Sabtu, 9 Mac 2013

MAKIN RAMAI SANGSI DENGAN TINDAKAN BAPA SAIFUL!!! AI CEPAT BENAR KANTOINYA!!!

16 September 2008, memori untuk semua pencecei yang kena tipu dengan mr anuar ibrahim... dan sekarang new drama begin.. hehe

raja drama.. hebat mung

Berikut adalah kenyataan media Datuk Dr Hasan Ali yang dikeluarkan hari ini berkenaan perkara ini:

Kenyataan Azlan Mohd Lazim, bapa Saiful Bukhari yang memohon maaf kepada Ketua Umum PKR mendakwa bahawa anaknya dipergunakan untuk memfitnah Anwar Ibrahim bagi sesetengah pihak tidaklah memeranjatkan. Umum mengetahui Anwar Ibrahim sedang menghadapi antara masalah politik terbesar yang kini membelenggu pemikiran dan perjalanan halatuju politik beliau. 

Kegagalan beliau memperoleh pengesahan daripada perwakilan dalam Konvensyen Pakatan Rakyat di Shah Alam baru-baru ini menjadi tamparan yang sangat hebat dalam karier politik beliau. Selain daripada itu PAS yang terus menerus mempertahankan keputusan Parti Islam itu untuk tidak menamakan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri telah betul-betul menusuk saraf politik impian Perdana Menteri Pakatan itu. 

Kenyataan bapa Saiful Bukhari boleh dilihat sebagai salah satu usaha terdesak diperingkat akhir yang perlu dipergunakan peluang yang ada dengan sepenuhnya oleh Anwar Ibrahim dan konco-konconya untuk mengolah pandangan umum mengenai kegagalan Anwar memenuhi syarat-syarat menduduki kerusi Perdana Menteri. 

Antara lain syarat itu ialah bersih daripada sebarang salah laku moral yang kemudiannya boleh dipalitkan kepada Perdana Menteri yang akan menjadi Ketua Eksekutif kepada sebuah Negara yang 65% penduduknya beragama Islam. Corak penduduk sedemikian yang majoriti beragama Islam semestinya tidak akan berkompromi dalam persoalan moral melibatkan pimpinan negara apalagi yang dikaitkan dengan seorang Perdana Menteri.  

Bapa Saiful Bukhari yang dikenali sebagai manusia yang menghadapi seribu satu masalah melibatkan diri dan keluarga adalah merupakan di antara jalan keluar yang paling mudah untuk dipergunakan oleh Anwar dan konco-konconya. Kenyataan pusingan "U" Azlan itu bagi sesetengah pihak seperti yang disebut di atas memang sudah dijangka. 

Namun keistiqamahan Saiful Bukhari sendiri sebagai pihak yang terlibat dilihat akan menyukarkan laluan yang dijangkakan terbuka luas untuk dieksploitasi oleh Anwar dan konco-konconya. Adalah jelas pertelingkahan keluarga dan kredibiliti bapa Saiful Bukhari yang boleh dipersoalkan oleh banyak pihak menjadikan jalan penyambung hayat politik Anwar Ibrahim tidaklah begitu meyakinkan. 

Masyarakat yang mengikuti perbicaraan yang begitu lama dengan penangguhan puluhan kali sebenarnya telah letih dan jelak dengan mainan politik Anwar Ibrahim. Timbulnya gelagat bapa Saiful Bukhari yang terakhir ini bagi sesetengah pihak menjauhkan lagi sokongan mereka terhadap Anwar dan sebahagiannya pula sudah muak dan tidak bernafsu untuk mengikuti episod selanjutnya. 

Rakyat Malaysia sudah memahami hakikat mainan politik Anwar Ibrahim sejak tahun 1998 lagi. Rakyat disuapkan dengan pelbagai telatah politik yang memualkan dan apa yang disaksikan hari ini tidak lain daripada gandingan lakonan sandiwara politik yang sebenarnya tidak laku lagi untuk dipentaskan. 

Bagi setengah pihak masalah moral Anwar Ibrahim tidak akan ada jalan penamatnya. Tutup di kepala ekor pula yang terbuka. Tutup di ekor kepala pula yang terbuka. Begitulah ibarat kisah moral Anwar Ibrahim. Seperti yang diketahui deretan episod melibatkan moral orang yang akan dijadikan Perdana Menteri oleh Pakatan Rakyat lambat laun akan menemukan buku dengan ruas. 

Pepatah juga mengatakan sepandai-pandai tupai melompat akhirnya ke tanah juga jatuhnya. Pepatah ini dicipta oleh pendita-pendita terdahulu sudah tentunya mempunyai kebenarannya yang tersendiri dan dalam konteks dunia moden kini barangkali rakyat Malaysia boleh lebih awal membuat dugaan siapa yang bakal menjadi tupai tersebut. 

YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI 
Presiden JATI Malaysia 
Taman Tun Dr Ismail, KL 


JADI TAK PERLU GENTAR DALAM MENEGAKKAN KEBENARAN!!

saiful bukhari.. pesan dari pejuang kebenaran!!!! KITA ISTIQOMAH LAWAN KEJAHATAN SYAITAN BERTOPENG MANUSIA INI!!!... kita jangan gentar tunjukkan kebenaran.. kerana kebenaran sesungguhnya amat pahit untuk diterima penganut-penganut agama anwarisme... AMAT TERDESAK MEREKA SEKARANG INI..


SUSULAN SIDANG MEDIA TERTUTUP BAPA SAIFUL BUKHARI YANG TIDAK DIHADIRI SAIFUL BUKHARI SENDIRI MENGENAI KONSPIRASI KONONNYA MAHU MELENYAPKAN ANWAR DARI POLITIK MALAYSIA 

1. Saya berasa amat sedih dan dukacita dengan berita mengenai bapa saya. Saya sedih kerana bapa saya telah menjadi mangsa kerakusan politik makhluk bernama Anwar bin Ibrahim. 

2. Demi Allah, Agama Bangsa dan Negara tercinta, Saya ingin tegaskan bahawa saya tidak sama sekali akan berganjak dengan dakwaan saya. Saya akan terus Istiqamah dan berpegang teguh pada dakwaan saya, segala keterangan saya di Mahkamah, juga sumpah laknat yang telah saya lafazkan, sehingga ke akhir hayat.

3. Kepada Anwar bin Ibrahim, bertaubatlah. Telah 5tahun saya bertahan, dan berdiri teguh walaupun sukar. Saya pasti Allah akan balas apa yang saudara lakukan. Sungguh terdesak dan jijik sekali. 

4. Saya juga memberi amaran kepada Anwar Ibrahim, walaupun terdesak, jangan membabitkan bapa saya untuk memutarbelitkan keadaan dalam mencapai matlamat beliau. 

4. Saya percaya isu ini sengaja ditimbulkan bagi mengalih perhatian isu "pengkhianat negara" yang sedang beliau hadapi. 

5. Walau apapun berlaku, saya yakin KEPADA ALLAH SWT..yang benar tetap benar. Kebenaran tidak dapat dihapuskan walau apa sekalipun. 

6. Saya akan terus berdoa agar Allah bukakan hati bapa saya untuk kembali pada jalan Allah, kebenaran, pertahankan anak kandungnya yg menjadi mangsa. 

7. Sebagai seorang anak, kasih sayang dan hormat kepada seorang ayah akan kekal hingga ke akhir hayat. 

8. Kepada seluruh rakyat Malaysia, saya menyeru agar tidak terpedaya dengan permainan jijik Anwar Ibrahim ini. 

9. Kedaulatan Negara kini sedang diancam musuh, ditambah pengkhianat musuh dalam selimut membantu, sudah ramai perwira kita yang telah terkorban, marilah sama-sama kita doa dan pertahankan.

Akan terus Doa, Istiqamah dan Sabar

(MOHD SAIFUL BUKHARI AZLAN)

ps: kita kena ingat, Allah kalau nak tunjuk kebenaran, sekejap je.. dan kepada penganut agama anwarisme... janganlah terlalu angkuh.. nak tanya perancangan Allah lagi hebat atau perancangan jahat kamu lagi hebat????? BRO!! ALWAYS FIGHT TO THE END!!!!

klik sini klik sini

82 ulasan:

  1. Rakyat dah tau dan faham perangai aljuburi ni...ramai yg dah muak dgn segala pembohongan, fitnah, dan putar belit si celaka ni... dia dah semakin terdesak nak jadi PM...keadaan semasa tak menyebelahi si celaka ni, sbb itu la sanggup buat apa saja walaupun menggadai nyawa rakyat dan pasukan keselamatan negara... dia peduli apa..!!! itulah dia aljuburi laknatullah...

    BalasPadam
  2. wakakakakakakakakakakkakaakakkakakaakaka

    macai umngok dah fenin kapla..
    sini kantoi sana kena...

    gelak giler aku dua hari ni.....
    sebab...........................
    tanda hitam di dahi Saifool dah hilang

    Celakak punya make-up artist...
    wang sudah angkat.....
    janji tarak mari......


    Apsallah korang tak boleh terima ini sebagai perancangan Allah didalam membantu Anwar yang dizalimi. Ingat, doa yang yang dizalimi tiada hijab...........


    Alhamdulillah...
    Teruskan perjuangan DSAI

    LAWAN TETAP LAWAN
    LAWAN TETAP LAWAN
    LAWAN TETAP LAWAN

    TIDAK HARI INI, ESOK
    TIDAK ESOK, MINGGU DEPAN
    TIDAK MINGGU DEPAN, BULAN DEPAN,
    TIDAK BULAN DEPAN, TAHUN DEPAN
    TAPI
    LAWAN TETAP LAWAN

    R E F O M A S I

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ala, reforbasi yang semakin basi. Sumpah laknat tak berani pun Al-Juburi nak lakukan.... sumpah jadi MP, Al-Juburi berani la nak sebut...

      Padam
  3. Apsal tarikh mengangkat sumpah Saifool berlaku SEHARI SEBELUM hari penamaan calon pilihanraya kecil permatang Pauh di manan DSAI menjadi calon.

    Tarikh Sumpah Saifool : 15. Ogos 2008
    Tarikh Penamaan Calon : 16 Ogos 2008
    Tarikh pertama didakwa diliwat : 26 Jun 2008
    Tarikh jumpa Najib : 24 June 2008
    Tarikh laporan Polis di buat : 28 June 2008
    Saifool kata : Jumpa Najib kerana ada masalah dan dilemma
    Najib kata : Saifool jumpa sebab biasiswa
    Anwar cakap : Seorang rakyat boleh biasa berjumpa dengan TPM di rumah TPM?

    itu kronologi cerita saifool ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni semua salah anWAR kan .. kan.. kan...

      Padam
    2. Tarikh pertama didakwa diliwat : 26 Jun 2008??? Iye ke??? Tu sumber dari mane?? Haprakdaily?? Suara keldaian???

      Padam
    3. tambah lagi kronologi berpuluh kali tangguh kes mahkamah...kira sendiri la berapa tahun tertunggak kes tu

      Padam
  4. Keh keh keh Anwar dizalimi..hehehehe memang dizalimi oleh Khalid Ibrahim sebab Khalid bagi gaji RM 2 sebagai penasihat ekonomi selangor hehehehe...
    p/s: Boleh naik Jet pakai duit RM 2 hehehehe zalim zalim keh keh keh...Boleh lak tu tinggal kat Banglo mewah puiii Munafik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang tak dizalimi ialah , diberi pinjaman suruh bela lembu, bayar gaji anak RM30K/bulan.

      Beli condo

      Lembu tinggal kat kondo, penyokong umngok duduk setinggan
      , kat Stulang lagi kesian..... menumpang tanah kerajaan walau nama bangsa Melayu

      wakakakakakakakkkakakakkakakakakakaakkaakakkkaa



      ------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOON----------------- kesihannyerrrrrrr dierrrrrr

      Padam
    2. Hahahaha sibijak pandai pi cite lembu lak keh keh keh.... keluh tak terkata Anwar dapat gaji RM2 boleh naik jet kesana kemari..hehehehe
      p/s: Rm2 jugalah Anwar boleh melanggan China Doll puiii..

      Padam
    3. Umngok nyer pandai...

      Lembu duduk kondo
      Melayu merempat kat Senibung JB

      ----------
      Sampai ugut2 nak keluar parti, sampai kata nak undi pembangkang, merempat 30 tahun, geran tak dapat2.

      Apa punya perjuangan bangsa?
      Apa punya pejuang?
      Dah merempat 30 tahun, apa salah menumpang 30 tahun lagi, apa salah kalau terpaksa keluar dari kampung halaman atas nama pembangunan. Kerajaan tak zalim.


      wakakakakakakakakaakkaakakakakakakakakakakaakakakakak

      Padam
    4. hehehe masa Nizar jadi MB Perak orang cina dapat geran tanah 999 tahun...tak nak cite ke???
      p/s: PR nak bagi tanah free??? Ada mimpi siang hari ke ni??? Rumah kat Selangor mahal nak mampussss...Tu tak masuk lagi kat Penang..takpe2x RM400000 untuk condo sesuatu mampu milik agaknyer..

      Padam
    5. umno perintah johor 55 tahun...
      Melayu terus merempat
      OK ke?

      baca baik-baik : tak dapat geran, nak boikot parti, nak undi pembangkng......
      Pejuang ALIF BA TA ke atau pejuang TA ALIF NUN HA?


      wakakakakakakakakakakakakakakakaakakakakakakakak



      ------------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOOON------------- tak de fulus, poster parti aku bakar

      Padam
    6. maaaf pejuang bangsa....
      mungkin ta alif nun ha tu kau tak faham, sebab tu sampai sekarang terus menikus...

      tu jawi , bunyinya tanah.

      ambik contoh lain

      alif mim nun tendang wau = sarkas
      (petikan dari filem Pendekar Bujang Lapok)

      Tulisan jawi ini telah dihapuskan di sekolah2 pada tahun 1972 oleh Khir Johari (Menteri Pelajaran)

      faham?

      boleh jawab sekarang?

      Padam
    7. tapi lani dah ader kafa.. all in jawi

      Padam
  5. Mengulas isu sumpah laknat oleh Saiful, Dr Haron sambil merujuk kepada sebuah kejadian di zaman Nabi Muhammad SAW, berkata sumpah laknat hanya wajar dilakukan apabila berhadapan kes yang tidak boleh diselesaikan di mahkamah.
    p/s: Amacam cecei PR, tak nak cakap apa apa ke???

    BalasPadam
    Balasan
    1. kes apa yang tak boleh diselesaikan di mahkamah?
      ISA?

      wakakakakakakakakakakakakakakakaakkakakkakakakaka

      Kes Liwat 2 dah diselesaikan dimahkamah. Anwar dah bebas, kenapa nak suruh bersumpah pulak?

      Kau ni pulak lagi kelakar, yang kau pergi dengar cakap Dr Haron Din tu pehal? Kau ni UMNO ke PAS? atau kau memang dah kompius nak sokong mana satu?

      kelakakakakakakakakakakakakkakaaar. Boleh terima separuh-separuh jer ke? Sebab memang sejak azali kau ditakdirkan untuk terima separuh-separuh


      wakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakaka


      -------------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOON------------ Haron Din pernah suruh masuk PAS, ada berok2 umno ikut? kenpa

      wakakakakakakakakakkakakakakakakakakakakaakakakakka

      Padam
    2. Hahaha ko nak spin pi mana pulak tu...tulah gua cakap
      Evolusi Beruk hasilnya Beruk samalah macam ko tu..

      Samakah kenyataan
      Orang suruh bersumpah dengan orang suruh masuk PAS???

      p/s: Nak belit pun agak2 ler, "sibijak pandai" puii

      Padam
    3. kau tu bingai.....
      ambik contoh Haron DIn, dia tu siapa? PAS ke UMNGOK?

      Kes anwar dah selesai kat mahkamah, kau nak dia bersumpah apa?

      wakakakakkakakakakakakakaakakakkakakakakakakakakaka

      aku rasa, bingai kau ni pun SALAH ANWAR

      wkakakakakakaakakakakakakkkakakakakakakakakakakakaka



      --------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOON-------------- kompius bebudak umngok ni.

      Padam
    4. Kalu gua amik UMNO ko nak dengar ke??? hehehe alih alih ko akan cakap lembu..
      Berbalik pada soalan ko tu...

      Kes anwar dah selesai kat mahkamah, kau nak dia bersumpah apa?

      Ko tertinggal bas ke ni masih soalan camni lagi..adoiiii pleaselah kasih UP level tu bikin gua tertungu-tunggu...ni SUMPAH MUBAHALAH..

      p/s: Haiyyaaaa bro, cuba2lah ko tu masuk blog BN kejap..

      Padam
    5. Lu nak dia sumpah mbahalah buat apa?

      Kes anwar dah selsai kat mahkamah.

      wakakakakakakakakakakakakakakakakakaakakakakakakakakka

      tak puas hati berok2 ngok ni selagi Anwar tak bersumpah mubahalah.

      Sampai kiamatlah korang meroyan.


      YESSSSSSSSSSSSSSSSSSS....... biar mereka meroyan.


      --------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON----------------- oh anwar, tolonglah simpati, bersumpah mubahalah la...tolong la.... sedu sedan sayu pilu merayu.....wakakakakakakakakakakakakakaak

      Padam
    6. Kes anwar dah selsai kat mahkamah.
      hehehehe...Anwar dah tersabit kes Liwat keh keh... Kes Liwat 1 Anwar didapati bersalah...jeng jeng jeng..Terlupa kak bukan takat Liwat ni bagi REFRESH memori indah ko tu "SALAH GUNA KUASA"..Lupa kah???

      Padam
    7. Pengakuan Seorang UMNO

      saya UMno tegar, sebab saya bongok. Sumber maklumat hanya Utusan dan RTM dan TV3. Sesekali tengok majalah Mangga.

      Masa lapang saya suka karok. Hobi wajib: Joget Lambak bersama Puteri Umngok dan Merempit. Pasang poster boleh kalau ada upah.

      Uniform wajib: T shirt lambang dacing senget.

      Oy, saya kompius: saya suka dengar Dr Haron Din kalau ada kepentingan dunia. HAl-hal lain, saya tolak tepi


      wakakakakakakakakakakakakakakakakakakaakakakkaakkaka

      Padam
    8. Hehehe dah takde ayat mulalah buat cite komedi tak bertempat...cayalah..
      ORang melayu yang keje kat ofis agaknya n jadi MB Selangor tu agaknyer suka berjoget kali..

      O yea lupa Anwar ada buat tarian n nyanyi karok tu.
      Tanya sama Anwar apsal fenin jawab Anwar u ulang I saman u..


      saya UMno tegar, sebab saya bongok. Sumber maklumat hanya Utusan dan RTM dan TV3. Sesekali tengok majalah Mangga.
      Gua gelak bila ko buat statement camni hehehehe adoiii "sibijak pandai" skang ni ko masuk blog mana ni??? Cari sumber ke???

      p/s: Bankrap bank2 di Malaysia camni kalu PR memerintah..hmmm

      Padam
    9. lamak......gua kompius

      sekompius mamat yang petik nama Haron Din

      tetiba nama bank sudah naik

      gua ada miss apa-apa ke?


      ---------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOOON-------------- atas pokok ke berok2 ni?

      Padam
    10. Haiyaaa "Banyakkan membaca tersurat juga tersirat"...

      Dah takde ke idea2 baru? dari segi ulasan ke ni balik2 main sekerat2..

      p/s: Lawak lawak "nama bank" tupun di sibuk hahahaha..
      Lu miss ni "atas pokok ke berok2 ni?" Yang ini apa???

      Padam
    11. merapu

      jam dah 12

      gua nak tido

      kalau siapa nak tahu nama gua

      tahun baru nanti gua beritahu

      -----------------------------------------------------------

      Padam
    12. to anon Tanpa Nama9 Mac 2013 11:53 PTG

      apa point kau?

      Kes liwat memang anwar tak pernah sangkut. Penjara 6 tahun kerana salahguna kuasa (rasuah)

      so, apa pooint kau?

      Padam
    13. Dah itulah point gua...

      Dah baca bagus ingat juga lu rupanya hehehe...

      p/s: straight to the point.

      Padam
  6. Golongan Munafik Sangat Takut Bersumpah Cara Islam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Golongan Munafik lah yang kuat bersumpah. Mereka menjadikan Allah sebgai saksi, tapi mereka bohong. Maka nerakalah tempat untuk mereka dan kekal selamanya.

      ------------------------

      Kau ni biar betul. Bagi fatwa songsang, jenis kutip tepi jalan ke? Pun dapat info separuh-separuh ke?

      wakakakakakakakakakakakakakakakakakakakaakakakakak

      Padam
    2. Dah berapa kali Nik Aziz angkat sumpah jadi MB Kelantan???

      Padam
    3. wakakakakakakakakakaakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakaakakakakakakakakakakakakakakakakaka

      sama banyak kut dengan Mahathir
      didahului oleh Tungku
      tun razak
      hussien onn
      mahathir
      ahmad badawi
      najib

      wakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakaka

      aku ckp dengan mamat kompius rupanya. divert subject

      bingai juga spesis ni

      ----------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOON----------------

      Padam
    4. Hahahaha tau pun dia Nik Aziz pun dah banyak kali angkat sumpah...jadi kalu angkat sumpah confirm ke masuk neraka??? Please jawab..

      Padam
    5. ngok

      kita tgh cakap dalam konteks Sumpah Lahanat la bingai.

      Apsal kau ni bingai sangat.

      Dalam sumpah jawatan, kau menyebut Laknat Allah turun kat kau ke kalau kau berdusta?

      Tolong fokus lah ngok

      ---------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOON--------------- kau gi layan Karok lagi pekdah

      Padam
    6. Weiii kan masuk bab bersumpah juga...Itulah lain kali ko dengar dulu apa yang mereka ucapkan "bersumpah" semasa upacara menjadi MB. Hahaha yang lawaknya siap bubuh nama2 mahathir, najib n etc...
      Ye "sibijak pandai" tau pun ko konteks "Sumpah Lahanat" apsal ko mau tanya lagi..hehehe sendiri tanya sendiri jawab ke..ye ye "sibijak pandai"
      Jadi gua nak tanya adakah dengan bersumpah lahanat akan confirm masuk neraka??? Jawab ler "sibijak pandai...

      Padam
    7. itu Allah punya kerja masuk neraka atau syurga.

      pehal nak tanya aku.

      tapi kalau kau bohong dalam sumpah lahanat tu, kau sedia menerima lahanat Allah atas pembohongan tersebut.

      KAlau dah dilahanat, kau tahu kat mana dia nak parking masa kiamat.

      satu lagi: jangan suka2 nak mengelar sesiapa lahanat sebab itu hak eksklusif Alllah...



      Ngok.....fokus.

      Padam
    8. ngan suka2 nak mengelar sesiapa lahanat sebab itu hak eksklusif Alllah

      Walamakkkkkk ni ditujukan untuk sape ni??? Gua tengah makan cili ni...orang sebelah sana ada makan cili tak???

      p/s: Keh keh keh...setan bisu dah mula berkhutbah...Terima kasih

      Padam
    9. gua ada lahanatkan orang ke?

      Padam
    10. Gua ada cakap camtu ke???

      Padam
    11. lu ckp menda?
      gua tk faham serius?
      ini ayt gua tk main2
      kalau gua silap, memang gua kena minta maaf
      ada gua lahanatkan org ke?

      Padam
    12. Gua ada cakap ke lu lahanatkan orang??? Cuba check balik...tauler semangat tu nak baking...

      Padam
    13. kalau gua silap gua minta maaf

      tapi, setakat ini:

      hanya amaran tentang azab Allah sahaja gua keluarkan seandainya fitnah dan kezaliman yang dilakukan.

      Gua tak akan mengkafikan mana-mana saudara seIslam gua walau lain Parti.

      Jangan mainkan Takbir dgn Take Beer - gua sangat sensitif.

      Jangan kata gua anut agama anwarisme, dia menghalalkan kekufuran dengan mengkafirkan pengikut anwar. Gelaran dan taggungjawab menjawab di Mahsyar tergantung kepada dia.


      ok gua dah habis cakp

      Jom.....apa lu nyer point. Gua belum puas bergasak


      ---------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOON------------

      Padam
    14. Baguslah ko bagi amaran camni...clap! clap! Jangan pula pasni "BERUBAH" hehehe..
      Gua punya point sila jawab..

      -Manifesto bukan janji by Khalid Ibrahim. Apa janji2 PR yang telah ditunaikan semasa pilihanraya ke12?

      Padam
    15. lu fikir manifesto tu janji ke?

      nanti gua tunjuk lu manifesto2 BN, kita tengok dan kaji manifesto itu janji atau pelan cadangan parti politik semata-mata.

      ok?

      soalan atas tu lu fikir dan jawab

      Padam
    16. Ko spin pi tempat lain lak

      Jawablah dulu soalan gua...

      p/s: Ni yg malas ni main spin lak...."sibijak pandai" tolong FOKUS FOKUS FOKUS nak berapa kali gua ulang ye??? Gua dah lama tau camner lu main2 spin, skang ni sila jawab...Gua belum lagi tu sentuh janji 100 hari.

      Padam
    17. Apakah itu manifesto? Menurut kamus, manifesto adalah satu pernyataan, janji atau deklarasi secara bertulis yang digunakan seseorang atau sebuah parti politik semasa kempen pilihan raya bagi mendapat perhatian, simpati dan sokongan pengundi.

      Linknya ada dibawah ini:-
      http://www.sinarharian.com.my/politik/manifesto-apa-sebenarnya-1.98096

      Padam
    18. ada perkataan penyataan kan

      so, selain dari janji, ianya adalah penyataan halatuju sesebuah parti seandainya mereka berjaya menguasai kerajaan.

      Adakah jika gagal menunaikan manifesto, kerajaan tersebut boleh disaman?

      boleh

      Kalau kau rasa sesebuah party itu tak boleh memberikan apa yang kau janjikan, UBAH lah

      demokrasi maa

      Bebas v=bersuara ini juga adalah DEMOKRASI

      ayuh, raikan demokrasi

      ........susah sangat ke nak fikir? Beratkan kepala buat apa? hadooooooooooiiiii..................

      Padam
    19. Gua tak berat kepala pun...steady n maintain jer hehehe..

      p/s: Nape tak jawab soalan gua ni...adoiii Berat kepala ke nak jawab??? Gua dah banyak kali dah mengulas haiyaaa...tak kesian ke ngan gua.

      Padam
  7. Bapa Saiful kaki judi, pernah cuba melacurkan isteri!

    Memalukan la si bapa saiful ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada maklumat ke? bak mai sumber...

      Jangan buat dosa free....menyesal nanti


      aku tunggu

      Padam
    2. To Tanpa Nama9 Mac 2013 11:27 PTG Baik ko tanya Chegu Bard...simpan dibelakang pentas hehehe

      Padam
    3. kau pun percaya cakap chegu bad?

      kau ni kompius rtahap kronik lah ngok

      kalau kau percaya cakap chegu bard, dia mesti ada sebut suruh masuk PKR. KAu ahli PKR ke?

      Jadi, jangan guna hujah apa yang kau dengar dari sebelah sana....................... carilah sumber

      aku suruh banyak membaca, kau marah
      tapi nampak bingai kroniklah kau ni


      -------------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOON-------------- dgr ckp pemimpin sendri boleh tak? Dah jadi setan bisu ke?

      Padam
    4. Hahahaha baru jer gua jawab soalan ko tu... NI kalu bagi orang UMNO ko nak pecaya ke???
      Sape Setan Bisu oiiii??? Tak tanya ke Hadi hehehe

      Padam
    5. apa umno ckp? bak mai aku nak dengar...
      beri aku sumber sekali

      Padam
    6. Gua nak gelak bila ko nak cakap "apa umno cakap"??? Baru lak terhegeh2 nak minta sumber dari UMNO hahahaha.. nampak sangat tak buka blog BN. Buang karan jer nak bagi...

      p/s: Bukan tak nak bagi, dah berapa kali dah kejadian camni alih2 SPIN. Tu sebelah kanan laman blog ni, cubalah belek2..Tupun kalu nak bacalah..

      Padam
    7. ginilah gua kata.......

      lu buat fitnah
      lu kena jawab depan Allah kat Mahsyar nanti

      nasib lu la menanggung sebab perkataan yang lu keluarkan tadi.

      Tak pasal-pasal kena menjawab dengan Allah.

      Simpati gua. Good Luck. Bukan calang-calang orang yang berani menanggung soalan depan Mahkamah Allah. Lu memang hebat.....




      -----------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON----------- Kagum kat lu. Memang berani serius


      Padam
    8. Simpati gua. Good Luck. Bukan calang-calang orang yang berani menanggung soalan depan Mahkamah Allah. Lu memang hebat.....

      Terima kasih,...dah makan cili ke???

      p/s: Berani buat berani tanggunglah. Ni jawab gua punya soalan...Gua seorang sahaja ke nanti bersoal jawab disana? Lu dimana time tu???

      Padam
    9. gua pun akan disoal...

      tapi kenyataan lu

      Tanpa Nama9 Mac 2013 11:06 PTG
      Bapa Saiful kaki judi, pernah cuba melacurkan isteri!

      Memalukan la si bapa saiful ni...


      ini lu kena tanggung la

      Benda tak betul, lu kenala

      itu gua punya point. Sebab tu gua cakap lu memang serius berani, tanggung benda ini.

      waaakakakakakakakakakakakkaakakkakakakakakkkkakakakak

      selamat menjawab.

      -----------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOON--------------------- sendri cakap, sendri tanggung.

      Padam
    10. Sorry ye... sape yg keluarkan kenyataan tu??? Gua ke???
      Agak2 ler kalupun nak berlagak "sibijak pandai" n "alim" perghhhh nape tak tanya chegu Bard???
      Cuba ko cakap apa lu cakap ni???
      1) Lembu tinggal kat kondo, penyokong umngok duduk setinggan, kat Stulang lagi kesian..
      2) Celakak punya make-up artist...wang sudah angkat
      3)Sampai ugut2 nak keluar parti, sampai kata nak undi pembangkang, merempat 30 tahun, geran tak dapat2.
      4)umno perintah johor 55 tahun...Melayu terus merempat
      5)baca baik-baik : tak dapat geran, nak boikot parti, nak undi pembangkng.....
      6)Bagi fatwa songsang, jenis kutip tepi jalan ke?
      7)Jadi, jangan guna hujah apa yang kau dengar dari sebelah sana.

      Yang diatas tu apa agaknya??? Gua ke yg keluarkan statement camtu??? Adoiii nyanyuk ke??? Dah mkn ubat???

      p/s: Dah puas makan cili ke???

      Padam
    11. kalau cikgu Bard keluarkan statement, biar dia jawab

      kau menyambung statement cikgu bard, kau pun kena bertanggungjawab atas kenyataan kau. Mana kau nak dapat bukti tu, kau berhujahlah depan Allah SWT tu sendiri.

      Sebab tu aku cakap, KAU MEMANG SERIUS BERANI.

      -------------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOOOON----------- Good luck

      Padam
    12. Haiyyaaa lu spin lagilah...BUSUK arrrr...
      Lu tak payahlah nak main spin ye...bila masa gua "kau menyambung statement cikgu Bard" Ni gua punya statement
      "Baik ko tanya Chegu Bard" Salah ke gua punya statement...

      p/s: Apsal lu tak mengaku statement yang ko berikan ni...Adoiiii..dah tak tahu nak jawab apa ke??? Nak berlagak "alim" pun agak2 ler, takut org gelak je.
      Ni gua bagi nasihat sket "mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih" belum puas makan cili ke atau kena makan paku???

      Padam
    13. gua rujuk anon yang ckp ini macam maaa...

      Tanpa Nama9 Mac 2013 11:06 PTG
      Bapa Saiful kaki judi, pernah cuba melacurkan isteri!

      Memalukan la si bapa saiful ni...



      kalau lu yang tulis statement ini, di ruang komen ini, di baca oleh orang, lu la yang kena tanggung maaa.......

      lu panjaangkan statement dari olang pun lu kena maaaa...


      LU memang serius berani

      respect
      tabik spring

      Berapa banyak mau tanggung...................haiya

      Padam
    14. Cuba bagitau gua bila masa gua panjangkan statement???

      Cuba ko baca betul2 statement gua ni

      "Baik ko tanya Chegu Bard"

      Cuba bagitau gua mana salahnya statement gua tu???

      Ni siapa lak kasi panjang statement ni???

      kau pun percaya cakap chegu bad?

      kau ni kompius rtahap kronik lah ngok

      kalau kau percaya cakap chegu bard, dia mesti ada sebut suruh masuk PKR. KAu ahli PKR ke?

      Jadi, jangan guna hujah apa yang kau dengar dari sebelah sana....................... carilah sumber

      p/s: Ko main2 spin pun agak2ler...

      Padam
    15. Gua saje nak berpantun spin hehehe...

      Dua tiga kucing berlari
      Manakan sama sikucing belang
      Dua tiga boleh ku cari
      Manakan sama sikucing belang..

      Pusing pusing punya pusing "kucing belang" juga gua nak hehehe...

      p/s: hehehe selamat malam..

      Padam
    16. gua pun ada pantun

      pakai plastik pecah teruna
      best ke main sorang-sorang
      saifool datang minta biasiswa
      Najib layan sampai ke rumah

      wakakkakakakak aku pun nak minta biasiswa dgn najib
      wakakkakakakak boleh jumpa rosmah juga
      wakakakkakaaka masalah kucing aku miang boleh jumpa Najib
      wakakakkakakaa masalah tandas sumbat pun ok


      kesiannyerrr dierrrr

      Padam
  8. pelik..sebelum ni puak2 pr dok kutuk si azlan tu tak credible sebab jenis lelaki tak bertanggungjawab. tup tup bila dia u turn semua pakat minum kencing dia pulak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha. Mmg depa tu semua flip flop. Dr pemimpin turun teruih pd pengikut. Lagu tu nak perintah negara ka?

      Hahahaha

      Padam
  9. gua pun pelik

    selama ni puak2 umno percaya statement azlan

    bila azlan cakap macam ni

    puak2 umno tak percaya pulak

    .................

    sama maacam kes saifool

    doktor kata tak ada penembusan

    check seua ada penembusan pulak

    tapi plastik

    wakakakaakkakakakakak kasi plastik pecahkan teruna buat apa?

    wakakakakakkakakakaka mana beli dildo?

    wakakakkakakakakakaka best ke main sorang-sorang?

    wakakakakkakakakakaka budak tak lulus biologi ke?

    wakakakakakakakakakak tak pernah tgk CSI ke?

    kesiannyer dierrrrr

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaha. Hang tau dak apa yg puak hang tuduh pd bapak Saiful ni masa dia dak pihak pada puak hang? La ni hang dah lupa ka apa yg puak hang kata tu?

      Hang nak percaya pd bapa Saiful buat apa? Bukan dia yg tuduh kena liwat. Yg tuduh kena liwat ni Saiful. Yg buat report polis Saiful. Yg bg keterangan pd polis Saiful. Yg buat sumpah muhabalah pun Saiful. Apa yg bapa dia buat?

      Ni aku habaq apa yg bapa Saiful buat. Yg dia buat ialah mengikut contoh yg ditunjukkan oleh pemimpin hang. Iaitu flip flop. Dulu kata lain, la ni kata lain. Hang nampak dak persamaan antara bapa Saiful dgn pemimpin hang ni?

      Hahahaha

      Padam
    2. kau nak tengok flip flop saifool:

      Angkat sumpah - tanda hitam di dahi tarak

      MAsuk Mahkamah - Tanda hitam sudah keluar

      Pergi Mekah - Tanda hitam masih ada

      Gambar terbaru - Tanda hitam sudah hilang

      ----------------------------------------------------

      Flip fail Najib

      1st - saya menafikan kenal dgn individu tu

      2nd - oh dia datang sebab ada masalah

      3rd - jumpa kat rumah

      ----------------------------------------------------

      Azlan's flip flop

      1st - fight for Saifool
      Umno percaya , lain tak percaya

      2nd - Fight for Anwar
      UMNO TAK PERCAYA, LAIN 1/2 1/2 PERCAYA

      --------------------------------------------------

      umno'S FLIP FIAL

      1ST - SAIFOOL KENA LIWAT - PERCAYA
      DR KATA NO PENETRATION - PERCAYA
      2ND - ADA PENETRATION - PERCAYA
      PLASTIC PENETRATED - PERCAYA
      3RD - SUMPAH LAHANAT SAIFOOL - PERCAYA
      BICARA DI MAHKAMAH - PERCAYA
      4TH - ANWAR DIDAPATI TIDAK BERSALAH -----oh tidak, aku tak percaya, oh tidak,,,tidak

      tak istiqamah tu namanya...

      wakakakakakakakakakakaakakakakakakakakkaakkakakakakakaakkaakakakaakakakakakakakakakaka

      Padam
    3. Hahahaha. No 4th tu yg aku paling suka sekali. Hang tau dak kes Altantuya? Hang tau dak yg mahkamah dak jumpa kaitan antara DS Najib dlm kes tu. Hahahaha. Bila tang DS Anwar mahkamah bebaskan hang percaya pd mahkamah. Tp bila tang DS Najib hang dak mau percaya pulak. Hahahaha

      Hang tau dak dlm Malaysia ni kita bulih buat rayuan dlm kes perundangan? Org yg dah dijatuhkan hukuman mati pun bulih wt rayuan lagi. Hang tau dak berapa byk kali DS Anwar buat rayuan dlm kes-kes dia? Saiful nak buat rayuan pasai dia istiqamah kata dia diliwat. Tu la buktti istiqamah dia.

      Lg satu aku nak tny hang ni. Hang kenai dak bapak Altantuya? Hang tau apa dia kata bila org tuduh kerajaan Malaysia bayaq dia supaya dia tutup mulut? Awat puak hang dak percaya bila bapak Altantuya sendiri yg nafikan? Tp bila bapak Saiful punya kenyataan puak hang punyalah melompat gumbira? Hang pun sama dak istiqamah.

      Hahahaha

      Padam
    4. ????????

      aku cerita Saifool ke Altantuya?

      ada ke aku sebut tentang najib dan altantuya?

      kau ni nak cakap apa sebenarnya?

      wakakakakakakakakakkakakakakakakakakakakakakakakakakak

      Padam
    5. Mak aihhh..bangangnye pencacai pr kat atas nih. Sejak bila pulak pro bn percaya statement azlan? Pelik..
      Kitorang percaya statement dan sumpah mubahalah saiful. Mmg konsisten camtu je selama ni..
      Setahu aku..puak2 pr yg dok tuduh azlan macam2 sblm ni..eh bila u turn..taik pun jadi coklat??? Pelik gilerrr..
      Lagi satu ye..lepas tuduhan sebab TEKNIKAL SAHAJA ye..karpal pun kata suka sama suka..Wow!!!!!

      Padam
    6. kau nak buka crita altantuya ke?

      Padam
    7. Hahahaha. Aku cita pasai flip flop. Puak hang laju ja percaya pd bapak Saiful. Tp tang bapak Altantuya puak hang dak percaya. Mahkamah bebaskan DS Anwar puak hang percaya pd mahkamah. Tp bila mahkamah dak jumpa kaitan DS Najib dgn Altantuya puak hang dak percaya mahkamah pulak. Hang nampak dak selective nya puak hang ni?

      Maksud aku benda yg beri kelebihan pd puak hang, hang percaya. Tp benda yg beri aib pd puak hang, hang dak mau percaya. Ni la maksud assobiyah sebenaqnya yg pemimpin hang dok canang kehulu kehilir tu.

      Hahahaha

      Padam
    8. Tanpa Nama10 Mac 2013 9:11 PTG

      Hahahaha. Aku suka betui hang punya metafora "taik pun jadi coklat". Hahaha. Aku mmg dak heran dgn puak sebelah sana tu. Benda yg bulih bg kelebihan pd depa semua depa jilat. Benda yg dak bg kelebihan pd depa semua depa ludah.

      Hahahaha

      Padam
    9. oooo hang crita flip flop rupanya...

      apa-apa je lah

      ini kan negara demokrasi,

      kau ikut apa kau percaya
      aku ikut apa aku percaya

      -----------------senangkan kerja

      assalamualaikum

      Padam
    10. Kalau hang faham betui maksud demokrasi hang kena nasihatkan pemimpin hang gugurkan perkataan "Rakyat" pd gabungan perkataan "Pakatan Rakyat" tu. Sbb "rakyat" tu maksudnya semua org. Tp bukan semua org sokong pemimpin hang.

      Aku mmg ikut apa yg aku percaya. Kerja aku akan jd senang kalau hang dak masuk blog ni dan menyebarkan apa yg hang percaya kat sini.

      Hahahaha. W'salam...

      Padam
    11. hang admin ka kat sini?

      tak kasi gua lepak sini?

      kenapa?

      lu takut lu habis point dan kena tibai kaw-kaw dengan gua?

      atau lu rasa memang dapat info sekerat-sekerat?

      wakakakakkakakakakakakakakakakaakkkakkakaakkakakakka

      rileks la bro

      lepas gua balun lu lunyai2, kira gua dah kasi tiusyen percuma, lu kenalah appreciate ........

      macam budak baru belajar
      memang kena balun, baru hilang lu nyer bingai

      wakakakakakkakakakakkakkakkakakakakakkkakkakakakakaka

      Perkataan "Rakyat" pun tak beri pakai....

      wakakakakkakakakakakakakakakakkakakakakakakakakakakaa

      ini bukan tahap kronik, ni kronik tahap dewa

      macam takut dengan Bayang2 sendiri

      wakakakakakkakakakakakakkakakakkakaakakakakakakkakaka

      gua cadangkan lu : masuk raja lawak, boleh menang

      -------------------------YA AMPOOOOOOOOOOOOOOON-------- gelak guling aku


      Padam
    12. Hang nak lepak kat sini lepak la. Aku bukan admin dan aku suka hang ada kat sini. Mcm hang kata, inikan negara demokrasi. Aku kata lagu tu pasai hang kata hang nak senang kerja.

      Hang nak pakai perkataan tu pakai la. Aku dak larang. Cuma aku nak hang paham maksud sebenaq perkataan tu. Hang paham ka? Cuba hang buat research sikit pasai maksud perkataan tu.

      Oit, bukan hang dah bg salam tadi ka? Aku ingat hang nak tidoq dah... Aku tidoq dulu la, esok aku kerja. Outstation 3 hari. Nak drive ke selatan tanah air. Jauh gak tu.

      Hahahaha

      Padam
    13. ok kalau sampai JB, call la
      boleh ngeteh

      Padam