Sabtu, 23 Februari 2013

kali ini serius boleh gugur jantung kalau pencecei tau!! jangan baca...

harap tolonglah cecei.. tolong lah.. sebab kali ini betul boleh tercabut serban nanti.. aku dah pesan ye.. harap jangan anggap aku tak bagitau.. hehe..

ok sebelum tu masih ingat tak nizar lambai aka meraban yang pernah keluarkan kajian dari dia atau dari pihak war room pas rasanya.. hehe dia kemain suka twett kan isu ini.. sampai dia rasa aku dah berjaya bagi kacau dekat orang-orang umno.. mungkin dia kata macam tu lah..

ok kajian mengatakan pakatan rakyat akan menang besar... kajian yang nizar lambai kobarkan.. cecei sebut yes 2 kali boleh.. hehe.. yes yes yes.. haha..

wah tahniahlah pr dah menang banyak kerusi ye nizar, bangga den.. hehe

ini adalah cara taktikal perang cyber yang dimainkan oleh pakatan rakyat.

di unit risikan politik PKR sebagai satu taktik ‘winning psychology’ yang dilakukan oleh pembangkang bagi menjatuhkan semangat juang penyokong BN, menaikkan moral penyokong pembangkang dan menarik undi pengundi yang masih belum menetapkan pilihan mereka. Hakikatnya mereka resah dengan pelbagai isu yang timbul dan juga kegagalan mereka menyatukan saf kepimpinan di bawah satu payung Pakatan yang masih tidak berpakat.

dan ini pula diambil dari gambaran yang dapat daripada seorang sahabat di dalam pakatan pembangkang. Mereka mendakwa, pakatan pembangkang sudah mulai goyah. Ini adalah pendapat sebenar kajian yang dilakukan Pakatan Pembangkang, (kajian mereka sendiri tu, ai tak marah ke anuar ibrahim ni)


Yang paling resah adalah PAS, parti yang selama ini konsisten bertanding di 66/67 kawasan dijangka akan kehilangan 5 kerusi terutamanya di Kedah dan Kelantan. Ini adalah kerana dua negeri ini dikenali sebagai pengundi Melayu/Islam yang amat sensitif dengan isu agama. Kesilapan Presiden PAS yang bersetuju dengan penggunaan Kalimah Allah dalam Bible memakan diri. Ramai daripada pengundi tegar di kawasan ini mempersoalkan halatuju perjuangan Islam PAS.

DAP pula diketahui sebagai tidak begitu teruk berubah kedudukan. ini kerana DAP adalah sebuah parti yang secara turun temurun ‘bermain selamat’ dengan hanya bertanding di kawasan bandar dan kawasan Majoriti Cina. Jika parti ini bertanding di kawasan Melayu sudah tentu mereka telah dikuburkan hidup-hidup. Setakat ini, Kajian memperlihatkan DAP dijangka kehilangan 4 kerusi terutamanya di Selangor dan Kuala Lumpur. Kedudukan ini tidak merisaukan sangat kerana mereka tahu mereka tetap menguasai majoriti kawasan bandar besar.

Parti yang dijangka akan kehilangan paling banyak kerusi adalah PKR. Sebagai sebuah parti yang mempunyai angan-angan tinggi, mereka dijangka akan bertanding tidak kurang 90 kerusi. Namun, daripada jumlah 31 parlimen yang mereka menangi tahun 2008 akan tinggal hanya 15 kerusi. 16 kawasan akan kembali kepada BN atas beberapa isu yang melanda pembangkang khasnya isu Anwar. Rakyat sudah hilang kepercayaan kepada pemimpin yang sensasi dan banyak masalah ini. Selain itu, corak pengundian juga berubah. Jika 2008 memperlihatkan kebanyakan undi yang diterima pembangkang adalah undi emosi atau paparan kemarahan/kekecewaan/kesedihan/ akibat calon mereka tidak dipilih dan beberapa isu lain, kini rakyat mulai sedar bahawa pembangkang lebih teruk daripada BN. Isu-isu penyalahgunaan kuasa di Selangor misalnya yang berkaitan isu curi pasir, ladang babi di Sepang, Isu kegagalan tadbirurus UNISEL, Isu Talamgate dan sebagainya memberikan kesan negatif kepada pembangkang khususnya paling teruk PKR.

Kegagalan MB Selangor menunaikan banyak janji juga memberikan kesan. Dakwaan beliau ‘itu hanya manifesto, bukan janji’ membakar perasaan ramai pengundi yang berasa tertipu terutamanya golongan ibu tunggal, warga emas dan sebagainya yang dijanjikan bantuan.

Kedudukan terkini ini juga menimbulkan keresahan ramai di dalam PAS. Puak Anwarinas kita lihat masih belum membuka mulut dalam sebarang isu. Golongan Ulama telah menunjukkan sikap dan tidak menyokong Anwar menjadi PM. Manakala Pemimpin tertinggi seperti Nik Aziz dan Hj Hadi kejap ke hulu kejap ke hilir dalam membuat kenyataan. Ini menguatkan bukti bahawa mereka dalam keadaan tidak tentu arah!

ps: pendapat aku kadang-kadang ini cara mereka nak guna taktikal the art of war, kita kena faham bila cara strategi ini berjaya.. maksudnya mereka dah berjaya membuatkan pejuang bn leka... yup ini strategi war room mereka... dan kita geng2 bn kuatkan lagi bekerja.. dan kita lawan sampai lebam... 

sumber klik sini

3 ulasan:

  1. Teringat aku pasal nizar ngok ngek ni sebelum ke mahkamah Persekutuan pasal kes meroyan jawatan MB Perak pada tahun 2010 siap buat spekulasi bahawa hakim-hakim akan berpihak terhadapnya dalam kes tersebut. Tapi akhirnya ape yang Nizar dapat dari keputusan hakim-hakim berkenaan??? Kosong, kosong, kosong, kosong, kosong.... 5-0 la...

    Inikan pulak spekulasi 145 kerusi dimenangi oleh fuckatan, aku hanya mampu gelak je la dengar ramalan mangkuk berayun dari nizar berok tokak tu....!!!!!!!!!

    BalasPadam
  2. Ape cite dengan RM207 billion yang nizar lambai dok heboh-heboh dulu tu?? Dah takde bukti (baca fitnah) terbaru ek?

    BalasPadam
  3. Aku dulu sokong PR pd PRU12 pn dh xsabar2 ni nk pangkah BN utk PRU kali ni. Aku rasa bkn aku shj yg rasa mcm ni, ramai lagi yg dh geram sgt nk ajar PKR/DAP/PAS.

    BalasPadam