Khamis, 28 Februari 2013

UTUSAN MALAYSIA MERAHSIAKAN GAMBAR INI KEPADA UMUM!!! REALITI CERAMAH DI BANGI SEMALAM!!!

aduihai.. dah tentu lah puak-puak pekakas dap anggap utusan malaysia tak hebat macam akhbar harakakukakau!!!.. hehe.. mana taknya.. letak kat muka depan akhbar utusan tu gambar ceramah pakatan di bangi semalam!!!!.. mana lah pekakas dap nak letak muka ni..

ayat yang biasa dengar oleh pekakas dap yang kira macam hero hindustan tu...

"inilah buktinya umno akan ditumbangkan" rakyat bersama kami.. ramai lagi rakyat akan bersama kami!!!!! apa betul ke ni pekakas dap oiii... korang bercakap ikut keadaan semasa ke atau ikut kata hati yang lara... haha..

aku malas lah nak buat troll lagi.. makin parah penyakit sasauisme geng-geng pekakas dap nanti beb.. mau kena rasuk saka kang.. hehe.. ye lah.. utusan tak keluarkan gambar ni.. adui.. jom tengok...

penuh je kerusi.. ramai.. je kenapa dalam utusan tak keluarkan gambar ni kenapa.. kenapa... eh eh lupa la wei.. ni adalah gambar ceramah zul nordin da.. hehe.. jangan mara aa.. 

yang betulnya memang utusan tu bagi gambar benar lah ni.. ek eleh pekakas dap oii.. takkan ni sembang berdegar.. ai.. takkan macam ni sembang nak tawan putrajaya... hahaha.. dalam hati mesti kata, "haram jadah tak ramai pun"
wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ramainya..... ceramah dibangi ni beb..

Ceramah pakatan pembangkang di Padang Awam Bandar Sri Putra 5, di sini malam tadi berlangsung dalam keadaan hambar dengan dihadiri sekitar 50 orang sahaja. 

Ternyata ceramah yang diadakan bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) itu tidak berjaya menarik kehadiran ramai ahli parti itu dan penduduk setempat.

Ceramah oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bangi, Dr. Shafie Abu Bakar dan ADUN Kajang, Lee Khim Shee juga tidak berjaya menarik perhatian kira-kira 2,000 penuntut Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS), Bandar Baru Bangi, milik kerajaan negeri Selangor yang tinggal di asrama tidak jauh daripada padang itu.

aku nak bagi tau, orang angkuh kena bagi satu pelempang yang lagi atas dari angkuh.. nak tau apa.. iaitu kebenaran... kebenaran adalah satu perkara yang sangat pahit untuk ditelan oleh geng-geng pekakas dap.. sebab sekarang ni mereka dah cukup sentap.. sentap yang kalau tegur mau dibagi penampar siam beb.. hahaha.. dah-dah kalau kita tanya... -bang ramai ke orang datang ceramah pas semalam???? lepas korang tanya soalan tu baik lari... kang tak pasal-pasal kena slam macam wresling kang... muahahahahahaha.... jangan mara aaa... saja usik-usik pekakas dap...

ps: sekarang ni geng-geng pekakas dap dah mengalami satu penyakit sasauisme yang sangat teruk, dan terbaru.. kecaman mereka yang bertali arus kepada salleh yaacob (pasal video yg sangat menyakitkan hati pakatan rakyat), dan membuatkan beliau dah nak bersara dari dunia seni.. apa cerita demokrasi cara diaorang ni... tapi pesan aku lah, kita jangan takut dengan mereka ni.. kita lawan sampai mereka faham apa itu demokrasi... FIGHT!!!!!!

71 ulasan:

  1. Kesian pada abang Salleh Yaakob... jangan risau la abang Jem, apa penganut fuckatan boleh buat pun. Nak boikot abang Jem?? Pelawak yang sertai mereka tu satu pun takde yang setanding macam abang Jem dari segi lawak. Nak harap zizan, kalau takde Johan asyik buat lawak ikut mimik UAI je la. Kalau Leman raja bewak, lagi la orang tak pernah nak gelak dengar lawak dia pun.... steady abang Jem, keluar Sinar FM boleh masuk EraFM atau HotFM pulak....

    BalasPadam
    Balasan
    1. KUALA LUMPUR 27 Feb. - Penyampai radio, pelawak serta pengacara terkenal, Salih Yaacob, 52, mengambil keputusan untuk menarik diri daripada dunia hiburan ekoran penyebaran cereka pendek di laman YouTube berjudul Bangkang dari Longkang .

      Cereka pendek berdurasi kira-kira tiga minit yang memaparkan situasi di sebuah ceramah parti politik itu turut disertai seorang lagi rakan pelawaknya, Nabil Ahmad.

      Kesannya, Salih mendapat kritikan meluas daripada pihak penyokong parti pembangkang, bahkan stesen radio Sinar FM turut diugut untuk diboikot.

      "Saya sangat kecewa dan meminta maaf kepada peminat.

      "Saya mengambil keputusan untuk tidak lagi terlibat di dalam bidang hiburan selepas ini. Soal kerjaya sebagai penyampai radio pula saya serah semuanya kepada pihak pengurusan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

      -----------------------------------------
      Suara Rakyat Suara Keramat
      Tergolek Salih Yacoob sebab tak bijak - serupa pendokong Umno kat sini
      Sekarang nak tengok puak Nabil yang tak lawak camner nak survive di show biz sebb lawak bangang tersebut

      BOIKOT NABIL



      Padam
    2. Habih tu Abby dgn Bob Lokman tu tergolong dlm kategori bijak ka?

      Hahahaha.

      Padam

    3. Salih Yacoob tu bijak ke bila terpaksa minta maaf dengan peminat, hendak bersara dari dunia hiburan dan menyerahkan nasib sebagai DJ SinarFM kepada penerbit?

      Bijak ke
      Bijak ke
      Bijak ke


      BOIKOT NABIL

      Padam
  2. jangan bersara abang jem. ini negara demokerasi. ikut suka hang nak buat apa pun. jika hang pilih nak buat lawak perli najib tentu tak ada kutukan kerana penyokong BN berhati mulia. tak main kutuk kutuk kerana minda tak saiko.

    BalasPadam
  3. ada plak fatwa terbaru TGNA....adoiiii peninglah "foot soldier" cecei PR ni nak jawab n spin. Skrip jawapan kena tukar balik lak pasni. hmmmm "foot soldier" bagi jelah terjemahan Askar kaki or askar terompah kih kih kih..cecei2 kesian ngan grup korang ni, terbelit2lah pasni nak bg jawapan. Cecei PR silakan bagi jawapan ye, kami sedia mendengarnya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa "fatwa" terbalu? Sikit tarak dengar.
      Oya, Itu penyanyi dikir balat punya celita ada sini maaaa....

      ----------------------------------------------------
      BUKAN NIAT NAK MENGAIBKAN TETAPI SEKADAR MEMBERI PENCERAHAN MINDA MENCERITAKAN KISAH YANG BENAR.

      TGNA mengimamkan solat jenazah arwah Zaidi Mohamad @ Zaidi Buluh Perindu, antara pendikir terkenal di Kelantan, yang meninggal pagi tadi.

      Arwah dipercayai meninggal dunia akibat serangan sakit jantung ketika sedang membuat persembahan di Tumpat dimana beliau sedang menyampaikan sebuah lagu khas untuk Menteri pertanian dan Asas Tani, Noh Omar yang menjadi tetamu VVIP.

      Semasa hidupnya cukup kuat mengutuk dan caci cerca TGNA dalam setiap persembahannya.

      Tapi TGNA tidak ambil pusing itu semua..Sanggup mengimamkan solat jenazahnya.

      -------------------------------------------------------

      lu olang kalau mampos, lu punya famili panggel Nik Aziz kasi simbayang, itu olang tua misti mali ooo...(kalau dia sinang)
      tarak kira lu kutuk dia macam-macam

      aiyah.... otak sikit gunala boloh....
      jiangan guna tengkolak maaaa........


      Padam
    2. Cewahhh baking baik punyer kih kih kih. Masa Nik Aziz terlantar kat hospital Najib ada datang melawat. Lu nak cakap apa hal tu?
      Ni nak tambah perisa tomyam cap mangkuk ayun cecei PR, Nik Aziz tujukan pada sapelah ayat CELAKO CELAKO CELAKO tu???
      Dan yg paling best n mantap serta terbaik anugerah terbaik yang diberikan kepada UMNO..KAFIR kih kih kih
      Oppsss lupa lak nak bagi pencuci hati kufur, sapelah yg buat urusan jual beli kalimah Allah tu? ekss aku migrain jap nk bg jawapan.

      Padam
    3. Nik Aziz kata UMNO kafir?
      bak mai bukti baru boleh sembang....



      (Jangan beri petikan dari Utusan. Tak larat suratkhabar longkang tu bayar saman sebab asyik salah lapor)




      BOIKOT NABIL

      Padam
    4. to Tanpa Nama28 Februari 2013 8:59 PTG

      Hai, lama cari info bang? Tak jumpe lagi ke bang? Esok, kita panggil satu kampung tolong abang cari info tu yea bang?

      selamat malam bang

      (sila ikut cara Aziz Satar bercakap dalam filem Seniman Bujang Lapok- edi.)




      BOIKOT NABIL

      Padam
    5. silalah melihat wayang ini, kalau aku cakap video nanti ko ckp "video besi" tak leh pakai...nah amik ni

      http://www.youtube.com/watch?v=-HDSVIKw-Rw

      Youtube ni media asing, kalu aku amik dr utusan or mana2 blog pro BN mana ko nak pecaya.

      Oppsss lupa lak ada tak tgk amah yg baling baby tu dalam video. Nape mahkamah percaya video tu yang menunjukkan si pelaku membuat kesalahan. Jeng jeng ada kaitan ni ngan B.A.B.I...

      Padam
  4. Hahaha, Salleh Ya'kob depa kutuk pasai dia wt lawak yg menyindir pemimpin PR. Tp Abby Abadi dgn Bob Lokman depa dak kutuk pasai artis dua orang tu selalu hentam kerajaan. Hahaha, nampak dak? Had yg sukong depa, depa tatang baik punya, had yg dak sukong depa, depa kutuk gila-gila. Payah betui kalau semua benda mesti sebelah kat puak depa ja. Assobiayh betui la puak depa ni.

    Hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. aiks, puak umngok tak kutuk abby dan bob lokman ke?
      Banyakkan membaca dik. Kesian kakak tengok, dah macam orang sakai tengok jambatan runtuh kat Cyberjaya, tercenggang-cenggang pelik.

      Moral nya: Salih Yacoob tak istiqamah dengan umngok sebab dia cuma cari makan, tapi Abby dan Bob istiqamah dengan perjuangan, sebab tu kena kutukpun mereka cool.

      Faham?

      Berjuang dengan umngok kerana wang
      Berjuang dalam PAS kerana Islam


      Padam
    2. Dah tgk berita ke? Sapo yg kena jawap tadi? Bukan pengerusi PKNS. Oh yea lupa, utusan tak main lah buat cecei PR ni, sumber maklumat asli n tepat fitnah datang dr Harakah, Malaysia Kini n Roket kini.
      Istiqomah ye Abby n bob baguslah saya sokong... Nak u-turn jap, Abby tak dibagi duit ke oleh PAS? Wow hebatler ABBY tu, PAS cuma bg air liur jer tuk hidup. Tahniah.

      Padam
    3. Abby diberi duit oleh PAS?
      bila?


      cer cita



      BOIKOT NABIL

      Padam
    4. o yea sori, maybe Abby buat bisnes skang ni.
      Alamak u-turn lagi, sape yg belanja Abby tiap kali Abby berceramah? Saya silap kali, Abby bisnes air liur. Aduuhh terimbas wajah Hairie tgh menadah kantung unta PAS..ye ye derma tuk Hairie takpe. Apa derma n sumbangan tuk Hairie!,...bukankah sesiapa yg bagi duit pada orang lain tu FIRAUN. Bukan aku yg cakap ye, silalah bertanya pada Hadi.

      Padam
  5. haha, konon kira bagus la.. ni kira nak amalkan kukubesi la ni.. tak leh kritik, tnggulah kebangkitan rakyat.. tunggu.. eksyen ye pekakas dap.. hahahah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baguih la dia Salleh minta maaf kalau ada yg terasa hati. Tu Si Abby dok buat mcm-mcm statement kutuk org UMNO tu, hang ingat org UMNO dak terasa hati ka? Pernah ka dia minta maaf?

      Org minta maaf hang kata dak bijak sedangkan bila dia minta maaf maksudnya dia nak hilangkan dosa dia. Tapi org yg dak mau minta maaf dan teruih kumpul dosa hang kata bijak plak.

      Ni ceramah agama ustat mana yg hang pi dengaq ni? Semua habih tunggang terbalik, terlungkup ha...

      Hahahaha

      Padam
    2. Sori headbomb, aku punya komen nak tuju kat sorg pengikut PAS yg dah tersesat, tp terreply kt hang plak.

      Hahahaha

      Padam
    3. aku tanya kat hang....

      bila PAS beri duit kat ABBY? Cer cita cer cita



      BOIKOT NABIL

      Padam
    4. Aku dak kata PAS bg duit kat Abby. Aku kata Abby byk kutuk dan hentam org UMNO melalui twitter dia. Sikit pun dia dak kisah nak minta maaf pd org UMNO yg mungkin terasa hati dgn kenyataan dia. Bila Salleh Ya'kob minta maaf hang kutuk pulak.

      Pasai tu aku tny hang, ceramah ustat mana yg hang dengaq sampai org yg minta maaf hang kutuk, tp org yg dak minta maaf hang sokong. Tunggang terbalik, terlungkup ha...

      Hahahaha

      Padam
    5. hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      cakap jangan belit boleh tak. sekejap ya sekejap idak.

      -----------------------
      bro, ada mana-mana statement aku kata salih yacoob tidak bijak kerana meminta maaf? ATAU statement aku kata Salih Yacoob tidak bijak kerana lawak bangang?

      boleh tak kau jelaskan otak kau mana satu statement aku? Lepas tu kau beritahu aku.

      Isu minta maaf:

      Kau tahu apa yang RAsulullah buat kepada hamba Hendon yang membunuh bapa saudara Banginda i.e. Saidina Hamzah sewaktu baginda telah menawan Mekah Al Mukarramah?

      Hamba yang telah dibebaskan oleh Hendon itu telah meminta maaf kepada Rasulullah.

      Kau tahu apa yang Rasulullah buat kepada hamba tersebut?




      BOIKOT NABIL

      Padam
    6. Ni statement awal hang. Aku copy paste bulat-bulat. Tak dak spin apa pun. Hang baca semula:
      ............................................................................................................

      Salih Yacoob tu bijak ke bila terpaksa minta maaf dengan peminat, hendak bersara dari dunia hiburan dan menyerahkan nasib sebagai DJ SinarFM kepada penerbit?

      Bijak ke
      Bijak ke
      Bijak ke

      ............................................................................................................
      Ataiah tu statement awal hang. Bwh ni aku punya komen balas:

      Hang nak samakan Salleh Ya'kob tu dgn Hendon ka? Nnti bila aku kata puak hang masih pegang teguh amanat Hj Hadi sampai sanggup mengkafirkan sesama islam hang marah. Tp cara hang berhujah ni aku tgok cenderung kearah tu la.

      Hahahaha

      Padam
    7. hahahahah

      1. tu soalan hang jawab lah. Hang nak kata bijak atau tak bijak tu semua balik kat hang. Aku lontarkan sahaja soalan. Ada tanda soal kat belakang tu. Hang tahukan tanda soal tu maknanya apa?

      2. Aku tak tanya pasal hendon bro. Aku tanya kat hang "apa tindakan RAsulullah sewaktu berjumpa dengan hamba Hendon yang telah membunuh bapa saudara Rasul" sewaktu perang Uhud?

      awat benak sangat nak faham soalan ni.

      Aku tunggu jawaban hang..





      BOIKOT HENDON

      Padam
    8. Hamba tu nama dia Wahsi ka Wahsyi ka aku dak ingat la. Tp yg aku tau Raslullah dak mau jumpa dia sampai Rasulullah wafat. Betui ka?

      Padam
    9. hang betui

      Tapi ada Rasulullah kata dia maafkan wahsyi? Tarak bro. Dia suruh hamba tu ke tempat di mana baginda tak akan berjumpa dengannya sampai Rasul wafat.

      moral dari cerita ini... tak semua maaf dimaafkan. terpulanglah kat individu nak memaafkan atau tidak




      BOIKOT NABIL

      Padam
    10. Mana hang tau Rasul dak maafkan dia? Hebat hang, kalau hang bulih baca isi hati Rasul.

      Hahahaha

      Padam
    11. Ha ni kisah yg aku dpt dr satu blog. Apa pluak pendapat hang?

      "Wahsyi, kita kenali dia sebagai bekas hamba yang dimerdekakan oleh tuannya, Hindun binti Uthbah kerana berjaya membunuh Hamzah. Tak lama, Wahsyi menerima hidayah. Dia bertemu Rasulullah, menyatakan keislamannya. Baginda menerima, bahkan memaafkan, walaupun Wahsyi ialah orang yang telah membunuh Hamzah. Tetapi pinta Baginda, Wahsyi jangan muncul di depan Rasulullah secara terang-terangan.

      Ditanya kepada Baginda, adakah baginda tidak memaafkan Wahsyi, si pembunuh insan yang dia cintai. Lalu jawab baginda, "Aku gembira, bangga dan bahagia dengan keislamannya. Cuma aku akan bersedih dan teringat kepada Hamzah setiap kali aku memandang wajah Wahsyi. Oleh itu, janganlah dia berada di hadapanku."

      Kalau ikut yg ni dia kata Rasul maafkan Wahsyi tu. Cuma Rasul sedih tiap kali pandang wajah Wahsyi teringat Bapa Saudara dia. Psai tu Rasul suruh Wahsyi g jauh-jauh dr pandangan dia. Hang pulak pandai-pandai kata x pa kalau x maafkan org. Mana punya ustat hang belajaq ni?
      Hahahaha

      Padam
  6. Slogan penganot fuckatoon paling popular ''menuju putrajaya''
    Kat Johor plaks ''menuju Nusajaya''

    bongkak dan takkabur macamlah tsunami boleh berlaku dua kali..
    yg.pasti, fuckatoon bakal ''menuju hospital sakit jiwa'' bila mereka terpaksa melihat wally ajis diusung keluar dari pejabat MB bila pas hilang kelantan..

    BUBAR PAS !!!


    BalasPadam
    Balasan
    1. itu jer?

      Sib baik "Bakal MB Kelantan" masih diberi tempat dalam kabinet bila gagal menawan Kelantan 2004. Harap kau boleh ingat betapa takburnya ucapan dan janji beliau sewaktu berkempen.

      Bubar PAS? Kenapa kecewa sangat ke perpaduan anjuran UMNGOK yang tercungap kelemasan tak disambut oleh PAS?

      Kelakar giler tengok sandiwara UMNGOK nih. Jom tengok, siapa sampai kat Tampoi/Tanjung Rambutan dulu lepas PRU ni.



      BOIKOT NABIL

      Padam
    2. Dia diberi tempat sbb dia mmg baguih. Byk dah dia buat utk org Kelantan dan negara ni menerusi portfolio yg dia pegang. Tu cara kerajaan iktiraf dia. Tp puak hang punya cara utk berterima kasih dgn org yg byk berjasa ni adalah dgn membina patung, kemudian hang ramai-ramai pakat sebat patung tu. Hahaha, dulu ada sorg kawan tu kata cara hang dh sama mcm cara ilmu hitam org Afrika, ilmu voodoo. Itula cara puak hang bg pengiktirafan pd org lain. Baguih la kalau hang bangga dgn cara tu.

      Hahahaha

      Padam
    3. apa masalah hang mereka sebat patung tu? Itu manifestasi mereka meluahkan rasa benci kerana "Bakal MB" dianggap pengkhianat oleh Rakyat Kelantan.

      Kau pernah tengok gambar orang mengencingkan Haji Hadi dan Nik Aziz?

      Kalau ikut logik kau yang memang kurang bijak, perbuatan manakah yang lebih biadap dan tidak bertamaddun.




      BOIKOT NABIL

      Padam
    4. Haih gambaq Najib depa siap kalung bunga org India mati tu. Ada yg tunjuk pungkoq dia. Ada yg buat kad pengenalan Najib a/l Razak. Hang nak tunjuk rasa benci pun pada-pada la. Ni sampai buat patung dah mcm org zaman batu ja aku tgok.

      Hang tgok benda ni asai dr puak hang. Dulu Isa Samad puak hang buat patung kmudian salib. Lepaih tu Tok Pa puak hang sebat. Dah jadi budaya dah. Nanti bila org UMNO ikut buat lagu tu hang kutuk gila-gila padahai puak hang yg buat dulu. Hang dak sedar itu hasil ajaran, dakwah dan tarbiyah puak hang la.

      Hahahaha

      Padam
    5. yang tunjuk pungkoq tu bukan akhlak PAS dan telah dikenakan hukuman oleh kolej tempat dia belajar.

      Tolong semak fakta.

      Pernah dengar tarian punggung oleh bekas tentera ALi Tinju di rumah Ambiga? Hang cek balik siapa mulakan dulu.

      Kalau hang nak bahas siapa ulakan dulu, ini dah macam ayam dan telur, sampai kiamatpun hang tak jumpa jawapan.

      So, ini bukan akhlak orang ISlam dan bukan akhlak orang melayu. Bila hang mula nak bicara tentang perlakuan2 buruk PAS/PR, aku pun ada akhlak buruk UMNGOK.



      yang penting sekarang




      BOIKOT NABIL

      Padam
    6. Tau pun hang ni bukan akhlak islam. Dah tu puak hang dok bangga dgn slogan membangun bersama islam tu awatnya? Hahaha. UMNO teruk pasai UMNO hang kata tak paham islam. Tp hang lagi teruk pasai hang yg terlebih paham pasai islam. Hahahaha.

      Jauh sgt telur dgn ayam tu. Pasai aku cukup yakin gerakan demo menentang kerajaan ni mula dr puak hang la. Takkan la penyokong kerajaan yg mula-mula buat demo menentang kerajaan. Itula punca segala mcm haru biru yg dok ada la ni.

      Padam
    7. hang jangan pikiaq sempit noo...

      hang pernah dengar perarakan kepala lembu di shah alam?
      siapa mulakan rasis dan fasis ni bro.

      Hang tahu siapa pergi bunuh rakyat Malaysia di sebuah kampung bernama Memali, tetapi di Lahad Datu, pendatang asing bersenjata masih terus di bawa berunding?





      BOIKOT HARAMJADAH NABIL

      Padam
    8. Ha, Memali, aku mg suka bila hang bukak cerita ni. Depa terbunuh pasai depa menentang pihak berkuasa. Hang tau dak berapa lama kerajaan berunding dgn depa sblum dilancarkan ops tu? Depa dak mau kena tahan bwh ISA tu yg depa lawan. Hang tau dak ada pemimpin hang yg masa isu tu tercetus yg dak melawan bila mahu ditahan bwh ISA? Depa ni dak mati pun. Malah ada yg dapat senator lagi la ni. Kalau semua mangsa memali ikut jejak langkah senator tu hang rasa depa akan terbunuh ka dak?

      Padam
  7. Dulu MB ghani Othman kata pembangkang dapat kosong kat Johor, dengan Kuasa dan Kehendak Allah, Wanita UMNGOK salah isi borang pencalonan untuk DUN Rengit.

    Dulu MB Selangor menyasarkan Sifar Pembangkang di Selangor, Dengan Kuasa dan Kehendak Allah, terpusing UMNGOK menjadi pembangkang.

    Takburnya UMNGOK hanya Allah sahja yang tahu.



    BOIKOT NABIL

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia buat kenyataan tu sbb dia sbg pemimpin kena tunjuk keuyakinan yg tinggi supaya org bwh ada motivasi yg tinggi. Mcm komandan kat medan perang, xkan awal-awal komandan tu nak habaq kat anak buah dia, kita akan kalah, kita akan mati. Apa perasaan anak buah dia? Tu la hang dak belajaq ilmu psikologi.

      Lepaih dia buat kenyataan tu anak buah dia buat kerja dan depa tawakal dan berserah serta terima ketetapan Allah. Sbb tu bila ada kawasan yg kalah, dia dak melenting kata SPR dak telus. Sbb depa pegang prinsip, YAKIN, USAHA, TAWAKAL dan TERIMA KETETAPAN ALLAH.

      Bukan mcm pemimpin hang, bila kalah ja melenting, melompat tuduh SPR dak telus la, pengundi hantu la, seleweng la. Pasai apa pasai pemimpin hang YAKIN, pemimpin hang USAHA, pemimpin hang TAWAKAL. Tapi pemimpin hang dak TERIMA KETETAPAN ALLAH.

      La ni sapa lagi takbur?

      Hahahaha

      Padam
    2. aku suka nak habaq kat hang tentang pengundi hantu. Tapi cita ni panjang. so nanti aku boring sebab layan budak dungu.

      Sebagai permulaan : Kau pernah dengar pasal RCI tak?




      BOIKOT NABIL

      Padam
    3. Aku mmg ikut jugak perkembangan RCI tu. Awat? Hang ada maklumat baharu yg aku dak tau ka utk di share?

      Padam
    4. apa kesimpulan hang setakat ini?




      BOIKOT NABIL

      Padam
    5. Aku sokong 100% Tanpa Nama28 Februari 2013 10:00 PTG, selalunya cecei PR ni asyik2 bg soalan jer, siap bagi nasihat "banyakkan membaca". POOOODAAAAHHHH...
      "Ilmu" simpan dalam dada sahaja..buktikanlah kehebatan tu yg kononnya "BANYAK MEMBACA".

      Sharing is caring.

      Padam
    6. Sharing is caring....

      tolonglah banyak membaca dan tingkat ilmu dlam prespektif berbeza.

      Aku agak terkilan bila soalan-soalan aku banysk tak terjawab. Aku simpulkan kebanyakan mereka ni adalah Burung Belatuk yang diprogram untuk menerima tanpa berfikiran kritis. Sumber maklumat hanya didapati dari RTM/TV#/Berita Harian/Utusan Malaysia. Mungkin internet bagi mereka hanya untuk melayari facebook. hahahahahahahahahahahahahaha

      banyakkan membaca yea sharing is caring. You can then share with us all the knowledge you've gained.




      BOIKOT NABIL

      Padam
    7. Kesimpulan aku, kerajaan bertindak tepat dgn menghukum penjawat awam yg melakukan salah guna kuasa. Setau aku org yg terlibat ni dulu dah pernah ditangkap dibwah ISA sbb menjual kad pengenalan kpd warga asing.

      Padam
    8. Apa kenyataan Pengarah JPN Sabah waktu itu?

      Nama siapa yang beliau petik?

      Apa statement pendatang asing dari India dan Indonesia yang mendapat IC?

      Mereka dibenarkan mengundi? Mengapa?

      Adakah suara rakyat Malaysia dinafikan oleh penipuan ini?





      BOIKOT NABIL

      Padam
    9. Tanpa Nama28 Februari 2013 10:15 PTG

      Aikksss terasa ker? Soalan ko selalu berulang2 lah..BOSAN tul. Bisnes modal air liur dah kering? Cuba ko baca statement dibawah ini

      aku suka nak habaq kat hang tentang pengundi hantu. Tapi cita ni panjang. so nanti aku boring sebab layan budak dungu.

      Sebagai permulaan : Kau pernah dengar pasal RCI tak?

      Nak divert issue ketempat lain lak...haiiii.. dah tak tahu nak jawab pi melencong ke tempat lain lak. Kalu dekat sket takpe, ni jauh sangat. Siapa yg sebenarnya belatuk ni? Come on lah, jangan lokek ilmu.
      Ayat tu "sebagai permulaan"....HANCUSSS sama sekali, rasanya dah banyak kali isu tu ditimbulkan..BORING arrr. Entahlah pasni apalagi ko nak pusing sebagai "ayat sebagai permulaan"...kalu nak sangat permulaan masa mula2 lg lak ko kemukakan. Ni sama mcm Bala n Deepak, dah habis keputusan mahkamah baru nak terhegeh-hegeh, terkinja-kinja n tergedik-tergedik nak buat wayang LOW CLASS.

      Padam
    10. Bukan Pengarah tu yg kena tahan bwh ISA ka?

      Hahahaha

      Padam
    11. aisey sharing is caring


      apa isu dia yang aku lupa nak jawab....sebab bila kau masuk tak bersalam, aku terlepas pandang kehendak dan keperluan kau.

      Sebagai permulaaan: apa soalan yang bermain di benak kau?





      BOIKOT NABIL

      Padam
    12. Ehem ko ada bg salam x masuk sini?
      Ok berbalik pada soalan aku. Memandang ko nak bagi ayat "sebagai permulaan" (adeh dia buat lagi, takpelah aku harap ko boleh jawap soalan yg tak seberapa ini.

      Kenapa Anwar Ibrahim tidak masuk PAS? Simple kan soalan aku, aku harap ko jawap soalan ini straight to the point.

      Padam
    13. hang betui hahahahaha

      nama siapa dia petik?





      BOIKOT HARAMJADAH NABIL

      Padam
    14. (memang aku tak beri salam pun.... ehem...kau tak ada masalah kan kalau aku tak beri salam sebab aku tak tahu pula bila kau nak masuk)

      So MENGAPA ANWAR TAK MASUK PAS?

      jap aku fikir:

      Mahathir lepas kena pecat pun berceramah atas pentas PAS
      Rais Yatim dan Ku Li pun atas pentas PAS
      Tunku (diakhir hidup) pun atas pentas PAS
      Hussien Onn pun atas pentas PAS
      Anwar pun atas pentas PAS

      ......tapi kenapa Anwar tak masuk PAS?

      entahlah bro. Aku pun tak tahu. ehem, pasti kau ada jawapannya. Boleh beritahu aku? Terima kasih





      BOIKOT HARAMJADAH NABIL

      Padam
    15. Dia petik Nama Allahyarham Megat Junid. Masalahnya org tu dah jd arwah utk pertahankan diri dia. La ni hang dengaq cakap pengarah tu aja. Hang dak bulih dengaq ckp Allahyarham Megat Junid. Hang nak teruih percaya bulat-bulat ka ckp dia? Hahaha awat masa nak kena ISA dan masa org tu masih hidup dulu dia dak buat gempaq kata diarahkan. La ni baru sibuk gebang citer org yg dah mati?

      Hahahaha

      Padam
    16. Terima kasih kerana memberikan contoh2 pemimpin BN yg pernah berada diatas pentas PAS. Tapi diorang masuk PAS tak?
      Ni aku tanya soalan camni, bukankah penyokong PAS gila2 nakkan Anwar jadi PM. Eleh kononnya Anwar tu kan perjuangkan Islam. Jadi adalah yg mendabik dada PAS tukan memperjuangkan ISLAM, so kenapa ANWAR tak masuk PAS. Hal ini kalu dibangkitkan agak membingungkan terutamanya pada penyokong tegar PAS. Entah diorang sokong Anwar ni atas kapasiti n kredibiliti apa agaknya. Saya bertanyakan soalan ini kepada penyokong PR, sebab kan penyokong PR ni menyokong ANWAR, so persoalan yg paling best sekali
      "Kenapa sokong Anwar???" Aiikksss takkan sokong membabi buta kot.
      Aku mengharapkan jawapan yg paling tulus mulus dari bro ni memandangkan bro kan banyak membaca. Silalah jawab soalan aku tu "Kenapa sokong Anwar???", aku pun ingin tahu..

      Padam
    17. takkan hang baca sampai arwah megat junid ke bro? Hang cuma jumpa satu nama jer kah?

      Hang baca sumber yang betul kah?





      BOIKOT HARAMJADAH NABIL

      Padam
    18. Nama sapa lagi? Tun M ka? Hahaha, dah tu panggil la Tun buat statement pd RCI. Tun sendri kata dia dak kisah dipanggil kan?

      Hahahaha

      Padam
    19. Bekas ahli Umno akui bantu warga asing daftar IC di Sabah

      28 FEB: Bekas ahli Umno, Siti Aminah Mahmud, 63, berkata, beliau bersama kumpulannya pernah membantu pendaftaran setengah juta kad pengenalan (IC) kepada pendatang tanpa izin di Sabah untuk dijadikan pengundi BN.

      Menurutnya, pendaftaran segera itu dibuat di bawah ‘projek IC Mahathir’ dari 1990 hingga 1994.

      “Setiap kali dihantar berguni-guni (IC). Ia diproses dalam jangka masa sebulan. Katakan (pendaftaran) dibuat pada satu hari bulan, maka ia (IC) akan diserahkan pada tarikh yang sama pada bulan yang akan datang,” kata bekas ahli Umno Cawangan Skudai Kanan, Johor Bahru itu pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN hari ini.

      Bekas tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) itu ditemani Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin; Pengarah Guaman, Latheefa Koya dan Ketua Biro Kebudayaan dan Kesenian Majlis Pimpinan Wanita KEADILAN, Dayangku Intan.
      Siti Aminah berkata, pendaftaran projek IC itu bermula di pejabat Umno Sabah di Simbulan, dalam bangunan dimiliki Datu Mustafa Harun, pemimpin Usno Sabah.

      Dedahnya, projek itu dibuat ‘dengan kerjasama’ Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Sabah yang turut mengarahkan penerima IC terbabit mengundi BN dalam pilihan raya umum.

      Siti Aminah berkata, semasa bertugas sebagai Pegawai Penerangan Umno, lima peranan beliau dalam ‘projek IC Mahathir’ adalah untuk membantu kempen Umno di Sabah, menambahkan undi Melayu, mencari pemastautin Sabah yang tidak memiliki IC dan memastikan Parti Bersatu Sabah (PBS) tumbang.

      “Masa mengurus untuk orang ambil IC, kita pergi ke tempat yang sudah sedia dengan satu ‘ketua’. Bila kita sampai di satu-satu kawasan, senarai nama telah siap, meliputi nama asal atau bukan asal,” katanya.

      “Bila kita tengok ada nama bertentangan dengan nama orang Islam, kita ubah jadi nama Islam. Lepas itu kita ambil gambar dan cap jari dan hantar ke pejabat Umno,” jelas Siti Aminah lagi.~ KD
      -------------------------------

      dahtu kenapa malu-malu nak sebut nama Dr M? lahaiii, ajak berbincang, tapi sekerat-sekerat jer. Nama siapa lagi timbul?




      BOIKOT HARAMJADAH NABIL

      Padam
    20. Hang nampak dak? semua saksi yg hang sebut tu semuanya bekaiah tahanan ISA sbb isu penjualan kad pengenalan tu. Jadi memang depa x dak kredibel utk jd saksi. Ada byk motif lain bila depa buat pendedahan tu. Mungkin depa cuba nak berishkan nama depa dgn menyalahkan org lain. Mungkin juga depa nak balas dendam pasai depa ditahan bwh ISA dulu. Hang bulih bg motif sebenaq depa buat pendedahan tu ka? Hang tau ka dah berapa byk untung depa buat bila depa jual ic tu pd warga asing? Hang tnya berapa ringgit Tun dpt dt hasil penjualan ic tu? Yg dpt untung depa, yg sedap-sedap makan duit depa yg disalahkan org lain.

      Hahahaha

      Padam
  8. pekakas dap dia kan aku cakap sekarang dah goyang, hahaha..

    BalasPadam
  9. to sharing and caring

    kenapa saya menyokong anwar?

    1.Saya sokong anwar sebab saya mahu anwar menjadi pemimpin saya melalui pakatan rakyat.

    2. Saya sokong anwar sebab saya rasa beliau memang ada wibawa menjadi pemimpin negara

    3. saya sokong anwar sebab saya percaya beliau caring kepada rakyat dan sudi untuk sharing kekayaan negara bersama rakyat

    4. saya sokong anwar sebab berjanji untuk :
    a. menurunkan harga minyak kerana berjaya membuat solusi yang gagal dicari oleh BN. Ini dibuktikan dengan debat bersama Shabery cheek
    b. menghapuskan tol
    c. menurunkan harga kereta
    d. menghapuskan PTPTN

    5. Saya sokong anwar kerana saya percaya dia terfitnah

    6. saya saokong anwar sebab saya tidak suka dengan UMNO/BN dan anwar mempunyai visi dan misi dalam memastikan BN berkubur di PRU ini




    BOIKOT HARAMJADAH NABIL

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok, bro lupa point ni.

      Anwar bersetuju kalimah Allah boleh digunakan oleh orang bukan Islam. Malah menyatakan Nik Aziz n Hadi tak faham Islam. Sila lihat link wayang dibawah ini:-

      http://www.youtube.com/watch?v=Y7WrlK_knf0

      Jadi bermaksud bro sokonglah Anwar ye.

      Saya cuma tumpang sedih jer, kenapa Anwar tak masuk PAS?

      Padam
    2. ni ada satu link, sorry tertinggal

      http://www.youtube.com/watch?v=lLVWztuhSww

      Padam
    3. sharing is caring

      saya tak terpesona dengan pancingan saudara yang konon-kononnya sedih kerana anwar tak masuk PAS.

      Saya tak peduli samada saudara ni penyokong tegar UMNO/MCA/MIC/dsbnya dan menentang PR.

      Dulu waktu PAS sendiri, adakah saudara menyokong PAS?
      Dulu waktu Anwar difitnah, adakah saudara bersama anwar?
      Sebelum isu kalimah Allah, adakah saudara ahli Keadilan?
      Jika saudara kata yang saudara ini adalah bekas penyokong PAS Atau Keadilan, saya tak peduli dengan pancingan ini.

      Soalan saya: Kenapa saudra masih bersama UMNO?



      BOIKOT HARAMJADAH NABIL

      Padam
    4. Demi agama, bangsa dan tanah air. Nak lebih2 sila lah melayari laman web UMNO..

      Bro, dengan tumpang sedih bolehkah saya nak tarik pengundi...adoiii agak2lah ye, aku tak mengharapkan camtu pun. Aku cakap camni sebab aku tgk Anwar sedap jer balun Hadi, Nik Aziz n Haron Din, tapi cam biasa yg penting putrajaya dulu lain2 belakang kemudian. Aku dah jawab soalan bro tu.

      Soalan aku skang ni...

      Bro sokong Anwar tak pasal kalimah Allah tu boleh digunakan oleh orang bukan Islam dalam bible terjemahan B.I ke Melayu?

      Padam
    5. sharing is caring

      terima kasih atas pelawaan saudara agar saya melayari blog2 proUMNO...blog porno tu lebih baik dari blog Umno.

      So, saudara mahu membincangkan tajuk KALIMAH ALLAH la pulak. Baiklah.

      Saya tegas berpendirian bahawa ianya senada dengan apa yang dilafazkan oleh Anwar Ibrahim. Ada masalah di situ?






      BOIKOT HARAMJADAH NABIL

      Padam
    6. Takde masalah pun, terpulang pada bro ok. Yg penting saya tahu, bro bersetuju dengan Anwar hal itu, lagilah kesian kat Haron Din termasuk majlis syura PAS. Entah bro ni ahli PAS ke Keadilan. Saya confuselah camni..hmmm maybe bro ni antara penyokong PAS yg menyokong ISU KALIMAH ALLAH.
      Kalu saya nak ungkitkan soal kalimah Allah ni cukuplah saya bagi link ini:-
      "Kufur Jika Sokong Guna Kalimah Allah - Dr. Haron Din "
      http://www.youtube.com/watch?v=vbNqZ-QO3E8

      Jika nak panjang2 pun tak guna gak, cukuplah saya bagi ulasan dari Dato Haron Din Timbalan Mursyidul PAS.

      Padam
    7. Terima kasih kpd saudara. Btw please address me as saudari. Lain masa kita sambung ,. Bye


      Padam
  10. keke, percaya lah, ok punya.. haha sakit hati ngan nabil ye.. apa ingat nabil nak heran ka.. kuang kuang..

    BalasPadam
  11. ok
    jumpa lagi semua

    tq admin

    muah............. lepas ni kita berperang lagi k, Salah silap harap maaf. Tapi ingat



    BOIKOT HARAMJADAH NABIL

    assalamualaikum

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oit sori anak aku buat hal mlm td. X dpt nak borak dgn hang pasai RCI. Apa pun aku nk bgtau hang semua saksi yg hang sebut tu semuanya bekaiah tahanan ISA sbb isu penjualan kad pengenalan tu. Jadi memang depa x dak kredibel utk jd saksi. Ada byk motif lain bila depa buat pendedahan tu. Mungkin depa cuba nak bersihkan nama depa dgn menyalahkan org lain. Mungkin juga depa nak balas dendam pasai depa ditahan bwh ISA dulu. Hang bulih bg motif sebenaq depa buat pendedahan tu ka?

      Satu lagi terlanjuq hang sebut nama Zuraida Kamarudin, hang bulih tnya dia, masa dia dpt ic dulu ada dak syarat dia mesti pangkah UMNO bila dia dpt warganegara Malaysia?

      Hahahaha

      Padam
  12. Sharing is Caring:

    Kenapa saya tidak menyokong anwar?

    1.Saya tidak menyokong anwar sebab saya tidak tahu sama ada Anwar akan jd pemimpin dlm PR atau tidak krn isu siapa PM jika PR menang pun tak dpt diputuskan lagi.

    2. Saya tidak menyokong anwar sebab saya rasa beliau suka negara luar campur tangan dlm urusan negara kita spt kes IMF dahulu dan bantuan kerajaan Australia dlm memantau pilihanraya negara kita.

    3. saya tidak menyokong anwar sebab saya percaya beliau tidak caring kpd rakyat krn semasa rakyat merempuh polis dlm himpunan BERSIH yg mengakibatkan kecederaan rakyat, beliau pergi kemana sy pun x tahu.

    4. saya tidak menyokong anwar sebab berjanji untuk :
    a. menurunkan harga minyak kerana berjaya membuat solusi yang gagal dicari oleh BN. Ini dibuktikan dengan debat bersama Shabery cheek
    b. menghapuskan tol
    c. menurunkan harga kereta
    d. menghapuskan PTPTN
    tetapi sy juga percaya yg dia tidak terikat utk menunaikan janji sbb Manifesto bukan perjanjian.

    5. Saya tidak menyokong anwar kerana saya percaya dia berbohong spt isu racun arsenik, sakit tulang belakang, naik kerusi roda, pakai bengkung leher dan jam omega.

    6. saya tidak menyokong anwar sebab saya tidak suka dengan PR dan setiap pemimpinnya mempunyai visi dan misi berlainan tetapi bergabung semata-mata utk mengalahkan BN.

    BalasPadam