula hilang keyakinan dengan konsep perjuangan parti itu lebih-lebih lagiapabila sanggup menjalin pakatan dengan DAP yang ternyata tidak menerima negeri berkonsepkan Islam.

"Awal bulan ini kita telah terima hampir 400 anggota Pas majoritinya yang mahu menyertai UMNO selepas muak dan tidak boleh menerima pendekatan parti itu yang semakin menyimpang dari perjuangan Islam termasuk dalam isu berkaitan kalimah Allah," katanya di sini Rabu.

Idris berkata rata-rata penyokong turut melahirkan rasa keliru apabila melihat perjuangan Pas pada hari ini yang berbeza dengan matlamat asalnya termasuk menghalalkan wanita tampil berceramah mewakili parti itu.

"Dulu wanita nak masuk tilawah Al-Quran pun dihalang, dengan alasan suara aurat tetapi sekarang sanggup ambil artis wanita berceramah wakili mereka, apa sudah jadi?.

"Demi cita-cita mahu ke Putrajaya mereka halalkan semua, kalau nak sangat ke Putrajaya saya boleh sediakan bas, pergilah tak payah nak tunggu lepas pilihan raya," katanya.

Pada 5 Feb lepas, seramai 388 anggota Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyertai Umno selepas hilang kepercayaan terhadap parti mereka dalam perhimpunan STP di Kampung Pengkalan Nyireh, Besut di Terengganu.

Beliau yang juga Anggota Majlis Tertinggi UMNO berkata penyertaan anggota parti pembangkang itu membuktikan UMNO dikagumi dan dipercayai kerana sentiasa konsisten dalam perjuangan yang tidak pernah terkeluar dari landasan agama.

"Baru-baru ini ada orang kuat Pas jumpa saya sembunyi-sembunyi dalam kereta beritahu sudah tidak tahan dengan perjuangan parti itu yang semakin lemah danjelas dipergunakan oleh pakatan lain termasuk DAP," katanya.

Idris berkata beliau percaya lebih ramai akan menyertai UMNO dalam masa terdekat dan ini merupakan petanda baik bahawa BN Terengganu semakin kukuh dan mantap di hati rakyat.

ps: hehe i gurau-gurau di pagi hari, jangan mara aaa... hehehe.. realitinya ramai dikalangan akar umbi pas dah semakin menolak parti mereka sendiri.. sejak berkawan dengan dap dan pkr.. pas dah semakin hanyut dengan kuasa... semuanya kerana putrajaya... punoh blako...

28 ulasan:

  1. TU BARU MUKKADIMAH..ADE LGI BROO..KITA TUNGGUUUUUU HUHUHUHU

    BalasPadam
  2. SENDAL SENGAL

    Pencadang 1
    Pergi ke bendang menuai padi
    sampai di kali disapa cik Tun
    Wahai En Omar, saya kompius ni
    Ini debat atau berbalas pantun?

    Pendebat 2

    Ke bendang sudah ke kali sudah
    berjumpa naga si ular sawa
    apa peduli hentam sajalah
    Ini Debat Mahalawak tahap Mega

    penonton : tepuk,tepuk,tepuk
    penonton: Hebat, hebat.

    Pengacara : Ya, sekarang pendebat 1 menjual pantun kepadang pencadang 1. Ingat ya, yang bertema Manfesto kepada janji. Silakan Dato'

    Pendebat 1
    Ke kolam udang mencari umpan
    Ke muara sungai mengaut pasir
    Apa pandangan bijaksana Tuan
    Membina mansion seperti Bali?

    Penonton : hoiii, apa punya pantun daaa....?
    Pengacara : Sabar penonton. Kita dengar jawapan Pencadang 1 pula

    Pencadang 1

    Ke australia membawa duit berjuta
    Ke Indonesia pula mencari isteri
    Berkotak-kotak dokumen yang saya ada
    Apa barang buat rumah macam mansion Bali

    Penonton : Hebat, hebat.....
    Penonton : (komen).. saya tak pernah menyaksikan acara berbalas pantun sehebat ini. Mereka sama-sama hebat dan sanggup pula berjam-jam menahan bau busuk hanyir ikan. Jap yea, saya nak ke klinik dulu,....nak muntah ikan..(cabut)


    Pengacara: demikian tadi berakhirnya acara berbalas pantun di antara 2 pendebat yang hebat. Para penonton dijemput untuk jamuan ringan dan mengambil voucher RM50 di kokpit lori ikan ini. T-shirt hanya diberikan pada Pertandingan Akhr Debat Perdana nanti. Harap maaf.

    Sekian dan assalamualaikum. Jumpa lagi

    BalasPadam
  3. Aku dah cakap, kali ni PKR & PAS lingkup,this is not PRU 2008. Silap haribulan wali selipar pun bungkus, Dengar khabar Mat Liwat sudah mahu cabut lari dari Permatang Pauh dgn anak puakanya juga. Ramai orang PAS sendiri dah meluat dgn pemimpin PAS & PKR cakap merapu, cakap tak serupa bikin, ptuiihhh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ops, macai Zombie PWTC dah mroyan....
      Jaga otak masing-masing..............
      Mereka nak makan otak................
      sebab mereka tak ada otak............

      RU-redi-4BN????
      NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO...............


      khak.....thuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

      Padam
    2. Anon 10:57 PG

      RU-redi-4BN????
      NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO...............
      ------------------------------------------------------------------

      Laaaaaa....sebijik bunyi LEMBOOOOOOOOOOOOOOO
      XSANGKA BANYAK TOL LEMBU PELIHARAAN DEIAYYPIG DATANG TGK PSY.....LEMBU PON MINAT PSY.....

      Padam
    3. Bro

      PM tgh berusaha nak dapatkan undi dari Cina Penng, sanggup dtangkan PSY dri Korea, sanggup belanja more than 2M untuk majlis ni, tetiba lu spoil pula katakan mereka lembu.

      Sia-sia usaha PM Umno tu.

      Kau tak membantulah bro. Jangan kutuk2, nanti kalah lagi kat Penang----------------malu besar kali ke 3 berturut2.

      Malu #1 - NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
      Malu #2 - PSY tak mahu gaul Yee shang
      Malu #3 - Penang gagal ditawan oleh BN
      Malu #4 - Macai Umno buat spoil
      Malu #5 - Najib jadi Ketua Pembangkang



      Masuk Kandang Lembu NFC - MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
      Hadir konsert PSY Ganyang Style - NOOOOOOOOOOOOOOO

      kekehkehkehkeh

      Padam
    4. Aduhaiii cakap pi siang ikan pastu masuk balik lak...

      Padam
    5. Hang dengaq org cina tu cakap no. Yg hang x dengaq org melayu cakap yes. La ni hang nak ikut had cina ka had melayu. Kalau hang ikut had melayu hang mati depa bulih tulong sembahyangkan. Kalau hang ikut had cina, hang mati depa bulih tulong bakaqkan. Had mana satu hang nak?

      Padam
  4. NO..ke..Yesss..ke..Ready..ke..what everrr...yng penting overall menang...memag betul Mat Liwat sudah mahu lari. Hanya barua cina DAPig saja yang sanggup pangkah roket..

    BalasPadam
  5. ok ok ok

    ada sesiapa yang nak bangkitkan isu kronism dalam parti.

    Gua dah ready.....not 4BN....tapi kronism.

    Tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro gua saje nak tanya ni, bro seorang je ke?
      Jangan lak meroyan gua tanya camni...ye.
      Mana kroni2 bro? hehehehe

      Padam
    2. gua sorang jer bro
      yang lelain mana gua tau

      ari tu ada satu mamat nak cerita pasal kronism dlm parti. saja wa nak dgr hujah dia.

      Dia tarak ka?

      Padam
    3. O ye posting tu, alahai Bro tak kesian ke ngan gua dah macam2 ulasan dah...adoiii ni saje nak dgr gua berkhutbah kan amacam khutbah gua meruntun jiwa tak kah kah kah... apakata kalu Bro mengulas lak, ni balik gua ulang2 bro punya ayat "baca juga yang tersurat dan tersirat" Bro dah baca ke apa yg gua cite dalam posting
      "mana boleh pas dikritik sedemikian rupa beb!! mana boleh!! " Sorry semalam penat giler byk keje kena settle down.

      Ni jer gua boleh cakap soal kroni

      Kroni= rakyat juga. lebih2 sila ulas.


      p/s: Nape tak ajak kroni2 lain masuk sini. Best gak meriah sket, cuma jgnlah sampai ehem ehem lebih ye..
      Sebab bro ler gua dah pandai menjawab ISU2 BASI. Gua terhutang budi lah ni ngan bro...TERIMA KASIH.

      Padam
    4. PETANG SIKIT LA YA

      GUA NAK MASAK LAH. IKAN BELUM SIANG, NASI BELUM TANAK

      ANAK PUN NAK NANGSI NAK MENYUSU

      NANTI LAKI BALIK, TAK SEMPAT MASAK, KENA ARUK

      JAM 4 , GUA MASUK SMULA

      OK

      SALAM

      Padam
    5. Hang ni. Hang sibuk berpolitik sampai kluarga hang pun hang lupa. Mcm pemimpin hang la, sibuk berceramah keliling Malaysia sampai pengundi tempat sendiri pun dia lupa. Tu yg x kenai pengundi sendiri tu. Bila dak kenai tuduh pulak kawan tu pengundi hantu. Apa la... Hahahaha

      Padam
    6. amboooi,

      marah sunnguh kawan nii??/!!!

      Hantu adalah entiti yang dah mati dan hidup semula
      Parti hantu adalah parti yang dah mati hidup semula
      Ahli hantu adalah ahli parti yang dihidupkan semula

      Aku dah pesan kat admin: Tukar nama blog ini kepada SELANGKAH KE ALAM MISTERI BERSAMA AHLI HANTU.

      cantek????
      Lawak seram sejuk tahap cipan la bro145ptg

      (makan tengahhari laki aku dah beres. So, RU-redi-4BN??? NOOOOOOOOOOOOOOOOOO, boleh mengganas semula lah kat sini.)


      Hahahahahahahahahah

      Padam
    7. Hahahaha. Aku dak marah, nasihat... Hahahaha
      Hang tau dak Anwar tu dulu kena pecat dr UMNO. Kalau ikut hang punya tafsiran dia dh kira mati la. La ni dia hidup semula dgn Pakatan. Hahahaha. Tu hang nak kira mcm mana tu? Zombi ka zomba?

      Padam
  6. aiks,

    samada hang kurang membaca atau memang hang kurang boleh cerna berita.

    Mahathir pernah kena pecat zaman Tunku Abd Rahman. Hang lupa kah?
    Rais Yatim bersama Semangat 46 sampai nak bakaq jambatan, balik semula UMNO hang tak ingat kah?
    Tengku Razaliegh presiden Semangat 46 balik semula UMNO, hang Melayu mudah lupa kah?

    Memandangkan hang ni serupa macam Mahathir cakap MELAYU MUDAH LUPA, aku maafkan hang.

    Lain kali, cerita dengan fakta, bukan auta nooooooo.

    Anwar dipecat tapi dia tak hidup semula dalam UMNO.

    MELAYU MUDAH LUPA - TAK APA
    JANGAN MELAYU MUDAH KENA TIPU - HARU

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaha. Hang yg lupa. Senator Ezam pernah cakap yg masa zaman Pak Lah Anwar pernah minta masuk UMNO semula. Bekaih org kuat Anwar sendiri yg cakap tu...

      Padam
  7. pas mana nak ngaku melayu la hehe

    BalasPadam
  8. ooo Hang dengaq EZam tu kah?

    Dah hang nak dengaq ezam, hang dengaq la nooo...

    Kalu hang jumpa Ezam, hang tanya dia, 6 kotak dokumen tu apa khabaq. Kat mana dia simpan sekarang?

    Hang Panggil dia apa? Senator Ezam?
    Tahniah kat senator Ezam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah puak hang dak mau dengaq cakap dia. Hang pun jgn la marah kalau kwn-kwn aku dak mau dengaq ckp YB Anwar. Hahaha

      Padam
  9. aku dak marah nooo, cuma aku minta kat hang, kalu hang jumpa Senator Ezam, hang tanyalah kat dia, mana 6 kotak dokumen yang dia kata dia ada.

    Dulu aku percaya dia kata dia ada 6 kotak dokumen, lani dia kata kat hang Anwar nak masuk semula UMNO?

    ....cuba hang dengaq lagu Siti Nurhaliza ni

    PERCAYALAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH.......
    Aku ada 6 kotak.............


    nasihat aku kat hang: Teruskanlah hang percaya.
    Tahniah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang ni, 6 kotak dokumen tu hang dok laut pasai apa? Cuba hang tny YB Anwar mana Jam Omega yg dia kata ada dia simpan tu.

      Padam
    2. jam omega ada la.. kat dalam gambar hp ajijah.. hehe

      Padam

    3. samalah dengan cincin 24juta...hehehehe

      Padam
    4. skang ni orang kepercayaan cecei PR "Deepak" wooo keling pariah tu juga nak pecaya kah kah kah... agak-agaklah mau kutip itu Deepak ganti itu Sivaji The Boss...Adoiii ni Deepak masuk filem Tamil pun tak laku puiiiii....ada gak cecei PR melayu nak angkat dia jadi superstar Malaya. Apa punya standard filem darr

      Padam
    5. Gua pelik n hairan, tu hari Deepak nak saman Rafizi tup2 tarik balik saman...Dah senang cite Rafizi dah bagi senyap pastu Deepaklah cecei PR ni kasih UP. Tunggang terbalik arr punya skill...sama cam Si Johari tu hari tgk video china doll siap cakap tu Anwar, tapi tup2 jadi pengulas video lak....memang MUNAFIK TAHAP DARJAH TERTINGGI SYAITAN..

      Padam