Ahad, 17 Februari 2013

erk!! kurang orang?????? biar betul!!!! lokasi di pasir tumboh..

????????
????????
????????
????????

bukan selalu penuh ke.. erk?????? siapa boleh bagi pencerahan masalah ni.. bukan ke kalau pas buat ceramah bukan setakat full pack.. atas pokok, bumbung rumah pun penuh beb dengan orang... tapi ni...erk erk... apa semua ni... erk erk... ??????????


sampai monyet pun terkujat dengan hal ni oooo... apa pasal??? apa sebab??? 


ps: kesimpulannya, dah tak releven dah dok pi sokong pas tu.. jom undi bn.. adios.. hehe

31 ulasan:

  1. salam semua.

    Jam 5.00pagi aku masih berjaga. membaca apa yang kau umpatkan masa aku tak ada. laa, mengumpat aku rupanya. Perangai macam perempuan kaberet. Ada pula yang nak panggil geng kasi meriah, kelakor lah korang nih. Bernostalgia kat blog GAP pulak lah tu. Haram GAP pun aku tak tahu.

    Sebagai mukadimmah dan sarapan pagi minggu yang indah ni, aku pastekan satu berita baek punya sebagai bahan bakar menghadap muka bini masing2 masa menyuap.

    hahahahha

    Umno sudah jadi gila babi, 10 ribu banner gila talak Umno sedang dicetak

    Hari ini facebooker mendedahkan gambar banner yang menyatakan hasrat UMNO bersatu dengan PAS berbunyi "Bersatu itu indah." dengan memaparkan bendera UMNO di sebelah kiri dan bendera PAS di sebelah kanan.

    Tulisan "BERSATU ITU INDAH" pula terletak di antara kedua-dua bendera tersebut...

    Dikhabarkan 10 ribu banner gila talak UMNO untuk bersatu dengan PAS agar PAS keluar daripada Pakatan sedang giat dicetak di kilang sekitar Ampang & Pandan.

    Aikss!!! Bukan ke UMNO kata PAS 'parti ajaran sesat' ?? dah tersepit baru nak cari PAS!!

    SAH, UMNO sudah jadi gila babi!!

    .......

    Nahaiii, aku harap tak de lah mana2 pencacai UMngok aka hanggok yang terus tampar anak bini.
    Makin kronik perangai umngok aka hanggok, Makin tak tentu hala, almaklum semuakan pejuang tulus aka fulus.

    Ok, Beta nak sambung beradu. Kalau beta senang, beta baca dan ulas. Lagi sekali pesanan: Jangan sampai menampar anak bini. Sian mereka.


    hehehehehe




    PRINCEsS BY NIGHT, WARRIOR BY DAY
    Puteri Jabour Resort
    Nusajaya, Johor Bahru

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu le ko jadi pencacai pr
      kan dah pening
      tak leh tidur
      nak pikir cam na nak spin

      Padam
    2. dah jam 5
      tunggu le sembahyang subuh
      tapi gi tido
      patut le jadi pencacai pr

      Padam
    3. DAH KOMEN, TAK SOLAT SUBUH TERUS PEGI BERADU?

      MEMANG TYPICAL PENCACAI PR..MUNGKIN BARU BALIK DARI CLUBBING KOT?

      KALAU DAH SOLAT SUBUH PUN, LEBIH BAIK JANGAN TIDO BALIK.

      Padam
    4. Sah pecacai PR, PAS x ajar ko semayang subuh ke wahai pecacai pr laknat....

      Padam
  2. To Bro GuaHappy

    Aku kuote tulisan kau berkaitan Royalti.

    Kau kata: Maka bila kita sentuh balik soal royalti tu, kita sudah cukup maklum setiap negeri mempunyai kuasa sempadan 3 batu nautika sahaja. (Kalau silap tolong betulkan ye) Bagi gua, bila bro tu tanya pada cecei PR "soal kuasa sempadan negeri" n "ada berapa negeri yg menuntut royalti tu" situ dah bagi satu soalan yg perlu diambil serius. Misalnya kalu Kelantan nak menuntut kawasan minyak yg jauh dari bidang kuasa negeri, maka negeri2 lain seperti Terengganu, Pahang n Johor pun leh tuntut royalti..Cuba fikir betul2 apa yg gua jawab ni..Tapi PM dah cukup baik hati dah, bagi gak wang ehsan pada Kelantan. Tapi pimpinan PR ni pandai betul nak spin cerita...

    1. Jarak antara carigali minyak dan sisir pantai Kelantan sewaktu air surut memberi kelayakan kepada kerajaan negeri Kelantan menuntut royalti tersebut. Jaraknya masih dalam lingkungan yang dinyatakan.

    2. Pahang dan Johor TIDAK berhak kerana jarak tidak melayakkan tuntutan tersebut. Ini bermakna, ianya lebih daripada 3 batu dari pesisir pantai negeri tersebut sewaktu air surut.

    3. Terengganu telah menikmati pembayaran royalti seblum daripada PAS memerintah negeri itu. Pada waktu pemerintahan PAS di Terengganu, Kerajaan Pusat telah menukarkan royalti kepada Wang Ehsan. Apabila BN kembali memerintah Terengganu, MN Terengganu telah memohon kerajaan Pusat membayar semula wang royalti daripada tarikh PAS perintah Terengganu dengan alasan wang Ehsan tidak ada didalam perjanjian antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri. Beserta royalti yang sepatutnya diterima setiap tahun.

    3. Undang-undang tuntutan Royalti antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri berlaku di dalam negeri tanpa melibatkan ICJ di Prague, Perjanjian tersebut didraf oleh Tun Salleh Abas seaktu Tun Abd Razak menjadi PM. 1974

    5. Bukti pembayaran royalti adalah wajib adalah seperti berikut melaui handsrad Dewan Negara:

    Dalam Penyata Rasmi Dewan Rakyat 19 Oktober 1993, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Datuk Wong See Wah) menyatakan : "..Sejak bulan Ogos 1975 sehingga bulan Februari 1993, PETRONAS telah membayar royalti sebanyak RM3.71 juta kepada Kerajaan Negeri Terengganu, RM1.49 ribu juta kepada Kerajaan Negeri Sabah dan RM2.79 ribu juta kepada Kerajaan Negeri Sarawak".

    Sehubungan itu, pemngumuman pemberian wang ehsan oleh Najib ini telah membodohkan Perdana Menteri yang lalu,seolah-olah Perdana Menteri yang lalu telah mengambil tindakan yang salah dengan memberikan royalti minyak, bukan wang ihsan.

    Maka disini hak rakyat Kelantan sedang dinafikan.

    ada soalan? Nasihat aku sekali lagi: TOLONG BACA, Faham, teroka dan fikirkan. Dont be mislead by fools. Tq

    BalasPadam
  3. ICJ - International Court of Justice tidak membincangkan isu tuntutan royalti.

    Tetapi pertikaian yang melibatkan tuntutan antarabangsa seperti kes Pulau Batu Putih (Malaysia) vs Pedra Blance (Singapura)

    Tuntuan pemilikan serta kuasa tadbirurus telah dibicarakan di mahkamah ini dan pada tahun 2009, Malaysia telah secara rasmi kehilangan hak tuntutan, pemilikan serta tadbirurus Pulau Batu Putih.

    Sekian. Tq


    ada soalan? Nasihat aku sekali lagi: TOLONG BACA, Faham, teroka dan fikirkan. Dont be mislead by fools. Tq


    (Maaflah kalau beta masih tak tidur lagi melayan soalan hamba jelata. Beta tak rasa mengantuk kalau terpaksa menunjuk ajar atau berkongsi ilmu dengan semua)

    Ingat pesan beta: Jangan korang semua makan sarapan, tapi anak bini makan penampau.


    hehehhehe


    PRINCEsS BY NIGHT, WARRIOR BY DAY
    Puteri Habour Resort
    Nusajaya, Johor Bahru


    kul12-checkout

    BalasPadam
    Balasan
    1. sian kat raja sorang ni
      tak leh tido
      tuhan jadikan malam untuk rehat
      siang kita kerja
      dunio ko dah terbalik
      usah le nak ajak orang lain ikut terbalik

      Padam
  4. ada sesiapa tanya tentang patung besar di negeri Kelantan? Boleh jelaskan tentang kemusykilan saudara. Aku suka nak mendengarnya. Kalau aku mampu jawab, aku jawab, Kalau tak mampu jawab, aku bertanya balik kepada yang bertanya.

    hehehehe.....

    Tapi sebelum bertanya tu, faham-fahamkanlah Surah Al-kafiruun. Jika buat tafsiran atau pemahaman makna, dan jika masih nak bertanya, jangan libatkan politik kepartisan. Bertanyalah dengan tertib dan beradab mencari kebenaran. Insyallah.

    Salam



    PRINCEsS BY NIGHT, WARRIOR BY DAY
    Puteri Habour Resort
    Nusajaya, Johor Bahru

    BalasPadam
  5. AMACAM?

    MASA KORANG BACA ENTRI NO 1 AKU (Umno sudah jadi gila babi, 10 ribu banner gila talak Umno sedang dicetak), ADA TAK MUKA KORANG SERUPA MACAM DUA EKOR KAT ATAS TU?

    heheheheh

    Tu namanya TERKEJUT BERUK. (TAK SAMPAI HATILAH AKU NAK KATA KORANGNYA KENA SAWAN GILA BABI, KASAR SANGAT BUNYINYA)

    SEMENTARA MENIKMATI SARAPAN PAGI,
    INGAT,
    JANGAN ANAK BINI PULAK MAKAN TANGAN DAN KAKI..



    HEHEHEHEHEHEHE


    PRINCEsS BY NIGHT, WARRIOR BY DAY
    Puteri Habour Resort
    Nusajaya, Johor Bahru

    BalasPadam
    Balasan
    1. raja putar
      ko tak tido lagi ke
      tadi solat subuh tak
      join umno le
      pasti ko boleh tido malam
      badan penat
      kepala penin
      mata ngantok
      tak leh tido
      awas
      anak bini
      main jauh jauh
      silap kang
      kena penampor

      Padam
  6. wahai puteri habuan resort......tolong failkan tuntutan royalti minyak tu kat mahhhkamah....sekianya betul apa yang kau nyatakan.dan kamulah akan jadi saksi di dunia ini dan di padang mahsyar nanti....

    BalasPadam
  7. Takat baca Haprakah & Keldaian Daily, jadilah gila meroyan. Kesian. Bior je kan la dia sorang2 menggelupur kat situ.

    BalasPadam
  8. mari ramai-ramai gelakkan raja sekor ni
    raja dah tak mampu nak beradu
    sesak napas cari bahan nak spin

    BalasPadam
  9. raja kapoooooor ooooi.. bawalah ke mahkamah. yang dok gebang kencang apehal? keh keh keh

    BalasPadam
  10. KEHKEHKEH BALACI FUCKATAN TGH PANAS HATI BRO..SORANG2 KUAR PARTI..MCM WA CKP..TU BRU MUKKADIMAH...ADE LAGIIII KEHKEHKEH

    BalasPadam

  11. KES NI TGH DI BAWA KE MAHKAMAH LE. JADI MALAON KETINGGALAN KERETAPI KE? AKU BANGUN JAM 5 PAGI PUN JADI ISU? LAHAIIII, UMNGOKK2 AKA HANGGOK DAH HABIS ISU KE? RASA KELKAR PULAK SEBAB TAK ADA YANG BERI ULASAN MELAINKAN MENYERANG PERIBADI AKU.

    JOIN UMNGOK AKU BOLEH TIDUR ? ALLAH KAN DAH PESAN UNTUK BANGUN DISEPERTIGA MALAM, BERAMAL. BUKAN GI DANGDUT ATAU BERJUDI. BELUM DATING DENGAN MINAH INDON


    MACAM NI JER LAH. kALAU TAK ADA ISU, DUDUK DIAM JER. lAGI KORANG BERSUARA LAGI NAMAPAK SEMAKIN TAK BIJAK MCM NAJIB. ORANG SEBUT NOOOO KAT PERTAMA TU, DIAM LAH. INI GATAL MULUT TANYA SAMPAI 3 KALI, TAK PASAL-PASAL KENA NOOOOOOOOOOOOOOO 3 KALI.

    HAHAHAHAHA

    P/S: ANAK ISTERI SEMUA OK KE? ALHAMDULILLAH


    PRINCEsS BY NIGHT, WARRIOR BY DAY

    BalasPadam
    Balasan
    1. so kalau dah bawa ke mahkamah..baik ko diam! itu pun tak reti ke bahlol?

      Padam
  12. ai takkan marah posting pasal ceramah dah kurang orang kot,, ada lagi ni nanti daku post.. hahaha.. meroyan tahap tiang letrik da cecei sorang ni.. hahahah

    BalasPadam
  13. Ting tong, ting tong, buka pintu ler....
    Ting tong, ting tong, buka pintu ler....
    Tak tgk ke jam ni, baru kul berapa ni??? hehehehe

    Adoiii bro pagi2 lagi dah bising arrr...gua baru jer ckp smlm takkanlah gua terperap dpn monitor 24 jam, ingat gua buka kedai cam 24jam 7 eleven. Nahhh amik ni,.."Assallammualaikum" hehehe jgnlah marah2 ye. Ni mesti kena kaunseling ngan Ostaz Badrol semalam. Apa Ostaz Badrol tu ckp smlm??? hmmm maybe dia bg soalan2 bocor kot hehehe..

    Lepak arrr bro,.camner ni bro tak keruan err tgk gbr "clown" gua tu. Ramai ar "clown" kat situ??? Dup dap dup dap ohhh jantung tu, tgk 'clown' tu..no worry be happy.

    p/s: alahai bro panas kat dalam diri bro tu dah sejuk ke??? Pi 7eleven tu beli slurrpppp...perghhh beku otak oooo minum slurppp..

    BalasPadam
  14. Cakpong cakpong,..

    Bro yg dikasihii, dimanjaiii dan didodoiii, gua takde niat pun nak mengumpat bro...buat apalah gua nak mengumpat bro kalu tertulis diblog tu..jgn salah tafsir ye, ni bukan MIMPI BASAH yg perlu penafsiran hehehe..

    Okaylah2 gua jwb sekadar yg mampu, selebihnya biar otak n hati proses ye. Faham ke nak faham ke,..Do i care??? hehehe iyelah2 caring is sharing hehehe..

    Dah berapa kali dah nak ungkit soal royalti ni? Cuba baca betul2 soal kuasa sempadan negeri tu. Macam nilah gua cite mudah sket ngan bro.
    "Bro berjiran ngan gua, luas dan kawasan umah kita sama. Sempadan umah kita pun dah ditetapkan melalui pagar umah. Tibalah satu masa, ada pokok mangga yg besar, tapi pokok mangga tu melebihi jarak pagar umah kita, tapi dekat sket lah ngan umah bro. Jadi adakah bro leh cakap pokok mangga tu bro punya hak?" Gua bagi berat2 lak kang jadi pening lak..

    Ni soal Mahkamah ICJ tu,...gua saje nak timbulkan MAHKAMAH ICJ tu agar kita jgn lupa, MALAYSIA ni terikat gak ngan MAHKAMAH ICJ. Okaylah bila kita sentuh balik soal royalti tu, bro sudah lupa, tuntutan bertindih oleh Kelantan tu pun Thailand nak juga. Takkanlah ko nak ketepikan Thailand hehehe GAJAH PUTIH tu mana mau cari hehehe..Bro selalu cite pasal Pulau Batu Putih, siapa yg mengadili kes tu??? Senang cite gua cakap camnilah MAHKAMAH ICJ tu BUKAN KITA YANG PUNYA.
    Cuba bayangkan kalu kes tuntutan bertindih tu dibawah ke mahkamah ICJ, n then kalah, ko nak jawab apa....okay okay gua bagi jawapan paling sadis sekali UMNO/BN, tak ke gitu ke?






    BalasPadam
    Balasan
    1. okies: iar aku fahami betul-betul isu ini:

      1. Thailand membuat tuntutan ke atas petroleum yang sedang dicarigli di perairan Laut China Selatan.

      BroGuahappy.

      kau boleh nyatakan dengan bukti adanya tuntutan Thailand. Petikan akhbar atau apa saja sebagai sokongan.

      tq

      2. Kau dulu kata Kerajaan Pusat ada memberi wang ehsan kepada kerajaan negeri Kelantan.
      a. mengapa ada pemberian wang ehsan kepasda kelantan. Atas dasar apa pemberian tersebut?
      b. Kenapa Pahang dan Johor tak dapat wang tersebut. Apa kewajaran sehingga Johor dan Pahang tak dapat duit ini?
      c. Bagaimana pua dengan negeri2 lain di Semenanjung? Kenapa mereka juga tak dapat.

      MAklumat segera dari BroGuahappy sangat dialu-alukan.




      PRINCEsS BY NIGHT, WARRIOR BY DAY

      Padam
    2. Breaking Heart News Reporting...

      Gua bukan tak nak bg petikan akhbar or apa saja sebagai sokongan, ada berlambak maklumat yg boleh kita perolehi...cuma satu jer gua nak cakap, itu terpulang kepada penafsiran or pemahaman individu masing2. (Kalu bro nak cakap gua malas nak amik petikan akhbar, itu terpulang. Kalu nak sangat, jom kita pi Perpustakaan Negara hehehe)

      Soalan2 bro tu gua cuba nak explain sebagai rakyat marhaen.
      1. Soalan pertama tu, bro dah cut n paste pd previous posting..gua tak suka nak copy n paste ni, itu terpulang pada akal n hati masing2. Bagilah segala jenis fakta n keratan akhbar, kalu org ramai tak faham camner?

      2. Cuba ko cari dulu maksud wang ehsan tu, bila ko jumpa baru ler ko dapat jawapannya. Ni gua nak cakap senang sahaja, negeri KELANTAN terletak dibawah kerajaan apa? Negara kita ni ada undang2 ke tiada ni?
      Itulah gua kan cakap ko bagilah dulu apa kuasa sempadan negeri. Kat situ ada jawapannya...cuma terpulang pada kita bagaimana kita nak menafsirkannya. Cuba bro tgk dulu jarak minyak tu, dekat tak dengan kuasa sempadan negeri Kelantan. Jauhkan... sebab tulah gua cakap, Pahang n Johor pun boleh minta wang ehsan. Ni gua bagi contoh gila sikit, tu kat Terengganu tu, Kelantan dengan Terengganu berjiran. Kenapa negeri Kelantan tak minta wang ehsan dari negeri Terengganu??? Gua bagi HINTS apa beza negeri dengan negara???

      Bro kena faham dulu "kuasa sempadan negeri" baru bro boleh tangkap pasal tuntutan royalti tu.



      p/s: Kalu bro nak tahu sangat soal royalti ni baik bro buka blog Kickdefella..kalu tak faham gak, gua nak buat camner takkanlah gua nak pi situ bg khutbah hehe..

      Padam
  15. Ada seekor anak tupai, atas julai mokte...kudung ekor perut lapar jalan cari makan...Kejadian tuhan dipanggil nama tupai..asalnya dalam hutan sejenis mamalia.."

    Yeaahh walau gua Rock n Roll gua layan gak dikir barat, lagu ni best woo hehehe. Bro tahu ke lagu ni?. Samalah cam bro, walau kita tak serupa gua tetap layan Bro sampai bro happy..

    Okaylah kita cite balik soal UMNO nak "salam tangan" ngan PAS. Bro, cuba hayati lagu yg gua tulis kat atas tu, sebelum gua berkhutbah...dah habis layan lagu tu baru gua jawab balik jawab komen bro..

    Ciki2 bom ciki2 bom jula juli diberi nama ciki bom ciki bom. CAK!!! Jgn marah2, nanti ternoda hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Isu UMNO dan bersalam dengan PAS

      serius gua rasa bodoh bila baca lu nyer tulisan yang gua serius tak faham.

      Apa lu nyer point relate isu bersalam ni dgn tupai kudung ekor?

      Sekarang gua nak dgr lu nyer kuthbah ttg UMNO salam PAS.



      PRINCEsS BY NIGHT, WARRIOR BY DAY

      Padam
    2. Ni memang nak kena hahahaha

      Nampak gayanya gua kena "sekolahkan" bro ni..Gua amik balik ayat bro tu.."baca yang tersurat juga tersirat" kah kah kah...Baca betul apa gua tulis ni
      "Yeaahh walau gua Rock n Roll gua layan gak dikir barat, lagu ni best woo hehehe"

      Takkanlah bro orang PR, gua takleh kawan??? Amende taksub benar bro ni soal kepartian sampaikan soal siratulraim pun bro letakkan dulu soal parti.
      Jangan terlalu taksub bro, kat akhirat takdenye malaikat nak tanya
      "Ko ada masuk PAS or UMNO ke masa ko hidup???"

      p/s: Gua baru bg sket jer tu hehehe...amacam bro hati ada cair sket ke??? Atau nak buat pusingan u-turn. Gua baru jer bagi skill "drifting" ni...hehehe

      Padam
    3. Bro,..

      Cuba bro fikir ni apa gua luahkan ni hheheh..
      "Takkanlah UMNO nak salam tangan ngan DAP?"

      Simple but nice...right

      Padam
  16. biasalah diaorang anggap diaorang lebih isle dari orng lain.. keke tapi dengan dap punya kecuit teloq wakaka

    BalasPadam
  17. ak rase puteri jubor nie syok sendiri le naik geli ak tgk princess by night warrior by day sebelum nie bkan mangkuk nie ke yg suke tulis miss me la ya apumm 2 sume ke? nampak sangat bdk lg tlg le tkar tag line lain....apsal mlm ko menjual ke? siang tido?

    BalasPadam
  18. mungkin maksud princess by night wrrior by day tu bermaksud dia tu bapok..aka suam2 makhluk penyokong LGBT yang terkutuk! kah kah kah

    BalasPadam
  19. eyala kahkahkah.......

    BalasPadam