Sabtu, 30 Mac 2013

dengar kata anwar ibrahim dah bersumpah!! wah cerita panas ni weh!!

erm.. yup memang dia dah bersumpah tetapi dia bersumpah untuk jawatan yang disandang je lah.. dan game-game seterusnya iaitu yang ke-4, fahamilah cara paling berkesan dalam nak syko orang, pengikut tegar mereka sudah tentu takde hal percaya bulat-bulat.. ni yang atas pagar ni.. ada lak nanti garu kepala pulak dah..

pemahaman strategi ini macam nak bagi pihak musuh jadi stress, sebab sebelum ni punya payah dia nak bersumpah..


jom kita tengok apa kata nik aziz pasal sumpah muhabahalah... KLIK SINI

INI DARI SUMBER FB KIUB FAKTA

Mubahalah ialah masing-masing pihak diantara orang-orang yang berbeda pendapat mendoa kepada Allah dengan bersungguh-sungguh, agar Allah menjatuhkan la’nat kepada pihak yang berdusta.

Dalam sirah nabi peristiwa mubahalah pernah berlaku, Nabi mengajak utusan Nasrani Najran bermubahalah tetapi mereka tidak berani dan ini menjadi bukti kebenaran Nabi Muhammad s.a.w.

Al-Bukhari dan Muslim meriwayatkan seorang pelayan dan majikan datang kepada Rasulullah SAW. Lalu Baginda mengkehendaki kedua-duanya mengadakan sumpah pengutukan. Tetapi salah seorang daripada keduanya berkata: “Janganlah engkau mengeluarkan sumpah kutukan itu. Demi Allah, sekiranya dia Nabi yang benar lalu dia meminta kita mengadakan sumpah kutukan, nescaya kita tidak akan mendapat keuntungan selama-lamanya”.


ps: dalam dunia anda jaguh, dunia ni bukan lama pun nak hidup, paling lama pun 60-80 tahun, tapi zaman sekarang banyak yang mati muda, jadi cita-cita besar ini sememangnya dia idamkan sekian lama beb.. so kalau Allah izinkan, sebenarnya Allah nak uji kita semua kerana sebelum ini kita hidup segalanya leka dan leka... kita bukan tak beritahu siapa dia, bukan tak sebarkan apa dia buat, malah rakan-rakan lama dia yang 30 tahun kenal dan rapat pun tinggalkan perjuangan dia... kita??? kerana taksub dan membenci.. style membenci ini takkan kemana... so kita tengok jelah nanti...

2 ulasan:

  1. Jijan Mali....30 Mac 2013 11:59 PG

    Nuar Berahi tu nak bersumpah atas nama tuhan yang mana nanti?? Dia tu kan sesumpah, sokong pluralisma, LGBT, kaki sontot depan belakang....

    BalasPadam
  2. Anwar Ibrahim GOT AWAY with everything.....just blame everything on UMNO...pengikut TULI percaya segalanya..............

    BalasPadam