Jumaat, 15 Februari 2013

lagi gambar kebangkitan rakyat kelantan!!!

uish, ni semua edit dari cyber trooper umno untuk menunjukkan gila haram ramai.. tu tu tengok.. kan nampak sangat editingnya tu... eh eh.. dan ayat biasa nak sedapkan hati cecei.. ini semua dah di bayar... hehe.. diangkut.. kakitangan kerajaan dipaksa turun.. budak sekolah pun ada sekali.. beratus biji bas diangkut datang dari luar kelantan.. semua ini bukan orang tempatan... hahahaha.. kalau ikutkan aku leh bagi lebih dari 1000 alasan yang biasa cecei bagi...

KITA KASI TUKAR... TUKAR...


ramai penyokong pas yang dulu sokong kat nik aziz dah tak boleh tahan dah beb..asyik kena tipu sokmo je.. 

hah ni lagi ketara edit nya ha nampak...

ps: dimana-mana sekarang ni nampak ketara rakyat kelantan dah bangkit... kita kasi tukar...

36 ulasan:

  1. KEHKEHKEH KLU BLEY KASI TUKAR SUAR DLM WALLY SLIPOR SKALI BROO. DAH BEBAU 22 TAHUN TAK BASUH >XD

    BalasPadam
  2. Hai admin,

    i'm back. Look who's comin'. Your worse nigthmare.

    Nak ckp sikitla. kata kufur nikmat sebab tak bersyukur dengan kerajaan negeri sekarang. Ni puak-puak kufur nikmat ke?

    Kata tak boleh melawan Ulil Amri, ni nak cakap apa? Contoh tarbiyah UMno yang menyonsangkan ke?

    heheheheh

    Mana boleh kaki digunakan berjalan menentang pemmerintah sedia ada? Tangan sepatutnya digunakan untuk bekerja digunakan mengangkat banner. Mulut bertasbih dan berzikir digunakan menghentam pemerintah sedia ada.




    Yang benar
    Pencinta Keamanan Negara


    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang ni, pemerintah tu org yg membentuk perlembagaan, undang-undang dan melaksanakan penguatkuasaan. Hang kena suruh kerajaan negeri tu bentuk perlembagaan baharu yg bukan perlembagaan penjajah dan laksanakan undang-undang hudud yg depa dok canang. Baharulah depa bulih dipanggil pemerintah. Kalau depa dok guna yg ada had pusat guna sekrg, maksudnya pemerintah tu bukan depa, tp kerajaan pusat.

      Padam
    2. perlenbagaan Malaserysaia hari ini yang digunakpakai ciptaan siapa? Nahai.... penjajah sebelum meninggalkan Malaya dulu. Nama penciptanya Lord Reid.

      Sebagai warga berdaulat dan meredeka, Hang nak ke perlembagaan penjajah dan menolak Perundangan Islam? Di mana tanggungjawab hang sebagai Islam yang cintakan Allah dan Rasul?



      UNTUK KITA RENUNGKAN

      Padam
    3. Ai. bukan dlm Buku Jingga yg presiden parti islam hang tu sama-sama sepakat ada tulih pasai nak pertahankan perlembagaan yg dok ada la ni ka?

      Padam
  3. ai kritik dan demo asak kelate dah terasa hati lak.. siapa suruh tak jaga kebajikan rakyat.. dap entea punya sayang.. poodah.. jgn dok sembngla hal2 yg konon menyentuh hal2 agama bila orang bangkit dengan ketidak adilan pas.. ooo bila pas buat boleh, tapi bila kita taji pas tak boleh.. mana belajar.. haha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. KAlau kita tengok konteks Klantan, penduduknya sangat unik. Kehidupan mereka tidak terlalu mendesak dan dalam keadaan yang sederhana tanpa banyak tekanan seharian.

      Namun sumber hasil beragak terbatas dan kini, kerajaan negeri sedang berusaha memperjuangkan hak mendapatkan royalti. Kita kena akui kebijaksanaan pemimpin yang dipilih, mereka tahu undang-undang dan mereka berasa royalti petroleum layak dibayar kepada mereka.

      Sabah pula mencatatkan rekod sebagai negeri termiskin kebangsaan walaupun telah lama ditadbir oleh kerajaan BN dan mempunyai hasil yang banyak.

      Untuk Pendemo-pendemo, jangan terslah langkah mendapat maklumat songsang BN.



      UNTUK KITA RENUNGKAN

      Padam
    2. Kalau rakyat Kelantan tak terdesak,dok je lah diam-diam kat Kelantan tu,jangan merempat ke negeri org.Ni merata ceruk menumpang,keras kepala pulak tu.

      Padam
  4. Super Imposed

    Korang Tunggulah bila Tuan Guru Berdoa...

    Sesungguhnnya doa seorang Ulamak Muktabar diterima ALLAH...

    TAKBIR...

    Hancor Hancor...

    Hidup ANWAR
    Hidup Tok Guru

    BalasPadam
  5. K.O. PAS, PAS K.O.... dah semakin menampakkan kesan... alhamdulillah, syukur pada Allah yang Esa, bukan pada allah yang Al-Juburi sembah dan pergunakan...

    BalasPadam
  6. Bro,

    Hang kena faham kita kena balik kepada agama akhirnya. Kita akan dipertanggungjawab atas perbuatan kita. Adakah kita akan menjadi sisa-sisa Kamal Artartuk yang menjadi peruntuh Kerajaan ISlam sedia ada? Adakah sejarah Turki kerajaan Uthmaniah berulang di Kelantan.

    Adakah kita bersedia dianggap penamat kerajaan yang mengamalkan Islam yang sebenarnya?

    ADA YANG PERLU DIPUTUSKAN DISINI

    BalasPadam
  7. skrang dah rasa tergugat barulah nak smbang jatuhkan kerajaan Islamlah.. sebenarnya pas lah yang nak jatuhkan kerajaan Islam yg sedia ada sekrng, bersekongkol dengan dap, sampai jual kati semua.. lepas tu salahkan umno bn.. wak lu lah.. kalau betul kelantan dah mengamalkan pentadbiran Islam sebenar... dah lama kuat dan boleh ganti umno.. tetapi apakan daya.. kerana sikap pemimpin pas yang nyata gunakan agama untuk kepentingan politik.. dah la.. ini lah masanya rakyat bangkit.. kasi ajar sama kepimpinan pas.. huh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menggunakan agama untuk kepentingan politik?

      Baca baik-baik. Kesyumulan Islam merupakan Adden dalam kehidupan. Lengkapnya Islam sehingga RAsul mengajar tentang adab dan cara dari sekecil-kecil perkara sehingga pentadbiran negara.

      Apa kemungkaran yang dibawa oleh pentadbir negeri Kelantan sekarang? Adkah kerana mereka tidak mengganjurkan konsert OPPA GANGNAM maka kesyumulan Addeen mereka menjadi cacat?

      Aakah Islam berasaskan pembangunan material dan moral semata-mata? Adakah tamaddun hanya didirikan dengan banyaknya bangunan yang berdiri megah atau jalanraya yang berselirat?

      Itu semua tak perlu kepada kemerdekaan kalau kita berkehendak kepada pembangunan material. Penjajah lebih hebat menjadi arkitek ddalam mendirikan bangunan dan jalan.

      Bacalah semula tentang pengisian Tamaddun. Ikut Iman bukan ikut bangunan.



      UNTUK KITA RENUNGKAN

      Padam
    2. Bro

      SENDAL SENGAL

      Lawak #1 - RU-redi-4BN???? NOOOOOOOOOOOOOO
      Lawak #2 - Yeeshang??????? Najib gaul sendri2
      Lawak #3 - OH kata - Salah Menteri wanita
      Lawak #4 - TENG kata - PSY diancam
      Lawak #5 - Polis kata Ya
      Lawak #6 - TENG kata Saya tak tahu siapa pasang bendera 1Malysia kat Penang

      Itupun UMNGOK masih HANGGUK-HANGGUK



      RU-redi-4BN????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
      (i'm back)

      Padam
  8. TRANSFORMASI dikenali juga sebagai PENGUBAHAN

    Jadi:

    mari kita transformasikan BN. Hapuskan Rasuah

    JOM UBAH


    undilah Pakatan Rakyat.


    LAWAN TETAP LAWAN
    (hahha...miss me already?)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom kita ubah Pas ,supaya jadi berani jangan dok tunduk pada DAP dan Anwar al Jubori.Ubah juga Pok Nik dan Hj Hadi biar rujuk pada Majlis Syura dulu sebelum iktu cakap al Jubori.

      Padam
    2. Bila pulak UMNGOK aka HANGGOK akur dengan ketetapan Majlis Syura PAS?

      Padam
    3. UMNO akur dgn ketetapan Majlis Fatwa Kebangsaan. UMNO iktiraf keputusan Majlis Fatwa, sbb dak pernah UMNO atau parti komponen dlm BN suruh Majlis Fatwa kaji semula setiap fatwa yg depa keluaqkan. Aku tgok kalau PR menang Majlis Syura la yg sepatutnya ganti Majlis Fatwa Kebangsaan dlm urusan berakitan agama islam. Tp kwn-kwn sepakatan hang sendiri pun dak sepakat utk iktiraf keputusan Majlis Syura, lagu mana hang nak suruh rakyat Malaysia nak ikut patuh sama?

      Padam
  9. Jom Ubah Najib dan seluruh kerabat BN.

    Dah baca surat terbuka Deepak (Deep Impact) kepada Tun Mahathir? Kok mana yang belum tahu dan tak tahu dan purak-purak tak tahu atau bebal tak nak ambik tahu atau malas ambik tahu....

    nanti aku paste kat sini.

    Lepas baca, nasihat aku, korang teruskanlah mengundi BN sebab macam biasa, boleh head banging- UMNGOK aka HANGGOK2



    JANGAN BERPARANG KALAU KECUNDANG
    (Starts d party without me?)

    BalasPadam
  10. bila kebangkitan itu sudah pasti.. serius mcm2 ayat lah cecei dok keluar.. haha.. hehe kita tengok siapa kecundang wahai insan angkuh.. hehe..

    jangan mencecei bila kecundang

    BalasPadam
  11. Hahaa....

    Last election digemburkan dengan pengisytiharan bakala MB kelantan yang baru Adek Awang dan dengan sombong menjajakan program dan rancangan yang bakal dilakukan sekiranya berjaya menawan Kelantang.

    BN dengan sombong menjangkakan kemenangan 2004 akan berulang dan Kelantan adalah tawanan seterusnya selepas berjaya merampas Terengganu semula.

    Angkuh dan sombong sehingga gagal melihat negeri2 lain dan akhirnya Allah taala membayarnya dengan kekalahan teruk di =kebanyakan negeri di Semenanjung.

    Bro

    Bersama Mursyidul Am ini, kami bersolat memohon agar Apa yang ada dikekalkan dan dengan Rahmatnya Kelantan terus diberkati.




    JANGAN BERPARANG KALAU KECUNDANG

    BalasPadam
  12. sekurang2nya kesilapan diperbaiki dan diakui bn agak teruk masa zaman paklah.. dan bila keadaan sekarang berpaling ke ats pas.. hehe.. kita tengok cara up pencecei seperti anda konon bereh sokmo kat pas.. yup kita pasti akar umbi dah semakin menhenyak.. dan fight back ke atas pas.. bukan berlaku dalam pas sahaja, tetapi rakyat marhen.. hehe

    jangan mencecei bila nok tukar.. hehe

    BalasPadam
  13. Soalan:

    aku tak kisah lah bro kalau seluruh rakyat Kelantan tetiba berpaling kepada BN dan kalaupun tinggal Nik Aziz seorang yang masih memegang bendera serta perjuangan PAS, aku dari Johor ini akan terus mempertahankan apa yang PAS perjuangkan.

    Yang penting, ISLAM.




    Yang Benar
    KADIR KADIRON
    Parit Karjo





    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang nak pertahan perjuanagn apa? Negara islam x dak dlm Quran. Hudud tinggal 0.0001% ja dlm islam. Hang patut bantu parti hang pertahankan Buku Jingga tu.

      Padam
    2. itulah kehebatan PAS. Hudud yang hanya 0.00001% diambilkira dan mahu didaulatkan.

      Kau sebagai Islam, apakah pandangan kau terhadap perlaksanaan hukum Hudud? Adkah kau akan menyokongnya?


      UNTUK KITA RENUNGKAN

      Padam
    3. Cuba hang bgtau aku bagaimana cara PAS nak daulatkan hudud?

      Padam
    4. tu yg tukar negara Islam jadi berkebajikan demi menjaga hati dap dan pkr.. ceh..

      Padam
  14. Baiklah

    kalau dah tak ada apa-apa lagi, aku minta diri dululah. Jam pun dah 12.00. Permit ceeramah pun sampai jam 12.00

    hehehe

    Seperti biasa, teruskanlah isitoqamah dalam perjuangan.

    Salah silap harap maaf yea admin. Jangan marah. banyakkan membaca dan meneroka. Indah perjuangan Islam ini.

    Assalamualaikum



    UNTUK KITA RENUNGKAN

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aduih lambat aku masuk sini. Hahaha, x sempat nak borak dgn hang. Tadi sku syok Kelantan vs Selangor dkt 801. Lpas tu sambung cita Rocky 3 dkt tv2. X pa lain kali aku bulih bagi pendapat aku pasai islam dkt Malaysia ni. kt hang.

      Padam
  15. bro Islam bukan hak milik pas.. hehe.. patut pas kuat, tetapi apakan daya.. kesilapan teknik dari pemimpin mereka sendiri..

    dap ganti pas

    BalasPadam
    Balasan
    1. nahaaaaaii, tak abes lagiiii?

      Islam milik Sejagat termasuk kau bro. JAdi sebagai Islam, pertahanlanlah Islam. Jangan lalai dari tanggungjawab ini.

      Rasul bersabda: Bukan daripada kalangan aku mereka yang mengamalkan Asobiyyah". Kenyataan ini jelas dan terang. Assobiyah adalah nasionalism. Pandang kepentingan Agama mengatasi Kepentingan Bangsa.

      Aku kuote ayat kau:
      Patut PAS kuat, tetapi apakah daya...
      Bukankah sepatutnya kau mendokong PAS, bersetuju dengan perjuangannya. Bersetuju dengan Perlembangaan yang didukunginya, Bersetuju bahawa parti ini memerlukan insan2 hebat seperti kau.

      Adakah kau masih mahu menyertai UMNGOK dan terhanggok2?


      UNTUK KITA RENUNGKAN

      Padam
    2. Hang tau dak maksud assobiyah ni? Cuba hang cita la ni hang dokong PAS pasai apa?

      Padam
  16. hehe, tapi apakan daya pas hanya menjadi alat untuk menjatuhkan kerajaan Islam yang ada sekarang.. keke.. udah2 le tu.. kena sailang sikit dah jadi sawan.. hehe.. kritik sikit pas dah jadi sasau, sama je dengan kepimpinan pas tu.. tego.. buat muka ketat.. lepas tu eh eh.. ooo ini semua mainan dari umno.. wak lu.. hahaha

    BalasPadam
  17. sorri bro

    dah terlalu lewat. Esok kita sambung cerita yang sama. Admin cepat sangat tukar topik, macam marah jerr kat aku.

    (Kalau tak suka, beritau, tau lah aku blah)

    Apapun, aku enjoy berhujah dan bertukar-tukar pandangan dengan korang. Tambah pengetauan dan tambah kekawan. Sikit pun tak terasa di hati, aku anggap semua positif.

    Kalau aku salah, mohon maaf. Dan jangan serik nak berhujah lagi. Esok, Sabtu, kalau ada masa, aku masuk forum ni lagi.


    Assalamualaikum


    UNTUK KITA RENUNGKAN

    BalasPadam
  18. Ok bos. Lain kali bulih borak lg. Tp hang jgn marah admin. Dia pny peranan mcm reporter. Dia kena update info cepat, kalau dak kita ketinggalan isu. W'salam w.b.t

    BalasPadam