Jumaat, 1 Mac 2013

ceramah mat sabu di pasir mas membuktikan pas semakin gah!!! 10,000 hadir!!

erk, gambar ini yang mungkin akan disiarkan dimuka hadapan harakah.. tahniahlah ye.. dikatakan ceramah tersebut mengembirakan ramai pekakas dap yang betul-betul gembira yang amat sangat... biar gambar berbicara..sebab itulah aku rasa pekakas dap wajib bergembira... tahniah.. sebar-sebarkan ye.. yahoooo....

Ceramah Perdana "Kebangkitan Rakyat"
Penceramah Undangan Khas: Tamrin Ghafar dan Mohd Sabu 121.
Tarikh: 28/02/2013
Masa: 9 Malam
Tempat: Padang Mini Stadium, Pasir Mas.
Target Kehadiran: 10,000 orang

YES, YES, YES....

ai tak faham-faham lagi, ini adalah gambar hiasan.. hehehe

kadang-kadang biarlah gambar berbicara, apa betul pas masih releven di kelantan? apa benar pas semakin kuat, apa betul pas semakin disukai ramai.. apa betul pas akan mengantikan umno.. korang sendiri ada jawapan.. lihat gambar dibawah!!!


????????????????????????????????????????????????????????????????????????????biar betul.. apa aku bermimpi ke apa ni.. hahahhahahahaha... cakap kemain eksyen, kata pas lebih baik dari umno tapi biarlah gambar berbicara... hehehe... 

PESAN UNTUK SEMUA, KITA JANGAN GENTAR MENGKRITIK MEREKA, JANGAN GENTAR, PEJUANG KEBENARAN MEMANG BANYAK DUGAAN DAN HALANGAN... 

ps: makin hari makin banyak bukti yang ditunjukkan yang pas, dap dan pkr tengah goyang sebenarnya... dan hal ini mengusarkan mereka, cuma mereka terpaksa cover dengan mengarah pekakas mereka dalam alam cyber ini menjalankan kerja mereka untuk spin apa yang patut, gaji 3k beb!! tu yang bersungguh-sungguh tu geng-geng cybertrooper diaorang buat kerja.. hehehe..

29 ulasan:

  1. Kalimah Allah adalah isu paling utama kepada orang Islam. Bila diusik macam kita bermain-main dengan fius bomb. Letupan itu telah menggegarkan semua hati umat Islam. Ada yang kuat ada yang terkena serpihan saja. Tapi ia menjadikan semua yang ikhlas berfikir dan merenung kembali lalu berdetiklah dalam hati "betulkan sokongan aku selama ini kepada mereka".

    Seperti yang diujarkan seorang tua selepas Jumaat 2009 di sebuah daerah di Perak Utara:
    "Berserah pada Allah, kejahatan akan terbongkar akhirnya. Percayalah pada akhir-akhir nanti akan berlaku sesuatu yang lebih besar yang sekarang tak terfikir oleh kita. Pertolongan Allah kepada yang benar datang dalam berbagai bentuk."

    Sekarang wajah sebenar mereka telah terdedah.Itupun kepada mereka yang mahu berfikir sahaja.

    Ingatlah dalam Al Quran banyak juga ayat yang apabila Allah SWT menerangkan sesuatu kejadian, lalu menyebut "....dan tidakkah mereka itu mahu berfikir."

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh saudara nyatakan, AL quran tu ayat berapa dan dalam surah apa?

      saya ni macam malas nak fikir atau ulas mereka yang tak mahu berfikir dalil apa yang mereka nyatakan.

      Terima kasih



      Oya, jangan ambil sekerat-sekerat saudara, nanti akan kedengaran " maka celakalah orang yang bersolat" (Surah Al- Maun, Ayat 4). Jadi, kena ambil ayat yang penuh ya.

      Bagi dalil naqli kena penuh bro, sepertimana kau teria ISlam.


      Terima Kasih




      ----------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOON----------------- saboooo jer lah

      Padam
  2. Dari mereka didatangkan keaiban org lain, dan kpd mereka keaiban itu dikembalikan.

    Hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni ayat apa pulak?

      boleh jelaskan?



      Terima kasih



      ----------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOON-------------------- suka-suka jer nak letak apa-apa kat mana-mana

      Padam
    2. La, ada ka aku quote mana-mana ayat? Hang ni dak bulih nak cipta rangkai kata menarik sendiri ka? Dulu hang ada belajaq dak dlm BM maksud rangkai kata menarik? Dlm karangan dpt extra mark kalau hang bulih cipta rangkai kata yg menarik ni. Kan menarik rangkai kata yg aku cipta tu:

      "Dari mereka didtgkan keaiban org lain, dan kepada mereka keaiban itu dikembalikan"

      Kan sedap bunyinya tu...

      Hahahaha

      Padam
    3. yelah.... aku sekadar bertanya. edap bunyinya. mcm karangan penulis agung.

      terima kasih.

      oh, sedara kau kat atas tu masih belum masuk2.


      Padam
    4. Sedara yg mana? HAd yg buka cerita pasai kalimah Allah ka? Dh org kata dak bulih, pemimpin hang nak kata bulih jugak buat apa?

      Padam
    5. Bekas Penyokong PAS8 Mac 2013 1:01 PTG

      Telitilah ayat 4 dan lain2 dalam surah Al- Munafiqun..tapi percayalah kalau dah namanya pun penyokong PAS, ramai dari mereka sukar nak terima walaupun diseburkan dengan jelas Ayat Ayat Allah. PAS..tetap hampas. Satu malapetaka bagi penyokong jenis ini.

      Padam
  3. Huuuuiiiihhhhhhhh....ramainya....nyamuk jee laaa

    BalasPadam
  4. kurang sambutan kerana dap tak hantar tarian bogel chinna dull

    BalasPadam
  5. Memang ramai la ..tak nampak ke? mereka berada dlm alam ghaib tak nampak dipandang dek mata kasar...hahahahahah

    BalasPadam
  6. Dari sebelum, PRU sampai the next PRU, kerja pembangkang ni mcm dah termaktub maki haaaaaamuuun je kerajaan. Kata bekas calon PAS kat tempat aku, PAS dah bagi dadah telinga tuk penganut2 dia, sehari kalau x dgr caki maki, sumpah seranah ni mcm x sempurna jee idup dia, Akhirnya, hati para pendengar itu jadi mati dan keras membatu, Inikah usaha PAS nak lahirkan ummah yg benar2 faham tentang Islam??. yg sanggup mati utk Islam, Nabi x ajar caci maki hatta Nabi lebih terjamin tempatnya di Syurga, hikmah berbicaranya sgt tinggi, akhlak baginda sgt terpuji, pun begitu, Baginda s.a.w x pernah caki dan maki, celaka dan sebagainya, dan Baginda s.a.w. juga x pernah lantik mana2 org kafir di Madinah turut serta dlm pentadbirannya apatah lg nak ajak memerangi musuh yg seagama dgn Baginda s.a.w. Tanyalah diri anda sorang2, jgnlah nak menang saudara mara kita, sahabat handai kita yg terkorban jiwa dan raj, serta masa depan. Bagi si kafir, dia tetap dgn kekafirannya dan mereka sgt2 gembira jika kita sendiri yg meruntuhkan bangsa kita... jgn esok yg bakal menjelma dibawah pentadbiran mereka, mereka tidak kenal lg siapa kita yg pernah bersekongkol dgnnya, jgn esok nanti, anak perempuan dan Isteri kita menjadi santapan nafsu mereka seperti sejarah di BOSNIA....., Bersatulah, lupakan ideologi politik, pentingkanlah kesatuan ummah MELAYU ISLAM yg berdiri atas kalimah ALLAH.

    Aku Bukan Perkasa, aku bukan UMNO.... hanya saudara kamu jua..

    BalasPadam
  7. Jasa UMNO kepada bangsa


    Babak 1
    Ketua Pendekar Hisum hunus keris dalam perundingan, dengan penuh bersemangat bertempik bergema dan bergegar dewan perundingan sampaikan kalau tikus lalu pun akan terkincit-kincit ketawanya.

    Babak 2
    Tiba-tiba
    Kena gertak dengan Remaja Wong Fei Hong. Kata Fei Hong"Hait!!! Apa pasat keluar itu kelis?"

    Babak 3
    Ketua Pendekar Hisum pun simpan balik dan minta maaf. "Simbolik sahaja" kata Pendekar Hisum dengan senyum terketar-ketar. Peluh pondan deras menuju mata. Tampak berkaca seperti mahu menangis pun ada. Hendak terkentut pun ada.

    Babak 4
    Lain tahun mesyuarat
    Usung sahaja keris, ditantang dengan penuh kasih sayang. Gamelan bersahutan mengiriang keris bersarung.

    Ketua Hulubalang Hulupasu berkata: "Mahu dihunus wahai Pendekar Hisum?"

    Pendekar Hisum: "Kau dah nak mampossssssssss!!!!!??????"

    Mulai hari tersebut dan seterusnya, keris tersebut kekal diam di dalam sarungnya hingga ke akhir hayat dunia.


    Tamat



    skesta ini diambil dari Hikayat Melayu Terbanting Satria Berdengung. Tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang sedang mati.

    ---------------------------------------------------------


    Di lain masa

    Babak 5
    Ketua Perwira bertempik serata alam : Kami sanggup mati mempertahankan Islam. Jangan dicabar kelelakian kami. Pantang Islam dihina"

    Babak 6

    Ketua Kaum Sepet : " Hudud tidak membawa kemajuan kepada negara."


    Babak 7
    Ketua Perwira -----------------------------------------------------------------------------------------------shhhhh, jangan campur, itu isu PAS. Biar mereka settlekan. Dah, Jom karok.......... aku nak nyanyi lagu 25 Rasul....hehehehe


    Lalu berbondong-bondonglah pengikut Ketua Perwira mengikut jejak langkah ketuanya yang layak dijadikan suri tauladan.


    Seksa ini dipetik dari Hikayat Halim Ungu (bekas ahli kumpulan UNgu yang kembali insaf dan menceritakan kisah benar ini). Tiada kena mengena samda telah hidup atau belum mati

    sekian

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan aku gtau hang yg penyokong UMNO sendiri byk kritik pemimpin yg lembut mcm YB Hishamuddin tu. Pasai penyokong UMNO tau pemimpin kami dak perfect. Dan baiknya pemimpin kami dak kisah pun dikritik. X dak pun kena tindakan.

      Bukan mcm hang, langsung dak bulih nak kritik pemimpin sendiri, mcm pemimpin hang tu maksum dr kesalahan. Kalau ada yg nak kritik alamat kena pecat la mcm Ustz Kazim, Dr Hassan Ali, YB Zulkifli Nordin dan Ust Nasha. Tu la model kebebasan bersuara yg pemimpin hang amalkan.

      Hahahaha

      Padam
    2. kau ingat mahathir kena pecat dri umno sebab lupa basuh jamban tunku ke?

      cer cita cer cita cer cita



      -------------------YA AMPOOOOOOOOOOOON------------------------- atas tu saja buat bacaan ringan

      Padam
    3. Hang tau pasai apa dia kena pecat ka? Hang tau apa tindakan yg diambil oleh kerajaan selepas dia kena pecat? Dia kritik, lepas tu dia kena pecat. Lepas tu kerajaan fikir semula kritikan yg dia buat. Lepas tu kerajaan ambil tindakan terhadap apa yg dia kritik. Hasilnya DEB diperkenalkan. Hang nampak dak kesan dr pemecatan dia?

      La ni aku nak tny hang apa kesan dr pemecatan pemimpin-pemimpin hang tu? Zulkifli Nordin dipecat pasai isu kalimah Allah. La ni pemimpin hang buat pekak jugak tentang kritikan Zul tu. Hassan Ali kena pecat pasai isu murtad dan arak. Apa yg pemimpin hang buat? Ust Nasha dipecat sbb selalu kenyataan dia memihak pd kerajaan. Apa yg pemimpin hang buat?

      Tun kena pecat tp lepas tu ada perubahan. Pemimpin hang kena pecat tp parti hang tetap mcm tu jugak.

      Hahahaha

      Padam
    4. aku takyah ulas lah pasal DEB ni......................

      terima kasih sebab aku ingat DEB ni lahir kerana peristiwa 13 Mei, rupanya sebab Mahathir kena pecat

      Kalau ada soalan DEB, aku jawab sebab mahathir kena pecat, bukan sebab 13 Mei, bukan sebab Tun Razak.


      ---------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOON----------------- tak boleh layan akal songsang ni. Baik blah

      Padam
    5. Tu la hang, bila ngaji sekerat-sekerat. Bila bg fakta pun sekerat-sekerat. Pasai tu hang dak jumpa kaitan pemecatan Tun tu dgn DEB.

      Hahahaha

      Padam
  8. Off topic kejap. Harap semua yg beragama islam dak kira parti apa sama-sama mendoakan yg terbaik kpd anggota keselamatan kita yg terbunuh dan tercedera dlm insiden tembak-menembak dgn penceroboh di Lahad Datu.

    Alfatihah kpd yg terkorban dan doakan keselamatan anggota yg lain yg sedia menggadai nyawa utk mempertahankan kedaulatan dan keamanan negara kita...

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam takziah kepada keluarga anggota keselamatan yang terkorban dalam peristiwa Lahad Datu. Semoga Allah SWT memberikan pahala syahid kerana usaha murni mempertahankan negara.

      Didoakan semoga keluarga Allahyarham yang terkorban tabah dan bersabar atas ujian ini.

      Alfatihah

      ------------------------YA AMPOOOOOOOOOON-----------------------

      Padam
  9. mengelabah je si topekong dap aka pekakas tai dap ni, org nak tnjuk kat dia yg org dah tolak pas.. ada faham ka.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaha, dia tgh sibuk siapkan kajian beserta angka bombastik utk dihantaq dan dianalisa oleh pengarah strategik dia. Supaya pengarah strategik dia bulih bawa berpuluh-puluh skandal tu kpd polis dan SPRM. Tu yg serabut ikit kepala dia tu. Oit, hang dah siap ka belum research hang?

      Hahahaha

      Padam
    2. kalau hang tau berdasarkan rekod prestasi yang telah dinyatakan ssperti yang aku nyatakan iaitu kerajan sekarang asyik
      1, GAGAL dalam perniagaan
      2. GAGAL dalam perancngan perniagaan
      3. GAGAL memastikan pelaburan beroleh keuntungan
      4. GAGAL membaca potensi kerugian
      5. GAGAL mengunjur potensi kerugian
      6. GAGAL mengawalselia perniagaan
      7. GAGAL memastikan staff berupaya membuat keuntungan
      8. GAGAL memastikan staff adalah cekap
      9. GAGAL memastikan pulangan untuk rakyat

      Hang masih mahu meletakkan kepercayaan pada orang yang sama dalam membuat perniagaan je?

      Ini serupa hang suruh serigala jaga kambing hang.



      -------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOON------------------- aduhai, tak dapat ku kenangkan, semua telah nyata, bebal tak boleh diajar.

      Padam
    3. Sbb tu aku suruh hang minta DS Anwar selaku Penasihat Ekonomi utk memasukkan kedlm manifesto mereka berjanji yg setiap perniagaan yg dijalankan di Malaysia tidak akan ada yg gagal. Untung dan berjaya dgn cemerlang semuanya. Barulah aku rasa yakin dan percaya sbb benda tu dia janji. Bebalnya aku kalau aku percaya, sbb aku tau nanti dia akan kata yg manifesto bukan perjanjian.

      Oit hang dah siapkan ka hang punya reseasch, ops research... yg penuh dgn angka bombastik tu?

      Hahahaha

      Padam
  10. dia macam gagal nak buat stadium baru la, dgn highway rakyat, smpai sekarang derma kutip, yg bebal mcm pekakas dap la.. percaya benda tu akan disiapkan... hahaha.. batu asas ada.. dah tgk lom.. hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sbb apa gagal? Sbb research dak siap lagi.

      Hahahaha

      Padam
    2. munkin Laporan Audit Tahunan bukan benda biasa untuk korang.

      Aku faham aku tengah bercakap dgn lulusan SPM pangkat 3 atau SAP.

      Tak apa lah. Cerita banyak pun serupa cakap sama tunggul.



      ------------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOON------------------ Laporan Audit Tahunan? Apa tu? apa tu? Hang jangan nak perleceh aku, Buku Laporan anak aku tu ada lah.......hahahahahahahahhahaha kasihannya.


      patut la senang kena kencing sebab tak faham dan buta kayu



      Padam
    3. Janganlah ckp camni bro, bro tak kesian ke ngan Mahfuz hehehe..

      Padam
    4. jangan takbur sangat berkata2..yang ada kat sini bukan sebarangan orang jugak. SPM 9A1. sekarang kerja profesional. bukan ahli mana2 parti tapi tetap sokong kerajaan. sekian

      Padam