Selasa, 12 Mac 2013

HARAP TIDAK MEMBACANYA...!! terutama pengikut pas..


Imam Ahmad Ibnu Hanbal ketika ditanya berkenaan dua orang yang dicalonkan untuk memimpin satu pasukan...

Yang pertama itu kuat tetapi bergelumang dosa; 

Manakala yang kedua kuat agamanya tetapi lemah perwatakan dirinya dalam memimpin. 

Maka Imam Ahmad Ibnu Hanbal menjawab,

"Orang pertama dosanya ditanggung sendiri, sedangkan kekuatannya dapat membina keutuhan negara dan kepentingan umat. Manakala orang kedua yang kuat memegang teguh ajaran agamanya hanya memberikan manafaat untuk dirinya sahaja, sedangkankan kelemahannya akan menjadi petaka bagi orang yang dipimpinnya."

ps: kesimpulannya, disebalik kita menghukum orang.. baik kita belajar ilmu yang mungkin kita sendiri tak belajar lagi.. ni mungkin satu perkara yang tak dipelajari kot oleh pemimpin pas.. mudahan kita semua di beri hidayah dan petunjuk untuk mencintai kebenaran...

sumber klik sini

21 ulasan:

  1. terima kasih atas pos yang sangat berguna ini.

    Mohon dipanjangkan kepada YB Khairy Jamaluddin, bila Hospital Rembau nak dibina?

    Janji dah berzaman, batu bata sebiji haram tak nampak.

    Terima kasih en Admin

    BalasPadam
    Balasan
    1. SALAM, YB Khairy mengambil maklum perkara ini. Seperti yang mungkin tuan tidak mengetahuinya, pembinaan Hospital di Rembau telah masuk fasa ke 3 dan pembinaannya sedang rancak dilaksanakan.-Harap Maklum dan tidak perlu membuat fitnah kerana ianya menjejaskan imej dan moral syarikat kami -Kontraktor -

      Padam
  2. Pakcik nak cakap sikit.

    Geran tanah pakcik dulu Ghani Osman janji nak beri, pakcik dah numpang tanah ni lebih 40 tahun. Pakcik nelayan jer kat Senibung.

    Sebelah kampung pakcik, ada tanah orang-orang kaya nama Senibong Cove. Ada marina sekali.

    Jadi pakcik nak tanyalah, agak-agak kena halau tak pakcik kalau terus menetap kat sini.

    Terima kasih kat anak yang baik hati


    Pakcik Noh
    Senibong
    Johor Bahru

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehehe agak2lah kalu nk menyamar pun hehehe
      p/s: oh oh kamu ketahuan...keh keh keh..

      Padam
  3. Dik,

    kau tolong tanya sekali, Sekolah Rendah Agama Subang Bestari tu bila nak start?

    Dah naik lalang dengan menerung dah pakcik tengok. Kalau ikut senbord, tahun 2004 dah pacak senbort.

    Nasib baik kau ada, ada tempat nak mengadu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha, sekolah tu akan dibina sepenuhnya bila bn ambil alih.. sbb pr janji nak sambung projek tu masa ceramah... haha (ngusik2 di ptg hari..)

      ape da pi tanya le pihak berwajib..hahahaha

      Padam
  4. Aku setuju sangat dgn HeadBomb!!

    Tapi PAS ni pulak katogori yang ketiga ia itu Nama saja Parti Islam tapi bergelumang dgn Maksiat, Mengkafirkan sesama sedara Islam, Menfitnah sesama Sedara Islam, Pemporak peranda Agama, Bangsa dan Negara, Syurga dia punya dan lain lain lagi yang menghancurkan.

    Parti HARAM JADAH!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ish.. ish... tak mau masuk sorga free ke??? Pangkah je lambang bulan dalam PRU nanti... kalau mati sebelum PRU-14 yang akan datang, sorga dah ditentukan untuk anda. Tak payah solat, tak payah posa, tak payah berzakat, tak payah pergi haji... caranya setiap kali ceramah PAS, wajib hadir, wajib bertakbir dan wajib menderma dalam tin milo/ kopiah/ karung hijau.

      PRU nanti kene pangkah lambang bulan, masa tu dacing dah tak nampak sebab doa mustajab tok guru. Haa... lepas pangkah bulan tunggu je malaikat cabut nyawa. Dalam kubur pun malaikat akan tanye, masa hidup dulu pilih kerajaan mane. Jawab dengan penuh yakin: PAS...

      Sorga sudah pasti menjelma didepan mata.... senang kan...???

      Padam

  5. aku undi pemimpin yang boleh memimpin

    takmo la aku undi pemimpin yg tau ckp jer

    mcm anwar ibrahim

    PRU13 undi aku pada BN

    undi BN mcm2 dapat

    undi PR mcm2 tak dpt...mcm kg buah pala

    mcm air selangor

    mcm lebuhraya klantan (duit derma dah collect kan?)

    dan mcm...mcm...mcm...mcm... lagi hehehe

    tak larat nak tulis bnyk2 pakcik...letih

    pakcik asyik dok suruh org tanya...pakcik tak boleh gi tanya sendiri ker? kan lebih mudah begitu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ape pulak... undi PR kita boleh dapat yang berikut:

      1) kalimah Allah boleh guna dalam bible
      2) tukar agama sesuka hati (ikut ambingai mula je umur 18 tahun, rakyat ade hak tentukan agama sendiri. Orang Islam pun boleh tukar jadi Kristian, Buddha, Hindu atau atheis... tu hak kebebasan beragama sedunia)
      3) buat maksiat bila-bila masa je, cuma kene buat dalam bilik tertutup. Kalau buat kat khalayak ramai baru boleh didakwa.
      4) boleh tambah sendiri... hehe

      Padam
  6. PRU12 ari tu ramai bagi undi pd PR sbb protes kelemahan Pak Lah. PRU13 nti insyaa Allah pengundi berikan semula kepercayaan pada BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah, moga Allah membuka mata rakyat supaya kenali siapa DAJJAL yang sedang merancang menghuru-harakan Malaysia ketika ini.... BN akan menang besar lagi kali ni........

      Padam
  7. sorry

    tak sempat nak layan kerenah korang petang nih

    meeting tergempar...

    boss kata kalau BN menang , dia nak bagi bouns 2 bulan

    tapi kalau pakatan menang, dia akan bawa ke Eropah

    malam ni nak ke ceramah Rafizi...hehehehehehe


    ada salah silap sepanjang hari, aku minta maaf
    jangan ambik hati tau
    anggap semua berhujah dengan rasional

    assalamualaikum

    BalasPadam
    Balasan
    1. ade kitaorang tanye ke??? Kah kah kah kah kah kah....

      Padam
  8. CIRI2 MUNAFIK YANG NYATA..TIDAK MEMATUHI JANJI..

    SEBAB TU DEPA KATA MANIFESTO BUKAN JANJI..

    DAHLAH PEMIMPIN TAKUT BERSUMPAH CARA ISLAM..

    NAMPAK TAK TERANGNYA KEMUNAFIKAN DEPA TU?

    BalasPadam
    Balasan
    1. sape yang takut bersumpah ni?? Cuba ko jawab....!!!! Tengok video ni betul2....

      https://www.youtube.com/watch?v=XOGViV1Uwqk

      Padam
  9. so apa masalahnya? mmg patut pun anwar bermubahalah demi menjaga maruah dirinya. takkan nak jaga nama, nak pertahan maruah diri sendiri pun tak larat kot? kalau itu pun tak larat, ada hati nak jaga rakyat dan negara? adoyai...

    kau ada baca komen2 pencacai pr macam kau kat bawah tu? hampir semua makihamun dan meneji azlan beb..sekarang??? apa jadi??? semua pakat jilat ludah balik? perrrghhh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Golongan Munafik Sangat Takut Bersumpah Cara Islam

      Padam
    2. YA. BETUL TU. APA CELOP NAK JAGA RAKYAT DAN JAGA NEGARA JIKA MARUAH DIRI DAN KELUARGA PUN TIDAK TERDAYA NAK JAGA..

      Padam
  10. kepada pencacai2 PENGENCING RAKYAT ;

    Jika benar ianya adalah fitnah yang mengaibkan dirinya. Kenapa Anwar tidak bersungguh-sungguh membela dan mempertahankan maruah dirinya dengan melakukan salah satu daripada perkara-perkara berikut :

    1. bersumpah laknat atau mubahalah.
    2. melakukan ujian pembohongan poligraf
    3. menyerahkan sampel dna secara sukarela
    4. bersumpah di kandang tertuduh
    5. menyaman semua individu yang memfitnahnya seperti ummi hafilda, nallakaruppan, eskay dan saiful bukhari

    # untuk rekod, anwar terlepas dari tuduhan liwat hanya kerana kesilapan teknikal ( technical error) . Liwat I yang dipertikaikan ialah tarikh kejadian liwat itu berlaku kerana dikatakan pada tarikh berkenaan tivoli villa masih belum dibina. Manakala bagi Liwat II pula, kekhuatiran pencemaran terhadap sampel dna kerana sampel diambil dari sel tertuduh dan bukannya dari tertuduh sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SEBAB APA TERPAKSA AMBIL DARI SEL TERTUDUH?

      KORANG PUN TAHU KAN? TAKUT BAGI SAMPEL SEBAB KONONNYA SAKIT. WAKAKAKAKAKAKAKA

      Padam