Isnin, 15 April 2013

beza ceramah "ubah" di negeri kelantan, negeri sembilan dan johor...

situasi di negeri-negeri negeri 9 dan johor, ceramah-ceramah anjuran pakatan rakyat sangat popular sehingga boleh mengumpul sampai 6-7 ribu orang.. untuk pengatahuan korang.. ceramah-ceramah yang di anjurkan, hanya di bandar-bandar besar di negeri tersebut... dan siapa paling ramai??? dah tentu orang cina.. dan nampaknya dap memang dah berjaya mengahasut kaw-kaw minded orang cina dalam perubahan menukar kerajaan sekarang ke pakatan rakyat... kenapa cina yang ramai??? sebab senang sahaja... mereka mainkan sentimen kebencian termaksimum...

betullah pru 13 ini adalah pru antara kaum... sebab sekarang orang cina nakkan kuasa... yang bodoh siapa???

 ada juga sebahagian melayu bodoh.. 




semua gambar di atas adalah ceramah anjuran dap di johor dan negeri 9.. yup ramai giler.. tetapi yang ramai siapa.. memang ada totok-totok pas, tak ramai sebenarnya orang melayu di ceramah pakatan rakyat.. yang ramai adalah orang cina... apakah tiada kesedaran orang melayu yang cina-cina ini nakkan kuasa multlak.. apa kebodohnya menjadi keldai seumur hidup.. itulah pas... kesian...

DAN PERBEZAAN "UBAH" DI NEGERI KELANTAN... 

ini ceramah pendita yang berlangsung di sana, rakyat kelantan berpusu-pusu datang... gema tukar semakin popular di sana...


dan ini terjadi di negeri selangor

himpunan anak muda yang gagal menarik pekakas pr.. 

ITU BEZA DI SELANGOR, KELANTAN, RAKYAT YANG DAH TERKENA, DAH TAU SIAPA DIA PAKATAN RAKYAT.. DAH TAU JANJI-JANJI MEREKA.. DAH TAU SIAPA DOMINAN DALAM PAKATAN... MELAYU KEMANA? MELAYU YANYA SECOND CLASS... APAKAH DI NEGERI JOHOR DAN NEGERI 9 TIDAK ADA KESEDARAN??? erm biarkan.. kita nak buat macamana... dah kena sok, padan lah muka kamu... ptuih!!!!

6 ulasan:

  1. Tema dan fokus yg tepat. Guatkan dijangka dapat raih golongan atas pagar. Teringin tengok karikator (gusti) Hadi vs Najib vs Nuar dan ref adakah LKS.

    Syabas bro.

    BalasPadam
  2. MELAYU JOHOR MESTI PANDANG KE SELATAN.APA DAH JADI DENGAN MELAYU DI SINGAPURA?DI TINDAS SEMAKSIMA MUNGKIN!!!

    BalasPadam
  3. klu la kata PR MENANG DAP la yg paling berkuasa sbbnya KERUSI PARLIMEN MEREKA LA YG PALING BYK BERBANDING DGN PAS DAN PKR .....perkara yg mereka akan lakukan .tony pua dr DAP membuat kenyataan .antaranya nk kurangkan kaki tgn kerajaan kebykan org islam ...hapuskan tol....kbykan kakitangannya adalah org islam.....hapuskan hak2 istimewa org melayu antaramya diskaun 10% bumi utk beli umah....kemasukan ke univerfsiti diberi samarata pd semua kaum sedangkan org melayu la paling ramai akan ketinggalan utk memasuki ke pusat pengajian awam kerana sudah dipenuhi kaum minoriti..di malaysia penghapusan ptptn juga akan melibat kan pembuangan pekerja kakitangan ptptn..adakah ini mengakibat kos penganguran yg tinggi dikalangan rakyat malaysia tidak kah kita kesian melihat kakitangan yg dibuang...ini akan memberi kesan negatif pd ekonomi negara......fikir2 kan lah sblm mengundi PR tiada pengalaman dlm mentadbir negara kita lihat negara jepun cth terdekat selepas kerajaan baru ambil alih.....langsung memberi kesan BURUK yg mendalam terhadap ekonomi mereka,......utk menilai PR kita lihat sahaja pru1999 PAS telah berjaya menjadi kerajaan negeri trenganu...tapi hanya sepenggal kerana kelemahan pentadbiran kerajaan negeri....pru2004 trengganu kembali kpd BN semula diatas faktor kelemahan kerajaan negeri PAS MENGURUS NEGERI TRNGGANU rakyat trngganu kembali memberi sokongan pd BN

    BalasPadam
  4. tiada istilah negeri yg selamat bg bn. jangan sesekali ambil mudah dgn pihak lawan, akibat over confident akan meranapkan impian bn......

    semua harus ambil iktibar pngalaman pru lepas....

    BalasPadam
  5. klu kita tgk mana2 negara tiada negara seperti malaysia ada sekolah tamil sekolah cina....yg berasaskan perpaduan kaum cuba kita lihat indonesia....ada ke sekolah bantuan kerajaan indon utk org cina dan india...juga negara thailand ada ke sekolah cina dan tamil....negara2 barat lain ....hanya kerajaan bn umno sahaja yg lakukan demi perpaduan kaum.... apa lagi org cina mahu dimalaysia...tk cukup kah ekonomi yg mereka pelopori.....sampai sanggup pegang kuasa politik......mereka mmg tamak mmg betul la apa org cakap org cina selagi mereka boleh kaut mereka akan kaut selagi yg boleh apa yg mereka mau adalah keuntungan dan kepentingan mereka sendiri....mmg sial mereka ini ...mereka sudah lupa siapa melayu kerana generasi baru mereka buta sejarah.....kita tggu dan lihat setakat mana kegelojohan kaum cina ini sampai masanya mereka akan tahu siapa melayu yg mereka pernah hina melayu dgn penyapu.....KITA TUNGGU ......

    BalasPadam
  6. http://jenterapas.blogspot.com/2013/04/motif-di-sebalik-bantuan-parti-asing.html

    kemain bersemangat pap menyokong dap.........pasti ada sebab........fikir2 kan lah....

    BalasPadam