Khamis, 28 Februari 2013

salleh yaakob pun dulu pernah sokong nik aziz!! ooo yang ni takpe.. yes yes..

mentaliti pekakas dap sekarang, kita nak di puji sahaja sepanjang zaman, sekiranya ada sesiapa yang berani kutuk dan perli kita, kita pulaukan dia.. malah kita boikot dia, kalau boleh kita malukan dia sampai dia tak mampu lagi nak kutuk atau mengkritik kita.. sebab sekiranya kita didalam pakatan rakyat.. kita adalah termaksum, tiada siapa boleh dan mampu nak lawan kita... inilah realiti.. ada faham semua rakyat melaysia..

ITULAH KEADAAN SEBENAR... PUJI YES.. SANGAT BOLEH.. KRITIK.. OHHH TIDAK SAMA SEKALI.. KAU KAFIR, KAU AKAN TERIMA BALA BILA BERANI MENGKRITIK PAS... DAP DAN PKR... ADA FAHAM UMAT MANUSIA... SIAP LAH GENG-GENG AKU AKAN PEDAJAL KAU... 

ini terjadi kepada penghibur dan pelawak terkenal, abang salleh yaakob dah nak bersara dari dunia hiburan kerana video ini.. sebabnya dikecam hebat oleh penyokong pakatan rakyat!!! ek eleh, mengelabah lebih la pekakas dap ni... apa korang ni tak boleh kena perli ke.. wak lu lah... 



dan pekakas dap dulu pernah puji melangit beb salleh yaakob sebab video kat bawah ini.. kira meniru gaya percakapan nik aziz.. hehe.. wah itu memang disukai pekakas dap beb.. puji boleh ye, kritik jangan, haram, mentaliti apa ni????



ps: AKU RASA PENGIKUT PAKATAN SEKARANG DAH SAKIT OTAK, YA BETUL DALAM ALAM MAYA MEREKA KAWAL SELIA HAMPIR 60% TAPI HARUS DI INGAT, SILENT ARMY AKAN AJAR KORANG CUKUP-CUKUP PRU NANTI, HARAM JADAH, APA CERITA KALAU KRITIK TAK BOLEH.., DEMOKRASI OPAH KAU!!! BUAT SALLEH YAAKOB, JANGAN PATAH SEMANGAT, BUKAN MEREKA SEPENUHNYA RAKYAT MALAYSIA YANG 28 JUTA NI SEMUA PENYOKONG PAKATAN, APA DIAORANG INGAT DIAORANG NI TUHAN KE... SIALAN ANAK HARAM...

sumber klik sini

39 ulasan:

  1. pakatan jubo bebb....

    BalasPadam
  2. gambar ultraman tu divert murahan pakatan cebuk taik bebb....

    utk redakan kemarahan rakyat pada kjaan khalid gagap...

    piller boleh runtuh logik ke? mana pi load test punya result??? sah2 kontraktor dan engineer PKNS sudah kenyangg...

    BalasPadam
  3. Hahaha, off topic sikit, tp aku pun nak sharing and caring gak. Ckp omputih beb. Dasyat... Hahahahaha. Dlm artikel lepaih ada yg bg dia punya alasan sbb apa dia sukong DS Anwar. Ni aku bg aku punya alasan sbb apa aku dak sukong DS Anwar. Semua aku copy dia punya alasan tp aku edit sikit-sikit biaq kita bulih tgok dr sudut pandang penyokong UMNO plak.


    Kenapa saya tidak menyokong anwar?

    1.Saya tidak menyokong anwar sebab saya tidak tahu sama ada Anwar akan jd pemimpin dlm PR atau tidak krn isu siapa PM jika PR menang pun tak dpt diputuskan lagi.

    2. Saya tidak menyokong anwar sebab saya rasa beliau suka negara luar campur tangan dlm urusan negara kita spt kes IMF dahulu dan bantuan kerajaan Australia dlm memantau pilihanraya negara kita.

    3. saya tidak menyokong anwar sebab saya percaya beliau tidak caring kpd rakyat krn semasa rakyat merempuh polis dlm himpunan BERSIH yg mengakibatkan kecederaan rakyat, beliau pergi kemana sy pun x tahu. Entah dia tahu ke tidak jumlah peserta yg terpaksa dikejarkan dan dirawat dihospital kerajaan.

    4. saya tidak menyokong anwar sebab berjanji untuk :
    a. menurunkan harga minyak kerana berjaya membuat solusi yang gagal dicari oleh BN. Ini dibuktikan dengan debat bersama Shabery cheek
    b. menghapuskan tol
    c. menurunkan harga kereta
    d. menghapuskan PTPTN
    tetapi sy juga tahu yg dia boleh berjanji bulan dan bintang tetapi tidak terikat utk menunaikan janji sbb Manifesto bukan perjanjian.

    5. Saya tidak menyokong anwar kerana saya percaya dia berbohong spt isu racun arsenik, sakit tulang belakang, naik kerusi roda, pakai bengkung leher dan jam omega.

    6. saya tidak menyokong anwar sebab saya tidak suka dengan PR dan setiap pemimpinnya mempunyai visi dan misi berlainan tetapi bergabung semata-mata utk mengalahkan BN.

    Hahahaha

    BalasPadam
  4. Balik pd artikel diatas, itulah contoh assobiyah namanya. Bila sukong puak depa, depa lambung. Tp bila dak sukong puak depa, depa kutuk.

    BalasPadam
  5. kalau abg jem kena pecat / berenti darisinar fm...sure lps ni sinar nyer rating jatuh, klu x caya tunggula...geng pr otakudang ..kna kutuk tu biasala ..klu najib mcm2 korang kutuk altantuya la,kakmah la...takpe plakkk

    BalasPadam
  6. Hahaha. Depa ingat yg dengaq sinar fm tu penyokong PR ja ka? Habih tu yg neutral, yg ataih pagaq, yg sukong kerajaan, yg sukong PR tp tahu berlapang dada tu depa nak letak mana?

    Kalau dak suka abg jem ada kat sinar, depa kena minta parti depa bukak stesen radio sendiri. Lepaih tu bulih suruh selebriti depa jadi penyampai stesen radio tu. Abby ada, Bob Lokman ada, Aisyah ada, ramai lagi la yg ada.

    Hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha

      salih yacoob has spoken , do do the PR supporter

      kita tengok siapa yang kena. Nampak gaya salih yacoob yang terpaksa minta maaf. lawak lawak lawak


      hahahahahah

      Padam
    2. Org minta maaf hang ketawakan. Yg dok buat kenyataan kt twitter dak pernah minta maaf hang julang. Betui dah tunggang terbalik terlungkup ha...

      Hahahaha

      Padam
  7. lawak mana ada kira fahaman politik? walupun zunar tu dh kategori pembangkang totok, aku tetap blh terima komik dia sebagai karya seni walaupun aku sokong bn. pelawak mcm salleh yaakob tak perlu ikut kem. mana blh jd idea lawak, bedal sajalah. Asal jgn biadap dn langgar batas tatasusila, kira ok la tu. hiburn utk rkyat. klau salleh tak buat pun, pemimpin PR mmg selalu buat lawak sarkis! HAHAHAHA

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku ingat sarkis dieja macam ni:

      alif mim nun tendang wow = sarkas

      alif mim nun wow = umno

      sarkas = umno


      hahahahahah

      Padam
  8. Hahaha, masa Zizan tiru Ust Azhar dan masa Listen, Listen, Listen punya kes jadi bahan masa maharajalawak, punya la melompat puak depa. La ni bila ada org buat lawak sindir puak depa, lagi tinggi pulak depa melompat.

    Hahahaha

    BalasPadam
  9. ini lagi satu bukti "kebebasan media" versi PR..

    ya ampoooooooooooooooooooon...

    kah kah kah

    BalasPadam
  10. hahahahaha

    Kenapa saya sokong BN

    Untuk Agama

    1. Kerana mengadakan konsert di setiap malam tahun baru dan malam menyambut merdeka. Tak ada konsert, macam tak dapat ganja la bro.

    2. Menolak hukum Hudud yang menyusahkan rakyat. SAya berasa selsa dan terjamin dengan perlembagaan Lord Reid yang diamalkan sekarang

    3. Berjaya membuat sebanyak mungkin masjid walaupun untuk sekadar populariti dan tiada yang mengimarahkannya

    Untuk Bangsa

    1. Kroni Didahulukan. Waris Diutamakan
    a. Pengerusi Petronas "tidak tahu" anak beliau mendapat kontrak dari Petronas
    b. Keluarga menteri dianugerahkan RM250 juta untuk ternakan lembu yang "hidup segan mati tak mahu"
    c. Menantu menteri MITI mendapat AP kereta
    d. Menghapuskan hutan Tajuddin Ramli, mengejar penghutang PTPTN ke lubang cacing. Tak bayar? Disekat dari ke luar negara
    c. Harga minyak yang kompetatif dengan negara Asean walaupun menjadi negara pengeluar minyak
    d. Membayar kepada konsesi TOL sjumlah wang bagi pampasan untuk tidak menaikkan harga TOL. Syarikat konsesi TOL membuat keuntungan sebanyak 11Billion pada tahun lepas;

    Untuk Negara
    a. Kerugian sebanyak RM12 Billion dalam PKFZ
    b. Kerugian projek PERWAJA
    c. Kehilangan enjin jet pejuang
    d. Kapal selam yang berskandal menyebabkan mayat berkecai seorang warga asing
    e. Kehilangan tanah KTM di Singapura
    f. Kehlangan pulau batu putih
    g. kehilangan Singapura itu sendiri
    h. Bekalan air ke singapura yang tidak adil.
    i. Tanah Rezab Melayu yang semakin terhakis
    j. Lapangan terbang TUDM Sg Besi yang terancam

    Saya akan menyokong UMNO/BN dari dulu kini dan selamanya.


    hahahahahahahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1. Konsert tu dia paksa hang pegi ka? Kelas agama dkt masjid yg disusn cantik tiap hari tu hang pegi dak?

      2. Cita pasai hudud ni cuma memalukan puak hang ja nanti.

      3. Masjid byk tapi org tak dtg hang nak salahkan kerajaan jugak ka? Dah puak hang lebih suka dtg ceramah politik, perhimpunan dan debat, kerajaan nak buat lagu mana?

      Padam
    2. aiks....

      aku kasi lebih 20 points...
      kau cuma jawab 3 je mambang
      alamat nak mapos lah macam ni mambang
      gi membaca la mambang
      baru nampak cerdik sikit mambang



      kesian mambang tanah
      tak sekolah rupanya




      hahahahahahaha

      Padam
    3. Awat had yg kerugian negara tu ka? Hang ni ada belajaq ekonomi ka dak? Hang ingat bila berniaga semua akan untung ka? X dak yg rugi? Hahaha, kalau mcm tu hang kena buka satu course business study yg akan menjamin semua perniagaan akan untung. Tak pun hang minta pemimpin hang masukkan dlm manifesto yg berjanji kata setiap perniagaan di Malaysia ni akan dijamin untung, x dak rugi.


      Hahahaha

      Padam
    4. kalau nak rugi, jangan lah meniaga. Dan satu lagi, baca baik baik yea mambang. Hang cuma bagi aku 3 isu sahaja. Aku hantam hang 50 isu lebih.

      Awat? selama ini hang layaq internet layan facebook jer ka? hang pompuan, tak sesuai layan porno.

      JAwab lah kalau hang terrer.


      kasian mambang tanah
      tak sekolah rupanya

      Padam
    5. Kroni hang jgn cita la. Hang tgok parti hang cukup. Anak beranak, laki bini, saudara sepupu semua dok ada dlm tu.

      Yg bg kontrak tu bukan pengerusi petronas, tp lembaga pengarah diorg. Hang ingat nak bagi kontrak sama mcm nak bg makan hampas kelapa dan jerami padi pd ayamdan lembu ka?

      250 juta tu pinjaman la bukan anugerah. Hang tau dak maksud pinjaman?

      Kes AP tu hang kena rujuk pemimpin PAS yg beli porshe cayman utk anak dia. Serupa latu

      PTPTN tu bukan hutang kalau budak-budak tu rajin belajaq.

      Punya kompetetif harga minyak kita, sampai org luar sana seludup minyak kita keluaq sbb nak juai kt negara depa.

      Pasai tol ka? Aku dak kisah bayaq tol lepaih aku guna lebihraya tu. Yg aku kisah kalau aku dah kena bayaq tol dulu, tp lebuhrayanya dak siap-siap

      Hahahaha

      Padam
    6. itu je?

      tak ada angka2 yang bombastik?
      tulis ikut logik akal tanpa buat research?
      kira tak kisah lah ni,,,,?
      dah cukup puashati?



      kasihan mambang tanah
      tak sekolah rupanya


      --------------------------umno tetap ditahiku---------------

      Padam
    7. Bila hang sebut angka ni baguih jugak. Hang tau dak angka bombastik menurut research hang jumlah kutipan derma yg dikumpul utk bina lebuhraya kt Kelantan tu? Berapa dh digunakan? Kurang berapa lagi? Cuba hang bentang research hang kt sini biaq aku paham.

      Kalau dak aku mmg buat andaian secara logik je la. Logik aku org bina lebuh raya dulu baru kutip tol. Tp puak hang kutip tol dulu baru nak bina lebuhraya.

      Hahahaha

      Padam
    8. hang pernah tak dengar nama infaq?

      habaq mai infaq tu apa?



      -----------------umno ditahiku---------------------------------

      Padam
  11. to hahahaha

    jangan lupa salah satu pengorbanan UMNO untuk negara bangsa dan agama:

    memberi IC ekspress kepada pendatang asing Sabah. Itu dinamakan semangat patriotik Unggul yang tidak dimiliki oleh pemimpin2 negara lain kecuali di Malaysia.

    Kita harus berterima kasih kepada UMNO kerana pengorbanan tersebut




    kawan hahahahahaha

    BalasPadam
  12. to kawan hahahahha

    Najib kata kena Ingat Jasa UMNO!

    Kita masih ingat, kita tidak akan LUPA!

    1. PKFZ RM12bill
    ...
    2. Submarine RM500mil

    3. Sime Darby RM964mil

    4. Paya Indah Westland RM88mil

    5. Posmalaysia (transmile) RM230mil lost

    6. Eurocopter deal RM1bil waste?

    7. Terengganu Stadium Collapsed RM292mil

    8. MRR2 repair cost RM70mil

    9. Maybank Overpay for BII RM4bil

    10. Tourism -NYY kickback RM10mil

    11. 3 paintings bought by MAS------ RM 1.5M

    12. Overpayment by Sport Ministry----- RM 8.4M

    13. London 's white elephant sports complex -- RM 70M

    14. MRR2 Repairs---------- RM 70M

    15. MATRADE repairs --------- RM 120M

    16. Cost of new plane used by PM----- RM 200M

    17. InventQ irrecoverable debt ------ RM 228M

    18. Compensation for killing crooked bridge -- RM 257M

    20. Lost in selling Augusta ------- RM 510M

    21. Worth of AP given out in a year ---- RM 1.8B

    22. Submarines (future Muzium Negara artifacts)- RM 4.1B

    23. PSC Naval dockyard -------- RM 6.75B

    24. The Bank Bumiputra twin scandals in the early 1980s saw US$1 billion (RM3.2 billion in 2008 ringgit)

    25. The Maminco attempt to corner the world tin market in the 1980s is believed to have cost some US$500 million. (RM1.6 billion)

    26. Betting in foreign exchange futures cost Bank Negara Malaysia RM30 billion in the 1990s.

    27. Perwaja Steel resulted in losses of US$800 million (RM2.56 billion).

    28. Use of RM10 billion public funds in the Valuecap Sdn. Bhd. operation to shore up the stock market

    29. Banking scandal of RM700 million losses in Bank Islam

    30. The sale of M.V. Agusta by Proton for one Euro making a loss of Euro75.99 million (RM 348 million)

    31. Wang Ehsan from oil royalty on Terengganu RM7.4 billion from 2004 -2007

    32. For the past 10 years since Philharmonic Orchestra wasestablished, this orchestra has swallowed a total of RM500 million.Hiring a kwai-lo CEO with salary of more than RM1 M per annum !!

    BalasPadam
  13. Masyallah...

    Baru tegur sikit pihak pembangkang dah memberi tekanan kepada tuan salleh. Kalau perintah malaysia macam mana ye.... nauzubillah.... simpang 40 malaikat. Mohon dijauhkan .....

    BalasPadam
    Balasan
    1. tuan salleh?

      mak kau.....

      apa punya pejilat ni????


      hahahahaha

      Padam
    2. Org bagi gelaran yg baik, hang marah. Tp kalau bg gelaran yg dak elok hang suka pulak. Betui la hang ni dah tersalah dengaq ceramah agama. Tunggang terbalik terlungkup ha..

      Hahahaha

      Padam
    3. agak2 ler kalau nk jadi penjilat tegar oooiii.....

      tuan salleh????? opocot, torkojut den....

      (sib baik tak hilang cincin 24 juta aku nih)

      Padam
    4. Hai salah ka panggil tuan? Ka hang lebih suka panggil ayam dan lembu yg diberi makan hampas kelapa dan jerami padi?

      Hahahaha

      Padam
  14. to kawan kawan hahahah

    sambungan bro.....

    33. In Advisors Fees, Mahathir was paid RM180,000, Shahrizat AbdulJalil (women and social development affairs) RM404,726 and Abdul HamidOthman (religious) RM549,675 per annum

    34. The government has spent a total of RM3.2 billion in teaching Maths and Science in English over the past five years. Out of the amount, the government paid a whopping RM2.21 billion for the purchase of information and computer technology (ICT) equipments which it is unable to give a breakdown. Govt paid more than RM6k per notebook vs per market price of less
    than RM3k through some new consortiums that setup just to transact the notebook deal. There was no math & science content for the teachers and the notebooks are all with the teachers' children now.

    35. The commission paid for purchase of jets and submarines to two private companies Perimeker Sdn Bhd and IMT Defence Sdn Bhd amounted to RM910 million.

    36. RM300 million to compensate Gerbang Perdana for the RM1.1 billion "Crooked Scenic Half-Bridge"

    37.RM1.3 billion have been wasted building the white elephantCustoms, Immigration and Quarantine (CIQ) facilities on cancellation ofthe Malaysia-Singapore scenic bridge

    38. RM 100 million on renovation of Parliament building and leaks

    39. National Astronaut Programme - RM 40 million

    40. National Service Training Programme - yearly an estimate of RM 500 million

    41. Eye on Malaysia - RM 30 million and another RM5.7 million of free ticket

    42. RM 2.4 million on indelible ink

    43. Samy announced in September 2006 that the government paid compensation amounting to RM 38.5 billion to 20 highway companies. RM380 million windfalls for 9 toll concessionaires earned solely from the toll hike in 2008 alone.

    44. RM32 million timber export kickbacks involving companies connected to Sarawak Chief Minister and his family.

    45. Two bailouts of Malaysia Airline System RM7.9 billion. At atime when MAS incurring losses every year, RM1.55 million used to buy three paintings to decorate its chairman's (Munir) office.

    46. Putra transport system bailout which cost RM4.486 billion.

    47. STAR-LRT bailout costing RM3.256 billion.

    48. National Sewerage System bailout costing RM192.54 million.

    49. Seremban-Port Dickson Highway bailout costing RM142 million.

    50. Kuching Prison bailout costing RM135 million.

    51. Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam bailout costing RM8.3 million.

    52. Le Tour de Langkawi bailout costing RM 3.5 Million.

    53. Wholesale distribution of tens of millions of shares in BursaMalaysia under guise of NEP to cronies, children and relatives of BN leaders and Ministers worth billions of ringgits.

    54. Alienation of tens of thousands of hectares of commercial lands and forestry concessions to children and relatives of BN leaders and Ministers worth tens of billions of ringgits.

    55. Since 1997, Petronas has handed out a staggering 30 billion ringgit in natural gas subsidies to IPPs who were making huge profits.In addition, there were much wastages and forward trading of Petronas oil in the 1990s based on the low price of oil then. Since the accounts of Petronas are for the eyes of Prime Minister only, we have absolutely no idea of the amount.

    56. RM5700 for a car jack worth RM50

    57. Government-owned vehicle consumed a tank of petrol worth RM113 within a few minutes

    58. A pole platform that cost RM990 was bought for RM30,000

    59. A thumbdrive that cost RM90 was bought for RM480

    60. A cabinet that cost RM1,500 was bought for RM13,500

    61. A flashlight that cost RM35 was bought for RM143

    62. Expenses for 1 Malaysia campaign paid to APCO?

    63. RM17 billion subsidy to IPP

    64. USD24 million diamond ring for Ro$mah - cancellation of order - how much compensation???

    65. Cattle/Cow gate by family of Sharizat RM250 million


    Ingatlah jasa UMNO/BN. Negara tak akan bangkrup selamanya walau hutang dah cecah 500 Billion. Terima kasih dari rakyat yang cukup makan minum dan tidur.
    hahahahah

    BalasPadam
  15. Jasa UMNO kepada bangsa


    Babak 1
    Ketua Pendekar Hisum hunus keris dalam mesyuarat, dengan penuh bersemangat sampaikankalau tikus lalu pun akan terkincit-kincit.

    Babak 2
    Kena gertak dengan Remaja Wong Fei Hong. Kata Fei Hong"Apa pasat keluar itu kelis?"

    Babak 3
    Ketua Pendekar Hisum pun simpan balik dan minta maaf. "Simbolik sahaja" kata Pendekar Hisum.

    Babak 4
    Lain tahun mesyuarat
    Usung sahaja keris, ditantang dengan penuh kasih sayang.

    Ketua Hulubalang Hulupasu: "Mahu dihunus wahai Pendekar Hisum?"

    Pendekar Hisum: "Nak mampossssssssss!!!!!??????"

    Tamat

    skesta ini diambil dari Hikayat Padi Malinja Berbunting Padi Mahsuri. Tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang sedang mati.



    hahahahahha

    BalasPadam
  16. Adui la. Puak hang ni betui la. Hang pi copy paste ja yg hang tau. Hang ingat bila berniaga atau bila kerajaan buat sesuatu projek, semua akan untung ka? Mesti ada yg rugi. Had yg rugi hang tgok tp had yg menguntungkan hang dak nampak pulak.

    Kalau semua dok rugi ja hang ingat bulih ka Malaysia dok ada mcm lagu ni? Kalau semua untung pulak dah mcm ahli magik pulak nanti org kata. Hang kena terima untung rugi sesuatu projek bukan dlm kawalan kerajaan. Semua nak untung ja mana la logik.

    Cuba hang senaraikan projek kerajaan negeri bwh pakatan hang yg untung semua. Ada ka? Kalau ada mmg aku akan pangkah PR sbb pemimpin hang lebih baguih dr pemimpin BN.

    Aku paling suka ayat hang yg last, pasai hutang negara 500 billion. Kalau pemimpin hang tau hutang kita byk yg depa nak bg free semua benda pd rakyat tu hang rasa bijak ka?

    Hahahaha

    BalasPadam
  17. Hang tau dak berapa ramai penyokong UMNO yg kritik YB Hishamudin pasai dia tu lembut sgt? Blogger pro UMNO pun tak dak sembunyi-sembunyi bila kritik dia. Tu la beza antara penokong UMNO dan penyokong PR. Penyokong UMNO tau bukan semua pemimpin depa tu sempurna. Ada juga yg dak sempurna. Walau dia pemimpin tetap dikritik.

    La ni aku nk tny hang berapa ramai pemimpin hang yg puak hang kritik? Ka hang anggap semua pemimpin hang tu maksum dr kesalahan?

    Hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku kesian kat puteri umno macam hang ni...

      hang cuma dapat t shirt dan makan kalau datang mesyuarat. Tak cukup korum pun boleh mesyuarat.

      Kalau hang berani, hang tunjuk pungkoq hang, tangkap gambaq, hang dapat duit.

      Nanti hari mengundi hang layan pengundi, dapatlah seratus dua. itu jer yang hang dapat


      pemimpin hang tala duit, hang duk senyum jaa...tak apalah, bukan rezeki aku.....kelakar




      -----------------------------UMNO TETAP DITAHIKU--------------

      Padam
    2. Aku bukan puteri. Aku laki-laki, pun aku bukan pemuda. Aku dak anggota mana-mana parti tp aku sukong BN. Aku dak pernah pegi mesyuarat. Tshirt pun aku dak pernah dpt. Tu la hang, main serkap jarang ja.

      Hahahaha

      Padam
    3. sokong BN bodo-bodo lah
      tak kira macam mana nak pelingkup harta negara, janji sokong BN...


      yalah...teruskan sokong BN walau memang tak cerdik

      HIDUP BN



      ----------------------------------UMNO TETAP DITAHIKU-----------

      Padam
    4. Harta negara lagi hang sebut. Cuba hang bgtau aku satu contoh harta negara tu.

      Hahahaha

      Padam
  18. hang nak kritik hang kritik la.....
    tapi harta negara tetap tergadai/terbazir/habis/solosai ditangan pemimpin hang...

    sebab tu PTPTN mesti dituntut sebab duit sudah banyak lari ke tempat lain.



    -------------------------UMNO TETAP DITAHIKU---------

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang ni pun, kalau semua harta negara habih x dak la aku dpt sembang dgn hang guna internet ni.

      Hang dok sembang pasai harta negara hang tau ka mcm mana kerajaan tukaq sumber kt Malaysia ni jd harta? Hang ingat dgn berceramah dan berdebat minyak kat laut tu bulih timbul sendiri ka. Lepaih tu kita pakat-pakat ramai-ramai kayuh perahu cedok minyak tu, tuang dm tangki keta?

      Hahahaha

      Padam
  19. Byk betui hang buat research. Aku pun naik respek dengan angka hang yg bombastik tu. Tapi, hahahah.... ada tapi pulak, cuma ada 2 benda shj dlm hasil kajian hang tu yg penting.

    1. Penyelewengan.
    2. Kerugian dlm perniagaan.

    Utk itu aku mencadangkan hang menmikirkan 2 cadangan aku utk menyelesaikan masalah dlm kajian hang tu:


    1. Adalah baguih jika hang bawa hasil kajian hang tu kpd polis dan SPRM supaya semua salah laku dan penyelewengan tu dpt disiasat dan dibuktikan sekaligus membawa mereka yg bersalah kemuka pengadilan.

    2. Adalah baguih juga hang mencadangkan kpd DS Anwar utk memasukkan dlm manifestonya yg berjanji bhw semua perniagaan di Malaysia ni akan untung dan x dak rugi.

    Sekian shj utk makluman tuan/puan.

    p.s: aku gelar hang tuan/puan ni hang jgn ingat aku nak jilat hang plak.

    Hahahaha

    BalasPadam