Selasa, 12 Februari 2013

penang cina punya, melayu semua bodoh!! cecei anggap pemuda ini hero!!!

mesti cecei tak kisah sebab apa yang pemuda ini maki kat melayu tak de hal.. sebab alah, cecei anggap dia hero yang patut dijulang!!!

ayat dari kiasu ini khas untuk kita sebagai melayu...

lelaki Cina itu mencabar pihak berkuasa agar menangkapnya dan berkata, di Pulau Pinang, polis Melayu tidak ada kuasa kerana Pulau Pinang adalah hak milik Cina.

dari blog mpp
klik sini juga
 melayu anda tau, i'm the boss in penang!!!

melayu tiada kuasa di penang, ada faham??? oii cecei gelak gelak sekali... lu orang kan suka.. 

erm, tak terasa apa-apa? ohh... cina kiasu dap ni dia lupa.. dia lupa.. hehe... dah lah tunjuk f**k kat DYMM Permaisuri Agong.. kita melayu tak delah sampai nak jadi kurang ajar kat bangsa diorang, sebab kita ni ada sikap toleransi yang hebat, tidak ada bangsa lain di dunia ini sehebat bangsa kita (kecuali cecei yang tak ngaku melayu lah, diorang orang arab)

tapi apakan daya, baka-baka 13 mei 1969 tetap ada sampai sekarang.. kerana apa.. mereka anggap bangsa melayu akan dipijak selepas pru13 nanti... erm ok.. hehe.. kita biarkan.. biarkan lahar gunung berapi meluap-luap dulu kat bangsa kita... sebab hebatnya bangsa kita ni cukup bersabar... sabar yang tiada kat bangsa lain... bila dah meletup... senang je LU PIKIR LAH SENDIRI....

tapi yang menjadi persoalan cecei pas, terutamanya melayu.. terus dan terus menjadi mangkuk piang kerana kuasa... untuk pemimpin dayus telo kulup mereka... hehe.. kena jual kati lah kita sok bila melayu haprak dari pas dan pkr dapat sepenuhnya kuasa... hehe.. kami tak takut.. cuma akan ada satu perkara tak elok kalau kita biarkan melayu-melayu dayus ini terus berkuasa..... TOLAK PAKATAN RAKYAT!!! MELAYU AKAN KUAT!! MALAYSIA AMAN DARI KIASU DAN MELAYU HAPRAK CAP TELO KULOP (pas dan pkr lah tu)

57 ulasan:

  1. PRU13 dikertas undi anda hanya ada logo BN dan dap.

    apa kah keputusan anda adalah betul jika pangkah dap kerana anda tahu dap akan benarkan kalimah Allah tergadai, 40% kakitangan kerajaan dibuang,negara islam ini bertukar jadi negara republik seperti hong kong dan singapork, lesbian dan gay mendapat hak berkahwin dll?

    gen2felda

    BalasPadam
  2. Melayu PAS , PKR n DAP kemain menjilat jubor hero baru mrk neh...budus...xsedar bhw Cina BABI neh tgh mnghina bangsa kamu sendiri....

    BalasPadam
  3. orang melayu masih tak sedar diri, betapa bencinya cina DAP ni terhdap kaum melayu hingga tidak ada hormat langung pada Agong. ada tok-tok lebai dgn bangganya angkat bendera cina DAP..ptuiiihh...bayangkan kalau DAP merintah Msia..

    BalasPadam
  4. kalau negara islam malaysia ni negara arab...dah lama 2 ekor komunis kuning tu kena tembak..

    dorang berani kerana pas lemah dan jadi balaci dorang..

    pemuda pas hanya berani berlawan ngan umno yg.sama bangsa dan agama..dengan cina komunis dap mereka hilang telor!!

    gen2felda

    BalasPadam
  5. Mau aku penampar sorang2 geng2 PAS. Itu pn x leh fikir lagi. Dah kena mainkn dgn DAP, dijadikn balaci pn x sedar2 lagi. Boleh pula suka Janice pi surau bagi buah limau. Tahap kebodohan melampau.

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
  7. PENGIKUT PAS SEMUANYA TERBAIK. MEREKA SEMUA HENDAKKAN KEAMANAN DAN MELAYU BERSATU SERTA TOLAK DAP TETAPI MEREKA SANGAT PATUH KEPADA TGNA DAN TGHA. HANYA PADA MEREKA BERDUA SAHAJA PENGIKUTNYA AKAN AKUR.

    BalasPadam
  8. ''siapa kata saya hina islam? pas sokong saya !!'' kata ambiga penuh angkuh.

    Dan yg.pasti, komunis dap berani hina islam kerana yg.menjilat mereka adlah jemaah penganot pas !

    mereka cukup garang dan bengis memerangi saudara seagama dan sebangsa dari umno. Tapi dengan dap yg.terang menghina islam mereka to'at dan wala.

    gen2felda

    BalasPadam
  9. melyu semua boloh..sama melayu ta ada satu hati..duni lihat islam sama islam pun bunuh sama sendiri..

    BalasPadam
  10. RU-redi-4BN??????

    no

    BalasPadam
  11. To gen2felda

    kuote: mereka cukup garang dan bengis memerangi saudara seagama dan sebangsa dari umno.

    Selepas Terengganu ditawan oleh PAS, royalti yang selama ini dibayar telah dirampas dan digantikan dengan Wang Ehsan. Wang Ehsan ini tidak disalurkan kepada kerajaan negeri yang memerintah tetapi pada agensi yang dilantik oleh kerajan pusat.

    Siapa yang perangi siapa di sini sedangkan Melayu ramai di Terengganu?

    RU-redi-4BN?????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa beza duit dengan wang?

      Padam
    2. Hang faham ka dak isu royalti ni? Bulih hang sebut kat sini negeri mana yg di semenanjung yg dpt royalti minyak?

      Padam
  12. tto anon 736
    hang faham tak apa yang berlaku kat terengganu/ Kalau hang tak faham, hang pi baca buku matematik, lepas tu habaq kat aku apa tu teoram phytogeras. Sebelum tu, hang duk diam.


    Anon 752

    Hang bodoh sangat ka sampai tak tau mana negeri di Semenanjung yang terima royalti petroleum? Takkan aku nak ulang smula benda bodoh ni. Kalau hang tak tau, pi buat bendang belakang rumah hang, tak pun, masuk kandang no.

    tq

    RU-redi-4BN??????? NOOOOOOOOOOOOOO

    wakakakakka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku mmg tak tau ada negeri semenanjung yg terima royalti. Ada ka? Negeri mana tu? Habaq mai la...

      Padam
    2. takpa lah
      hang cri dlu, lepas tu bru hang habaq mai kat aku.

      Dol,
      kalau aku mula nak layan hang, mampuih aku tak dapat bersetubuh dengan bini aku malam nih. Tolong lah. Cerita fakta jangan nak pusing .

      Hang duk jauh dlu.

      RU-redi-4BN??????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

      wakakakakaka

      Padam
    3. TO Tanpa Nama12 Februari 2013 9:49 PTG....
      Agak-agaklah nak buat BERITA SENSASI camtu, cite dalam kelambu ko pun nak khabar kat sini. MEMANG SAH KO NI DAH JADI JALANG hehehe...jangan marah ye.

      Padam
    4. Aku dak pusing mana-mana. Aku tanya ja. Hang bulih jawab ka dak ni? Negeri mana dlm semenanjung yg terima royalti?

      Padam
  13. To Tanpa Nama12 Februari 2013 8:43 PTG

    Modal yg ko kemukakan ni dah basilah...BUSYUUKKKK N MASYAAMMMM keh keh keh
    Skang ni fuhhh main suruh DIAM lak, KOMUNIS tul lah hang ni hehehe. Orang punya sukalah nak komen apa pun. You are free to express yourselflah...Ye TUAN SERBA TAHU, ko nak apa sebenarnya ni? Ko dah update data excell tuk CEC DAP tu. Mungkin ko ni yg bikin salah kira undi tu.

    P/s: Tu ari tagline YA AMPON skang ni RU-redi-4BN??????? NOOOOOOOOOOOOOO macam sesumpah tul hehehehe ambil idola dari bro Anwar ker? Lahhh dulu nak bagi manifesto, bila dah kantoi MANIFESTO BUKAN JANJI, tukar jadi TAWARAN lak... Ko ni diupah oleh Zul Ya ke Rafizi? Tu ari cakap tulisan kat Blog ni tak leh pakai, rupanya ko ni peminat setia gak. FAN CLUB ye, tak yah malu2 lah join jelah kitaorang. Tapi tak best arrr "HERO" cam ko ni awal2 DEAD.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku tukar ikut keadaan semasa dan bila sumethin' hot gets viral.

      cantikkan tagline bru aku:

      RU-redi-4BN??????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

      hmm, nanti aku buat t-shirt demi mengingati hari bersejarah ini. tq

      Padam
    2. Sorry ni saja nak menyakat, "bila sumethin' hot gets viral", ko tengah PANAS ke? Jangan PANAS ye, kalu kita cite dalam keadaan PANAS, EMOSI tak menentulah. Aku tahu ko ni mesti jenis bijak pandai, cuma cara penyampaian ko tu kena UPGRADE sket. Ok

      p/s: Best tagline baru ko tu. Cuma ko buat camtu tak pasal2 ko nak promote BN. Tapi takpelah janji ko HAPPY, aku layan jer. Jangan pula tinggal ko sorang jer pakai baju tu, nanti kitaorang tahu lak sape yang buat TAGLINE tu. Don't worrylah GO FOR IT, for your HARI BERSEJARAH. Cuma aku nak bagi tips kurangkan perbelanjaan, apakata kalu ko minta ngan BN t-shirt pastu leh ko print bebanyak. Amacam best tak cadangan aku tu?

      Padam
    3. cadangan yg best, cuma.... uat apa aku kena minta t-shirt daripada BN? Itu bermentalitikan subsidi dan kerajaan BN tidak suka kepada pemberian subsisi. banyak subsidi hendak dihapuskan. Kerajaan BN lebih mementingkan kroni dan dinamakan sebagai Insentif.

      Aku sebenarnya ada kilang kecil buat t-shirt, join dgn member. Sebab tu aku tak kata nak beli, tapi aku kata nak buat.

      Anyway, terima kasih cadngan kau tu jak.....

      salam kemesraan yang berpanjangan utk Jak

      Padam
  14. Cubalah konsisten sket, jangan jadi JALANG Opps Oppss OPPA GANGNAM STYLE LALANG hehehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. are you ready for PSY?????
      Yessssss

      are you ready for PSY?????
      Yessssss

      are you ready for PSY?????
      Yessssss

      heheheh....

      Are You Ready for BN?????


      lanjutan dari peristiwa ini, aku tak sanggup nak teruskan. YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON

      RU-redi-4BN?????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

      Padam
    2. Tulislah lagi banyak2 Tagline tu hehehehe SAYA BANYAK SUKA HATI TAU....makin lama makin meroyan aku tgk ko ni hahahaha EVOLUSI DARI BERUK HASILNYA TETAP BERUK kah kah kah kah...
      p/s: Silakanlah dengan hujah ko tu, BEST woo. Tak sanggup teruskan??? Takkan dah mengalah kot??? Buatlah bebanyak lagi, boleh aku senyum n gelak puas2 kat sini.

      Padam
    3. kau ni Bangla yang baru dapat IC sempena nak mengundi PRU13 ni ke? Sejarah Politik Negara pun fail.

      Kalau ada masa, check you-tube masa kau dengan group Patriot kau buat demo dengan group Pemuda Umno di Bukit Bintang sempena Bersih 2. Mungkin kau boleh nampak muka sedara2 kau.

      Kelakar la bro, bila kau tanya aku tentang royalti. Very funny dan nampak SOOOOOOOOOOOOOO STUPIDnyer question.



      Kau pasti sukakan ini:









      RU-redi-4BN?????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

      Padam
    4. Oit hang dah buka cite pasai raoyalti, hang kupas la. Bak fakta bukan ayaq liur. Habaq mai la negeri mana dlm semenanjung yg terima royalti?

      Padam
    5. To Tanpa Nama12 Februari 2013 10:08 PTG
      Iyelah akulah BANGLA yang baru dapat I.C, ko dah tengok ker I.C aku? Check youtube, hmmm dah puas aku tgk cite2 camtu. NI jawapan sempoi aku hasil dari TARBIAH Nik Aziz "ITU DIA PUNYA PASAL" hahaha
      Ko ada datang ke semasa Perhimpunan BERSIH? Kalu soalan stupid, ko nak jawab apa nanti kat RAKYAT MARHAEN?


      p/s: Yuppp aku suka ko punya tagline tu... Amacam best arr? AKU BANYAK SUKA TAU...MESTI KO HAPPY kan? Lupa lak, ko ni berjuang berbayar atau belanja sendiri?

      Padam
  15. Dari semalam lg aku habaq kalau cite tu biaq dgn fakta. Bukan dgn ayaq liur. Burung kakak tua tu dia tau ulang cakap tuan dia ja. Apa yg dia cakap haram dia tak tau. Habaq mai negeri mana dlm semenanjung yg terima royalti. Hang tau ka dak ni? Nanti aku habaq hang ni serupa burung kakak tua hang marah pulak.

    BalasPadam
  16. hehe tahap meroyan baboon dah cecei.. keke bukan main syok nampak.. tapi tetap minoriti.. bikin semak komen je kakaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. headboob

      kau tak nak aku kat sini ke? Kalau tak nak, aku boleh blah. Tunggu kau kata Blah jer lah. Amacam?

      Padam
    2. Bulih hang jelaskan dak maksud pesisir pantai negeri?

      Padam
  17. special untuk bangla yang bingai dan bangang:

    http://bppnt.tripod.com/suktrg.htm


    UR-redi-4BN?????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    wakakakakaka

    BalasPadam
  18. http://awangkualizul.wordpress.com/2010/02/20/fakta-royalti-kelantan-kronologi-peristiwa/


    UR-redi-4BN?????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    BalasPadam
  19. http://awangkualizul.wordpress.com/2010/02/20/fakta-royalti-kelantan-kronologi-peristiwa/




    UR-redi-4BN?????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bulih hang jelaskan dak maksud pesisir pantai negeri?

      Padam
  20. bro,

    kau mula nak bercerita tentang teknikaliti , tentang pesisir pantai sedangkan kau tahu terengganu dah terima ROYALTI namun tetiba ditukarkan kepada ehsan.

    Aku faham tentang pesisir pantai, dan ini adalah tentang tuntutan Kelantan terhadap Royalti Petroleum. Tapi ada ada sebut tentang tuntutan ke? Bacalah kat mana-mana statement aku bahawa aku Tak menyebut tentang tuntutan royalti. Yang aku sebut adalah Terengganu yang sedang menikmati royati tetapi ditukar kepda ehsan sewaktu pemerintahan PAS.

    Tolong maintain kewarasan semasa membaca tulisan ini.

    Inilah politik UMNO dan kau senada dengan pemimpin UMNO. Kau akan mula mempertikaikan tentang garis pantai sewaktu surut sehingga jarak dari telaga carigali.

    Bro,
    ihklas ke UMNO bila menukarkan nama royalti kepada ehsan di terengganu? Melayu paling ramai di sana? UMNO sanggup mempertahankan alasan ehsan ini sedangkan faedah kembali kepada rakyat melayu sendiri.

    Bro,
    jangan terlalu detaillah sampai bulu bini kau nak tanya aku berapa helai kat pukinya. Idea kasar kau dah dapat, kau huraikanlah bro.

    Memula hang minta aku akta petroleum, pastu negeri2 yang dapat royalti petroleum, lepas tu berapa jauh pesisir pantai dari telaga carigali, lepas tu berapa peratus negeri2 dapat dan mengapa jumlah tersebut layak diterima oleh negeri2 tersebut, lepas tu.........................phew, aku tengah bercakap dengan lembu NFC ke ni? KAU ni bodh seperti mak bapak kau ke?


    my tagline
    UR-redi-4BN?????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau hang dak jelaskan maksud pesisir pantai negeri tu, maknanya semua negeri yg dkt sebelah pantai timur termasuklah Sabah n Sarawak bulih la tuntut royalti sbb semua negeri ni berdepan dgn Laut China Selatan tempat letaknya telaga tu. Sbb tu penting hang jelaskan maksud pesisir pantai negeri tu.

      Tukaq nama royalti pd wang ehsan tu apa masalahnya? Wang ehsan tu bukan duit ka? Bezanya bwh UMNO dulu kerajaan pusat salur terus kt kerajaan negeri. Bila bwh pembangkang dia salur kt JPP yg dibwh pemantauan kerajaan pusat. Duit tu ihsan kerajaan pusat. Bila salur ikut JPP dia mudah nk pantau supaya duit tu tetap dapat kt rakyat negeri. Hang mau ka duit tu masuk kt negeri tanpa ada pemantauan? Mcm kutipan derma utk wt highway tu. Hang tau ka jumlah skrg dh berapa byk? Dr jumlah yg terkumpul skrg berapa yg digunakan utk buat highway tu? Derma dah kutip tp mana highwaynya. Hang nak wang ehsan dr pusat ni jadi mcm lagu derma wt highway tu jugak ka? Sbb tu pusat salur ikut JPP

      La ni isunya hang kena bongkaq cari kalau-kalau JPP tak gunakan duit tu utk pembangunan rakyat. Kalau hang bulih buktikan JPP tak gunakan duit tu utk pembangunan rakyat baru betui kata hang kerajaan ni zalim. Lagi satu bila hang bg bukti nanti hang bg dgn fakta sekali. Jgn dgn ayq liur ja.

      Padam
    2. Mulanya aku nak layan sangatlah hujah n ISU BASI ko ni tapi bila ko buat statement camni
      1) jangan terlalu detaillah sampai bulu bini kau nak tanya aku berapa helai kat pukinya
      2) KAU ni bodh seperti mak bapak kau ke?
      Menammpakkan level hujah ko dah hancusss...ada sesiapa suruh ko "sampai bulu bini kau nak tanya aku berapa helai kat pukinya"??? Ni tahap AMARAH yang sukar dibendung, janganlah pasni ko lepaskan marah ko tu kat famili.Ko nak marah2 juga, tapi janganlah sampai libatkan mak bapak. Pasni bolehlah ko meroyan puas2 kat sini. Aku dah malas nak layan hujah SAMPAH ko tu.
      p/s: Aku betul2 hilang rasa respek kat ko ni. Terus terang aku cakap, aku tak marah sikit pun. Aku kecewa cara ko berhujah, nampak sangat dah takde idea bernas ko nak kemukan. Suruh ulas, ko selit gak adegan lucah tak bertempat. Camni ke cai PR nak berhujah??? Ko amat2 mengecewakan aku ler... dah tak rasa best arr cite ngan ko ni. Tagline baru ko tu, teruskanlah, sekali lagi aku ingatkan. JANJI KO HAPPY but PLEASE DONT too emosional lah and angry. Dari ko nak angry, baik ko jadi ANGRY BIRDS hehehehe...Aku betul2 rasa kecewa. Ingatlah kita ni 1 MALAYSIA.

      Padam
    3. standard mecei jilat dap camtu la bro hehe.. cap cipan je otak diorang.. sembang berapi konon tau semua.. keke.. tapi habuk.. demi dap sanggup carutkan org sebangsa dan seagama dengan dia.. haha..

      Padam
    4. Hahaha. Aku dh biasa kena maki n carutkan dgn geng sebelah sana. Aku tak kisah sgt depa nak maki ka apa ka yg penting aku hujah dgn benda yg aku tau. Sbb pd aku yg salah tetap salah tak kira kerajaan atau pembangkang. Kalau depa bulih tunjuk yg hujah aku tu salah aku lapang dada dan anggap itu satu maklumat baru utk aku. Tapi kalau depa tak bulih tunjuk hujah aku salah dan start maki aku, aku senyum ja dan doa biaq la hati depa bulih terima benda yg betui.

      Ingatan aku utk kwn-kwn yg sokong UMNO dan kawan-kawan belah sana, yg betui kita kata betui, yg salah kita kata salah. Jgn maki-maki, kita bincang elok-elok. Baru la politik kt Malaysia ni sihat.

      Padam
    5. aku tak marah,

      cuma kasihan kebodohan kau tu mejelaskan kebodohan keturunan kau. Sangat-sangat simpati. Homo sapian yang sangat terpencil dan mungkin dikhuatri akan pupus kerana spesis bebal begini amat jarang ditemui.

      Harap dapatlah mengekalkan kebodohan kau tu hingga kekal ke anak cucu.

      Ohya. breaking news
      PM : JOM gaul Yee Shang?!
      PSY : gua nak cabut balik Korea la. No OppA BN style. Itu mee lu orang kasi gaul sendri lah.

      wakakakaka



      RU-redi-4BN?????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO


      Padam
    6. Hang dh habis blum study pasai isu royalti ni?

      Padam
    7. Hang tunggu sat hah...baru masuk introduction nih. Tunggu tau. Siap ja, aku roger hang.

      Tunggu tau.



      RU-redi-4BN?????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

      Padam
    8. To Tanpa Nama13 Februari 2013 12:55 PG

      Bro Thanks for your advise.
      ___________________________________
      Tadi aku rehat2kan minda jap, pastu aku terfikir setiap orang lain karenah or peel or perangai. Kalu kita nak harapkan serupa ngan kita susah jugalah nak ketemu, kita hanya akan hidup dalam kelompok itu sahaja. So kita kena pandailah menyesuaikan diri n cuba menyelami perasaan sahabat lain.
      Aku sebenarnya tak kisah pun kalu dia nak maki aku sepuas-puasnya, janji bro yang satu lagi tu HAPPY. Tapi janganlah sampai tahap kelucahan yang melampau siap nak maki mak bapa. Cukup-cukuplah dia nak maki aku SAHAJA. But for now I just ignore it, and LAYAN JGN TAK LAYAN. Kalau tak dilayan lak, makin menjadi LIAR hahahaha..
      Aku rasa bro yang satu lagi tu pandai cuma tak reti nak kawal EMOSI N AMARAH.
      Kekadang happy gak layan bro yang satu lagi tu, coz aku boleh gelak puas2 lak hahahaha...Meriah jugalah Majlis Komen kat sini. Blog ni pun best, takdelah "BERAT" sangat cara penyampaiaannya. Kalu aku ingat balik ada satu posting tu, gambar kat Penang masa MPP merobohkan premis perniagaan orang Melayu kat Penang. Ayat2 kat petikan gambar tu bikin aku ketawa.

      p/s: Joker cakap "WHY SO SERIOUS?" hehehe Yang penting kita LAYAN dia sampai HAPPY. Orait

      Padam
  21. gila haram dah tak de idea lucah manjang cecei syok sendiri ni ye hahaha.. pui

    BalasPadam
  22. SEBELUM SAPA-SAPA NAK TANYA PASAI ROYALTI KA, INI ADA BACAAN RINGAN SIKIT, PLEASE N-JOI:


    PENANG - Bintang antarabangsa Korea, Psy telah memberi tamparan hebat kepada Parti pemerintah apabila dia enggan naik ke pentas untuk bersama-sama perdana menteri bermasalah beserta ahli-ahli tertinggi BN setiba masanya untuk upacara tradidi menggaul 'yee-sang' dalam konsert meraikan Tahun Baru Cina.

    Di Pulau Pinang untuk menyanyikan lagunya yang terkenal, Oppa Gangnam-style, Psy telah memberikan persembahan seperti yang dijanjikan bernilai RM 2 juta itu.

    ppa cara BN: Tiada politik bagi Psy!

    Tetapi, sedihnya bagi BN, Psy telah berjaya mengelakkan dirinya dari dipergunakan untuk mempromosikan politik jenama 1Malaysia Najib. Pemimpin Malaysia itu telah mengumumkan kepada khalayak penonton bahawa Psy ada kejutan bagi mereka- Oppa BN style.

    Tetapi, ianya tidak berlaku. Najib, isterinya Rosmah, anaknya Norashman, mantan pm, Abdullah Badawi, ketua parti Gerakan, Koh Tsu Koon, Teng Chang Yeow dan menteri pelancongan Ng Yen Yen merupakan antara mereka yang mendapat malu apabila Psy tidak naik ke pentas untuk menyertai upacara menggaul 'yee-sang' dan mempersembahkan Oppa BN style.

    Setelah dimalukan, pasukan BN itu pun bersurai, kembali ke khemah VIP mereka. Hanya Norashman yang tinggal, menuju ke kawasan bawah pentas hanya beberapa kaki dari pentas dimana pasukan Malaysia Chronicle bakal menyaksikan persembahan memukau Psy.

    Yee-sang merupakan salad ikan mentah yang digaul semasa Tahun Baru Cina untuk menggambarkan nasib baik dan kejayaan. Mandat 5 tahun BN akan berakhir pada 28 April 2013 dan Najib dijangka mengadakan pilihanraya umum yang ke 13 dalam beberapa minggu lagi.

    SUMBER http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=51861:tamparan-kepada-bn-dari-psy-bintang-korea-tak-mahu-gaul-yee-sang-bersama-najib-bn&Itemid=2


    RU-redi-4BN?????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    WAKAKAKAKAKAKKAKAKAKAKAK

    Sat lagi aku siap study royalti yang hang nak tu nooo, sabaq sat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahahaha. Hang baca buku ka? Aku dak tau kalu ada buku pasai royalti ni. Hahaha. Sapa yg tulih buku tu? Dr hang baca buku yg tak tentu sapa yg tulih tu baik hang baca buku Ayaq Mata Memali yg Cikgu Non tulih. Tu bekaih org PAS sendiri tu. Takkan hang tak percaya kt dia. Hahahaha.

      Lg satu hang ni seronok betui cerita pasai PSY. Dulu puak hang jugak kata 2 juta la. Duit rakyat la. Membazir la. Maksiat la. La ni aku tengok hang yg terlebih enjoy dgn kedatangan PSY ni. Hihihi. Awat senang betui puak hang ni flip flop? Sama mcm cite pasai Putrajaya la. Dulu puak hang kata membazir la, mahligai la, nak lelong la. La ni puak hang jugak yg mabuk ketum nak rampaih Putrajaya tu. Hahahaha.

      Padam
    2. siapa kata aku enjoi PSY datang Malaysia?? AKu tak peduli kalau PSY datang kampung aku pun.

      Tapi yang buat Aku ENJOI GILER ialah

      are you ready for PSY?????
      Yessssss

      are you ready for PSY?????
      Yessssss

      are you ready for PSY?????
      Yessssss

      heheheh....

      Are You Ready for BN?????


      lanjutan dari peristiwa ini, aku tak sanggup nak teruskan. YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON

      RU-redi-4BN?????? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

      Serius, aku enjoi kat situ. Akuingatkan dah habis keEnjoian aku, rupanya ada lagi satu insiden yang buat aku terlebih Enjoi:

      PSY tak sudi nak menggaul Yee Sang bersama PM dan VVIP, walau dah dipanggil berkali-kali.

      Kau nak link address?

      Serius gilers aku berguling-guling kat lantai. Bukan sekali tapi 2 dalam hari yang sama.

      Seruis thanks sebab dapat PM yang seruis lawak

      Serius hargai bila kau serius ingatkan kenapa aku suka tagline baru aku.

      Serius lawak................


      p/s baru saja sambut Maulidul Rasul dengan tema Wassatiyah bla..bla....bla......
      wakakakakakakakakakakakakakak



      RU-redi-4BN??????????
      (seriously NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO)

      Padam
    3. Tu, hang dok gelak sakan tu x enjoy ka? Hahaha. Nasib baik MCA bw PSY ke Malaysia. Kalau x puak hang x dak modai nk buat enjoy. Hang ni pun, nk wat isu hentam BN pun hang harap BN sediakan isu tu. Apala... Hahahaha

      Padam
  23. T'ganu tetap tuntut royalti minyak

    Muda Mohd Noor
    4:42PM Apr 23 2008

    Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said tetap bertegas menuntut supaya kerajaan pusat mengembalikan royalti minyak kepada kerajaan negeri itu.

    "Permintaan supaya dikembalikan wang royalti itu adalah permintaan rakyat Terengganu," katanya hari ini.

    Sehubungan itu, Ahmad berkata, beliau akan menemui perdana menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dua minggu lagi untuk membincang soal tersebut.

    Pembayaran royalti petroleum kepada Terengganu ditarik balik sejak 2000 sewaktu negeri itu ditadbir PAS.

    Sebaliknya ia ditukar kepada Dana Khas Kerajaan Persekutuan (DKKP) atau lebih popular disebut "wang ehsan" dan diuruskan terus oleh kerajaan pusat.

    Ahmad berkata, selama ini projek-projek yang dilaksanakan oleh kerajaan pusat, menggunakan wang ehsan tidak dimaklumkan kepada kerajaan negeri.

    Kataya, ini menyebabkan ada di antara projek-projek terbabit tidak memberi manfaat atau keuntungan kepada rakyat negeri Terengganu.

    'Minyak habis'

    "Wang ehsan ini banyak digunakan untuk pembinaan jalanraya tetapi ini tidak menguntungkan rakyat," katanya kepada pemberita di Kuala Lumpur hari ini

    "Ini kerana kerajaan negeri terpaksa membiayai kos penyelenggaraan manakala kerajaan pusat mendapat hasil dari cukai jalan.

    "Kita juga bimbang minyak akan habis, menyebabkan Terengganu akan lumpuh. Petronas kata banyak Terengganu ada antara 15 hingga 20 tahun lagi," katanya.

    Ahmad berkata, hasil minyak bukan setakat untuk pembinaan jalan sahaja "tetapi kita perlukan untuk pelaburan supaya kerajaan negeri mendapat hasilnya".

    Di samping itu, katanya, wang ehsan itu juga digunakan untuk membiayai penganjuran Monsoon Cup setiap tahun, walaupun ia tidak menguntung.

    Bagaimanapun, katanya, projek itu tidak boleh dihentikan kerana terdapat kontrak penganjuran untuk selama 10 tahun.

    "Saya tidak mendapat laporan lengkap mengenai pembelajaan mengenai Monsoon Cup," katanya.


    sumber http://www.malaysiakini.com/news/81834

    RU-redi-4BN??????????
    (seriously NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha. Tu hang faham dak maksud ehsan? Dah itu ehsan kerajaan pusat, lantaq pi la kerajaan pusat nk wat apa dgn duit tu. Yg penting duit tu dak hilang. Kerajaan negeri kan ada sumber alternatif lain. Takkan sume benda nak harap wang ehsan. Hahaha. tu hang kata bekalan minyak pun dh nak habis. Esok kalau dah habis nak minta wang apa lgi dgn kerajaan pusat? Aku quote balik hang punya link:

      "Ahmad berkata, selama ini projek-projek yang dilaksanakan oleh kerajaan pusat, menggunakan wang ehsan tidak dimaklumkan kepada kerajaan negeri.
      Kataya, ini menyebabkan ada di antara projek-projek terbabit tidak memberi manfaat atau keuntungan kepada rakyat negeri Terengganu."

      Aku nk tny hang, selama ni duit-duit yg dikutip melalui derma jihad tu, pemimpin hang ada maklum dak dia wat apa dgn duit tu? Hang tau dak berapa jumlah kutipan tu sumanya? Hahaha. Jwb jgn dak jwb...

      Padam
    2. Pedulikan,layan ini orang buat sakit jiwa..... kalau bukam troll pun orang mental....Kalau orang yang waras dia guna hujah bernas tanpa mencarut dan tanpa pengaruh emosi tetapi berhujah dengan logik dan fakta....ini saya tengok macam Cikgu Mohd Lotfi Nor yang ditangkap kerana memanggil polis anjing hanya kerana dendam kerana polis mahu tangkap dia dahulu di sekolah kerana mental kot dan tidak dapat menerima bahawa polis hanya jalankan tugas diamanahkan,jika mana-mana parti jadi perdana menteri sekalipun tetap polis yang sama bertugas kecuali parti pembankang mahu mengambil punk dan pemberontak jalanan sebagai polis....

      Padam
  24. Terengganu wants Federal to hand over RM1 billion "wang ehsan"

    "Our money". Menteri Besar Ahmad Said, unwanted by the Badawi Administration but there because the Sultan of Terengganu wants him there, has asked Putrajaya to let the State Government manage the oil royalty, which amounts to some RM1 billion a year.

    I wonder if he realised what a revelation he was making. Read the Bernama story h e r e. No need to read between the lines:
    "... They use our money. When a ministry implements a project, it does so based on its own interests without taking into account the feelings and needs of the people of Terengganu.
    "This raises problems for the state government. I am being frank here. Personally, I have been unhappy with some projects because of their high cost and lack of priority for the people. It is other people, not us, who make the decisions when we are the masters (in the state)," he said.
    So, will we know who spent the billions of ringgit of "wang ehsan" for the last 4 years? And what were the projects that did not benefit the people of Terengganu? Does this sound like a job for the (proposed) fully-independent ACA (read the story h e r e)?

    sumber http://www.rockybru.com.my/2008/04/terengganu-wants-federal-to-hand-over.html

    BalasPadam
  25. memula, minta le tetolong sesangat kat mamat yang bertanya tentang royalti petroleum untuk rajin2 membaca dan faham baik2 polemik ang Ehsan vs Wang Royalti sewaktu pemerintahan BN/PAS dan BN semula.

    Tulisn saudara menunjukkan apa yang sebenarnya saya katakan tentang kebebalan saudara mentafsir dan mengikuti isu royalti minyak tersebut.

    Begitu juga saya memutuskan untuk tidak memperpanjangkan isu NFC memandangkan pemahaman saudara terbatas kepada pemahaman yang dinyatakan dan saya membuat kesimpulan bahahwa Sekali Bebal selamanya bebal.

    Terima kasih.

    Bro HeadBomb,

    Hang nak aku mai blog hang lagi ka atau hang mau aku blah?

    RU-redi-4BN??????????
    seriously NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO)



    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang ni pun. Royalti tu dia bayaq guna duit kan? Wang ehsan tu dia bayaq guna daun ka yg hang kalut pasai royalti vs wang ehsan? Yg aku tau royalti dia bayaq teruih kt kerajaan negeri. Wang ehsan dia bayaq ikut JPP. Dh JPP tulung uruskan duit tu, kurang la sikit kerja kerajaan negeri. Org dah tulung tu patutnya ringan la beban kerajaan negeri utk buat benda lain. Aku quote balik link yg hang bagi kat atas td:

      "Ahmad berkata, selama ini projek-projek yang dilaksanakan oleh kerajaan pusat, menggunakan wang ehsan tidak dimaklumkan kepada kerajaan negeri.
      Kataya, ini menyebabkan ada di antara projek-projek terbabit tidak memberi manfaat atau keuntungan kepada rakyat negeri Terengganu."

      Hang duk kalut pasai wang ehsan yg dh tentu duit tu dpt balik ke rakyat, apa cita pulak dgn duit-duit yg dikutip melalui derma jihad tu, pemimpin hang ada maklum dak dia wat apa dgn duit tu? Hahaha. Jwb jgn dak jwb...

      Padam