Rabu, 13 Februari 2013

mana boleh pas dikritik sedemikian rupa beb!! mana boleh!!

ni mesti tahap meroyan macam jamban lah gamaknya ni.. keh keh.. oi cecei.. alah, mesti cecei kata dah berjuta dapat ni ulama yang dok kritik kepimpinan pas kelantan.. mana boleh.. kami kan maksum.. kami pas mana boleh dikritik sedemikian rupa.. mana boleh... haha.. asal kena kritik mesti melenting punya mangkuk ayun cecei pas... hahaha...

asal usik dap lagilah diorang punya meroyan, macam orang hilang anak bini tahap royannya kalau kritik dap.. kalau kritik pas pulak cecei sampai ketab gigi menahan amarah.. kang ada yang beri komen carut-carut lak karang... wakaka...

mana boleh woi kritik pas macam ni... oi oi.. mana boleh.. hahaha


ps: macam biasa cecei akan cakap, utusan meloya yang korang percaya... hehe.. aik baik percaya cakap ulama dari percaya cakap anuar ibrahim... hehe

20 ulasan:

  1. RAMAI PENCACAI YG MELENTING DGN STETMEN NI BRO PSL DIORANG GERAM FATWA WALLY SLIPAU DAH TAK LAKU LG KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. betul bro, kat dalam sini pun bro tengok lah nanti ada lah 2 3 cecei tegar yg ditugaskan kacau komen kat sini.. wakaka.. kelakar bro.. royan depa macam orang hilang arah dah... hahaha

    BalasPadam
  3. Hahahaha. Kebebasan bersuara. aku respect kat hang Headbomb sbb dak filter dan delete komen puak-puak tu. Kalau depa bg hujah, kita lawan dgn hujah. Tapi kalau depa mencarut harap kawan-kawan penyokong UMNO jgn ikut sama lagu depa. Kita ada adab budaya, betui dak?

    BalasPadam
  4. betul betul betul...!!!

    BalasPadam
  5. betul bro, kita sendiri tgk kadang2 takde kaitan pun dgn tajuk, habis diulaskan.. haha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila Bro Headbomb tulis "betul bro, kita sendiri tgk kadang2 takde kaitan pun dgn tajuk, habis diulaskan" Gua terus teringat segala jenis SPIN N AUTA yg mereka kemukakan untuk mengaburi rakyat. Dulu balik2 pimpinan PR salahkan UMNO, skang ni ramai rakyat dah buka mata permainan spin mereka. Yang paling ketara sekali soal KALIMAH ALLAH. Ni gua tak perlu ulas lebih.
      Ni saja gua nak cite sket hehehe sorry melalut ye. KES ISU MEMALI. Dulu gua ingat kes MEMALI ni kes terpencil sahaja. Bila tergerak hati gua tgk pendedahan kes MEMALI oleh Cikgu Non, gua cukup terkejut. Rupa-rupanya kes MEMALI ni bukan isu kecil tapi satu hal yang besar. Melalui ISU MEMALI pimpinan PAS mengutip derma melalui ceramah2 yg membangkitkan isu MEMALI. No wonderlah cecei PR ni suka ISU BASI. Mungkin ramai yang tak sedar ni, selama 15 TAHUN DI ULANG SEMULA 15 TAHUN ISU ni dibawah kesana kemari untuk mengutip derma. Yang paling menyedihkan, duit derma yang berjuta tidak dikembalikan pada yang HAK. Bagi gua, memang ternyata PR ni guna modal AIR LIUR BASI untuk memastikan kelangsungan KUASA POLITIK di MALAYSIA. BANYAK BISING N KOMPLEN KEJE KOSONG KOSONG KOSONG...
      p/s: Gua tak heranlah cecei PR ni main SPIN, siapa lagi kalau diorang tak blaja dari MASTER SPIN AROUND ANWAR..
      Nak sangat main spin, kita bagi dia spin siap ada hujah.

      Padam
    2. Hahahaha. Aku seminngu ni mmg cuti, x dak kerja aku surf la blog pro kerajaan. Aku rasa kita mmg patut surf dan bantu blogger pro kerajaan. Matlamat aku bukan nak menangkan sapa-sapa, tapi utk dptkan cerita yg paling betui. Aku bw hujah aku, depa bw hujah depa. Sama-sama bg pendapat. Kalau hujah depa kuat dan bukti dgn fakta depa sahih aku akan dpt maklumat baru utk aku. Kalau hujah aku kuat dan fakta aku depa x bulih pertikai, aku harap benda yg betui sama-sama kita sebar luaskan. Blogger mcm headbomb, GAP, House PK, MYKMU dan lain-lain, suma tulong bukak jalan, kita bantu depa terangkan jalan tu. Yg penting dlm berbincang kita tetap teguh utk kata yg betui itu betui dan yg salah itu salah.

      Padam
  6. Bro Headbomb cayalah memang ko punya Blog ni MANTAP n BEST heheheh. Bro tulis ringan2 pun dah jadi sasau cecei2 PR tu hahaha..Nampaknya dah ada satu BRO pengomen kat sini (aku tak tahu lah sape namanya tapi baru2 ni dah muncul), boleh tahan gak BRO tu bagi hujah, n fakta, susah cei PR nak spin.
    Gua TABIK SPRING kat lu arr BRO, gua tak tahulah sape Bro, but cara bro memang TERBAEKKK GAK sama cam BRO HEADDBOMB.
    p/s: Gua suka baca n komen kat sinilah, saje nak tgk reaksi "meroyan goyang inul punya cei PR" hehehe...Tapi tulah kalu takde cecei PR tu tak best lak, macam semua jadi HERO takde PENJAHAT tak best arrr boring gak. Kah kah kah...JANJI KITA LAYAN SAMPAI DIA HAPPY...TUGAS kita belum selesai selagi PARASIT YAHUDI ada di MALAYSIA. COME ON CEI2 PR BRING IT ON kah kah kah...confirm pasni ada yg tak tido malam lak hahahaha...

    BalasPadam
  7. saudara-saudara sekelian janganlah kondem cecei2 PR. Mereka cuma ikut arahan seperti robot. Walaupun perkara baik kalau ketua mereka kata tak baik meraka akan kata tak baik juga. Benda wangi pun kalau ketua mereka kata busuk mereka tetap kata busuk. Mereka tak perlu berfikir cuma kata ye atau tidak aje.

    BalasPadam
  8. HAi

    dah mula merindukan saya....hahahahahh. Benci tapi rindu ya?

    Tunggu habis kerja saya baru kita sambung nooo.

    Meantime, sedikit sebagai bekalan:


    RU-redi-4BN????? NOOOOOOOOOOOOOOOO


    BalasPadam
    Balasan
    1. Mau dak rindu kat hang. Kita sama saling memerlukan, ya dak? Hahaha.

      Padam
    2. Gua pun rindu kat Bro tau....Auuuwwwww TAK KUASA I LAYAN YOU ni hahahahaha...Bro takde kurang meriah MAJLIS KOMEN ni hehehe..
      p/s: Sorry ye gua tak keje bancuh kopi tuk Anwar ye hahaha Nanti boleh tak bro cite nape Bro sokong Anwar??? Gua pun nak tahu juga ni...

      Padam
  9. Sumpah aku tak akan undi PAS lagi lepasni.
    Dengar tu ayah, ibu, abang-abang, adik-adik dan saudara-saudara dekat dan jauh. Marilah bita ubah Kelantan !

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenapa perlu bersumpah?

      Sedikit nasihat: Kegemaran bersumpah ni perbuatan orang munafik.

      Nak ubah kelantan kau ubah lah. Tak payahlah ikut perangai orang munafik.

      rujuk http://wantarmizi.blogspot.com/2012/01/dato-dr-fatma-az-zahra-orang-munafik.html

      Padam
    2. Iye Nik Aziz angkat sumpah jadi Menteri Besar tu apanya? Dah berapa kali Nik Aziz angkat sumpah? hehehe

      Padam
  10. terima kasih lah atas "benci tapi rindu" kat aku yang memang established macho serupa Sarip Dol Samseng Kampung Dusun:

    Mengapa aku sokong Anwar?

    Anwar ni adalah pemidato terhebat dan bakat ini sehebat Sukarno. Dia adalah crowd puller yang boleh memukau dengan pidatonya. Gaya persembahan memang class dunia.

    Dia mangsa fitnah aku yakin tentang itu.

    BTW, aku ahli PAS selari dengan ilmu yang aku ada dan perjuangan yang PAS bawa.

    Soalan: Mengapa kau masih bersama UMNO. Kau tahu UMNO sekarang tengah sangat nazak. Umno menghulur salam perpaduan tapi PAS menolak.

    Apa yang menyebabkan kau bersama UMNO?


    aku reserve dulu tagline aku. tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iyalah iyalah Bro lah macho hehehe...

      Bro, gua agak SURPRISE bila bro cakap ahli PAS. Gua tak nak ulas tu lebih2 lak buat masa ni. Tapi berdasarkan pada bro punya sokongan atas dasar Anwar adalah pemidato terhebat dan bakat ini sehebat Sukarno, gua kurang setuju. Coz gua pun ada gak dengar cara pidatonya, memang okaylah bagi gua, tapi bila gua amati isi pidato beliau kebanyakannya dikutip dari pidato presiden America. Hmmm maybe bro tak setuju, its ok, but gua ada buat perbandingan. Cuba2lah bro dengar dulu presiden dari Amerika misalnya dari John F. Kennedy, Jimmy Carter and paling kuat pengaruh dari Richard Nixon. Kalu bro nak tahu ayat "kuasa rakyat" ni dari presiden Amerika terkenal Abraham Lincoln. Nak lagi best pidatonya "Mao Zedong dari China. Nama2 yg gua sebut ni bukanlah setakat bijak berpidato class dunia, tapi hasil keje pun class dunia.
      Agak menghairankan juga bagi gua bro sokong Anwar. Kalu diikut Bro suka mainkan ISU BASI, sorry ye. Gua pun nak ungkit gak, ingat tak siapa yg bagi gelaran Al-Juburi pada Anwar? Sape yg bagi gelaran wali terompah n macam2 lagi. Gua tak tahulah bro ni, ahli PAS level mana, but Hassan Ali yg tak setuju ngan Anwar pun dah dibuang. Ni kalu tak setuju ngan Anwar kena pecat ke? hehehe Bro ada masa try baca wikipedia, bahagian atas wikipedia tu perghhh best baca tapi bila dah sampai bawah...baca sendirilah kan bro suka banyak membaca hehehe..


      Apa yang menyebabkan kau bersama UMNO?Kau tahu UMNO sekarang tengah sangat nazak. Umno menghulur salam perpaduan tapi PAS menolak.
      Demi AGAMA, BANGSA DAN TANAH AIR.
      Gua tak rasa UMNO nazak,yg nazak beberapa ahlinya yg masih tak sedar diri dan tidak mempertahankan dasar parti.
      Apa yang menyebabkan kau bersama UMNO?
      Demi kelangsungan survival politik Bangsa Melayu dan mempertahankan agama ISLAM.

      Senangkan gua jawab hehehe

      Soal salam perpaduan rasanya bro kena dengar dulu statement dari Ustaz Nasha. Kalu gua bagi dari UMNO for sure ko pandang sepi... Baru2 ni gua ada tgk interview Ustaz Nasha dalam TV3, agak mengejutkanlah interview tu. Ustaz Nasha sentiasa konsisten menekankan soal ISLAM dan MELAYU. Bro ada tgk tak interview tu?

      Soalan cepu emas gua hahahaha...
      Mengapa PAS tolak perpaduan dengan UMNO? Mengapa pilih DAP and PKR?

      1) Kalu boleh ko jawab atas kapasiti individu rakyat MALAYSIA
      2) Kalau boleh ko jawab atas kapasiti sebagai ahli PAS

      p/s: Sorry bro lambat nak jawab bro punya komen tu. Gua tertido awal, banyak sgt keje semalam hehehehe Bro bila bro cite mengapa bro sokong Anwar, sorrylah gua rasa baik bro semak betul2 pendirian bro. Kalu ko nak pemidato yg best tu Hj Hadi. Gua macam nilah senang, ramai orang pandai bercakap besar, yg penting apa HASILNYA, bukan air liurnya hehehehe. ORait.

      Padam
    2. Bro, gua ni Insan biasa sahaja...but bila ko cakap soal pidato baik ko dengar dulu pidato dari
      "NINOY AQUINO's memorable speech in Los Angeles (2-15-1981) "
      Gua rasa dia cedok dari pidato Ninoy Aquino. Malah cara2 dia nak tarik sokongan pun Anwar ni pun amik perjuangan Ninoy Aquino. Gua tak nak sebut nama Tun Dr Mahathir coz bukan semualah ye orang PAS tak setuju ngan Tun M. Berbanding Ninoy Aquino dengan Anwar bagai langit dan bumi. Tak pecaya, bukalah youtube. Orang politik berjuang untuk meraih undi, tapi Negarawan berjuang untuk kepentingan jangka panjang demi agama, bangsa dan negara. Banyakkan membaca n membuka minda advise dari bro tu memang BAGUS dan MANTAP.

      Padam
    3. sebelum apa2 bro nak cop gua ni Bangla n tetiba lak jadi Pilipin hehehe...Gua seorang rakyat MALAYSIA dan Berbangga jadi rakyat MALAYSIA.

      Padam
    4. Ni lupa nak tambah soalan, ni ko kena jawab betul2 ye..

      Selepas Anwar dibebaskan dari penjara, kemana Anwar?

      Padam