Isnin, 4 Mac 2013

tahniah!!! game kotor mereka sangat berjaya!! sekalung celaka untuk anuar ibrahim!!!

orang macam ni kau nak angkat sebagai perdana menteri.. orang macam ni korang nak sanjung dia sebagai ketua negara.. sangat memalukan bila korang sanggup biarkan dia dan koncu-koncunya merosakkan negara sendiri... dan cita-cita dia nak jadi perdana menteri walau dengan cara kotor dah terbongkar..... memang anjing bangsat kalau benar dia ni adalah salah sorang yang merancang apa yang terjadi di lahad datu...


the game of shadow dah dimulakan dengan fasa ke-2... iaitu pertumpahan darah... haramjadah punya munusia bertopeng syaitan ini.. 
pekung semakin terbuka.. tak senang duduk la mangkuk tu..

Anwar Ibrahim, Nur Misuari, Jamalul Kiram III dan serangan ke atas Malaysia...mereka adalah wakil TIGA KUMPULAN yang dilaporkan media Filipina terlibat dalam isu Sabah sekarang.

Anwar Ibrahim ada musuh kerajaan Malaysia dan ketua pembangkang yang akan lakukan apa saja dengan bantuan siapa saja asalkan dapat tumbang kerajaan BN dan menjadi PM Malaysis ke 7.

Nur Misuari adalah ketua MNLF (Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro). MNLF pernah berperang dengan kerajaan Filipina bertahun2 untuk bebaskan Mindanao dan Sulu tapi gagal. MNLF kini sudah hilang pengaruh dan kekuatan, semuanya kini diambil alih MILF (Barisan Pembebasan islam Moro).

Jamalul Kiram III adalah salah seorang dari berdozen orang yang mengaku sebagai Sultan Sulu.Dia dah 74 tahun, dah tak sanggup tunggu lama lagi untuk memiliki dan meratah Sabah.. 

MNLF (dan Misuari) dan Jamalul Kiram III tak terlibat langsung dalam rundingan damai kerajaan Filipina-Bangsamoro yang diorang-tengahkan oleh Malaysia.
Merek diketepikan. Yang terlibat adalah MILF (Barisan Pembebasan Islam Moro) dan kerajaan Filipina.

Apa hubungan antara ketiga orang ini? Mereka bertiga tak happy dengan kerajaan negara masing2 dan tak happy dengan kejayaan Filipina-Bangsamoro berdamai dengan perantaraan Malaysia.

Beberapa waktu lepas Anwar Ibrahim bertemu Nur Misuari di Filipina..

Tiba2 dan tutp tup selepas itu pengganas Sultan Sulu menceroboh masuk Malaysia dan berkampung di Kg Tanduo,lengkap dengan senjata, menuntut Malaysia segera menyerahkan Sabah pada Jamalul Kiram III.

Nur Misuari pula tup tup dan tiba2 berlagak samseng terhadap Malaysia, mengancam akan perang dengan Malaysia jika Malaysia usir pengganas2 Sulu tajaan Jamalul Kiram III. Dia juga desak OIC, Brunei dan Indonesia campurtangan. Dia juga membayangkan akan juga tuntut Sarawak.

Dan tup tup dan tiba2 pembangkang Malaysia menuduh isu Sabah bikinan UMNO atau kerajaan UMNO walhal media Filipina melaporkan ada tiga kumpulan terlibat, termasuk PEMBANGKANG MALAYSIA. Dua kumpulan lagi dari Filipina, menurut media Filipina yang mengutip maklumat dari perisikan Filipina.

Inilah 3 kumpulan yang dimaksudkan media Filipina: kumpulan pembangkang Malaysia, kumpulan Nur Misuari dan kumpulan Jamalul Kiram III.

Serangan ke atas Malaysia dilakukan serentak oleh dua kumpulan Filipina (kumpulan2 Nur Misuari dan Jamalul Kiram) dan satu kumpulan Malaysia (pembangkang Malaysia pimpinan Anwar Ibrahim).

Serangan dilakukan secara politik (melalui kumpulan Malaysia) dan ketenteraan (melalui kumpulan Filipina).

ps: ada lagi pembongkaran dashyat yang akan disebarkan.. tak senang duduk la mangkuk ayun sorang tu.. 

sumber fb klik sini

19 ulasan:

  1. Ada tak hukuman yang lebih teruk dari hukuman bunuh?... kalau ada eloklah dikenakan kpd AlJubb... si pengkhianat negara.

    BalasPadam
  2. Lagi bukti Ketua Pembangkang Terlibat Dalam Peristiwa Lahad Datu.

    Kerata akhbar oleh Manila Bulletin bertarikh 12 February 2013 yang memetik Nur Misuari mengadakan kenyataan.

    Sila ke link ini

    http://1.bp.blogspot.com/-BZcW251uBaE/UTPnkvREOBI/AAAAAAAAfGc/DtfksM7nc2A/s1600/lahad+datu+janji+Najib.jpg

    Pembangkang semakin panas punggung

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai, spin nampak.. troll anda tak menjadi la bangang...!!!

      Padam
  3. Barua hang umno dah nak mampos ,hang dah mula putaq isu kalau dah strateji tak jadi jangan cuba2 nak menuding jari kepada orang lain. Rakyat tak sebangang untuk percaya apa yang hangpa spin.Sapa yang menyebab pasukkan keselamatan kita terkorban apakah kelengkapan kita tak cukup canggih sehingga mereka boleh bolos sampai kesabah dengan senjata yang cukup untuk menyerang sabah.Mana mungkin mereka tak mampu menyerang penceroboh itu sekiranya diberikan arahan.seandainya pasukkan kita terlepas pandang apakah peranan pegawai dan pasukkan perisikkan samaada tentera dan polis tak dapat menyampaikan maklumat ini kepada pehak tertentu.Dah kena baru nak tuduh pembangkang sebagai dalang.HOOOOI Blogger taik kucin aku nak bagitau hang pasukkan perisikkan malaysia adalah yang terbaik jugak jadi hang tak payah laaa buat tuduhan yang merapu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Al-Juburi memang pengkhianat bangsa..... pergi luar negara mintak bantuan musuh merata dunia, tak boleh Zionis, masuk ke australia, tak boleh australia, mintak bantuan celaka dari sulu pulak... manusia haram jadah Al-Juburi ni...

      Padam
  4. baru sekarang nak iktiraf atm adalah terbaik bukan sblm ni pekakas mcm korang duk tuduh mcm2 kata atm barua kerajaan lah.. dei.. kena ingat.. mereka memasuki negara ini dgn cara yg cukup licik dibantu.. oleh siapa.. kita tggu pembongkarannya.. wah tian chua siap hina kata anggota yg gugur ibarat mati katak, tu kamu tak smbang lebih.. dah goyang lah orang tu.. siaplah pembongkaran yg lebih dashyat akan buatkan orang tu takkan snang duduk.. fight the evil bastard bro..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Majlis memperingat syuhada yang gugur anjuran wanita Umno.

      Jelas kelihatan wajah sayu dan insaf pada wajah mereka mengenangkan musibah yang melanda Sabah dan keluarga Polis.

      Tahniah kepada Wanita Umno membantu pada saat-saat sarat dengan kesukaran.

      Tontotni majlis tersebut di http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pBPzF226lQw#!

      Padam
  5. aSSALAMMUALAIKUM

    Adalah dicadangkan DSAI membuat pengumuman dan ucapan yang didepannya adalah para ulama tempatan berkaitan isu Lahad Datu dan Isu-isu lain....Di pentas beliau hendaklah diletak sebuah kitab A-Quran dan Anwar diminta menjunjung dan memegang Al-Quran itu ketika bercakap dan berucap....

    Oleh kerana DSAI ingin sangat berdebat dgn Dato Seri Najib saya mencadangkan pihak kerajaan menimbang dan mengadakan
    debat tersebut dengan syarat sebuah Al-Quran diletakkan di pentas masing-masing.....dihadapan Alim Ulama tempatan...
    Sebelu memulakan kedua-dua Dato Seri najib dan Dato Seri Anwar dikehendaki menjunjung Al-Quran ...Dan Sewaktu menjawab kedua -dua haruslah meletak tangan di atas Al-Quran...Hanya ALIM ULAMA SAHAJA YANG BOLEH BERTANYA..
    ISU PERIBADI DAN ISU SPT LAHAD DATU...ISU ISRAEL,KALIMAH ALLAH DAN BERMACAM ISU SPT ANTANTUYA...DAN LAIN_LAIN...

    DEBAT DENGAN CARA ISLAM...

    JIKA PERLU LETAKKAN HJ HADI NIK AZIZ DIHADAPAN KEDUA-DUA Pemimpin ini untuk tujuan ini suruh semua rakyat buka mata siapa yg benar
    dan salah.....ULAMA hendaklah memain peranan sebagai moderator bukan pemain politik...

    DR ALLAH UNTUK MALAYSIA...

    BalasPadam
  6. hukuman paling sesuai utk anuar babi..rejam dng batu

    BalasPadam
  7. BREAKING NEWS DARI BERNAMA

    Sultan Sulu” letak jawatan sebagai ahli UMNO.... KESAH DALAM KELAMBU UMNO... TOLONGLAH JANGAN BABITKAN PR..!!!!


    KOTA KINABALU 22 Feb. – Datu Mohd Akjan Bin Datu Ali Muhammad, yang diselubungi kontroversi selepas diisytiharkan sebagai Sultan Sulu di sini baru-baru ini, hari ini mengumumkan peletakan jawatannya daripada UMNO berkuat kuasa serta merta.
    Beliau berkata, peletakan jawatan itu yang dinyatakan dalam sepucuk surat yang dihantar ke ibu pejabat UMNO dengan salinannya dikirim ke pejabat di Sabah, akan menyelamatkan parti itu daripada bersusah payah membincangkan tentang keahliannya dalam UMNO sejak lebih dua dekad lepas.
    Dalam satu kenyataan, Mohd Akjan berkata laporan polis dan serangan dalam media susulan berita beliau dilantik menjadi Sultan Sulu ke-33 bermotifkan politik dan bertujuan memusnahkan nama baik beliau.
    "Saya mempunyai hak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap kumpulan individu dan organisasi ini,” katanya.
    Mohd Akjan berkata apa yang telah dirujuk sebagai pertabalan sebenarnya merupakan majlis kesyukuran yang diadakan selepas beliau menerima jawatan itu yang ditawarkan kepadanya oleh kerajaan sementara Sulu yang mendapati beliau adalah keturunan langsung Sultan Sulu yang terakhir, Paduka Mahasari Maulana Al-Marhum Shariful Hashim 1.
    Beliau berkata setelah tiga kali menolak untuk menjadi Sultan Sulu, beliau akhirnya bersetuju selepas mereka menerima beberapa syarat — satu daripadanya ialah mereka menggugurkan tuntutan terhadap Sabah.
    Mohd Akjan berkata penerimaan itu dibuat secara bertulis dan ditandatangani pada majlis kesyukuran itu.
    Katanya, beliau seorang warga Malaysia yang dilahirkan di Kudat dan sangat sayangkan negaranya.
    Beliau, bagaimanapun, menegaskan bahawa beliau terpaksa melepaskan taraf sebagai warganegara Malaysia sebelum majlis ”pertabalan sebenar” diadakan. - Bernama


    #petikan dari BERNAMA

    BalasPadam
    Balasan
    1. As Mohd Akjan moved to clear the air over the controversy, his close aides lodged a police report for alleged slander against him to counter reports that had been made over his alleged installation as the Sulu Sultan.

      Mohd Akjan said he was born in Kampung Limau Limaun in northern Kudat and is a Malaysian.

      “If I accept the Sultan of Sulu position in November, I will have to give up my Malaysian citizenship. I have not gone crazy as claimed by some of my critics. I am fully aware of what I am doing,” he added.

      ------------------------------------

      Alahai, fitnah fuckatan tak menjadi lagi kali ni...

      Padam
    2. sumber dari sini:

      http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/2/23/nation/8116122&sec=nation

      Padam
  8. BREAKING NEWS DARI BERITA HARIAN ONLINE

    UMNO Sabah minta keahlian ‘Sultan Sulu’ dipecat-Berita Harian Online 19-2-2011
    Badan Perhubungan UMNO Sabah akan mengemukakan cadangan kepada Majlis Tertinggi (MT) parti supaya ahli UMNO sebuah cawangan dalam Bahagian Kota Kinabalu, Datu Mohd Akjan Ali Muhammad dipecat daripada parti kerana mengisytiharkan dirinya sebagai Sultan Sulu, baru-baru ini.

    Keputusan sebulat suara itu dicapai pada mesyuarat UMNO negeri, di sini malam kelmarin berikutan tindakan ahli perniagaan terbabit yang disifatkan mencemarkan imej UMNO dan memecahbelahkan perpaduan parti.
    Ketua Menteri yang juga Pengerusi UMNO Sabah, Datuk Seri Musa Aman, berkata UMNO memandang serius tindakan ahli terbabit mengisytiharkan dirinya sebagai Sultan Sulu dan mencadangkan agar MT mengambil tindakan tegas terhadap Datu Mohd Akjan bagi menjamin keutuhan parti.


    "UMNO negeri akan mengemukakan surat rasmi kepada MT tidak lama lagi.
    Mesyuarat pada malam ini (kelmarin) mahu tindakan tegas diambil terhadap beliau," katanya pada sidang media selepas mesyuarat berkenaan.

    Beliau yang mengulangi kenyataannya sebelum ini bahawa kerajaan negeri tidak mengiktiraf tindakan bekas tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) itu, meminta polis menjalankan siasatan dan mengambil tindakan sewajarnya.

    Awal bulan ini, Datu Mohd Akjan yang juga Pengerusi Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (PEKIDA) Cawangan Sabah dilapor ditabalkan sebagai Sultan Sulu selepas mengangkat sumpah kesetiaan dalam majlis di sebuah rumah di Kampung Likas, dekat sini.
    Majlis itu turut disaksikan sekumpulan 60 jemputan, termasuk beberapa individu yang didakwa sebagai Pegawai -Berita Harian Online.


    BalasPadam
    Balasan
    1. ada sesiapa dari UMNO/BN yang masih nak kaitkan PR dengan kes Lahad Datu?

      Nanti aku tampal lagi berita.

      Aku tak kata korang akan berubah menyokong PR, cuma jangan terus menerus menjadikan diri setaraf lembu-lembu di NFC Gemas.

      Padam
    2. sebelum nak tambah lagi fitnah, tolong baca artikel ni terlebih dahulu... jadi jadi BANGANG macam BABI dan ANJING yang ada dalam FUCKATAN...

      http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/2/23/nation/8116122&sec=nation

      Padam
  9. Aku pelik la dengan otak kelabu pembangkang ni... Semua asyik main tuduh tak dak bukti... Syok sangat buat andaian yang tak ada bukti nyata.. Aku bagi contoh.. Kes Altantuya.. peguam AlJubs sendiri kata dia diarahkan oleh AlJubs untuk ketengahkan kes itu dan berniat menjatuhkan PM Najib... Itu bukti nyata dari Peguam ALJubs dan dia boleh di saman jika tak betul.. Tiba2 pengikut AlJubs begitu terpesona dengan kenyataan AlJubs dan pencacainya yang tak dapat nak buktikan kes tersebut walaupun mahkamah dah putuskan kes tersebut. Kalau kes ini mahkamah tak betul maknanya kes liwat AlJubs pun tak betul dan yang btulnya Al Jubs memang meliwat tapi mahkamah tersilap hukuman. Lihatlah bangangnya pikiran pencacai PR ni yang menyangka mereka golongan intelek kerana melawan arus tapi banyak ungkapan dan dakwaan mereka berupa andaian yang tidak ada bukti. Takkan kenyataan rasmi dari negara Filipina pun kita nak andaikan ini konspirasi UMNO, wah hebat sangat UMNO ni sampai semua negara boleh tunduk dengan UMNO... Akhbar seperti HARamkah pula entah apa gaya pemberitaan mereka pun boleh mencari berita sensasi yang tak pasti walaupun ternyata pembohongan untuk kepentingan politik. Akhbat milik pati Islamik ini hanya layak dibuat akhbar kampungan. Tiada tradisi pemberitaan bermutu langsung. Ini kerana pedokong merekka pun suka menipu dan tidak akan senang kalau tak menipu. Bila dah tak betul jalannya maka dengan menipulah mereka akan mempamerkan benarnya mereka kepada pengikut mereka. Akhirnya semua caca merba untuk orang lain haram untuk mereka halalllll..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu petikan dari Bernama lah lembu.

      Takkan tak tahu BERNAMA tu apa?

      Janganlah terus menerus jadi lembu.

      kasihannnnn

      Padam
    2. BABI dan ANJING FUCKATAN ATAS AKU NI, TOLONG BACA ARTIKEL NI JUGAK....

      http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/2/23/nation/8116122&sec=nation

      Padam
  10. pengkhinat bangsa mesti dihapuskan byk lg pemberontakan boleh berlaku lps ni arb spring penganas seltan thai atas usaha ketua pembangkang klu x caya tggu la skit hari lg

    BalasPadam